معرفی و دانلود کتاب خانه آن سوی دریاچه

عکس جلد کتاب خانه آن سوی دریاچه
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانه آن سوی دریاچه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانه آن سوی دریاچه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانه آن سوی دریاچه

کتاب خانه آن سوی دریاچه، عنوان پرفروش نیویورک تایمز، نوشته‌ی رایلی سیجر، داستان ناپدید شدن کاترین رویس، سوپرمدل سابق، در حوالی دریاچه گرین است. در این میان کیسی فلچر که همسایه و دوست کاترین بوده، تصمیم می‌گیرد تا خود دوست گمشده‌اش را پیدا کند و جستجو را آغاز می‌کند و این‌چنین، درگیر وقایعی پیش‌بینی‌ناشده می‌گردد...

درباره‌ی کتاب خانه آن سوی دریاچه

کسی در حوالی دریاچه‌ی گرین در ورمانت ناپدید شده است، اما این داستان تازه‌ای نیست...

کتاب خانه‌ی آن سوی دریاچه (The House Across the Lake) نوشته‌ی رایلی سیجر (Riley Sager)، داستان را از کنار دریاچه‌ی گرین شروع می‌کند. کیسی فلچر، بازیگری که بعد از مرگ غم‌انگیز همسرش به خانه‌ی پدری‌اش در ورمانت پناه آورده تا از شر خبرنگاران در امان باشد، روی صندلی گهواره‌ای در ایوان مشرف به دریاچه‌ی خانه نشسته و به انعکاس نور خورشید روی سطح آب نگاه می‌کند. دریاچه در قسمت‌های عمیقش چنان تاریک است که زور خورشید هم به روشن کردن بیش از چند سانتی‌متری از سطح آب نمی‌رسد.

کیسی در سکوت به موج‌های ریز آب نگاه می‌کند. جایی در مرکز دریاچه، به نظر چیزی روی سطح آب بالا و پایین می‌شود. او با خیال اینکه دارد به امواج ناشی از حرکت یک ماهی یا مرغ‌ماهی‌خوار نگاه می‌کند، بی‌تفاوت می‌ماند. بعد از چندین روز نشستن مداوم در آن ایوان ساکت و خلوت، حس می‌کند دیگر به بخشی از آن صندلی گهواره‌ای تبدیل شده است. اما حالا حرکت آب توجهش را به خودش جلب کرده است. به زحمت از جا بلند می‌شود و با یک دوربین صحرایی به مرکز دریاچه نگاه می‌کند. تصویر آدمی که میان آب دست و پا می‌زند، مانند یک سیلی او را به خودش می‌آورد.

معرفی و دانلود کتاب خانه آن سوی دریاچه

کیسیِ داستان خانه‌ی آن سوی دریاچه، حالا با تمام توان به سمت قایق موتوری کنار دریاچه می‌دود تا فردی که در حال غرق شدن است را نجات دهد. تصویر بدن بی‌جان همسرش لن که سال گذشته به همین شکل در این دریاچه غرق شد لحظه‌ای از جلوی چشمش کنار نمی‌رود. به زحمت خود را به زنی که میان آب دست و پا می‌زند می‌رساند ولی با دیدن چهره‌ی کبودش از زنده ماندنش ناامید می‌شود. او تصمیم می‌گیرد هر طور شده زن را به قایق برساند تا حداقل بدن بی‌جانش را از گم‌شدن در آب نجات داده باشد. اما زن با تکان شدیدی روی سطح آب غلت می‌زند و بعد از بالا آوردن آبی که در گلو داشته هوشیار می‌شود.

آن زن که حالا در میان یک پتو درون قایق کیسی نشسته و بابت نجات دادن جانش از او تشکر می‌کند، کاترین رویس، سوپر مدل معروفی است که با شوهرش تام، برای استراحت به آنجا آمده است. این اتفاق باعث ایجاد دوستی عمیقی میان کیسی و کاترین می‌شود.

