معرفی و دانلود کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت

عکس جلد کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت
قیمت:
69900 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت

به باور عارفان، قلب پاک تجلی‌گاه الله است؛ یعنی جایی است که در آن خدا آشکار می‌شود. هاکان منگوچ در کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت، آموزه‌هایی از صوفیان را با شما به اشتراک می‌گذارد که زندگی‌تان را تغییر و دیدگاه تازه‌ای به شما می‌دهد.

درباره کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت:

هیچ ملاقاتی به طور تصادفی روی نمی‌دهد، درست همان‌گونه که خواندن این خطوط و حتی این کتاب توسط شما امری تصادفی نیست. همان‌طور که حضور هاکان منگوچ در کشور آفریقا برای تحقیقات و ملاقاتش با یک صوفی که آموزه‌هایش را در کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت (Kalbin Temizse Hikayen Mutlu Biter) آورده است، هم نمی‌تواند تصادفی باشد.

به گفته صوفیان؛ درد همواره مسیر را به شما نشان می‌دهد. موضوعی که اهمیت دارد این است که از قدم برداشتن و طیِ طریق کردن ناامید نشوید و آن را رها نکنید. «امید» در مسیر شما قرار دارد و چیزی که هر ثانیه از نو به نگارش درمی‌آید تقدیرتان است.

شما هیچ‌گاه نمی‌توانید به درستی بدانید که با چه شخصی در چه تاریخی دیدار می‌کنید یا چه هنگامی چه عملی را انجام می‌دهید. برخی اوقات آنچه که در پی‌اش هستید را نمی‌یابید، اما همواره چیزهایی که خودبه‌خود یافت می‌شوند، درست همان‌هایی هستند که در پی‌شان بوده‌اید. درست همان‌گونه که مولانا می‌گوید: «تو قدم در راه بگذار، راه خود را به تو نشان خواهد داد.»

نویسنده، کتاب پیش رو را متأثر از استادانی که در طول زندگی‌اش با آن‌ها مواجه شده و شیوه‌های عملی صوفیان که در زندگی از آن‌ها بهره گرفته، به رشته تحریر درآورده است. او به شما کمک می‌کند تا دشواری‌ها و چالش‌های زندگی‌تان را پشت سر بگذارید و دیدگاه مثبتی به دنیای پیرامون‌تان داشته باشید.

نکاتی که در این کتاب مطرح شده‌اند، تاکنون دست یاری به سوی هزاران نفر دراز کرده و به آن‌ها کمک کرده است و مطمئناً به شما نیز کمک شایانی خواهد کرد. این را به یاد داشته باشید که در هر سنی، هر اتفاقی که برایتان بیفتد، دلتان که پاک باشد، داستان‌تان نیز پایان خوبی پیدا خواهد کرد.

می‌دانید چرا اسم این کتاب، دلت که پاک باشد، داستانت پایان خوشی خواهد داشت، گذاشته شده است؟ چون خلاف این گفته ممکن نیست. شرایط هرچه می‌خواهد باشد؛ هر اتفاقی که افتاده باشد، کسانی که به راه بدی‌ها نمی‌روند و به راه خوبی‌ها متعهد می‌مانند، قهرمان داستان خود می‌شوند و در صحنه دنیا با تجربه‌ای زیبا می‌آیند و می‌روند.

کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان‌های تاریخی و عارفانه و صوفیانه علاقه‌مند هستید، این کتاب را از دست ندهید.

با هاکان منگوچ بیشتر آشنا شویم:

هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) در بورسا ترکیه به دنیا آمد و در دانشگاه اولوداغ به تحصیل پرداخت. او در دوره نوجوانی به موسیقی علاقه پیدا کرد و در 15 سالگی نواختن نی و پیانو را آموخت. دو سال در هنرستان هنرهای زیبا درس خواند و بعد آن را نیمه‌کاره گذاشت.

