معرفی و دانلود کتاب ذهن برنده

عکس جلد کتاب ذهن برنده
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن برنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن برنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن برنده

مگان فرچایلد در کتاب ذهن برنده به بیان خاطرات و تجربیات خود در حوزه‌ی رقص باله از سنین پایین تا بزرگ‌سالی پرداخته است. باله ممکن است برای مخاطبان جذاب و بی‌دردسر و حتی بسیار لذت‌بخش به نظر برسد، اما نیاز به نظم و انضباطی طاقت‌فرسا دارد؛ یک حرفه‌ی رقابتی که هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی بسیار سخت است. نویسنده در کتاب پیش رو به بیان این نکته می‌پردازد که رقصندگان باله نه‌تنها قبل از هر نوبت اجرا ملزم به شش تا هشت ساعت تمرین روزانه هستند، بلکه باید همه چیز را آسان و بسیار لطیف نشان دهند!

درباره‌ی کتاب ذهن برنده

مگان فرچایلد (Megan Fairchild) به‌عنوان یک بالرین بسیار مشهور و حرفه‌ای در شهر نیویورک و یک ستاره‌ی اسبق برادوی - و البته مادر سه فرزند و دانشجوی MBA - چالش‌های جذابی را به شما معرفی می‌کند. او در کتاب ذهن برنده (The Ballerina Mindset)، تمام تجربیاتی را که در دو دهه رقص حرفه‌ای خود آموخته، با شما به اشتراک می‌گذارد، و از تجربیاتش استفاده می‌کند تا به شما نشان دهد چگونه غلبه بر مشکلات، ترس‌ها و چالش‌ها را آموخته است: از ترس قدم گذاشتن روی صحنه‌ی اجرا گرفته تا بازخورد منفی مردم، زمان‌بندی‌های فشرده تا مدیریت و حفظ وزن ثابت. اینکه چگونه می‌توانید تمام این موارد را به‌صورت هم‌زمان و به بهترین نحو انجام دهید، رازی ارزشمند دارد که مگان به آن پی برده و حالا با خوانندگان خود در میان گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب ذهن برنده

فرچایلد نکاتی را در مورد مقابله با انواع فشارهای روانی که یک ورزشکار حرفه‌ای معمولاً با آن‌ها سروکار دارد بیان می‌کند. اگر شما هم یک ورزشکار حرفه‌ای یا حتی هنرمندی باشید که برای اجرا روی صحنه می‌رود، قطعاً با این نوع از فشار و استرس آشنا هستید و تابه‌حال برای پیدا کردن راه‌های غلبه بر آن تلاش‌هایی داشته‌اید. حقیقت این است که حل این مشکل، با مشورت گرفتن از شخصی که تجربه‌ای مشابه خودتان داشته، بسیار سریع‌تر صورت خواهد گرفت. اما نکته‌ی قابل توجه این است که فرچایلد کتاب ذهن برنده را تنها برای ورزشکاران ننوشته، این راهنمای ارزشمند، ده درس بزرگ زندگی را در مورد موضوعات مختلف از جمله اضطراب، تغذیه و مراقبت از بدن با خوانندگان به اشتراک می گذارد.

روش‌هایی که مگان فرچایلد در کتاب ذهن برنده معرفی کرده و با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته، بیشتر به فرمولی جهانی شباهت دارد که می‌تواند در زندگی هر کسی که تمام پتانسیل خود برای رسیدن به اهدافش را به‌کار گرفته، اعمال شود. نویسنده در پرداختن به موضوعاتی که همه‌ی ما با آن‌ها روبرو هستیم، به‌ویژه در تناسب اندام، بسیار دقیق عمل کرده. او توضیح می‌دهد که چرا همه‌ی افراد برای رسیدن به وزن ایده‌آل تلاش می‌کنند، چرا اضطراب‌ها اکثراً بی‌معنا هستند یا اینکه چگونه مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند از ترس‌هایی که با آن‌ها روبرو می‌شوید عبور کنید. او همچنین نکاتی در مورد رها کردن فشارها و دستیابی به یک زندگی سالم‌تر را ارائه می‌دهد؛ نکاتی که به‌سادگی توسط هر شخصی قابل اجرا هستند. این کتاب به شما خواهد آموخت چگونه هم در حرفه‌ی خود بهترین باشید و هم‌زمان به لذت‌های زندگی پشت نکنید و به وقت خود، خوش‌گذراتی و تفریح داشته باشید.

معرفی و دانلود کتاب ذهن برنده

کتاب ذهن برنده در یازده بخش به رشته‌ی تحریر درآمده و عناوینی چون با اضطراب روبه‌رو شوید، منحصر‌به‌فرد بودن را بپذیرید، میانه‌رو باشید، تنش را مدیریت کنید، به بازخورد‌ها رسیدگی کنید‌، با شکست کنار بیایید و... را شامل می‌شود.

فهیمه صدیق عابدینی کتاب ذهن برنده را به فارسی برگردانده و انتشارات راه طلایی آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب ذهن برنده

  • کتاب فرچایلد مشوق و سرشار از توصیه‌های عاقلانه‌ای‌ست که به خوانندگانی که در تلاش برای استفاده از پتانسیل واقعی خود هستند، کمک می‌کند. حتی کسانی که دنبال باله نیستند، آن را مفید خواهند یافت. (مجله‌ی کتابخانه)
  • مجموعه‌ای از خرد و تجربه‌هایی که به‌سختی به‌دست آمده‌اند... فرچایلد به خوانندگان درجه‌یک خود توصیه‌های بسیار کاربردی و آزمایش‌شده‌ای برای رقصیدن در زندگی ارائه می‌دهد تا با شکست مواجه نشوند. (پابلیشرز ویکلی)
  • فرچایلد با اضطراب، شک و تردید به خود و انتقادهای بیرونی دست و پنجه نرم کرده است. در کتاب او می‌خوانید که چگونه با چالش‌ها و پاداش‌های رقصنده بودن در یکی از کمپانی‌های بزرگ باله‌ی جهان روبه‌رو شده است. (Fjord Review)

کتاب ذهن برنده برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش رو، راهنمای کاملی جهت خودسازی، برای رقصندگان باله، ورزشکاران، هنرمندان و هر کسی است که در یک محیط پرفشار و پراسترس برای رسیدن به موفقیت و همچنین سالم ماندن در این راه، تلاش می‌کند. همینطور اگر به کتاب‌های ژانر خاطرات و زندگینامه علاقه دارید، این اثر را بخوانید.

