معرفی و دانلود کتاب صوتی رابینسون کروزوئه

عکس جلد کتاب صوتی رابینسون کروزوئه
قیمت:
۲۵۰۰۰ 12500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رابینسون کروزوئه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رابینسون کروزوئه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رابینسون کروزوئه

کتاب صوتی رابینسون کروزوئه از دانیل دفو یکی از برترین عناوین داستانیِ تمام اعصار است. قهرمان این اثر مردی شجاع و جسور است که به سودای کشف سرزمین‌های ناشناخته سفری پرخطر و بدفرجام را آغاز می‌کند... خوب است بدانید که این کتاب پرفروش یکی از بهترین رمان‌های انگلیسی از نگاه گاردین است.

درباره کتاب صوتی رابینسون کروزوئه:

رمان رابینسون کروزوئه (Robinson Crusoe) که امروزه از آن به عنوان یکی از پایه‌های ادبیات نوین اروپا یاد می‌شود، نخستین بار در سال 1719 به انتشار رسید. این اثر خیلی زود نام خالق خود، دانیل دفو (Daniel Defoe)، را بر سر زبان‌ها انداخت و وی را به عنوان استادی بی‌بدیل در داستان‌گویی به جهانیان معرفی نمود. امروزه بسیاری از صاحب‌نظران بر آن‌اند که کتاب رابینسون کروزوئه نخستین رمان در معنای دقیق این کلمه است. این نظر البته در مخالفت با نظر پرطرفدار گروه دیگری از منتقدان است که دن کیشوتِ سروانتس را نخستین رمان تاریخ ادبیات می‌نامند. البته این دعوای چندان مهمی نیست. چرا که جایگاهِ بی‌بدیل هر دو این آثار، هم رابینسون کروزوئه و هم دن کیشوت، به عنوان مهم‌ترین عناوین داستانی کلاسیک، بر همگان محرز و مسلم است.

و اما کمی درباره‌ی خط داستانیِ رابینسون کروزوئه: قهرمان این اثر مرد ماجراجو و دنیادیده‌ای به نام کروزوئه است که بی‌اعتنا به خطرات احتمالی، در سال 1651 سفر اکتشافی بزرگی را در دریا آغاز می‌کند. فرجام این سفر برای او چندان خوش نیست: قایق کروزوئه در مسیرْ گرفتارِ خشم و تلاطمِ دریای طوفانی می‌شود. البته رابینسون کروزوئه از مرگ می‌گریزد و به زحمت خود را به ساحلی امن می‌رساند. این ساحل متعلق به جزیره‌ای ناشناخته و دورافتاده است؛ جایی که در آن داستان پرهیجان و مملو از ماجرای رابینسون کروزوئه آغاز می‌گردد...

رمان رابینسون کروزوئه را باید اثری در ژانر ماجراجویانه به شمار آورد؛ داستانی که پیش از هر چیز برای سرگرم ساختن مخاطب به رشته‌ی تحریر درآمده. با این حال، این اثر به سبب نخستین بودن در ژانر خود، برخورداری‌اش از زبان و ادبیاتی غنی، و البته بهره‌مندی‌اش از طنزی بی‌نظیر و درخشان، شأنی کلاسیک نیز یافته. به عبارتی، رابینسون کروزوئه صرفاً یک کتاب سرگرم‌کننده نیست، بلکه اثری دوران‌ساز در تاریخ ادبیات است. به همین خاطر هم نمی‌توان به طور دقیق طیف خاصی را به عنوان مخاطبین آن مشخص کرد. کتاب رابینسون کروزوئه متعلق به همگان است. چنانکه کتاب دن کیشوت چنین است. شرط لذت بردن از این داستان، جز آن نیست که گوش‌هایی برای شنیدن و یا چشمانی برای خواندن داشته باشیم!

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی رابینسون کروزوئه:

شاهکار دانیل دفو تاکنون دستمایه‌ی خلق چند اثر اقتباسی درخشان در سینما بوده است. از جمله دو فیلم سینمایی با مشخصات پیش رو:

- فیلم سینمایی رابینسون کروزوئه، محصول سال 1954، ساخته‌ی لوئیس بونوئل
- فیلم سینمایی رابینسون کروزوئه، محصول سال 1997، ساخته‌ی راد هاردی

افتخارات کتاب صوتی رابینسون کروزوئه:

- یکی از پرفروش‌ترین عناوین داستانی در جهان
- یکی از برترین رمان‌های انگلیسی به انتخاب گاردین

نکوداشت‌های کتاب صوتی رابینسون کروزوئه:

- کتاب رابینسون کروزوئه آکنده از جزئیاتی دلپسند و دلکش است. (Barnes & Noble)
- رمانی در ستایش صبر، شجاعت و خلاقیت. (Many Books)
- کتابی هیجان‌انگیز. (Kirkus Reviews)

کتاب صوتی رابینسون کروزوئه مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌های ماجراجویانه و بزرگسالانِ دوست‌دارِ رمان‌های کلاسیک، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب صوتی رابینسون کروزوئه از دانیل دفو هستند.