آشنایی هاکان با نی، او را وارد دنیای تصوف و فلسفه صوفی کرد. بعد از آن زبان عثمانی را یاد گرفت و سالیان بعد در سرزمین شمس تبریزی در مورد صوفیسم دوره‌ای آموزشی را پشت سر گذاشت، از صوفیان آموزش‌های شفابخشی آموخت و زبان مثنوی فارسی را فراگرفت.

زمانی که به دهه دوم زندگی‌اش رسید، سمینارهایی در دانشگاه‌های مختلف برگزار کرد. ذهن نیمه‌هوشیار، خودت را بشناس، انگیزه‌های بالقوه و صحبت در جمع، موضوعات این سمینارها را تشکیل می‌دادند.

نوشته‌ها، گفته‌ها و داستان‌های منگوچ به کمک شبکه‌های اجتماعی به گوش میلیون‌ها ‌نفر رسید. در سال 2014 به دلیل علاقه فراوانش به حیوانات، راهی آفریقای جنوبی شد و در کنار شیر و ببرهای بنگال زندگی کرد و درباره نگهداری و توان‌بخشی آنان چیزهایی آموخت.

جملات برگزیده کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت:

- هرچه در عالم است عشق است، علم قیل‌وقالی بیش نیست.
- از این نترس که اشتباه بکنی، از این بترس که یک اشتباه دو بار از تو سر بزند.
- فراموش نکن زمان باارزش است... حواست باشد آن را به چه کسی هدیه می‌دهی.
- دقت کنید که با چه کسی دوستی می‌کنید؛ زیرا بلبل به گلستان و کلاغ به ویرانه می‌برد.
- فراموش نکن! برای شروع مجبور نیستی کامل باشی، اما برای کامل شدن، مجبوری شروع کنی.
- در ضمیر ناخودآگاه هر فردی که با آزار دادن به دیگران حس خوبی پیدا می‌کند، کمبود محبت وجود دارد.
- شادی این نیست که صاحب چیزهای بسیاری باشی، بلکه این است که به چیزهای کمی احتیاج داشته باشی.

در بخشی از کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت می‌خوانیم:

زمستان می‌آید و می‌رود. پایان هر زمستان، بهار است. تاریکی حامل روشنایی است. بدون تردید کسی که دلش پاک باشد، داستانش پایان خوشی خواهد داشت؛ چون این یکی از قوانین تغییرناپذیر کائنات است. کافی است اعتمادت به عدالت سیستم الهی کائنات قوی باشد. باور به اینکه شب، روشنایی خواهد بخشید و خوبی، خوبی می‌آفریند، تو را از ناامیدی و رفتن به مسیر بد محافظت می‌کند. این سیستم طوری عادلانه است که بدی هم، بدی می‌آفریند. به تو می‌گویم در این مرحله دقت کن که قلبت کدام احساس را برمی‌گزیند. کائنات به اینکه چه چیزی را برای چه انتخاب کرده‌ای، توجهی نمی‌کند، بلکه فقط در تلاش است چیزی که تو به او می‌دهی را از عادلانه‌ترین راه به تو بازگرداند.

قصه‌ای است که بسیار مورد علاقۀ من است. قصۀ درختان شفتالو... در حیاط خانه‌ای دو درخت شفتالو وجود داشت که در کنار هم کاشته شده بودند. یکی از این درختان ضعیف بود و دیگری بسیار تنومند؛ یکی میوه‌های بسیار داشت و دیگری کم.

درخت تنومند پس از مدتی نسبت به درخت ضعیف‌تر شروع به کبر ورزیدن کرد. صاحبخانه نیز دیگر امیدی به درخت ضعیف نداشت و گمان می‌کرد که خشک خواهد شد؛ برای همین دیگر به آن آب نمی‌داد و به آن رسیدگی نمی‌کرد، چون فکر می‌کرد خشک می‌شود و از بین می‌رود و ارزش وقت گذاشتن را ندارد.

