معرفی و دانلود کتاب درنای مهاجر و رودخانه خشکیده

عکس جلد کتاب درنای مهاجر و رودخانه خشکیده
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درنای مهاجر و رودخانه خشکیده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درنای مهاجر و رودخانه خشکیده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درنای مهاجر و رودخانه خشکیده

کتاب درنای مهاجر و رودخانه خشکیده اثر اکبر احمدی داستانی زیبا و آموزنده است که به مناسبت جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود به منظور توصیف حال مردم اصفهان و طبیعت اطراف به زبانی ساده برای کودکان نوشته شده.

در بخشی از کتاب درنای مهاجر و رودخانه خشکیده می‌خوانیم:

درنای مهاجر مطمئن شد که اتفاق مهمی در راه است و وقتی جلوتر رفت دید آب در کف رودخانه در حال جلو آمدن و پیشروی است ولی از بس زمین خشک و ترک‌ها عمیق است و صدای تشنگی و "آب آب" از زمین به آسمان بلند است خیلی به آهستگی و کندی جلو می‌آید تا زمین را سیراب و رودخانه مرده را دوباره زنده‌رود کند.

مردم آرام آرام به عقب می‌رفتند و با شادی راه را برای آب باز می‌کردند. آب جلو و جلوتر آمد و حالا دیگر مردم آب را مشت می‌کردند و با شادی به هم می‌پاشیدند و بعضی نیز در آب قدم می‌زدند و اشک شوق در آن می‌ریختند. درنای مهاجر از آن بالا به دوردست‌های شرق مسیر رودخانه نگاه کرد. نزدیک غروب بود و آخرین پرتوهای خورشید از سرزمین‌های شرقی با سرعت دور می‌شد ولی پرتوهای انتظار آب همه‌جا نورافشانی می‌کرد.

کشاورزها اینجا و آن‌جا دور آتش جمع شده بودند. یکی تیغه‌ی بیل را روی زمین گذاشته بود و آن را پله برا‌ی پایش کرده بود و انتظار می‌کشید، یکی بیل را روی شانه‌اش گذاشته و دسته آن را در دست گرفته بود، دیگری با بیل آخرین پستی و بلندی‌های کف رودخانه را بر می‌داشت تا آب آسان‌‌تر و زودتر جاری شود و یکی بیلش را به کناری گذاشته بود و رو به آسمان اشک شادی می‌ریخت و دعا می‌خواند و سپاسگزاری می‌کرد، که‌ ای خدا تو را سپاس که آب را آفریدی و با آن همه چیز را جان بخشیدی و هزار بار سپاس که این رودخانه را برای ما جاری کردی. خدایا مزارع ما را سرسبز کن، کودکان گرسنه‌ی ما را سیر کن و دیگر این آب را از ما نگیر و بعد هق هق گریه‌اش به آسمان بلند شد و هی اشک ریخت و اشک ریخت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درنای مهاجر و رودخانه خشکیده
نویسنده
ناشر چاپیموسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات16
زبانفارسی
شابک978-964-04-4612-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درنای مهاجر و رودخانه خشکیده

مینا بهادری
۱۳۹۷/۱۲/۵
دوست داشتم. چقدر وصف حال مردم خوب انجام شده. رودخونه زاینده رود را هر کی از نزدیک دیده باشه دوست داره دوباره ببینه. البته وقتی اب داشته باشه. اگه پرنده‌های مهاجر هم باشن که دیگه غوغاست. من این داستان را به دیگران توصیه می‌کنم. سعی شده کودکانه نوشته بشه ولی بزرگترها هم ازش لذت می‌برن.
دوستدار دلها...
۱۳۹۸/۴/۱۳
داستان خوبی است.... . با این داستان‌های خوب و مفید برا کودکان میتوان ذهن آن‌ها را نسبت به آب درست کرد و فرهنگ آب دوستی رو در جامعه زنده کرد.... . . بسیار خوب بود.... . .
خالد بارانی
۱۴۰۱/۱۲/۵
داستان دل نشینی بود و ارزش آب رو خیلیی زیبا در داستان توصیف کرد و نکته تامل برانگیز داشت: باید بکوشیم و از آب و طبیعت محافظت کنیم
آکبر احمدی
۱۳۹۸/۴/۱۴
سلام. با تشکر از نظر شما. ما هم امیدواریم که این داستان نقش کوچکی به بهبود توجه جامعه نسبت به آب داشته باشه.
Elham Masomi
۱۴۰۰/۱۲/۹
خوشم نیومد و نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم
زینب رحیمی
۱۳۹۷/۱۲/۲۴
به نظر من این داستان خیلی دیبا بود
هاشمی هاشمی
۱۳۹۷/۱۲/۴
از نظر پسر چهار ساله‌ی من کتاب خوب بود
زینب رحیمی
۱۳۹۷/۱۲/۲۳
این کتاب خیلی عالی بود
پروین پارسا
۱۴۰۰/۱۲/۲
سلام👋
عالی بودددد❤
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب درنای مهاجر و رودخانه خشکیده

برای دریافت کتاب درنای مهاجر و رودخانه خشکیده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.