معرفی و دانلود کتاب دزد

عکس جلد کتاب دزد
قیمت:
۹۲۰۰۰ ۴۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دزد

کتاب دزد عنوان رمانی درخشان به قلم مارکوس زوساک، نویسنده‌ی جوان اهل استرالیاست. در این اثر تحسین‌شده و پرفروش که جایزه‌ی معتبر National Jewish Book را برای خالق خود به ارمغان آورده، مخاطب سرگذشت دختری جوان خواهید بود که در بحبوحه‌ی جنگ جهانی دوم، ایام دشواری را در شهر مونیخ سپری می‌کند؛ دختری فقیر و تنها که فقط به عشق کتاب‌هایی که می‌خواند به زندگی‌اش ادامه می‌دهد...

درباره رمان کتاب دزد

مارکوس زوساک یکی از نویسندگان توانا و مستعد دوران ماست. آثار داستانی این قصه‌نویس مطرح استرالیایی، عمدتاً با الهام از وقایع بزرگ سیاسی و تاریخی به نگارش درآمده‌اند. البته زوساک از آن دست داستان‌نویسانی است که از تاریخ تنها به عنوان سکوی پرتابِ کتاب‌های خود بهره می‌گیرند. به این معنا که در طول روایات داستانی خویش، ضمن الهام گرفتن از این یا آن اتفاق تاریخی، به قوه‌ی تخیل خود مجال بلندترین پروازها را می‌دهند. به نحوی که در نهایت، در نوشتارشان تاریخ را به طرزی هنرمندانه با ژرف‌ترین دستاوردهای قوه‌ی خیال پیوند می‌زنند. رمان کتاب دزد (The Book Thief) نمونه‌ای عالی برای فهم مُراد ما از مطلب بیان‌شده است.

کتاب دزد - مارکوس زوساک - میلکان

اثر مذکور که در سال 2005 به انتشار رسیده، داستانی گیرا و پرکشش است که وقایع آن در دوران جنگ جهانی دوم، و در کانون جنگ، یعنی کشور آلمان، سپری می‌شود. در مرکز رمان کتاب دزد قهرمانی نامتعارف و جذاب ایستاده است: دختری به نام لیسل ممینگر، که از نعمت برخورداری از خانواده‌ محروم بوده و نزد یک نوازنده‌ی دوره‌گرد آکاردئون که نقشی همچون نقش پدرخوانده را برای وی ایفا می‌کند، بزرگ شده است. لیسلِ جوان در حومه‌ی شهر مونیخ زندگی می‌کند. جنگِ خانمان‌سوز او را نیز همچون دیگر ساکنان شهر به ورطه‌ی فقر و بیچارگی سوق داده است. (بماند که زندگی لیسل پیش از وقوع جنگ نیز تعریفی نداشت.) امید او به زندگی، اینک در یک عبارت خلاصه می‌شود: مطالعه‌ی کتاب! آری، لیسل تنها با توسل به جهان خیال‌انگیز کتاب‌هاست که می‌تواند دشواری ایام را از یاد ببرد و لختی طعم لذت و آسایش را تجربه کند. با این همه، برای او که دختری فقیر و بی‌چیز است، لذت کتاب خواندن به بهای دست یازیدن به عمل غیراخلاقی دزدی مهیا می‌شود! او کتاب می‌دزدد و این‌چنین گذران زندگی می‌کند. کتاب‌دزدی اما، چندان که گمان می‌رود کار ساده‌ای نیست...

رمان کتاب دزد، در یک کلام، داستانی در ستایش نیروی امید است. مارکوس زوساک در این اثر مهیج و پرکشش، ضمن تصویر کردن دشواری‌های زندگی در زمانه‌ی جنگ و خونریزی، به ترسیم آن دسته از صفات انسانی پرداخته که ما را در برهه‌های حساس و طاقت‌فرسا، به ادامه‌ی حیات تشویق می‌کنند؛ صفاتی نظیر همدلی، شفقت و نوع‌دوستی، که به یاری آن‌ها می‌توان حتی بر وحشت برخاسته از جنگ نیز چیره شد. این رمان همچنین، اثری است در ستایشِ قدرت عمیقِ نهفته در کتاب‌ها. قدرتی که تنها یک مخاطب شیفته‌ی کتاب از تأثیر التیام‌بخش آن آگاه است!

