معرفی و دانلود کتاب رابینسون کروزوئه

عکس جلد کتاب رابینسون کروزوئه
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رابینسون کروزوئه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رابینسون کروزوئه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رابینسون کروزوئه

خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه اثر مشهور دانیل دفو، سرگذشت مردی گمشده در جزیره‌ای دورافتاده را به تصویر می‌کشد که در پی کشف سرزمین‌های ناشناخته به این نقطه از دنیا رسیده است.

دربارۀ کتاب رابینسون کروزوئه:

مردی به نام رابینسون کروزوئه از زندگی خود در کشور انگلیس رضایت ندارد و آن را یکنواخت و کسل‌کننده می‌بیند، فردی بی‌تجربه که در پی آشنایی با دنیای بیرون از وطنش است؛ از این رو شروع به سفر و کشف سرزمین‌های دیگر می‌کند.
رابینسون جوان بدون اطلاع دادن به پدر و مادرش سفر را آغاز می‌کند. او دوران جوانی‌اش را در این رویا غرق می‌شود و در واقع شناخت فراوانی از دنیای پیرامون خود به دست می‌آورد.

در یکی از سفرهایش، کشتی این مرد ماجراجو، بر اثر یک طوفان می‌شکند، تمامی دوستانش می‌میرند و تنها او زنده می‌ماند و خود را به یک جزیره ناشناخته می‌رساند. دانیل دفو (Daniel Defoe) در کتاب رابینسون کروزوئه (Robinson Crusoe) از تجربه‌های شخصی‌اش بهره گرفته است. او بسیار به تجارت و سفر علاقه‌مند بود و همین مسئله موجب شد تا در سالیان پایانی عمر خود به نوشتن رمان‌های ماجراجویانه و خیال‌انگیز بپردازد.

رمان رابینسون کروزوئه معروف‌ترین اثر دانیل دفو محسوب می‌شود. این کتاب به نوعی یک زندگی‌نامه است که عنوان پدر و مادر رمان انگلیسی را برای نویسنده به همراه آورد. قهرمان داستان که نامش بر این رمان گذاشته شده، زندگی راحت و خوب خود را در انگلیس برای سفر در دریاها و اقیانوس‌ها ترک می‌کند و پس از زنده ماندن از یک طوفان وحشتناک، به مدت 28 سال در یک جزیره به تنهایی روزگار را می‌گذراند تا اینکه زندگی یک مرد بومی آن جزیره را نجات داده و نام جمعه را بر او می‌گذارد. این دو مرد از جزیره به سمت انگلیس خارج می‌شوند.

برخی می‌گویند دفو قسمتی از رمان خود را بر اساس تجربه‌های واقعی یک ملوان اسکاتلندی به نام الکساندر سلکرک نوشته است که در سال 1704 بعد از جروبحث با ناخدای یک کشتی، او را به خواستۀ خودش در یک جزیرۀ خالی رها کردند.

تاریخدانان بسیاری رمان رابینسون کروزوئه را پرمخاطب‌ترین و پرسروصداترین کتاب دنیا می‌دانند که شروعی برای رمان بورژوایی یا رمان مدرن به شمار می‌رود. این اثر به سبک و سیاق نثرهای قرن 18 نوشته شده و نویسنده دقت و فضاسازی‌های رئالیستی و شخصیت‌پردازی‌های خارق‌العادۀ رایج در رمان‌های آن دوره را با ریتم پرشتاب و درون‌کاوی رمان‌های ماجراجویانه اسپانیایی آن تاریخ در هم آمیخته است.

این رمان در انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی با استقبال و موفقیت بی‌نظیری مواجه شد به طوری که دفو در کتاب دیگرش به ادامه ماجراهای کروزوئه پرداخت. نمایش‌ها و فیلم‌های سینمایی فراوانی تاکنون براساس این کتاب ساخته و کتاب‌های زیادی به دنباله‌روی از آن نگاشته شده است.

نکوداشت‌های کتاب رابینسون کروزوئه:

- آکنده از جزئیات دلپسند و کارهای قهرمانانه و شجاعانه. (Barnes & Noble)
- نکوداشتی از شجاعت، صبر، خلاقیت و سخت‌کوشی. (Many Books)
- خود مخاطبین، نیازمند نجات از این کتاب هیجان‌انگیز خواهند بود. (Kirkus Reviews)

خواندن کتاب رابینسون کروزوئه به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به رمان‌های تخیلی و ماجراجویانه علاقه‌مند هستید، این رمان مشهور را از دست ندهید.

با دانیل دفو بیشتر آشنا شویم:

دانیل دفو در حدود سال 1660 میلادی در لندن در خانواده‌ای از مخالفان کلیسای رسمی انگلیس متولد شد. او در 14 سالگی در آکادمی منسوب به مخالفان، زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی و تاریخ را یاد گرفت و به درس جغرافیا تسلط پیدا کرد. دفو بعد از آن به تجارت خارجی پرداخت و به فرانسه و اسپانیا سفر کرد.