اما روزی بادی وزید و یک بذر گل به این باغچه آورد. آن بذر ناگهان بزرگ شد و راه رفت و کنار درخت تنومند آمد و پرسید: «آیا می‌توانم در اینجا ریشه کنم؟ از راه دوری می‌آیم. من بذر خوش‌بوترین و زیباترین گل‌ها در باغچه‌هایی عالی هستم.»

فهرست مطالب کتاب

در مورد نویسنده
آشنایی‌ام با یک صوفی
گنجی که به دنبالش هستی، درست همان جاست که اکنون ایستاده‌ای
من انسانی دارای نقص هستم، اما از جانب فرمانروایی بی‌نقص دوست داشته شده‌ام
دلت که پاک باشد، داستانت پایان خوشی خواهد داشت
آهسته شوی، سریع‌تر می‌روی
عشق انقلابی درونی است
می‌دانی ارزش چیست؟ نمی‌توان آن را قرض داد، نمی‌توان آن را قرض گرفت!
اگر به خودت ارزش ندهی، کسی به تو ارزش نمی‌دهد
ترسِ از دست دادن در روابط
عظمت درختی که چشمانت قادر به دیدن بزرگی آن نیست، از دانۀ کوچکی که به چشم دیده نمی‌شود، آغاز شده است
حرف‌هایی که از دهانت بیرون می‌آیند، همان‌طور که هستند به‌سویت بازمی‌گردند
کسی که رها کردن ساحل را به جان نخرد، نمی‌تواند اقیانوس‌های جدید را کشف کند
کیفیت زندگی تو به اندازۀ کیفیت انسان‌هایی است که در زندگی‌ات هستند
بلبل تو را به گلستان و کلاغ تو را به ویرانه می‌برد
نسبت به انسان‌هایی که تغییرپذیر نیستند، چه کاری می‌توان انجام داد؟
بار منفی دیگران را بر دوش نکش!
چرا به‌طور مرتب افراد مشابهی سر راهم سبز می‌شوند؟
6 اشتباهی که روابط را به پایان می‌رساند
عشق احساسی بی‌نظیر است که ازسوی خالق به انسان بخشیده شده است
برای شروعی جدید، باید گذشته را تمام کنی
اگر می‌خواهی شاد باشی، از هیچ‌کس انتظاری نداشته باش
توصیه‌هایی مهم به زنان تنها
تمریناتی ساده برای افزایش اعتمادبه‌نفس
زنان قاطع
بزرگی بال‌هایی را که تابه‌حال گشوده نشده‌اند نمی‌توان دید
ویژگی‌های بی‌نظیر زنان قدرتمند و شاد
کنترل‌گرایی را رها کن؛ تسلیم باش!
چیزهایی که صاحبشان هستی، ممکن است مدتی بعد در تصاحب تو نباشند
دام اعتبار
اگر مشکلی هست، پس شادی هم هست
نمی‌دانی که بزرگ‌ترین درد تو، همانا دردِ دیدنِ «درد» است
قدرت دعا و فکر
چرا باید به نوای نی گوش بسپاری؟
دوست کسی نیست که تلخ سخن می‌گوید
همان‌طور که هستی زیبایی
درمان درون درد است، نمی‌بینی!
تاریخ را خدا می‌نویسد، ما فقط موضعمان را مشخص می‌کنیم
بدن با خوردن سیر می‌شود، روح با بخشیدن
کسی که کاری را بلد باشد، انجام می‌دهد؛
انسان در چه سنی پیر می‌شود؟
حمل کردن بار یا له شدن زیر بار؟
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت
نویسنده
مترجمفائزه پورعلی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-220132-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک
69900 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت

آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۱/۱۵
درود
۱. ریتم و پیرنگ کتاب عالیست، نویسنده با داستانکهای بظاهر تکراری کشش لازم برای ادامه مطالعه را فراهم کرده. بدلیل بعضی تشابهات فرهنگی، که صد البته بخاطر مطالعه ادبیات ایران عزیز است، نویسنده زیرکانه خواننده ایرانی را جذب و همذات پنداری واقعی ایجادمیکند، و گاهی صدای اعتراض برخی دوستان را در
۲.
میاورد؟؟!!!! از آن دست کتب انگیزشی است که شرقی فکر میکند، وکمتر‌ زیر سایه‌ی موعظه‌های انگیزشی غربی قرار گرفته. نکات جدیدی دارد که صابون آن به تنتان نخورده.
۳. فلسفه مبحثی سنگین است و هر کسی از پس فهمیدن و فهماندن آن بر نمیاید، اما نویسنده بسادگی طرح مطلب کرده که مزیت کتاب شمرده میشود، علاوه بر این نقش ترجمه و امانتداری مترجم نیز جای قدر شناسی دارد.
۴. حتما چیز تازه‌ای در آن خواهید یافت که ارزش کاربری در زندگی به سبک امروز را داشته باشد. مطالعه این کتاب واقعا اتلاف وقت نیست.
۵. کتابراه سپاس فراوان
Siavash Dahaghin
۱۴۰۱/۱/۱۳
درود به کتابراه عزیز و ممنون بابت عیدانه‌های جذاب
اول که شروع به خوندن کردم یه آرامش عمیقی حس کردم و هر چقدر بیشتر میخوندم جذب شخصیت خودم میشدم چون در واقع با حرفهای نویسنده به این رسیدم که من دقیقا همون چیزیم که نویسنده نوشته یا منم همون راهی رو رفتم که این صوفی رفته. همیشخ وقتی کتابی برام جذابه
دوباره شروع به خوندن میکنم تا کتاب رو از بر بشم و بیشتر آرومم کنه. وقتی دوباره شروع به خوندن کردم جذابیت اولشو برام از دست داد و کم کم منو به این نتیجه رسوند که هر کدوم از ما در زندگی شخصی یک صوفی هستیم. صوفی بودن مثل درویش بودن یا مرتاض بودن یا هر چیزی که تو ادیان مختلف وجود داره و شخص فکر میکنه به حداعلا از خودش و کنترل اطرافش رسیده هست. در صورتی که هیچ انسانی متمایز از دیگری نیست این فقط به طرز برداشت شخص از زندگی و طرز بیانش بستگی داره. زندگی برای هر کس پستی و بلندی داره. پس هر کس درون خودش یه صوفی هست.
اینکه توان بیان اونچه هستیم رو نداریم ما رو یک پله از نویسنده عقب تر نگه میداره و برای همینه که با خوندن کتاب به آرامش میرسیم چون دقیقا نوشته‌های کتاب خود ماست
مثل وقتی که یه شاعر ترانه‌ای مینویسه و فکر میکنیم چقدر این ترانه شبیه احساس منه اصلا انگار که با شاعر گفته باشیم از احساس من ترانه بنویس
ما فقط قدرت بیان یا نویسندگی رو نداریم وگرنه همونی هستیم که نویسنده نوشته و سعی داشته بفهمونه در راه صوفی بودن به این دست پیدا کرده.
در کل کتاب خوبی بود از اون جهت که هر فصل که میخونی میفهمی چقدر همون آدمی هستی که نوشته شده و این بهت آرامش میده.
وحید
۱۴۰۱/۱/۴
من در کره زمین زندگی میکنم که چند سال پیش موجودات جهش یافته از فضا  به آن تجاوز کردنند حالا بی شک چهار سال است که من و خانوادم و کل جمعیت کر زمین با ترس رعب و وحشت از آن‌ها در پناهگاه‌های مختلف زندگی میکنیم شب‌ها میخوابیم
