معرفی و دانلود کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد سوم

عکس جلد کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد سوم
قیمت:
۴۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد سوم

کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد سوم نوشته علی غفوری، به نبردهای هوایی و عملیات‌های جنگ ایران و عراق در سال‌های 1364 تا 1367 می‌پردازد.

این کتاب تاریخ حضور نیروی هوایی و نقش و میزان تأثیرگذاری آن در زمان جنگ ایران و عراق را بررسی می‌کند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، از اواخر دهه 30 میلادی قرن بیستم نقش نیروهای هوایی در نبردها، از شکلی ساده و کم‌اهمیت مبدل به نقشی راهبردی با ابعاد وسیع شد. در جنگ تحمیلی از سوی عراق علیه ایران، این نیروی هوایی ایران بود که در سال‌های ابتدایی جنگ مانع فروپاشی خطوط مقدم ایران شد و حتی صنایع انرژی عراق را به گونه‌ای تحلیل برد که قادر به پشتیبانی از نیروهای مسلح خود نباشد.

از میانه جنگ اوضاع تغییر کرد و این عراق بود که به تقویت سریع نیروی هوایی خود اقدام کرد. تحریم‌ها، کمبود بودجه و در برخی موارد غفلت مسئولان باعث شد تا ایران هم‌پای رقیب، بر روی توان هوایی سرمایه‌گذاری نکند.

در بخشی از کتاب عقاب‌های سرزمین ایران می‌خوانیم:

اگرچه حملات ایران به کشتی‌های متحدین عراق چیز تازه‌ای نبرود و قدمت حداقل سه ساله داشت اما از مدتی قبل ایران به دنبال اقداماتی جدی‌تر بود و حتی سخن از بستن تنگه هرمز می‌شد. البته گفته مقامات سیاسی بستن مشروط تنگه بود.
اگرچه این اظهارنظرها بیشتر جنبه هشدار به دشمن و متحدین منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عراق را داشت اما می‌توانست بدون عواقب هم نباشد. این کار از نقطه نظر نظامی و اقتصادی دارای ملاحظاتی بود. نبرد با کشتی‌های حامل نفت اعراب یک چیز بود و ممانعت از ورود و خروج کشتی‌های بین‌المللی و نظامی قدرت‌هایی نظیر آمریکا، شوروی و اروپا چیزی دیگر.

محمد سوری مدیرعامل اسبق کشتیرانی ملی نفتکش در این باره می‌گوید: از زمانی که فکر بستن تنگه هرمز در دستور کار مقامات قرار گرفت، طی گزارش‌هایی به مقامات اعلام کردم، به لحاظ اینکه وابستگی کشور به واردات و صادرات نفت و کالای خشرک غیرقابل انکار است، به هر دلیلی که تنگه هرمز بسته شود بیشترین ضرر متوجه ما خواهد شد مگر آنکه قبل از آن، تعدادی اسکله در چابهار احداث شود. این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و یک هیئت مأمور طرح توسعه چابهار شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تلاش عراق برای کسب برتری هوایی
فصل دوم: نبرد فاو
فصل سوم: نبرد اقتصادی
فصل چهارم: افزایش فشار بر گردان‌های اف 14
فصل پنجم: بسیج قدرت‌ها علیه ایران
فصل ششم: جولان میراژها
فصل هفتم: مشت سهمگین تامکت
فصل هشتم: حملات متقابل دشمن
فصل نهم: ابعاد یک نبرد مردن
ضمیمه
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد سوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات458
زبانفارسی
شابک978-622-6296-44-1
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد سوم

Amin Ghasemi
۱۴۰۱/۸/۲۳
با درود
متاسفانه به نقش نیروی هوایی و بطور کلی ارتش با وجود گذشت بیشتر از ۳ دهه از جنگ آنطور که باید پرداخته نشده است و در تصور عموم مردم تصویر گنگی از خدمات و خلبانان نیروی هوایی وجود دارد و هنوز که هنوز است بسیاری از قهرمان نیروی هوایی که دهها بار از جان و همه زندگی خودشون در راه ایران گذشتند به
مردم شناسانده نشده‌اند، در صورتی که در دنیا رسم برخورد با قهرمانان جنگ بسیار متفاوت است. من هر سه جلد این کتاب رو مطالعه کردم و به همه کسانی که به تاریخ و هوانوردی علاقه دارند خواندن این کتاب رو پیشنهاد میکنم.
احسان ارشاد
۱۴۰۳/۱/۶
با سپاس، کتاب خوبی بود. به نظر می رسد لازم است که مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی در ارتش برای تدوین تاریخ مستند حضور نیروی هوایی در دفاع مقدس، برنامه ریزی و مجموعه فعالیت های این نیرو را به صورت یک کتاب چند جلدی ارائه کنند. واقعا وجود چنین مرجعی، احساس می شود.همچنین امیدوارم به نقش تاثیرگذار و مهم نیروی هوایی به خصوص در قالب ساخت آثار سینمایی و مستند بیش از گذشته پرداخته شود.
علی همدانیان
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
خیلی خوب بود اگر از خاطرات عزیزان خلبان بیشتر ذکر میشد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد سوم

برای دریافت کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.