رمان کتاب دزد به قلم فاطمه جابیک به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر میلکان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اقتباس سینمایی از رمان کتاب دزد

بریان پرسیوال در سال 2013 فیلمی سینمایی را با الهام از شاهکار مارکوس زوساک ساخت و به روی پرده برد. اثر مذکور که توسط کمپانی فاکس قرن بیستم تهیه شده، در سایت آی. ام. دی. بی نمره‌ی خوب 7.5 از 10 را به خود اختصاص داده است.

کتاب دزد - مارکوس زوساک - میلکان

جوایز و افتخارات رمان کتاب دزد

  • یکی از صد کتاب برجسته‌ی تمام دوران‌ها به انتخاب نشریه‌ی تایم
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
  • حضور در فهرست محبوب‌ترین کتاب‌های پی. بی. اس
  • برنده‌ی جایزه‌ی کاتلین میچل در سال 2006
  • برنده‌ی جایزه‌ی National Jewish Book
  • برنده‌ی جایزه‌ی Indies Choice Book
  • برنده‌ی جایزه‌ی بوک بروز در سال 2007
  • و...

نکوداشت‌های رمان کتاب دزد

  • کتاب دزد رمانی درخشان و جاه‌طلبانه است. ممکن است برخی از خوانندگان استدلال کنند که داستانی چنین تلخ و دشوار، برای مخاطبین جوان‌تر (یانگ ادالت) چندان مناسب نیست. شاید اینطور باشد. به هر حال باید اذعان کرد که شاهکار مارکوس زوساک از آن دست کتاب‌هایی است که می‌تواند زندگی آدمی را متحول کند. امیدی که در شخصیت اصلی اثر می‌بینیم، تکان‌دهنده و غیرقابل نفوذ است. ما به چنین داستان‌هایی بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم. (New York Times)

  • رمان کتاب دزد از شأن اثری کلاسیک برخوردار است. مارکوس زوساک زندگی تحت سلطه‌ی نازی‌ها را تجربه نکرده است؛ اما به خوبی درباره‌ی آن قلم زده است. رمان او اثری بی‌نهایت تلخ و تکان‌دهنده، و در عین حال لطیف و شاعرانه است. تلخیِ آن یادآور تلخی آثار سیاه و سفید سینمای کلاسیک است... (USA Today)

  • مارکوس زوساک هرگز پرده‌پوشی یا مراعات نمی‌کند. اگرچه تلخیِ نهفته در نگاه و داستان خویش را، همچون ونه گات، نویسنده‌ی کتاب «سلاخ‌خانه‌ی شماره‌ی پنج»، با پادزهر طنز تحمل‌پذیر می‌سازد. (Time Magazine)

  • اثری زیبا، مهم و پرجنب‌وجوش. (Kirkus Reviews, Starred)

  • یک کتاب چالش‌برانگیز... دستاوردی ارزنده برای نویسنده. (Publisher's Weekly, Starred)

  • یکی از بهترین کتاب‌های یانگ ادالتِ سال. (The Wall Street Journal)

رمان کتاب دزد مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات مدرن و دوست‌داران داستان‌های تاریخی، مخاطبین اصلی رمان کتاب دزد از مارکوس زوساک به شمار می‌روند.

با مارکوس زوساک بیشتر آشنا شویم

مارکوس زوساک (Markus Zusak) متولد سال 1975 و اهل کشور استرالیاست. وی در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسیِ دانشگاه نیو ساوت ولز تحصیل کرده است. عمده‌ی شهرت زوساک مرهون دو کتاب او با عناوین «کتاب دزد» و «من پیغام‌رسانم» می‌باشد. من پیغام‌رسانم در سال 2002 و کتاب دزد در سال 2005 منتشر شد. هر دو این آثار خیلی زود به اغلب زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده و نام خالق خود را در سراسر جهان بر سر زبان‌ها انداختند.

