معرفی و دانلود کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق

عکس جلد کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق

مسلک «اهل حق» از انشعابات پر رمزوراز عرفان اسلامی‌ست که تاکنون بسیار کمتر از سایر مسالک به آن پرداخته شده. کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق نتیجه‌ی کنکاش و پژوهش دقیق شهناز یزدان پناه در منابع دسته‌اول و گزارش‌هایی‌ست که از مشهورترین مستشرقان و عرفان‌پژوهان به جا مانده است.

درباره‌ی کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق

اهل حق به دلیل تلاشی که برای پنهان ماندن رموز عرفانی و ممانعت از ورود بیگانه به محافل خود داشته‌اند، با وجود تلاش بسیاری از محققان، آن‌طور که شایسته است به علاقه‌مندان عرفان معرفی نشده‌اند. همین پرده‌پوشی موجب شده تا عقاید ایشان با مطالب نادرست و گاهی افسانه‌پردازی‌های دور از عقل درآمیخته شود. کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق، نوشته‌ی شهناز یزدان پناه از معدود آثاری است که مجموعه‌ای از اطلاعات معتبر و مستند از مسلک اهل حق را دربرگرفته.

شنیدن این کتابی فرصتی است تا با مبانی فکری این گروه و علل تمایز آن از سایر مسلک‌ها آشنا شوید. می‌آموزید که عنوان «اهل حق» یا «علی‌اللهی» به چه سبب به پیروان ایشان اطلاق شده و با نحوه‌ی پیدایش نخستین بارقه‌های این مکتب عرفانی نیز پی می‌برید. البته نویسنده از واکاوی زمینه‌های اجتماعی و موقعیت تاریخی‌ای که موجب ظهور اهل حق شد غافل نبوده و شرحی از آن را به مخاطب عرضه کرده است.

به کمک کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق نه‌تنها با بزرگان این وادی آشنا می‌شوید، بلکه ارکان فکری و اندیشه‌های اساسی ایشان را نیز خواهید شناخت. به این ترتیب، می‌توانید در مطالعات بعدی خود درمورد این مسلک، به‌راحتی سره را از ناسره تشخیص بدهید و اطلاعات دروغین را از مطالب حقیقی متمایز کنید. از سوی دیگر مطالبی درخصوص سرگذشت پیروان اهل حق و پراکندگی آن‌ها در پهنه‌ی جغرافیایی ایران نیز دریافت می‌کنید و می‌آموزید که به چه دلیل معتقدان این شاخه از عرفان در نقاط خاصی از ایران تمرکز دارند.

پیروان این مسلک نیز مانند بسیاری از مکاتب عرفانی، بعدها دچار چنددستگی شد و شنیدن کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق اطلاعات مهمی را در این مورد به شما ارائه می‌کند. همچنین دلیل بروز تناقض‌های عقیدتی و نتایج آن را از طریق کتاب حاضر خواهید آموخت.

دنبال‌کنندگان اهل حق که همواره از افشا شدن رازهای عرفانی خود واهمه داشتند، تلاش می‌کردند تا با کاربرد زبان کنایه و استعاره عقاید خود را محفوظ بدارند. به همین سبب مطالعه و شناخت مبانی اعتقادی ایشان برای پژوهشگران بسیار دشوار بوده است. شهناز یزدان پناه به اقتضای کلام و در هر کجا که نیاز بوده، شرحی از این اصطلاحات کنایی و استعاری را بیان کرده که در درک اندیشه‌های اهل حق سودمند خواهد بود.

انتشارات آینده درخشان این اثر ارزشمند را به چاپ رسانده و نشر صوتی جیحون آن را منتشر کرده است. افشین اعتماد و فریبا فصیحی تاش گویندگی این کتاب صوتی را به عهده دارند.

کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مشتاق آشنایی با مسلک اهل حق، اصول عقاید و بزرگترین مشاهیر ایشان هستید، شنیدن این کتاب گویا را هرگز از دست ندهید. پژوهشگران حوزه‌ی ادیان و عرفان از این کتاب نکته‌های بسیاری خواهند آموخت.