او در نوشته‌هایش مذهب و کلیسا را به باد انتقاد گرفت و خواستار تحولاتی در مناسبات اقتصادی و اجتماعی بود. دانیل چند بار به علت نوشته‌های خود علیه اشراف و کلیسا بازداشت شد. یک بار نیز او را به اتهام تحریک افکار عمومی پابند به غل و زنجیر، در میدان مرکزی شهر به تیر چراغ برق بستند.

دفو در کنار تجارت خود، رساله‌های منتقدانه‌ای را به زبان طنز می‌نوشت که در آن‌ها خواهان اصلاحات مذهبی، اقتصادی و رفاه اجتماعی می‌شد و در هجونامه‌ای از آزار و اذیت مخالفان سیاسی و مذهبی به شدت انتقاد کرد و به همین دلیل برای مدتی در زندان افتاد. او پس از آزادی، برای فردی به نام روبرت هارلی رساله‌های سیاسی نوشت و برای تلاش در راه اتحاد مجدد انگلیس و اسکاتلند به مأمور مخفی او تبدیل شد.

دانیل در سال‌های آخر عمر خود به نوشتن داستان‌های تخیلی روی آورد. علاقۀ فراوان او به ماجراجویی و مسافرت‌های دوردست در کتاب تاریخچه حقیقی دزدان دریایی با آمیختن تخیلات با واقعیات تاریخی منعکس شده است. دفو آخرین رمانش را در سال 1724 نگاشت و در 24 آوریل 1731 در لندن درگذشت.

در بخشی از کتاب رابینسون کروزوئه می‌خوانیم:

همۀ ما آمادۀ سفر بودیم و صبح خیلی زود قبل از طلوع خورشید ساحل را ترک کردیم. هنوز مسافت زیادی از اسکله دور نشده بودیم که باد شدیدی شروع به وزیدن کرد و دریا طوفانی شد. امواج، کشتی را به این طرف و آن طرف می‌برد. از تکان‌های شدید دریازده شدم. درد شدیدی در بالای معده‌ام احساس کردم. دلم مدام به هم می‌خورد و این حالت را تابه‌حال تجربه نکرده بودم. مرگ را جلوی چشمانم دیدم. ارتفاع موج‌ها به‌قدری بلند بود که روی کشتی و گاهی داخل آن فرود می‌آمد. عرشه پر از آب شده بود. به اتاق کوچکم رفتم و روی تختخواب دراز کشیدم. احساس کردم دنیا به آخر رسیده و مرگ در چند قدمی ما ایستاده است.

گریه امانم را بریده بود و به‌خاطر گوش نکردن به حرف‌های والدینم خودم را سرزنش می‌کردم. پدر و مادرم انسان‌های خوب و مهربانی بودند. آن‌ها بهترین امکانات را برایم فراهم کرده بودند، اما من به همۀ آن‌ها پشت پا زدم و حالا سزاوار این تنبیه بودم. طوفان لحظه به لحظه بدتر و بدتر می‌شد. هر بار کشتی چند متری به جلو پرتاب می‌شد و در آغوش موجی دیگر قرار می‌گرفت و درنهایت جان سالم به در می‌بردیم خدا را شکر می‌کردم، اما می‌دانستم که دفعۀ بعد موفق نخواهیم شد. دوباره امواج بلند و خروشان اوج می‌گرفتند و من منتظر بلعیدن بودم. با دیدن آن شرایط کاملاً ناامید شدم و می‌دانستم راه نجاتی نداریم. آن شب با خودم گفتم: «اگه از این سفر جون سالم به در ببرم قسم می‌خورم به خونمون برگردم و پسر خوبی بشم. قول می‌دم همیشه به حرفای پدر و مادرم گوش بدَم.»

فهرست مطالب کتاب

1: اولین سفر دریایی
2: دزدان دریایی
3: کشتی انگلیسی
4: دومین سفر دریایی
5: زندگی در جزیره
6: جستجو در جزیره
7: ردّ پا
8: کشتی شکسته
9: ملاقات با فرایدی
10: بازگشت به خانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رابینسون کروزوئه
نویسنده
مترجمزهرا بهرامی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-243380-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رابینسون کروزوئه

Leila Tolooyee
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
واقعا خوشم اومد. قبلا خونده بودم فیلمشو دیده بودم ولی دوست داشتم بازم بخونم چون حس خوبی بهم میده بیخود نیست که از بهترین کتابهاست و درسر تا سر جهان معروفه اصلا برای خودش یه جور کتاب انگیزشیه اینکه چطور مطابق علاقه‌ش زندگی کرد چطور از هیچ همه چیز فراهم کرد چقدر امیدوارانه و با پشت کار و صبر زیاد تک و تنها دوم اوورد و نهایتا نجات پیداکرد. واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم و درسهای بزرگی از کتاب گرفتم
واقعا از عوامل کتابراه بخاطراین کتابهای ارزشمند سپاسگزارم
علی رضا سالخورده
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
داستانی درس آموز از فراز و فرود در زندگی (این نیز بگذرد)
Nod Srv
۱۴۰۱/۳/۱۸
خیلی خوب و جذاب بود
رشید اشرافی
۱۴۰۰/۵/۲۷
برای رمان دوستان کتاب فوق العاده هست
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب رابینسون کروزوئه

برای دریافت کتاب رابینسون کروزوئه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.