معرفی و دانلود خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه

عکس جلد خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه

دانیل دفو در خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه به شرح سیر و سفر و ماجراجویی‌های مردی می‌پردازد که در پی کشف سرزمین‌های ناشناخته از سرزمین مادری خویش خارج می‌شود. او با عملی کردن این تصمیم ماجراجویانه،‌ قدم در مسیری می‌گذارد که اتفاقات زیادی را برای او رقم می‌زند. اثر پیش رو با بازنویسی کلاید نهرنز، به عنوان خلاصه‌ای از کتاب رابینسون کوزوئه در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک قرار گرفته است.

درباره خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه

آیا شما نیز از افرادی هستید که به جهت کمبود وقت و مشغله‌های زیاد زندگی به مطالعه‌ی کتابک‌ها روی آورده‌اید؟ خوب است بدانید نشر نوژین جزو ناشرانی است که به چاپ اینگونه خواندنی‌های کوتاه می‌پردازد. این انتشارات مجموعه‌ای از کتاب‌های کوتاه و پرکاربرد را تحت عنوان «نوولا» منتشر کرده است. شما با مطالعه‌ی این کتابک‌ها به حال‌وهوای رمان‌های قطور کلاسیک اشراف کامل می‌یابید. بنابراین، دیگر نیاز نیست برای مطالعه‌ی رمان‌های محبوب خود، کتاب‌هایی با حجم زیاد مطالعه کنید. با مطالعه‌ی این خلاصه‌کتاب‌ها از موضوع و مضمون یک رمان مطلع می‌شوید و اگر مورد پسندتان بود به سراغ نسخه‌ی کامل آن می‌روید.

خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه (Robinson Crusoe) کوتاه‌شده‌ی یکی از داستان‌های پرطرفداری است که دانیل دفو (Daniel Defoe)، نویسنده‌ی مشهور انگلیسی آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است. این داستان، زندگی مردی به‌نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که در پی شناخت جهان پیرامون خود از کشورش، انگلستان، خارج می‌شود. سال‌های بسیاری از زندگی خود را در سفر و کشف سرزمین‌های دیگر می‌گذراند و در یکی از سفر‌ها کشتی رابینسون به‌همراه تمام سرنشینانش غرق می‌شود. رابینسون تنها بازمانده‌ی این حادثه است که به‌زحمت بسیار، خود را به جزیره‌ای ناشناخته می‌رساند. رابینسون 28 سال از زندگی‌اش را در این جزیره سپری می‌کند تا اینکه با نجات جان یکی از بومیان جزیره، رابطه‌ی دوستانه‌ای با او برقرار می‌کند و با او راهی انگلستان می‌شود.

کتاب رابینسون کروزوئه معروف‌ترین و پرمخاطب‌ترین اثر دانیل دفو است. این کتاب به سبک نثرهای قرن 18 نوشته شده، فضاسازی و توصیفات آن رئالیسیتی است و شخصیت‌پردازی‌های بی‌نظیری در آن به چشم می‌خورد.

استقبال بی‌نظیر از این اثر سبب شد که دانیل دفو در کتاب دیگری به ادامه‌ی ماجراجویی‌های رابینسون کروزوئه بپردازد. کتاب حاضر را عیسی مادی به زبان فارسی برگردانده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب رابینسون کروزوئه

کتاب خواندنی و پرطرفدار دانیل دفو تاکنون دستمایه‌ی خلق چند اثر اقتباسی درخشان در سینما بوده است که از میان آن‌ها می‌توان به دو فیلم سینمایی اشاره کرد:

- فیلم سینمایی رابینسون کروزوئه، محصول سال 1954، ساخته‌ی لوئیس بونوئل
- فیلم سینمایی رابینسون کروزوئه، محصول سال 1997، ساخته‌ی راد هاردی