چهار سال قبل هیچ کسی نمی‌دانست که آن موجود‌ها کی هستند و از  زندگی شان چی با
می‌خواهند اما اکنون کمک محققان و متخصصان در یافته ایم که آن‌ها کی هستند فرضیه دانشمندان دراینباره نشان میدهد که آن‌ها موجودات ماوراء الطبیعی هستند که به زمین آمدند
تا صرفا به زندگی انسان خاتمه بدهند ولی ما از چنگ شان گریخته ایم ودر پناهگاه‌های امن مان که دورتادور
حصارهای سیاه رنگ کشیده شده پناه برده ایم علیرغم اینکه به جای امنی پناه بردیم و از دست آن موجود های
عظیم الجثه در امان مانده ایم اما برای اینکه از گرسنگی  ناتوان نشیم یک گروه جوینده‌ای را درست کردیم تا بیرون از این پناهگاهها بروند و غذا چیزی برای افراد‌های پنهان شده تو پناهگاه جستجو کنند
فائزه نظری
۱۴۰۱/۲/۳
تنها سی صفحه خواندم اما متوجه پرباری و ارزشمندی کتاب شدم و واقعا کتاب بسیار خوبیست و توصیه میکنم که تمام ایرانی‌ها بخوانند وقدر مهربانی‌ها ودلسوزی و محبت خودشان را بدانند و این لطف و موهبت را از خودشان و دیگران به بهانه ناسپاسی و قدرنشناسی سلب نکنند و متاسفانه باتوجه به تقلید کورکورانه‌ای که از غرب داریم و عدم اعتماد بنفس و عزت نفس براین باورنباشیم که هرکس مغرور تر وعصبی تر وافسرده تر خیلی شخصیت خاص و ویژه‌ای داره توجه به زندگی غرب نداشته باشیم که مرگ همنوع‌اش برایش مهم نیست و از اطرافیانشان از حال هم بی خبرند ما ایرانیان اصیل و متمدنی هستیم که اجداد ما حال همسایه‌اش هم برایش مهم بود و بی خبر از احوالشان نبود اما الان متاسفانه زندگیمان به بهانه پیشرفت وشیک بودن و تقلیداززندگی غرب محبت هارا ازهمدیگه دریغ کردیم و دچار افسردگی شدیم
سروش میرزائیان خمسه
۱۴۰۱/۱/۱۲
سلام و احترام؛ کتاب جالب و قابلی هست. این‌ کتاب از نظر من به دو قسمت اصلی تقسیم‌ میشه. قسمت اول: داستانهای آشنایی که در اینترنت و یا سایر کتابها مطالعه کرده ایم و سخنانی که تازگی ندارد. بخش دوم: قسمتی که نویسنده در آن تخصص دارد و طی سالها مشاوره دادن، در آن زمینه مهارت لازم را به دست آورده و مطالب جدیدی برای گفتن دارد. مرز تقسیم کتاب به این دو بخش از نظر من حدود فصلِ: "بلبل تو را به گلستان و کلاغ به ویرانه میبرد" هست. ازین فصل به بعد موضوعات، بیشتر پیرامون مدیریت رابطه عاطفی و روابط با دوستان میرود و فصل‌های مِن بعد آن نیز (با موضوعاتی متفاوت) جالبتر و خواندنی تر میشود و نقطه قوت کتاب محسوب میشوند. ترجمه کتاب قوی و عالیست. تشکر و سپاس
ALI REZAEI
۱۴۰۱/۱/۱۰
خوب بود
نقد کتاب:
کتاب از قالب نوشتاری قابل قبولی بهره مند بود و همچنین ساختار محتوای کتاب...
اوایل بسیار زیبا شروع شد طوری که خواننده تا پایان کتاب هم شوق خواندن داشته باشد...
داستان‌های مکمل و کوتاهش خیلی زیبا بود
این کتاب جز کتابهایی ست که بیشتر تئوری محوره و از نظر تکنیکال ضعیفه... یک