در بخشی از کتاب کتاب دزد می‌خوانیم

وقتی به خانه رسید، هوا تاریک بود. یک روز دیرتر از آن‌که باید رسیده بود چون قطار به دلیل تهدید حمله‌ی هوایی دچار تأخیر شده بود. جلوی درِ خانه‌ی شماره‌ی 33 خیابان هیمل ایستاد و دستش را مشت کرد. چهار سال قبل وقتی لیزل ممینگر برای اولین بار به این خانه آمد وادارش کردند که از همین در رد شود. مکس واندنبرگ هم با کلیدی که در دستش فرو می‌رفت، جلوی در همین خانه ایستاده بود. حالا نوبت هانس هوبرمن بود. چهار بار در زد و کتاب‌دزد در را باز کرد. «پاپا، پاپا.»

شاید موقعی که در آشپزخانه او را در آغوش کشیده بود و رها نمی‌کرد، صد بار همین کلمه را تکرار کرد.
بعد از غذا تا آخر شب پشت میز آشپزخانه نشستند و هانس همه‌چیز را برای همسرش و لیزل ممینگر تعریف کرد. از واحد ویژه‌ی حملات هوایی و خیابان‌های پر از دود و مردم بیچاره، سرگشته و سرگردان گفت. و از راینهولد زاکر گفت. راینهولد زاکر بیچاره‌ی احمق. ساعت‌ها طول کشید.
ساعت یک صبح بود که لیزل به رختخواب رفت و پاپا آمد و مثل قدیم کنارش نشست. لیزل چند بار بیدار شد و مطمئن شد که پاپا هنوز هم هست و او را رها نکرده است.

شب آرامی بود.
خشنودی رختخوابش را گرم و نرم کرده بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول‌: کتاب جیبی قبرَکن
بخش دوم: شانه بالا انداختن
بخش سوم: نبرد‌ من
بخش چهارم: مرد‌ بالای سر
بخش پنجم: سوت‌زن
بخش ششم: حمل‌کننده‌ی رویا
بخش هفتم: فرهنگ لغت و‌ کلمات مترادف کامل دودن
بخش هشتم: لغت‌انداز
بخش نهم: آخرین انسان غریبه
بخش دهم: کتاب‌دزد
گفتار‌ پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دزد
نویسنده
مترجمفاطمه جابیک
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات480
زبانفارسی
شابک978-600-8812-65-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۲۰۰۰ ۴۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دزد

Nazanin zahra
۱۴۰۲/۴/۱۵
ابتدای داستان کمی گیج کننده به نظر می‌رسید که به خاطر ناشناخته بودن راوی داستان بود. هر چه داستان جلوتر می‌رفت، ماجراها واضح تر و جذابیت کتاب بیشتر می‌شد. نویسنده با انتخاب مرگ به عنوان راوی به زیبایی هر چه تمام تر، رنج استخوان سوز مردم گرفتار جنگ و آوارگی رو به تصویر کشیده بود. واقعا چه موجود است عجیبی انسان که به خاطر افکار خودخواهانه و نژادپرستانه باعث مرگ میلیونها انسان بی گناه دیگر می‌شود. و مرگ چه زیبا روایتگر ویرانی‌هایی است که هنوز هم در دنیای ما ادامه دارند. خواندنش رو توصیه می‌کنم. جذاب و متفاوت
Arshia Gateh
۱۴۰۲/۱۰/۷
با سلام خدمت کاربرانی که میخواهند یک رمان پر هیجان و با فراز و نشیب، رمانتیک و احساسی بخوانند
این کتاب همه این ویژگی هارا در خود جای داده است و یکی از بهترین رمان‌های موجود در این برنامه است
مرتضی
۱۴۰۳/۱/۱۰
من عاشق این دست از رمان‌ها و داستان‌هایی هستم که اول و آغاز رو مبهم شروع می‌کنه و وقتی که به اخرای کتاب می‌رسی متوجه آغاز و مطالب اولیه میشی، که برام لذت بخش هست. عالی هست
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب دزد

برای دریافت کتاب دزد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.