معرفی و دانلود کتاب ذهن لامکان طب لامکان: فراتر از ذهن و جسم در عصر جدید شفابخشی

عکس جلد کتاب ذهن لامکان طب لامکان: فراتر از ذهن و جسم در عصر جدید شفابخشی
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن لامکان طب لامکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن لامکان طب لامکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن لامکان طب لامکان: فراتر از ذهن و جسم در عصر جدید شفابخشی

کتاب ذهن لامکان طب لامکان حاوی اطلاعات ارزشمندی است که تاریخ پزشکی و مراحل سه‌گانه‌‌ی آن را برای مخاطبان شرح می‌دهد. در عین حال، دربردارنده‌ی راهبردهای نوین لاری دوسی است که به خوانندگان نشان می‌دهد با فراتر رفتن از عالم ماده و پیوند با معنویت، از ابزارهای جدیدی برای بهبود بیماری‌های جسمانی بهره ببرند. کتاب حاضر پیوندی را میان علم پزشکی و معنویت برقرار می‌کند که نتیجه‌ی آن شفابخشی و خودآگاهی خواهد بود.

درباره‌ی کتاب ذهن لامکان طب لامکان

ممکن است صرف شنیدن کلمه‌های «پزشکی» و «طبابت» شما را به یاد نسخه‌های بلندبالایی بیندازد که معمولاً پزشکان تجویز می‌کنند یا داروهایی را به ذهنتان بیاورد که پس از ملاقات با پزشک، به سفارش او از داروخانه‌ها تهیه می‌کنید.‌ شاید کمتر کسی تصور کند که پزشکی علاوه‌بر توجه به جسم و پیشنهاد راه‌های فیزیکی و ملموس درمان، روش‌هایی دیگری را نیز می‌تواند به کار بگیرد که بیشتر در قلمرو روح و ذهن قرار می‌گیرند تا جسم و فعل‌و‌انفعالات آن. به عبارت دیگر، پزشکی به یمن پیوند با جهان روح، روان و ذهن که نه به زمان خاصی محدود می‌شوند و نه در مکان خاصی می‌گنجند، صورتی لامکان پیدا می‌کند و از مرزهای معمول خود فراتر می‌رود.

آن‌چه لاری دوسی (Larry Dossey) را واداشت تا ایده‌های تازه‌‌ی خود را در زمینه‌ی پزشکی، در کتاب ذهن لامکان طب لامکان (Reinventing Medicine: Beyond Mind-Body to a New Era of Healing) مطرح کند، در مرحله‌ی اول رویاهایی بود که با محوریت درمان و درمانگری در خواب می‌دید. او که سال‌ها به‌عنوان پزشک فعالیت داشته، به‌طور متوالی، سه شب خواب افرادی را دید که در حال رنج بردن از بیماری هستند. پس از دیدن چنین خواب‌هایی، تازه بیماری این افراد مشخص می‌شد. همین نکته به دوسی نشان می‌داد که خواب‌هایش، نه رویاهایی بی‌معنا، بلکه پیام‌هایی از آن‌سوی دنیای فیزیکی هستند که او را از رخدادهای آینده باخبر می‌کنند. به دنبال این اتفاق، نویسنده تحقیقات خود را در متون فلسفی، طب باستانی و آموزه‌های ملل مختلف آغاز کرد تا ببیند آیا توجیهی منطقی برای خواب‌هایی که دیده وجود دارد یا نه. این جست‌و‌جو او را به یافته‌های خارق‌العاده‌ای رساند که چکیده‌ی آن‌ها را در اثر حاضر می‌خوانید.

معرفی و دانلود کتاب ذهن لامکان طب لامکان

لاری دوسی پیش از آن‌که دستاوردهای خود را پیرامون پیوند ذهن و جسم، در کتاب ذهن لامکان طب لامکان به مخاطبان عرضه کند، تاریخچه‌ای از سیر تحولات علم پزشکی نوین را به خوانندگان ارائه می‌کند. در حقیقت، طبق توضیحات نویسنده، علم پزشکی برای رسیدن به شرایط کنونی سه مرحله را پشت سر گذاشته‌. در ابتدا حالتی مکانیکی داشته و سعی می‌کرده سازوکار جسمانی بیماران را فارغ از علل غیرجسمانی بیماری به بحث و بررسی بگذارد و راهی برای درمان بجوید. پس از عبور از این مرحله، پای ذهن نیز در میان آمده تا پزشکی به‌تدریج، با گذر از مرحله‌ی دوم، قدم به مرحله‌ی سوم بگذارد که از نگاه لاری دوسی، مهم‌ترین مشخصه‌ی آن لامکان بودن است. در این حالت، روش‌های معنوی نیز به کمک روش‌های درمان جسمانی می‌آیند و ترکیب آن‌ها شفابخشی را به دنبال می‌آورد. در چنین روشی، خودآگاهی ضرورت بسیاری دارد و اتفاقاً همین آگاهی عمیق نسبت به خود است که موجب می‌شود فرد زمان و مکان را درهم بشکند و به قلمروهای بالاتری نفوذ کند. این مرحله از آگاهی سبب می‌شود شخص نه‌تنها بر خود، که بر پدیده‌ها ‌‌و حتی انسان‌ها و اطرافیان خود نیز مؤثر باشد. این یعنی ابزار جدیدی که به پزشکان اجازه می‌دهد، برای شفای بیماران خود به روش‌های دیگری جز دارو و جراحی متوسل شوند و اتفاقاً نتایج شگفت‌انگیزی را رقم بزنند.

