معرفی و دانلود کتاب محیط طبیعی شهر

عکس جلد کتاب محیط طبیعی شهر
قیمت:
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب محیط طبیعی شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محیط طبیعی شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محیط طبیعی شهر

کتاب محیط طبیعی شهر اثر کمال امیدوار به آموزش اصول برنامه‌ریزی شهری و جنبه‌های مختلف آن می‌پردازد. این اثر از جمله کتاب‌های آموزش دانشگاهی است که علم برنامه‌ریزی شهری را از منظر عوامل طبیعی مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب محیط طبیعی شهر

برنامه‌ریزی شهری از جمله علوم مهم و تخصصی است که تأثیر پررنگی در کیفیت زندگی انسان دارد. ساختن شهر امری پرهزینه است که پیش از اجرا، نیاز به بررسی‌های فراوان و برنامه‌ریزی دارد. امروزه با بالا رفتن جمعیت انسان‌ها و نیاز روزافزون آن‌ها به مسکن، شهرسازی نیز رونق و سرعت زیادی به خود گرفته و فرایند ساخت‌وساز تبدیل به امری توقف‌ناپذیر شده است.

کتاب محیط طبیعی شهر نوشته‌ی کمال امیدوار، از پیش‌نیازهای ساخت شهر می‌گوید که از جمله‌ی آن‌ها بررسی شرایط زمین‌شناسی، ژئومورفولوژی و اقلیم‌شناسی منطقه است. شهرسازی غیراصولی که بیشتر در کشورهای درحال توسعه دیده می‌شود، آثار جبران‌ناپذیری را بر روی محیط‌زیست گذاشته است. همچنین خرابی‌های ناشی از عوامل طبیعی مانند سیل و زلزله نیز در ساختار شهرهای غیراستاندارد اثر پررنگ‌تری بر جای می‌گذارد. مدیران شهری و مهندسان شهرسازی می‌توانند با بالا بردن دانش خود در زمینه‌ی محیط طبیعی شهر، تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرند و در انتخاب محل ساخت و توسعه‌ی شهرها با دقت بیشتری عمل کنند. یکی از منابع مفید برای دسترسی به اطلاعات به‌روز در حوزه‌ی برنامه‌ریزی شهری، کتاب محیط طبیعی شهر نوشته‌ی کمال امیدوار است.

کتاب محیط طبیعی شهر شامل نُه فصل است که در این فصل‌ها، برنامه‌ریزی شهری را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. فصل ابتدایی به مفاهیم و عوامل موثر در ساختار شهر می‌پردازد. فصل دوم به بررسی الگوهای شهری از نظر عوامل طبیعی تعلق دارد. فصل سوم کتاب، در مورد پوشش گیاهی و فضای سبز در شهر است. چهارمین فصل کتاب مختص معرفی مخاطرات برجسته‌ی طبیعی در شهرها است. کتاب محیط طبیعی شهر در فصل پنجم، در رابطه با جزایر گرمایی شهر توضیح می‌دهد. فصل ششم، نقش اقلیم را در برنامه‌ریزی شهری نشان می‌دهد. هفتمین فصل به‌طور ویژه به وقوع سیلاب در شهرها پرداخته و فصل هشتم، پدیده‌ی آلودگی هوا در شهرها را زیر ذره‌بین برده است. فصل نُهم که آخرین فصل کتاب است، از مطالعات طبیعی در طرح‌های جامع شهری می‌گوید.

کتاب محیط طبیعی شهر اثر کمال امیدوار، توسط دانشگاه یزد منتشر شده است.

کتاب محیط طبیعی شهر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب محیط طبیعی شهر نوشته‌ی کمال امیدوار، به دانشجویان علوم محیطی، جغرافیا، بوم‌شناسی، محیط‌زیست و اقلیم‌شناسی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب محیط طبیعی شهر می‌خوانیم

شهرگرایی را می‌توان از روش زندگی ساکنان شهر تشخیص داد. میزان تراکم جمعیت و ناهماهنگی جمعیت در یک حوزه‌ی شهری در رابطه‌های میان افراد و افزایش شرایط تفکیک مردم مؤثر است و به جدایی‌گزینی گروه‌های مردم در شهر منجر می‌شود. شهرگرایی در مفهوم وسیع آن، به تمام ویژگی‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روش زندگی شهری گفته می‌شود. شهرگرایی مرحله‌ی نهایی و نتیجه‌ی شهرنشینی است. ویژگی‌های شهرنشینی شامل قراردادهای الزام‌آور اجتماعی، سهل‌گیری، بیگانگی، گمنامی و رفتار محرمانه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم و عوامل مؤثر در ایجاد و ساختار شهر
فصل دوم: الگوهای شهری و معرفی برخی الگوهای مکان شهر از نظر عوامل طبیعی
فصل سوم: نقش پوشش گیاهی و فضای سبز در برنامه‌ریزی شهری
فصل چهارم: معرفی برخی از مخاطرات برجسته‌ی طبیعی شهرها
فصل پنجم: جزیره‌ی گرمایی شهر
فصل ششم: اقلیم و برنامه‌ریزی شهری
فصل هفتم: سیلاب و شهرها
فصل هشتم: آلودگی هوا و شهرها
فصل نهم: بررسی برخی مطالعات طبیعی (زمین‌شناسی و توپوگرافی) در طرح‌های جامع شهری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محیط طبیعی شهر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-622-5846-62-3
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب محیط طبیعی شهر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب محیط طبیعی شهر

برای دریافت کتاب محیط طبیعی شهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.