معرفی و دانلود کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال

عکس جلد کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال
قیمت:
39500 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال

کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال، نوشته جاناتان بی. تی. ایوانز، انواع تفکری که تاکنون مورد پژوهش روان‌شناسان معاصر قرار گرفته و همچنین موضوعاتی مانند شهود و بینش را بررسی و تحلیل می‌کند.

کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال (Thinking and reasoning: a very short introduction) همانطور که از عنوانش مشخص است، قدرت فوق‌العاده‌ی تفکر و استدلال انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد. استدلال بشری را پدیده‌ای استثنایی می‌توان نامید که به معنای به نتیجه رسیدن از طریق استنباط است. استدلال قدری پیچیده به شمار می‌آید و شامل مسائل ریاضی نیز می‌شود. لازم به یادآوری است؛ موضوعی که تفکر را در سطح عالی، تا امری بسیار دشوار بالا می‌برد، مطرح کردن سؤالات اساسی و سنجیده و یا قابلیت نگریستن و تفکر به مسائل از دیدگاه قوه‌ی تخیل است.

جاناتان بی. تی. ایوانز (Jonathan B. T Evans) در این کتاب بیان می‌کند که تفکر و اندیشیدن را می‌توان جوهره و ذات اصلی انسان بودن تلقی کرد و بیشتر از هر چیز دیگری تمایز و برتری ما را نسبت به دیگر گونه‌ها نشان می‌دهد. پیشرفت روزافزون بشر در مقایسه با سایر گونه‌های جانوری نشات گرفته از قدرت وی در اندیشیدن است.

انسان از طریق تفکر و به ‌ویژه استدلال، قادر است که تمامی نیروهای شگفت‌انگیز ذهن خود را به کار بگیرد. استدلال کردن می‌تواند در همه ابعاد زندگی و حل مسائل به بشر کمک کند. همچنین با اندیشیدن می‌توان به مطالعه و بحث خود «تفکر» پرداخت، همان کاری که فیلسوفان قرن‌ها و روان‌شناسان اخیراً به آن پرداخته‌اند.

کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب می‌تواند برای تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران مباحث روانشناسی و جامعه‌شناسی آموزنده و مفید باشد.

در بخشی از کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال می‌خوانیم:

نیوول و سایمون فرایند حل مسئله را به‌عنوان جست‌وجو در یک فضای مسئله توصیف کردند. فضای مسئله مجموعۀ احتمالاتی است که در هر مسئلهٔ مشخصی به وجود می‌آید. یک مسئلهٔ محاسباتی پیچیده مسئله‌ای است که فضای مسئلهٔ بسیار بزرگی داشته باشد.

در موقعیت‌های اولیه و میانی در بازی شطرنج، به‌عنوان نمونه، برای هرکدام از طرفین بازی تقریباً سی حرکت مجاز وجود دارد. این بدان معناست که مجموع حالت‌ها و موقعیت‌های ممکن که پس از ده حرکت از سوی هرکدام از طرفین بازی می‌توان به آن رسید حدود سی به توان بیست حالت است. عدد بسیار بزرگی است!

بنابراین حتی اگر شما فقط چند حرکت بعدی را برای هر طرف بازی در نظر بگیرید فضای جست‌وجو در شطرنج سریعاً عدد بسیار بزرگی خواهد شد. حتی کامپیوترهای مدرن هم باید به چیزی میان عرض (تعداد حرکت‌های ممکن برای یک مهره در یک موقعیت) و عمق (تعداد حرکت‌های بعدی برای موقعیت فعلی) به مصالحه برسند. کامپیوترهای مدرن معمولاً چهار حرکت را برای هر موقعیت امتحان می‌کنند و چهار عکس‌العمل احتمالی طرف مقابل را برآورد می‌کنند و به‌همین‌ترتیب‌ تا عمقی قابل‌توجه پیش می‌روند.

این روش، نیروی فاقد تعقل و استدلالِ کامپیوترها را قادر ساخته است تا با استانداردهای اساتید بزرگ شطرنج دنیا بازی کنند، اما مشخصاً نه با همان استراتژی‌ای که انسان بازی می‌کند. همان‌طور که گری کاسپاروف، قهرمان بزرگ شطرنج دنیا، متوجه آن شده است، کامپیوتر قادر به یافتن حرکاتی است که اساتید بزرگ شطرنج متوجه آن نشده‌اند، اما عکس این قضیه نیز صادق است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه و تاریخچه
فصل دوم:حل مسئله
فصل سوم: تفکر و فرضیه
فصل چهارم: تصمیم‌گیری
فصل پنجم: نتیجه‌گیری
فصل ششم: آیا ما منطقی هستیم؟
فصل هفتم: از فرایند دوگانه تا دو ذهن
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال
نویسنده
مترجممهدی صادقی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات158
زبانفارسی
شابک978-600-461-210-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
39500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال

حمیدرضا لاری
۱۴۰۲/۶/۲۸
کتاب خوبی هست و برای کسانی که میخوان بینشی برای حل مسئله و شناخت مسئله داشته باشند گزینه مناسبی هست
Eli Karry
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
بسیار کاربردی می‌باشد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال

برای دریافت کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر تفکر و استدلال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.