یعنی سری تعریف‌ها و حرفایی گفته میشه که تنها تأمل و تفکر‌تان را فعال کند و در اینجا تکنیک و تمرینی برای اجرای ان در زندگی ندارید
و بقیه راه را باید خودتان با شیوه خودتان بپیمایید
اگر این کتاب را خواندید پیشنهاد میکنم که سراغ عادت‌های اتمی و بولت ژورنال بروید چون انها نیمه دیگر یک پکیج عالی را برایتان کامل میکنند
محبوبه ملکی
۱۴۰۱/۱/۳
این کتاب علاوه براینکه ارزش واقعی هر انسان را به خودش ثابت میکند بلکه انسان را به گنج وجودش آگاه میکند و نشان می‌دهد که هر کس خودش می‌تواند راه گشا و درمان درد خودش باشد و بدون اینکه تحت تاثیر دیکران قرار بگیرد می‌تواند دل خود اا از هر ناپاکی نجات دهد تا پایان خوش زندکی خود را رقم بزند هر انسانی و می‌تواند خودش خالق زندگیش باشد بهنوان یک بنده از خالقش که همیشه مورد حمایت او قرار دارد سپاسگزار باشد. انسانها می‌بایست برای خودشان ارزش قائل شوند و عمرشان را نباید در اختیار چیزهای هیچ و پوچ قرار دهند هر انسانی اگر به ارزش وجود خودش پی ببرد دیگر نمی‌گذارد دیگران روی زندگیش و سرنوشتش تاثیر گذار باشد.
وحید حسن پور
۱۴۰۱/۱/۱۳
کتاب خوبیه، داره یک سری اندیشه‌های صوفیانه میگه ولی این اندیشه‌ها همگانی نیستند اینطوری نیست که یک سری قوانین نوشته شده بین صوفیان باشه. بخشی از این دریافت‌ها به ژرف نگری و دید خوب نسبت به جهان و انسان‌ها به دست میاد. چیزی که در این اثر به چشم میاد اینه که مثل همیشه به صورت یک نوشتار منظم درآوردن و یک سری اندیشه‌های پیچیده حتی تعریف کردن برای دیگران کار دشواریها. نویسنده این کتاب هم نتونسته درک کامل درباره مفاهیمی که بهش انتقال داده شده به دست بیاره. ولی این مورد نمیتونه ارزش این کتاب رو زیر سوال ببره فقط مفاهیم کامل نشده
reza shah hoseini
۱۴۰۱/۱/۵
یه سوال؟!
شماهایی که به به و چه چه کردینو گفتین عالیه، اون قسمت زندگیه عقاب رو هم خوندین؟!
خزعبلات محض!
کلیت کتاب خوبه (هرچند یه چیز من درآوردی از صوفیسم بود) اما داستان عقاب علمی بود نه یه داستان قدیمی که صرفا نقل بشه
یعنی نویسنده دو دقیقه وقت نذاشته یه سرچ ساده انجام بده ببینه این حرفی که
داره میگه درسته یا نه!
آخه عقاب نوک و پنجه‌های خودشو میکنه تا نوک جدید دربیاره؟!!!
خب وقتی نویسنده یه همچین حرکت چیپ و سطحی انجام میده به بقیه‌ی محتوای کتاب شک نمی‌کنین؟!
اینجور کتابا موفق میشن چون آدما دوست دارن چیزایی رو بشنون که دوست دارن!!
شهنام گرجی
۱۴۰۱/۱/۵
سلام سال نو مبارک🌷
به نظر من کتابی عالی و جذاب با مثال‌های کامل قابل درک
من واقعا در بسیاری از موارد فکر می‌کردم چقدر راهنمایی‌ها منطبق با شرایط زندگی من ارائه شده است و این نشان می‌دهد نویسنده انسان‌ها را صرف نظر از جغرافیایی زندگی آن‌ها خوب شناخته است.
اکثر اوقات پس از خواندن کتاب حالم خیلی