لاری دوسی علاوه‌بر شرح مطالعات خود در کتاب ذهن لامکان طب لامکان، راه‌کارهایی را نیز برای به‌کارگیری روش‌های جدید خود به سایر پزشکان و اهالی حوزه‌ی درمان می‌آموزد که کاربرد آن‌ها می‌تواند پیامدهایی باورنکردنی را محقق کند. بنابراین، مطالعه‌ی این اثر هم در ارتقای اطلاعات تاریخی-پزشکی خوانندگان نقش به‌سزایی خواهد داشت و هم راهبردهایی عملی را برای بهبود روش‌های درمانی در اختیارشان قرار خواهد داد. اگر مشتاق آشنایی با تازه‌ترین رویکردهای علم پزشکی در زمینه‌ی پیوند طب با معنویت هستید، کتاب ذهن لامکان طب لامکان را از دست ندهید. فرخ سیف بهزاد ترجمه‌ی این کتاب خواندنی را به پایان رسانده و نشر مازیار عهده‌دار چاپ و انتشار آن شده است.

نکوداشت‌‌های کتاب ذهن لامکان طب لامکان

  • همراه با نگاهی انقلابی و علمی به قدرت ذهنِ ما برای شهود و شفا! کتابی فراتر از محدودیت‌های علم سنتی. دکتر دوسی یک پزشک حاذق و آگاه به شمار می‌رود که شجاعت او برای افشاسازی حقیقت ستودنی است. من به‌عنوان یک پزشک این کتاب را ارزشمند دانسته و مطالعه‌ی آن را به‌شدت به شما توصیه می‌کنم. (جودیت اورلوف، نویسنده)

  • روشنگرانه! دکتر لاری دوسی چشم‌اندازی رضایت‌بخش از آینده‌ی درمان و شفابخشی ارائه می‌دهد. کتابی که مطالعه‌ی آن مانند یک گام بزرگ در زمینه‌ی تکامل حرفه‌ای و شخصی‌مان خواهد بود. (کنث آر. پلتیِر، دانشیار بالینی پزشکی، نویسنده)

  • دکتر دوسی در کتاب ذهن لامکان طب لامکان حکمت پیشینیان را به حوزه‌ی پزشکی مدرن می‌آورد. رویکرد او موجب تعادل و هماهنگی در سیستم پزشکی خواهد شد. اثری الهام‌بخش که شفای حقیقی روح و جسم را رقم می‌زند. (میچل ال. گینور، پزشک، مدیر انکولوژی پزشکی)

  • لاری دوسی در کتاب ذهن لامکان طب لامکان به ما نشان می‌دهد که ممکن است توانایی‌های ما بسیار بیشتر از آنچه در حال حاضر فکر می‌کنیم، باشند. در این کتاب شگفت‌انگیز، علمی و دقیق، او ما را تشویق می‌کند تا فراتر از مرزهای فکری خود بیندیشیم. کتابی برای تمام مخاطبانی که همواره به خوداندیشی و خودآگاهی مشغول‌اند. (راشل نائومی رمن، نویسنده)

  • کتابی بسیار الهام‌بخش! لاری دوسی بار دیگر کتابی قابل‌توجه نوشته که روش‌های معمول پزشکی را متحول می‌کند و در عین حال به ما یاری می‌رساند تا زندگی بی‌نقص و سرشار از شادی را تجربه کنیم. (کریستین نورتروپ، نویسنده)

  • لاری دوسی کار ستودنی دیگری در زمینه‌ی گسترش مرزهای علم پزشکی انجام داده. کتاب ذهن لامکان طب لامکان خبر از تغییرات بنیادین پزشکی به ما می‌دهد. (ویکتور اس. سیرپینا، دانشیار پزشکی خانواده در شعبه‌ی پزشکی دانشگاه تگزاس)

  • لاری دوسی با رها کردن ما از زنجیرهای جهان‌بینی مکانیکی و ارائه‌ی هنر شفا، حرفه‌ی پزشکی را به چالش می‌کشد و صورت جدیدی از آن را عرضه می‌کند. آفرین! کاش تمامی علوم و مشاغل ما از همین روش بهره می‌بردند. (متیو فاکس، رئیس دانشگاه معنویت خلقت در اوکلند و نویسنده)

کتاب ذهن لامکان طب لامکان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال راهنمایی برای آشنایی با نحوه‌ی شفای روحانی و معنوی هستید، کتاب ذهن لامکان طب لامکان، همان نقشه‌ی راهی است که به دنبال آن می‌گردید. مطالعه‌ی این اثر نه‌تنها برای پزشکان و دست‌اندرکاران درمان سودمند خواهد بود، بلکه مخاطبان عام نیز با خواندن آن اطلاعات مفیدی را کسب خواهند کرد.