نکوداشت‌های کتاب رابینسون کروزوئه

  • جذابیت بی‌مانند این کتاب خواننده را غرق در خود خواهد کرد به‌گونه‌ای که برای نجات از هیجانات آن به کمک نیاز خواهد داشت. (Kirkus Reviews)
  • کتاب رابینسون کروزوئه نکوداشتی است از خلاقیت، صبر، شجاعت و سخت‌کوشی. (Many Books)
  • دانیل دفو این کتاب را مملو از جزئیات دلپسند و کارهای شجاعانه و قهرمانانه کرده است. (Barnes & Noble)

خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه برای چه کسانی مناسب است؟

علاقمندان به رمان‌های تخیلی و ماجراجویانه از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه می‌خوانیم

کروزوئه همیشه می‌پنداشت که در این جزیره تنها بسر می‌برد. تا اینکه در بیست و سومین سال حضورش در جزیره شاهد اتفاق عجیبی بود. یک شب گروهی از آدم‌خواران برای برگزاری جشن آدم‌خواری به ساحل آمدند، آتش بزرگی برپا کردند و اتفاقاتی افتاد که سبب شد برای اولین بار در عمرش، از تماشای دیدن انسان‌های دیگر واهمه داشته باشد. آن شب ترس و وحشت وصف‌ناپذیری سراسر وجود کروزوئه را احاطه کرده بود. پس از آنکه آدم‌خوارها ساحل را ترک کردند، با احتیاط به طرف محل برگزاری مراسم جشن حرکت کرد تا شاید از بقایای وسایل و خوراکی‌های آن‌ها بهره‌مند شود. روزی متوجه شد کشتی بزرگی به سمت صخره‌های پنهان، که کشتی خودش هم در آن جا به دام افتاده بود، در حرکت است. فوراً آتش بزرگی درست کرد، به این امید که کشتی را از خطرات صخره هشدار دهد. اما دیر شده بود و کشتی به صخره برخورد کرد. شتابان به سمت کشتی شنا کرد و متوجه شد که سه ملوان کشتی جان خود را از دست داده‌اند. اما شواهدی دال بر اینکه تعدادی از سکنه کشتی جان سالم به در برده باشند نیز وجود داشت.

شاید نجات‌یافتگان کشتی، راه خود را به سمت دیگر جزایر متروک با قایق نجات در پیش گرفته بودند اما هیچ چیز قطعی نبود. کروزوئه پیش از آنکه کشتی کاملاً در آب فرو رود موفق شد مقداری مهمات و اسلحه با خود به جزیره بیاورد. هنوز یک سال و اندی از ماجرای آدم‌خوارها نگذشته بود که سروکله آن‌ها دوباره در جزیره پیدا شد. اما این دفعه آن‌ها دو قربانی را با خود حمل می‌کردند که یکی از آن دو از شدت شکنجه تقریباً نیمه‌جان به زمین افتاده بود و برای ضیافت، تعدادی آدم‌خوار مشغول آن قربانی بی‌نوا بودند. در همین حال قربانی دوم که سالم‌تر به نظر می‌رسید از فرصت استفاده کرد و با تمام وجودش، درست به همان جهتی فرار کرد که کروزوئه آن جا مخفی شده بود وآدمخوارها را از دور زیر نظر داشت. دوتا از آدم‌خوارها که متوجه فرار زندانی شده بودند فوراً به دنبال او دویدند. کروزوئه چاره‌ای جز این نداشت که با تفنگی که از قبل آماده کرده بود به یکی از آدم‌خوارها شلیک کند و او را از پای درآورد. نفر دوم با دیدن مرگ دوستش چاره‌ای جز فرار پیش روی خود ندید. قربانی و کروزوئه محل حادثه را فوراً ترک کردند و خود را به مکانی امن رساندند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب رابینسون کروزوئه
نویسنده،
مترجمعیسی مادی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات22
زبانفارسی
شابک978-622-5452-47-3
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه

برای دریافت خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.