خوب می‌شد و با لبخند اکن بخش کتاب را پایان می‌دادم مباحث مربوط به زن قوی و شاد عالی است.
متشکر از کتابراه عزیز و همه عوامل تلاشگر🌷
طاهر قاسمی
۱۴۰۱/۴/۲۸
این حرف که میگن هرچی تو دلت باشه و برای دیگران بخوای همون سر خودت میاد به نظر من یه حرفیه که نه میشه گفت درست درسته نه میشه گفت اشتباه اشتباهه.
چون امکان داره من برا همه بد بخوام اما با کسی که برا همه بهترینا رو میخواد و دلش پاکه حتی برای چند دقیقه هم که شده یه جا باشم درسته من بد میخوام و دلم دل
پاک نیست اما اون فرد پاک بهم خدمتی کنه یا کمکی کنه احتمال هم داره همون فرد دل پاک گیر یه آدمی بیوفته که دلش ناپاکه و لحظات و مسیر و پایان خوشی نداشته باشه.
علی کریمی
۱۴۰۱/۱/۱
این گونه کتابهای که بیشتر از عقل و منطق با روح انسان سروکار دارد، بهتر است در خلوت و فرصت کافی با دقت روحی کامل مطالعه شود. البته این فقط وفقط یک تجربه شخصی می‌باشد و جنبه عمومی ممکن است نداشته باشد. با تشکر بی پایان از کتابراه و تمامی زحمتکشانش. عالی بود هم کتاب و ازآن مهمتر سخاوت و بزرگواری شما. کوچیک شما 😗
.
joziazkol
۱۴۰۲/۴/۲۲
بنظرم روی موضوعات خیلی زیادی دست گذاشته و به همین دلیل نمیتونه توی هیچکدوم عمیق بشه و به همین دلیل کتاب یجورایی پراکنده و شلوغ و از طرفی سطحیه و من نمیتونم باهاش ارتباط بگیرم.. بیشتر مطالب رو عمیق تر میشه توی کتاب‌های دیگه پیدا کرد برای همین من از خوندنش منصرف شدم.. اما بطور کلی مناسبه واسه اینکه و کلا به نگاهی بهش بندازین مطالب و بحث‌های جالبش رو یادداشت کنید تا خودتون عمیق تر برین و درموردش تحقیق کنید.
صدیقه فتحی
۱۴۰۱/۳/۱۹
کتاب‌های هاکان جزو کتابهای فوق‌العاده هستند که توصیه می‌کنم همگان مطالعه کنند طبع لطیف نویسنده و دیدگاه عرفانی او به زندگی به نحوی بسیار عالی در این کتاب منعکس شده است و همگان را به این راه زیبا رهنمون می‌شود اولین کتابی که من از این نویسنده مطالعه کردم کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست بود که بعد از آن این جمله با توجه به اینکه همیشه در ذهنم هست معجزات قبول هم این جمله کوتاه را می‌توانم در زندگی هم ببینم
رضوان ابطحی
۱۴۰۱/۲/۲
من نسخه اصلی این کتاب رو خوندم. نمیدونم ترجمه ش چطوریه. ولی واقعا کتاب عالیی هست پر از بینش‌های جدید، داستان‌هایی که خیلی هاش تازگی دارن و پند‌های نیکویی توی هر داستانی وجود داره. و میتونه روح و جان آدم رو نوازش کنه.
و در ضمن کتابهای هاکان منگوچ توی ترکیه خیلی طرفدار داره و احتمالا کتابهاش بیش از
۱۰۰ بار تجدید چاپ شدن. و منی که تقریبا همه کتابهاش رو خوندم به جز آخری به نظرم از بین اونها این کتابش بهترینه.
مشاهده همه نظرات 406

راهنمای مطالعه کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت

برای دریافت کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.