با دانیل دفو بیشتر آشنا شویم:

دانیل دفو متولد نیمه‌ی دوم قرن هفدهم و اهل کشور انگلستان بود. چهارده ساله بود که علاوه بر ادبیات انگلیسی به زبان‌های فرانسوی و اسپانیایی نیز تسلط پیدا کرد و پس از آن مشغول انجام کارهای تجاری شد. دفو از منتقدان جدی مذهب در انگلستان بود، و در نوشته‌های خوب بی‌رحمانه شعائر اعتقادی مردم را به باد استهزا می‌گرفت. نوشتن دغدغه‌ی خاطر جدی او نبود، اما هنگامی که به این کار می‌پرداخت، در نوع خود بهترین به شمار می‌‌رفت.

از میان آثار دانیل دفو می‌توان به عناوینی چون «رابینسون کروزوئه» و «همسفر با شیطان» اشاره داشت.

در بخشی از کتاب صوتی رابینسون کروزوئه می‌شنویم:

من به سرزمین خود نگاه کردم. وقتی باران بند آمد، دوباره شروع به نگاه و بررسی پیرامون سرزمین خود کردم. من پیاده از کنار خانه‌ی ییلاقی خود گذشتم و به سمت ساحل غربی جزیره رفتم. آسمان آبی بود و می‌توانستم خشکی را در سمت غرب ببینم. من فکر کردم که آنجا حدود شصت مایل از جزیره‌ی من فاصله دارد. آیا آنجا یک زمین آمریکایی بود. احتمالاً آنجا یک مکان خطرناک بود که آدمخواران در آنجا زندگی می‌کردند. در برزیل داستان‌های زیادی درباره‌ی آدمخواران شنیده بودم. بسیاری از آن‌ها در بالا و پایین ساحل زندگی می‌کردند. فکر کردم که در ساحل بمانم و آن سرزمین دیگر را فراموش کنم. من می‌بایست منتظر یک کشی از اروپا می‌ماندم و احساس می‌کردم در جزیره‌ی خود خوشبخت‌تر هستم. در آن سفر که به اطراف جزیره داشتم، حیوانات و پرندگان دیگری هم یافتم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
فصل یک: زندگی من در دریا
5 دقیقه
فصل دو: جزیره
6 دقیقه
فصل سه: به اطراف جزیره...
3 دقیقه
فصل چهار: سرزمین من
7 دقیقه
فصل پنج: قایق‌های من
2 دقیقه
فصل شش: رد پای انسان
10 دقیقه
فصل هفت: آدمخواران
5 دقیقه
فصل هشت: آدمخواران دوباره آمدند
5 دقیقه
فصل نه: جمعه
8 دقیقه
فصل ده: جمعه زندگی مرا تغییر داد
10 دقیقه
فصل یازده: مردم جدید
7 دقیقه
فصل دوازده: مردان در جزیره
6 دقیقه
فصل سیزده: پایان جنگ
3 دقیقه
فصل چهارده: من به خانه رفتم
5 دقیقه
فصل پانزده: یک زندگی جدید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رابینسون کروزوئه
نویسنده
مترجمالهام دانش نژاد
راویسعید مقدم منش
ناشر چاپیانتشارات دبیر
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۲۵۰۰۰ 12500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رابینسون کروزوئه

mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۲۷
سلام. ممنونم. وب بود. این رمان داستان داستان رابینسون کروزو به ماجراجویی‌های شخصیتی خیالی به نام دانیل دفو می‌پردازد و یکی از آثار کلاسیک ادبیات انگلستان محسوب می‌شود. این داستان، ماجرای مردی را تعریف می‌کند که پس از غرق شدن کشتی‌اش، در جزیره‌ای متروکه ساکن شده است و برای زنده ماندنش می‌جنگد تا اینکه شخصی به نام فرایدی را ملاقات می‌کند که به بهترین دوستش تبدیل می‌شود. خیلی جالب بود
Sepehr moarefian
۱۴۰۱/۷/۲۷
خیلی ضعیف بود و اصلا خوب نبود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رابینسون کروزوئه

برای دریافت کتاب صوتی رابینسون کروزوئه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.