معرفی و دانلود کتاب دفاع هوایی از خرمشهر

عکس جلد کتاب دفاع هوایی از خرمشهر
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دفاع هوایی از خرمشهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دفاع هوایی از خرمشهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دفاع هوایی از خرمشهر

در بررسی تاریخ دفاع مقدس باید این موضوع را به خاطر داشت که دشمن بعثی از حمایت بی‌دریغ کشورهای زیادی چه از لحاظ رسانه‌ای و چه از لحاظ مالی و تجهیزات و... برخوردار بود. در کتاب دفاع هوایی از خرمشهر سعی شده به نقش نهاجا در وارد کردن ضربه‌های مهلک به نیروها و ادوات دشمن و تقلیل قوای آن پرداخته شود.

قهرمانی خاموش به نام نهاجا برای فرزندان این مرزوبوم به قیمت خون خود اجازه قطع ارتباط بین تهران و خوزستان را در خطوط و محورهای جاده‌ای و ریلی که برای مدیریت دفاع و جنگ نقش بسیار حیاتی داشتند، به دشمن ندادند.

این کتاب به اهتمام مرکز مطالعات، تحقیقات و تدوین آیین نامه‌های رزمی نهاجا به نگارش درآمده و برگرفته از جلد اول کتاب «عقاب‌های سرزمین ایران (نقش نهاجا در شش ماه اول جنگ)» است.

در بخشی از کتاب دفاع هوایی خرمشهر می‌خوانیم

روز 23 مهر روزی خونین برای طرفین بود، با آغاز طلوع خورشید گردان‌های زرهی و پیاده تیپ 2 لشکر 92 با عبور از خطوط دفاعی عراق، نیروهای بهت‌زده دشمن را مورد حمله قرار دادند تا نشان دهند، عراقی‌ها تنها حمله‌کنندگان ماه مهر نیستند. جنوب دزفول و غرب کرخه شاهد این حمله بود. با ورود نفرات لشکر 21 حمزه، دشمن پی برد با حمله‌ای سازماندهی‌شده و وسیع مواجه است. درهم‌ریختگی خطوط دو طرف سبب شد تا از نیروهای هوایی طرفین کار زیادی ساخته نباشد، اما مشخص بود که یک تیپ و چند گردان از پس سه لشکر دشمن برنمی‌آید، عراق آن روزها تلاش گسترده‌ای را برای عبور از رود کارون و قطع جاده اهواز به آبادان انجام می‌داد و ازاین‌رو لازم بود تا با فشار به دشمن، از توان او برای تصرف شهرهای بزرگ خوزستان کاسته شود.

به همین دلیل تیپ 2 دزفول، گروه رزمی 37 و لشکر 21 پیاده دستور یافتند با عبور از کرخه (به سمت غرب) دشمن را غافلگیر کنند...

فهرست مطالب کتاب

نیروی هوایی و دفاع از خرمشهر
تلاش‌های ازیادرفته
23 مهر
24 مهر
حمله به پالایشگاه البکر
25 مهر
26 مهر
بمباران‌های حیرت‌انگیز ارتفاع پست
27 مهر
نابودی لشکر 7 پیاده عراق
نشاندن هواپیمایی که کنترل فرامین نداشت
ماه مهر پایان می‌یابد
هزینه نجات چهار استان
اول آبان، آغاز تلخ
ضربه به شیشه عمر دشمن
حمله علیه توپخانه‌ها
ستون پنجم دشمن
انهدام پادگان‌های عراق
سقوط خرمشهر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دفاع هوایی از خرمشهر
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات51
زبانفارسی
شابک978-622-7197-73-0
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دفاع هوایی از خرمشهر

محمد قرایی خضری
۱۴۰۱/۹/۱۸
چه کارهای بزرگی که نکردن این دلاوران نیروی هوایی روح شهدا شاد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دفاع هوایی از خرمشهر

برای دریافت کتاب دفاع هوایی از خرمشهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.