زندگی مشترک تام و کاترین آنچنان که به نظر می‌رسد بی‌نقص نیست. تام در کارش که توسعه‌ی نرم‌افزار است دچار مشکل شده و حالا کاترین زندگی‌شان را می‌چرخاند. تماشای خانواده‌ی رویس از دور حالا برای کیسی، شخصیت اصلی کتاب خانه‌ی آن سوی دریاچه، به یک عادت بدل شده است. او ساعت‌ها به تماشای خانه‌ی آن‌ها، که بزرگ‌ترین خانه در آن حوالی است، می‌نشیند.

داستان بعد از گم شدن ناگهانی کاترین، روندی غیرمنتظره پیدا می‌کند. پلیس به ماجرا ورود کرده ولی کیسی که مدت زیادی به عنوان تفریح خانه‌ی آن‌ها را زیر نظر داشته، به تام مشکوک است. او گمان می‌کند که تام ممکن است همسرش را کشته باشد. بعد از ناامیدی از روند تحقیقات پلیس، کیسی تصمیم می‌گیرد تا خود پرده از راز گم شدن دوست و همسایه‌اش بردارد...

کتاب خانه‌ی آن سوی دریاچه سبک متفاوتی در روایت داستان دارد. کتاب به تعدادی فصل «قبل» و «بعد» تقسیم شده که مانند یک فیلم سینمایی، ابتدا تصویری از اتفاقات بعد و سپس توضیحی از اتفاقات قبل ارائه می‌دهد. کار ترجمه‌ی این اثر به عهده‌ی مهسا فیروزه‌چی بوده است.

جوایز و افتخارات کتاب خانه آن سوی دریاچه

  • این کتاب لقب «کتاب مورد انتظار برای تابستان» را از سوی یواِس‌اِی تودِی، پیپل، کازموپولیتن، سی‌ان‌ان، نیویورک پست و... دریافت کرده است.
  • این کتاب جزو پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز است.

نکوداشت‌های کتاب خانه آن سوی دریاچه

  • داستان چرخش‌های عجیبی دارد که آن را به داستانی مابین سکوت بره‌ها و جن‌گیر تبدیل کرده است. (آسوشیتد پرس)
  • داستان ساختار هیجان‌انگیز آشنایی دارد، تا زمانی که ناگهان همه چیز تغییر می‌کند. (یواِس‌اِی تودِی)
  • کتاب خانه‌ی آن سوی دریاچه سرشار از هیجان است. (ای نیوز)

کتاب خانه آن سوی دریاچه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب خانه‌ی آن سوی دریاچه اثر رایلی سیجر به طرفداران رمان‌های معمایی و جنایی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب خانه آن سوی دریاچه می‌خوانیم

هرگز قصدم این نبود که راه مادرم را دنبال کنم. بعد از بزرگ شدن در صحنه و تئاتر و نمایش، دیگر نمی‌خواستم کاری با آن‌ها داشته باشم اما اینجا حقیقتی نهفته بود: دنیای تئاتر و نمایش تنها دنیایی بود که من می‌شناختم. بنابراین وقتی یکی از دوستان دانشگاهم مرا به پدرش که کارگردان فیلم بود معرفی کرد و او هم بهم گفت که می‌توانم در صورت تمایل در فیلم بعدی‌اش نقشی کوچک داشته باشم، گفتم: «چراکه نه؟» آن فیلم، فیلم خوبی بود. پول خوبی برایم داشت و توانستم برای خودم شهرتی هم دست و پا کنم. اما نه با نام اصلی‌ام، کیسی گرین، بلکه اصرار داشتم با نام کیسی فلچر در فیلم‌ها بازی کنم، چون راستش را بخواهید، هرکس چنین میراثی داشته باشد باید خیلی احمق باشد که پزش را ندهد و آن را به رخ دیگران نکشد.