با شهناز یزدان پناه بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و مترجم ایرانی تابه‌حال آثار زیادی به رشته تحریر درآورده و ترجمه کرده است. کتاب دیگر او «جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ» نام دارد که اثری تاریخی به شمار می‌آید. ازجمله کتاب‌هایی که شهناز یزدان پناه به فارسی آن‌ها را ترجمه کرده است می‌توان به «قرار بوده تو شاد باشی»، «ابداع زندگی: میراث باربارا مارکس هابرد»، «آینده تو»، «مقدمات روان‌شناسی فروید» و «آرزوهای ویکتور هوگو» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق می‌شنویم

با وجود رشد جمعیت اهل حق و گرایش گروه‌های مختلف به این مسلک، محققان تا نیم قرن پیش اطلاعات چندانی از کمّ و کیف این مسلک نداشتند زیرا پیروان آن‌ها اصول و مبانی عقیدتی و آداب و رسوم سنتی خود را «اسرار مگو» می‌دانستند و سعی و اصرار زیادی در پنهان کردن آن داشتند. کنت دوگوبینو اولین مستشرقی است که درباره‌ی مسلک اهل حق مطالبی نوشت.

او که در سال 1264 ه.ش. به دربار قاجار آمده بود، آنچه را که درباره‌ی این مسلک دیده و شنیده بود، در گزارش خود نوشت. بنابر گفته‌ی دوگوبینو مسلک اهل حق یکی از مسلک‌هایی است که هم از نظر تعداد پیروان و هم از نظر اصول عقاید، در ایران بسیار اهمیت داشته است. اعراب و ترکان این مسلک را نُصیری و ایرانیان آن را علی‌اللهی می‌گفتند. دوگوبینو علت این نام‌گذاری را برداشت نادرست این افراد از عقاید مسلک اهل حق می‌دانست.

دومین نوشته، گزارش راولینسون است. او با وجود علاقه‌ای که به این موضوع داشت، نتوانست به درون این مسلک راه یابد و از عقاید آن‌ها باخبر شود. او فقط توانست با پیروان اهل حق وابسته به ایل گوران مصاحبه کند. راولینسون براساس آنچه از عقاید آن‌ها دریافت، آن‌ها را علی‌اللهی نامید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
6 دقیقه
پیشگفتار
22 دقیقه
مقدمه
2 دقیقه
فصل اول: وجه تسمیه اهل حق - قسمت اول
5 دقیقه
فصل اول: وجه تسمیه اهل حق - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل دوم: زمینه‌های تاریخی پیدایش - قسمت اول
12 دقیقه
فصل دوم: زمینه‌های تاریخی پیدایش - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل سوم: ظهور مسلک اهل حق - قسمت اول
14 دقیقه
فصل سوم: ظهور مسلک اهل حق - قسمت دوم
3 دقیقه
فصل چهارم: علل پیدایش اختلافات - قسمت اول
10 دقیقه
فصل چهارم: علل پیدایش اختلافات - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل پنجم: عقاید بزرگان - قسمت اول
19 دقیقه
فصل پنجم: عقاید بزرگان - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل پنجم: عقاید بزرگان - قسمت سوم
16 دقیقه
فصل پنجم: عقاید بزرگان - قسمت چهارم
21 دقیقه
فصل پنجم: عقاید بزرگان - قسمت پنجم
17 دقیقه
فصل پنجم: عقاید بزرگان - قسمت ششم
11 دقیقه
فصل ششم: مقدسات و ارکان - قسمت اول
12 دقیقه
فصل ششم: مقدسات و ارکان - قسمت دوم
6 دقیقه
فصل هفتم: علل پراکندگی جغرافیایی - قسمت اول
3 دقیقه
فصل هفتم: علل پراکندگی جغرافیایی - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل هشتم: مشاهیر - قسمت اول
20 دقیقه
فصل هشتم: مشاهیر - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل هشتم: مشاهیر - قسمت سوم
7 دقیقه
فصل هشتم: مشاهیر - قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق
نویسنده
راویافشین اعتماد، فریبا فصیحی تاش
ناشر چاپیانتشارات آینده درخشان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق

سیدرحمان عاشورپور
۱۴۰۲/۸/۳
جامع بوده ولی هنوز نتوانسته کامل اهل حق را تجزیه وتحلیل کند
سید بهروز مشعشعی
۱۴۰۲/۴/۲
بسیار عالی. بیطرفانه نوشته
محمد
۱۴۰۲/۱/۱۰
کتاب خوبی بود توضیحات کاملی داده بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق

برای دریافت کتاب صوتی نقدی نو بر آیین و مرام اهل حق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.