معرفی و دانلود کتاب ده سال مقاومت: زندگینامه و تاریخ شفاهی سرتیپ 2 خلبان آزاده جانباز داود سلمان

عکس جلد کتاب ده سال مقاومت: زندگینامه و تاریخ شفاهی سرتیپ 2 خلبان آزاده جانباز داود سلمان
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ده سال مقاومت: زندگینامه و تاریخ شفاهی سرتیپ 2 خلبان آزاده جانباز داود سلمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ده سال مقاومت: زندگینامه و تاریخ شفاهی سرتیپ 2 خلبان آزاده جانباز داود سلمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ده سال مقاومت: زندگینامه و تاریخ شفاهی سرتیپ 2 خلبان آزاده جانباز داود سلمان

کتاب ده سال مقاومت: زندگینامه و تاریخ شفاهی سرتیپ 2 خلبان آزاده جانباز داود سلمان نوشته محمدعلی اعظمی، به روایت خاطرات این رزمنده دفاع مقدس از دوران کودکی تا حضور او در جنگ، اسارت و زمان آزادی‌اش می‌پردازد.

چه عاشقانه آمدند و چه صادقانه گام در مسلخ عشق نهادند. خلبانانی که گویی با خود و با این ملت آزاده و آن یار سفر کرده، عهدی ناگسستنی داشتند و این‌گونه است که در یادها جاودانه مانده‌اند. ماندنشان به رفعت آبی آسمان و ژرفای آب‌های نیلگون خلیج فارس می‌ماند، تا خاری باشند در چشم دشمنان و طمع‌ورزان به این دیار کهن.

داود سلمان در بهمن 1325 در شهر قم متولد شد. او در سال 1359 به اسارت نیروهای عراقی درآمد و دوران اسارتش را به مدت 10 سال در زندان‌های استخبارات، ابوغریب و الرشید سپری کرد و عاقبت در شهریور 1369 آزاد شد.

در بخشی از کتاب ده سال مقاومت می‌خوانیم:

در همین ایام بود که زمزمه‌های انقلاب در حال فراگیر شدن بود و امواج آن به داخل پایگاه سوم هم رسیده بود. هر روز که سپری می‌شد پرسنل پایگاه گرایش خود را به انقلاب بیشتر نشان می‌دادند، هر چه به روزهای پایانی عمر حکومت پهلوی نزدیک‌تر می‌شدیم مخالفت‌ها آشکارتر می‌شد تا جایی که در بهمن ماه کارکنان به صورت گروهی در پایگاه حرکت می‌کرده و علیه شاه شعار می‌دادند.

برادران همافر از نظر جامعه آماری در پایگاه اکثریت را داشتند و آن‌ها در حرکات انقلابی پیشتاز بودند، انقلاب پیروز شد و نظام اداری استحکام فرماندهی و سلسله مراتب خود را از دست داد، از جمله واحدهایی که زمام امور آن‌ها از هم پاشیده شد یگان ضد اطلاعات قبل از انقلاب بود.

کارکنان نیرو مسئولیت این یگان را در راستای اقدامات ساواک می‌دانستند و بنابراین تعدادی از پرسنل که توسط این واحد صدماتی دیده بودند جهت به دست آوردن اطلاعات و شناسایی افراد ناصالح و خبرچین قبل از انقلاب، زمام امور آن یگان را به دست گرفته و شناسایی و تصفیه آن افراد را در دستور کار خود قرار دادند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ده سال مقاومت: زندگینامه و تاریخ شفاهی سرتیپ 2 خلبان آزاده جانباز داود سلمان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات35
زبانفارسی
شابک978-600-8489-93-1
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ده سال مقاومت: زندگینامه و تاریخ شفاهی سرتیپ 2 خلبان آزاده جانباز داود سلمان

جواد خردمند
۱۳۹۹/۶/۸
این نوشتار کلی از شرح حال یک خلبان و آزاده بزرگوار را نمی‌توان در دسته بندی " خاطرات دفاع مقدس و اسارت " قرار داد. یک شرح حال کلی ست که گوینده میتواند در عرض ۳۰ دقیقه تعریف کند و در قالب کتاب نمیگنجد.
یاسر عزیزی
۱۴۰۱/۶/۱۶
این کتاب واقعا ارزش خواندن نداشت. چون شرح حال یکی از بزرگان این خاک بوم این گونه نباید بازگو کرد. متاسفم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب ده سال مقاومت: زندگینامه و تاریخ شفاهی سرتیپ 2 خلبان آزاده جانباز داود سلمان

برای دریافت کتاب ده سال مقاومت: زندگینامه و تاریخ شفاهی سرتیپ 2 خلبان آزاده جانباز داود سلمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.