سپس، در یک فیلم دیگر هم نقش گرفتم و بعد یکی پس از دیگری. درنهایت در کمال شادمانی مادرم و شگفتی خودم، تبدیل شدم به بزرگ‌ترین ترسم: یک بازیگر فعال و پرکار. اما اینجا یک چیز دیگر هم وجود دارد: من در این کار خیلی خوب هستم. یقیناً نه آن‌طور مشهور، مثل مادرم، کسی که واقعاً در کارش استاد است. اما من هم دستورالعمل‌ها را خوب اجرا می‌کنم، حضوری خوب و مناسب دارم و می‌توانم خسته‌کننده‌ترین دیالوگ‌ها را نیز با آب‌وتاب بیان کنم. البته از آنجایی‌ که برای بازی در نقش‌های اصلی به اندازه‌ی کافی زیبا نیستم، اغلب نقش‌های غیر از نقش اصلی بازی می‌کنم؛ از جمله نقش یک دوست خوب حمایت‌کننده، یا یک خواهر جدی، یا یک همکار دلسوز.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانه آن سوی دریاچه
نویسنده
مترجممهسا فیروزه چی
ناشر چاپیانتشارات افرا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات415
زبانفارسی
شابک978-622-93939-0-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانه آن سوی دریاچه

الهام کریمی
۱۴۰۲/۸/۱۲
دومین کتابی بود که از رایلی سیجر خوندم از ایده پردازی و لحظات نفس گیرش خیلی خوشم اومد، کتابهای زیادی از دریاچه‌ها و …. گفتن این یکی برای من تازگی داشت و لذت بردم، جریان انفاقات بعضی جاهای داستان واقعا غیرقابل پیش بینی و لذت بخش بود به نظرم نویسنده به زیبایی تونسته اصل قضیه رو تا بیشترین زمان ممکن پنهان کنه و اینطوری کشفش لذت بیشتری به انسان میده. ممنونم از کتابراه عزیز
سعاده زارع
۱۴۰۲/۹/۵
سلام به کتابراهی‌های عزیز
کتاب فوق العاده قشنگ و جالبی بود، گرچه من هیچ گونه موافقتی با انتقال و تسخیر ندارم، ولی از ایده‌ی کتاب، نحوه‌ی بیانش و البته نگارش خوب کتاب لذت بردم. شخصیت پردازی خوب بود و لایه‌های داستان و افراد کم کم باز و بسیار از موارد به خوبی شفاف شد.
خوندنش را به همه توصیه می‌کنم و از کتابراه که این کتاب رو در اختیار گذاشته، متشکرم
افسانه ذوالفقار
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کتاب از این نظر که اویل کتاب حاشیه نداشت شروع شد با اینکه زیاد به ماورایی و تسخیر اعتقاد ندارم ولی طوری مترجم بالجمله بندی داستان را به واقعیت کشانده بودن تا اخر داستان روادامه دادم و راضی بودم هیجانات زیادی داشت و کلا اخر داستان رو نمیشد حدس زد ممنونم از کتابراه
هنگامه محمدی
۱۴۰۳/۲/۹
کتاب قبلی نویسنده؛ شب را زنده بمان، از نظرم تو سطح خیلی بالاتری قرار داشت و خیلی جذاب تر بود. اگه اسپویل محسوب نشه باید بگم از لحظه‌ای که رفت به سمت تخیلی شدن جذابیتش برام کم شد. زیاد خوشم نیومد.
محمد زحمتکش حسین زاده
۱۴۰۳/۱/۱
سلام کتاب متوسطی بود البته قبل از اینکه ماورائی بشه خیلی هم کشدار بود بیشتر از سه ستاره بی انصافیه
بیتا محصل
۱۴۰۲/۸/۶
شروعش به عنوان یک کتاب سرگرم کننده بد نبود، ولی بعد قضیه ماورایی شد و من هیچ جوره با داستان‌های ارواح ارتباط نمیگیرم
الهام. ت
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
خیلی خسته کننده با توضیحات تکراری و بی مورد هیچ هیجان و تعلیقی هم نداشت
ک. طوفان
۱۴۰۲/۹/۹
داستان خیلی خوب و هیجان انگیزی داشت تا آنجا که زد تو کوچه ماورایی
گل
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
این کتاب واقعا کتاب جالب و جذابی بود، بسیار لذت بردم
مژگان خجسته
۱۴۰۳/۱/۳۰
جنایی و پر هیجان و لذتبخش
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب خانه آن سوی دریاچه

برای دریافت کتاب خانه آن سوی دریاچه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.