در بخشی از کتاب ذهن برنده می‌خوانیم

رفتن به باله از دید تماشاچیان تجربه‌ای آرامش‌بخش است؛ صندلی خود را پیدا می‌کنند، نور کم می‌شود، رهبر ارکستر به‌سمت سکوی مخصوصش در جایگاه ارکستر می‌رود و تعظیم می‌کند، حضار کف می‌زنند و رهبر ارکستر به طرف ارکستر بر می‌گردد و شب را با یک حرکت دست شروع می‌کند. پس از یک پیش‌درآمد کوچک، پرده بالا می‌رود و بالرین‌ها در موقعیت‌های شروع خود نمایان می‌شوند و کسی نمی‌داند دیگر بعدش چه پیش می‌آید!

تماشاگران نمی‌دانند آنچه در پشت صحنه اتفاق افتاده تا همه‌ی این‌ها مانند چرخش عقربه‌های ساعت منظم و دقیق باشد، شاهکاری باورنکردنی است. گاهی اوقات درست قبل از بالا رفتن پرده و در حالی که همه‌ی تماشاچیان منتظر هستند مشکلی پیش می‌آید، دیگر خودتان می‌توانید فشار روحی حاصل از آن را تصور کنید.

یک شب زمانی که در گروه باله بودم، بالرین اصلی کنسرتو پیانو شماره‌ی دو شایکوفسکی، تنها پنج دقیقه قبل از اینکه پرده بلند شود، از نمایش خارج شد. او پیش رزماری دانلیوی، مربی اصلی باله رفت و گفت که نمی‌تواند اجرا کند زیرا یک‌هو ماهیچه‌ی ساق پایش به‌شدت آسیب دیده. انجام دوباره‌ی یک باله‌ی کامل سی‌دقیقه‌ای بدون حضور هنرمند اصلی مرد آن‌هم در پنج دقیقه سبب حمله‌ی قلبی برای هر کسی می‌شود، اما رزماری اصلاً خونسردی خود را از دست نداد. بیست و هشت بالرین دیگر را جمع کرد و به‌سرعت ترتیب جدیدی را توضیح داد که شامل حذف همه‌ی لحظات مشترک هنرمند مرد با بالرین زن بود. همچنین مجبور شد رهبر ارکستر را از جایگاه صدا بزند تا روی صحنه بیاید و به او اطلاع داد که کدام بخش از موسیقی باید بریده شود. این اقدام باورنکردنی که شامل ویرایش‌های سریع در هر بخش مربوط به هنرمند آسیب‌دیده و برخی اصلاحات مبتکرانه‌ای بود که در آن تک‌رقصنده‌ بخش‌های جا‌افتاده را پر می‌کرد، نیاز به دانش کاملی از طراحی باله و مراحل همه‌ی بالرین‌ها داشت؛ البته ناگفته نماند که او باید همه‌ی این تغییرات را تنها دقایقی پیش از بالا رفتن پرده برای همه‌ی بالرین‌ها توضیح می‌داد. باید اعتراف کنم که به‌عنوان یکی از اعضای گروه در آن شب، این‌ تغییرات لحظه‌ی آخری واقعاً هیجان‌انگیز بود، اما نمی‌توانم میزان فشار روحی را روی کسی که باید تنها در چند دقیقه همه چیز را مدیریت می‌کرد تصور کنم.

جورج بَلانشین احتمالاً از توانایی رزماری در تسلط بر خود زیر فشار زیاد آگاه بوده، چون ده سال پس از شروع حرفه‌ی رزماری در جایگاه بالرین، از او خواست تا مربی و دستیار تمام‌وقت باله‌ی او باشد. رزماری در طول پنج دهه‌اش به‌عنوان مربی اصلی گروه، باید با موقعیت‌های مشابه زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد و به‌خاطر واکنش‌های بی‌نقصش به تمامی این لحظات پر‌تنش معروف است. هرگز وحشت نمی‌کند؛ آرام می‌ماند و این موضوع به او اجازه می‌دهد تا بهترین راه‌حل‌ ممکن یک مشکل را در نظر گیرید. به‌سرعت با خونسردی پولادین واکنش نشان می‌دهد، بی‌آنکه بگذارد تنش لحظه‌ای او را تحت فشار قرار دهد. همه‌ی ما با رهبری او احساس امنیت می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
با اضطراب روبه‌رو شوید
منحصر‌به‌فرد بودن را بپذیرید
میانه‌رو باشید
تنش را مدیریت کنید
به بازخورد‌ها رسیدگی کنید‌
افسار کمال‌گرایی را در دست بگیرید
با شکست کنار بیایید
به زندگی خود تنوع ببخشید
استراحت کنید
اهداف بزرگتر داشته باشید
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن برنده
نویسنده
مترجمفهیمه صدیق عابدینی
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-622-94919-1-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن برنده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ذهن برنده

برای دریافت کتاب ذهن برنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.