معرفی و دانلود کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد اول

عکس جلد کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد اول
قیمت:
39500 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد اول

کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد اول نوشته علی غفوری، به تاریخ حضور نیروی هوایی ارتش و نقش مهم و تأثیرگذار آن در جنگ ایران و عراق می‌پردازد.

در طول هشت سال دفاع مقدس، واحدهای متعددی از ارتش و سپاه با ایستادگی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح به انواع تجهیزات و سلاح‌ها‌ی پیشرفته و برخوردار از اطلاعات ارسال شده از سوی ماهواره‌های جاسوسی ابرقدرت‌های دهه هشتاد میلادی، جانفشانی کردند، و در عقب راندن دشمن بعثی عراق نقش مهمی داشتند. بی‌شک تاریخ هرگز رشادت‌های جوانان و نوجوانان بسیجی را نیز به موازات تلاش این رزمندگان از یاد نخواهد برد.

شکی نیست که رشادت و فداکاری خلبانان شجاع نیروی هوایی تأثیر بسیار زیادی در از کار انداختن ماشین جنگی دشمن بعثی داشت، اما جا دارد درباره تأثیر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ هشت ساله به اندازه کافی اطلاع‌رسانی شده و جوانان ایرانی با خلبانان برگزیده نیروی هوایی کشورمان آشنا شوند و یا عملیات‌های انجام
شده توسط آن‌ها را برشمرده و آمارهایی از سرنگونی هواپیمای متجاوز عراقی و خسارت وارده به تأسیسات و مراکز نظامی دشمن داد.

در بخشی از کتاب عقاب‌های سرزمین ایران می‌خوانیم:

در ابتدای سال 1350 درخواست‌های دولت آمریکا از شاه مرتب افزایش می‌یافت. تهران مملو از کارشناسان آمریکایی بود و کسی نمی‌دانست چه تعداد از این کارشناسان برای توسعه قوای سه‌گانه ایران و چه تعداد برای جاسوسی در کشور به سر می‌برند. در این سال واشنگتن از تهران درخواست کرد که در طرحی با عنوان «ژن سیاه» برای جمع‌آوری اطلاعات از مرزهای شوروی، خلبانان آمریکایی و ایرانی به شکل مشترک با استفاده از هواپیماهای طرفین پرواز انجام دهند.

شاه نیز ضمن قبول این درخواست خطرناک، از مقامات نظامی آمریکا خواست تا با فروش یک جنگنده بسیار پیشرفته به ایران موافقت کند. در آن سال‌ها اتحاد شوروی قدرت اول زمینی و قدرت دوم دریایی و هوایی جهان بود و هرگونه زورآزمایی با آن کشور به مثابه خودکشی بود. البته آمریکایی‌ها به مسئولان ایرانی اطمینان می‌دادند که از آن‌ها در برابر حمله احتمالی شوروی حمایت خواهند کرد، اما همگان به خوبی می‌دانستند که اگر شوروی با 50 لشکر قدرتمند به ایران حمله کند و هم‌زمان ده‌ها پایگاه هوایی خود در جنوب آن کشور را علیه ما به کار گیرد کمک‌های آن سوی اقیانوس چندان به کار ایران نخواهد آمد. (باید متذکر شد که در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی آمریکا هرگز توان دریایی و هوایی امروز را نداشت).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: نیروی هوایی و توسعه قدرت هوایی نظامی
فصل دوم: انقلاب اسلامی و آغاز تلاطم در ارکان قدرت هوایی
فصل سوم: حمله بزرگ و نافرجام
فصل چهارم: انتقام بزرگ
فصل پنجم: هفت روز اول جنگ چگونه گذشت؟
فصل ششم: سلاطین آسمان
فصل هفتم: حماسه پایداری دزفول
فصل هشتم: نیروی هوایی و دفاع از خرمشهر
فصل نهم: توقف دشمن، کاهش شهدا و سوانح هوایی نهاجا
فصل دهم: تغییر راهبردی عراق و ادامه حملات نهاجا به خاک دشمن
فصل یازدهم: نابودی نیروی دریایی عراق
منابع و مآخذ
نمایه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات435
زبانفارسی
شابک978-600-94934-9-4
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
39500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد اول

محمد قهرمانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
کتاب فوق اولین جلد از مجموعه ۳ جلدی می‌باشد که خواندن آن را به تمام علاقه مندان به تاریخ هوانوردی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران توصیه میکنم.
نویسنده در ابتدا تاریخچه‌ای از نحوه شکل گیری نیروی هوایی در ایران و طرح‌های رضا شاه برای گسترش آن و عدم موفقیت او در این زمینه به دلیل اشغال ایران در جنگ دوم
جهانی بیان می‌کند.
سپس با روی کار آمدن محمد رضا شاه و از میانه دهه ۱۳۳۰ با ورود هواپیما‌های جت ایران وارد عصر جدیدی از پیشرفت و توسعه نیروی هوایی خود می‌شود که این توسعه با ورود هواپیما‌های پیشرفته آن دوران در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ به اوج قدرت خود می‌رسد.
سپس به انقلاب می‌رسیم و دوران گذار از اوضاع نابسامان اوایل انقلاب و تسویه‌ها واخراج‌ها.
در نهایت کودتای نقاب و تاثیرات آن بر کاهش توان نیروی هوایی مورد اشاره قرار گرفته است.
در نهایت به آغاز جنگ و وضعیت نیرو به لحاظ تعداد هواپیمای آماده پرواز و تعداد خلبانان عملیاتی پرداخته شده و انجام عملیات ۱۴۰ فروندی و دفاع در برابر تهاجم سراسری عراق می‌رسیم.
وضعیت بغرنجی که ممکن بود به سقوط کشور بیانجامد ولی با پایمردی خلبانان و تمامی رزمندگان عراق از رسیدن به اهداف خود باز ماند.
و در راه توقف پیش روی دشمن در خاک ایران بهترین جوانان این وطن جان عزیز خود را تقدیم نمودند.
در پایان این جلد تا آخر سال ۱۳۵۹ را مورد بررسی قرار داده و تلفات نیروهای خودی و دشمن را ذکر می‌کند.
در آخر درود میفرستم به روح پاک شهیدان ایران
ش ع
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
کتاب بسیار جالبی است من قبلاوچاپی انرا از روبروی دانشگاه خریدم مناسفانه جلد کتاب پاره بود جای بندیل و طناب روی جلد کتاب بود نیمی از صفحات هم نبود با هزار مکافات انرا پس دادم و با صبوری منتظر ماندم تا کتابراه نسخه الکترونیکی انرا با کیفیت خوب و قیمت بسیار خوب ارائه کرد ممنونم
علی همدانیان
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
خیلی جذاب و خواندنی، با خواندن این کتاب گوشه‌ای از سختی‌های خلبانان عزیز را درک کردم
Scott Mitchell
۱۴۰۰/۱/۲۷
برای علاقمندان به دنیای خلبانی بسیار جذاب هستش و من پیشنهاد میکنم.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد اول

برای دریافت کتاب عقاب‌های سرزمین ایران: نبردهای هوایی دفاع مقدس به روایتی دیگر - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.