معرفی و دانلود کتاب دشمن عزیز

عکس جلد کتاب دشمن عزیز
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دشمن عزیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دشمن عزیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دشمن عزیز

جین وبستر، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی، در کتاب دشمن عزیز داستانِ ماندگار دیگری را به تصویر کشیده است. این رمان محبوب که پس از انتشار، مدت‌ها در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا قرار داشت، به خاطرات «سالی مک‌براید»، دوست مو قرمزِ جودی می‌پردازد. جودی و جرویس مدیریت نوانخانه‌ی جان‌گریر را برعهده دارند و بنا به دلایلی از سالی می‌خواهند که سرپرستی آن را بر عهده بگیرد...

درباره کتاب دشمن عزیز

احتمالاً بسیاری از شما کتاب بابا لنگ دراز را خوانده‌اید، یا در کودکی و نوجوانی مخاطب انیمیشن تلویزیونی آن بوده‌اید. کتاب دشمن عزیز (Dear Enemy) به‌نوعی ادامه‌ی کتاب مشهور بابا لنگ دراز محسوب می‌شود. جین وبستر (Jean Webster)، نویسنده‌ی مطرح آمریکایی، در این اثر روایتگرِ زندگی «سالی»، دوست صمیمی «جودی ابوت» است. زمانی که رمان دشمن عزیز در سال 1916 منتشر شد، محبوبیت فراوانی پیدا کرد و یکی از ده کتاب پرفروش در آمریکا شد.

معرفی و دانلود کتاب دشمن عزیز

داستانِ کتاب دشمن عزیز در روستایی در حوالی نیویورک در دهه‌ی دوم قرن بیستم روایت می‌شود. سالی، شخصیت اصلی کتاب، دخترکی اجتماعی، پرحرف و باهوش است که سرپرستی نوانخانه را به‌عهده می‌گیرد. از دیدِ او نوانخانه محیطی غمبار دارد که با دنیای واقعی زندگی سالی بسیار فاصله دارد. سالی در نامه‌هایش به جودی و چند نفر دیگر، از مشکلات کار و احساساتش می‌گوید. او هرچه سعی می‌کند خودش را از این محیط تلخ جدا کند، بیشتر غرق در امور موسسه می‌شود.

در کتاب دشمن عزیز، پزشکی عصبی و خشن به نام «رابین مک‌ری» نیز حضور دارد که «سالی» با او چالش‌های بسیاری دارد. اما هیچ‌کدام از این سختی‌ها باعث نمی‌شود که «سالی» از کار در نواخانه کناره‌گیری کند؛ در واقع عشق «سالی» به بچه‌های بی‌سرپرست، او را پایبند نوانخانه می‌کند...

جین وبستر در کتاب دشمن عزیز به شیوه‌ای هنرمندانه مشکلات بچه‌های بی‌سرپرست را به تصویر می‌کشد. او دراین اثر به ما نشان می‌دهد که همیشه عشق آن چیزی نیست که ما تصورش می‌کنیم. گاهی احساسی که ما به عنوان عشق باورش داریم، برایمان ره‌آوردی جز غم و درد ندارد. وبستر در خلال روایت قصه‌ی پرکشش و جذاب خود به ما یادرآور می‌شود که گاهی تلخ‌ترین حادثه‌ی زندگی‌مان می‌تواند به شیرین‌ترین و لذت‌بخش‌ترین خاطره‌ی عمرمان تبدیل شود.

نویسنده در این اثر بلوغ فکری «سالی» را به تصویر می‌کشد. وبستر با هوشمندی، رشد اجتماعی یک دختر مستقل و چالش‌های پیش‌روی او را در جامعه‌ی آن دوران نشان می‌دهد. اثر حاضر شما را با معضلات اجتماعی‌ای همچون حقوق زنان، نگهداری کودکان بی‌سرپرست و... آشنا می‌کند. مشکلاتی که همچنان نیز با گذشت بیش از یک قرن با آن‌ها مواجه هستیم.

اقتباس‌ از کتاب دشمن عزیز

در سال 1981 سریالی با اقتباس از این کتاب به کارگردانی آلیستر کلارک ساخته شد.

نکوداشت‌های کتاب دشمن عزیز

  • حیرت‌انگیز. (Biblio)
  • داستانی دل‌فریب. (Girl Ebooks)
  • رمانی فوق‌العاده و بی‌همتا. (Book Depository)

کتاب دشمن عزیز مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب دشمن عزیز به همه‌ی نوجوانان پیشنهاد می‌شود. باشد که این کتاب جهشی در ذهنشان ایجاد کند و بتوانند مسیر زندگی‌شان را بهتر انتخاب کنند.

در بخشی از کتاب دشمن عزیز می‌خوانیم

آن دو مرد هنرمند بودند و بچه‌های کوچک هم فرزندان یک هنرمند دیگر بودند که سه هفته پیش درگذشته بود. آن سه کرم کوچولو را نزد ما آوردند، چون فکر می‌کردند نوانخانه‌ی جان گریر جایی قابل‌اطمینان و محترم است و هیچ شباهتی به مؤسسات دولتی ندارد. اما هرگز به مغز بی‌سوادشان خطور نکرده بود که پذیرفتن یک بچه در یتیم‌خانه روند اداری خاص خودش را دارد.

برایشان توضیح دادم که ما جا نداریم، اما به قدری خسته و دمق به نظر می‌رسیدند که از آن‌ها خواستم بنشینند تا روش کار را برایشان توضیح دهم. با دستور من جوجه‌ها به مهدکودک فرستاده شدند تا نان و شیر بخورند، خودم هم به سرگذشت بچه‌ها گوش دادم. نمی‌دانم به خاطر لفظ ادبی آن دو مرد هنرمند بود یا به دلیل لبخند معصومانه‌ی آن دختربچه، اما هرچه که بود، هنوز صحبت‌هایشان تمام نشده بود که سرپرستی بچه‌ها را پذیرفتم.

در تمام عمرم موجودی به درخشندگی آلگرا کوچولو ندیده‌ام (معمولاً ما چنین نام‌های خیالی و یا چنین بچه‌های پری‌چهره‌ای اینجا نداریم). او سه سال دارد، بسیار شیرین و کودکانه صحبت می‌کند و خنده‌هایش از ته دل است. فاجعه‌ای که به تازگی پشت سر گذاشته، روی او تأثیری نگذاشته است. اما می‌توان سختی زندگی را در چشمان وحشت‌زده‌ی دان و کلیفورد، پسرکوچولوهای پنج و هفت ساله دید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دشمن عزیز
نویسنده
مترجممعصومه آقاپور
ناشر چاپیانتشارات سفیر قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-600-7435-77-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دشمن عزیز

مرضیه تفرحی
۱۴۰۲/۷/۱۲
کتاب هم جالب بود هم اموزنده به نکته‌هایی در مورد بچه‌های بی سرپرست اشاره میکرد که کمتر کسی از اونها اطلاع داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دشمن عزیز

برای دریافت کتاب دشمن عزیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.