در بخشی از کتاب ذهن لامکان طب لامکان: فراتر از ذهن و جسم در عصر جدید شفابخشی می‌خوانیم

رابرت وان دوکاستل، رئیس سابق آزمایشگاه خواب و رؤیا در دانشگاه ویرجینیا و استاد بخش طب رفتارى، با استفاده از ذهن لامکان از طریق رؤیا، روش‌هایى هدف‌دار ابداع کرده است تا به دیگران در جهت حل مشکلات کمک کند.

هنگامى که وان دوکاستل به عنوان فرد تجربى به سال 1960 در یک دسته تجارب مربوط به رؤیا در بیمارستان میمونیدز واقع در بروکلین شرکت کرد، علاقه‌اش به رؤیاهاى شراکتى بروز نمود. هدف از این بررسى‌ها که بیش از یک دهه، توسط پژوهشگرانى مانند استانلى کریپنر و مونتاگیواولمن انجام مى‌شد، روشن کردن این مساله بود که، آیا انسان ضمن خواب دیدن مى‌تواند اطلاعات خاصى از شخص دیگر دریافت نماید. از داوطلبان در آزمایشگاه خواب خواسته مى‌شد تا بعد از رفتن به بستر درباره تصویرى خواب ببینند. تصویر به صورت تصادفى انتخاب مى‌شد و زمانى که فرد تجربى به بستر مى‌رفت توسط شخصى دیگر یا «فرستنده» دیده شده و روى تصویر تمرکز انجام مى‌گشت. و یا از فرد تجربى خواسته مى‌شد درباره تصویر کارت پستالى خواب ببیند که روز بعد قرار بود انتخاب شود.

هنگامى که امواج مغزى و حرکت چشمان فرد تجربى حاکى از خواب دیدن بود، وى را از خواب بیدار مى‌کردند. بعدها از داوران مستقلى استفاده کردند تا ایشان نظر بدهند آیا میان تصویرى که فرستاده شده و رؤیاها، ارتباطى وجود دارد یا نه. غالبا شباهت‌هاى شگفت‌آورى دیده مى‌شد. در یک تجربه از یکى از تابلوهاى هانرى روسو به نام خوراک شیر به عنوان هدف رؤیا انتخاب شده بود. در این تابلو، یک شیر، لاشه حیوان کوچکترى را مى‌خورد. خواب‌بیننده درباره جبر و زور و حیوانات، چندین مورد خواب دید. در یک رؤیا، که به سگها مربوط مى‌شد «دو تا از سگ‌ها قبلاً با هم به مبارزه پرداخته بودند. تو مى‌توانستى به خوبى آرواره‌ها و دهان باز حیوان را ببینى و نیز دندان‌هایش را هم مى‌دیدى. تقریبا شبیه آن بود که از دندان‌هایش خون مى‌چکید. » براى این خواب‌بیننده خاص، داوران تأیید کردند که پنج مورد از 9 مورد رؤیا با تصویر فرستاده شده متناسب است.

احتمال اتفاقى بودن و توجیه آن براى این نتیجه به بیش از 1000 به یک مى‌رسید. بررسى‌هاى انجام شده در میمونیدز، از بررسى‌هاى کلاسیک تحقیق رؤیا به شمار مى‌روند و قویا حاکى از آن مى‌باشند که رؤیاها در واقع راهى به سوى ارتباط لامکان میان افراد جدا و دور از هم به شمار مى‌روند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
سپاس‌گزارى
مقدمه
فصل اول: دوره‌هاى طب
فصل دوم: موردى براى لامکانى
فصل سوم: رؤیا، دعا و منطقه لامکانى را چگونه تجربه مى‌کنیم
فصل چهارم: دوران سوم در شفادهى روزمره
فصل پنجم: بازسازى طب
فصل ششم: طب جاودانگى
پس نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن لامکان طب لامکان: فراتر از ذهن و جسم در عصر جدید شفابخشی
نویسنده
مترجمفرخ سیف بهزاد
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۸۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات284
زبانفارسی
شابک978-964-5676-33-9
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن لامکان طب لامکان

پدرام غفاری
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
کتاب خوب و روشنگر ولی ترجمه چنگی به دل نمیزند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ذهن لامکان طب لامکان

برای دریافت کتاب ذهن لامکان طب لامکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.