معرفی و دانلود کتاب رازهای اتاق مشاوره

عکس جلد کتاب رازهای اتاق مشاوره
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای اتاق مشاوره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای اتاق مشاوره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای اتاق مشاوره

کتاب رازهای اتاق مشاوره به قلم، دکتر روانشناس، فرشاد نجفی پور، حاصل سال‌ها تجربه و گوش سپردن به مشکلات افراد مختلف در اتاق‌های مشاوره است. این کتاب رازهای پس دیوارهای این اتاق‌ها را برای شما بازگو می‌کند و مشکلات رایجی را که در جلسات مشاوره مطرح می‌شود، بررسی کرده و به زبان ساده و کاربردی با شما در میان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب رازهای اتاق مشاوره

اتاق یک روانشناس، روانکاو یا مشاور، جعبه‌ی سیاه جامعه است. بسیاری از کسانی که در اتاق مشاوره احساس امنیت بیشتری دارند، سفره‌ی دلشان را باز می‌کنند و تمام مشکلات و آسیب‌هایی را که از زندگی در اجتماع کنونی متحمل می‌شوند، روی میز می‌چینند و روانشناس یا مشاور چشم در چشم این ناملایمات، سعی می‌کند ریشه‌ها و علت‌ها را بیابد و راه‌حل‌ها را به مراجعانش نشان دهد. کتاب رازهای اتاق مشاوره، به قلم فرشاد نجفی پور، دکتر روانشناس، این جعبه‌ی سیاه را برای شما باز می‌کند. از پشت دیوارها می‌گوید و رایج‌ترین آسیب‌ها و مسائلی را که آدم‌ها به صورت منفرد یا خانوادگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، برای شما برمی‌شمارد و با زبانی ساده تک‌تکشان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب رازهای اتاق مشاوره

نویسنده‌ی کتاب رازهای اتاق مشاوره یکی از دلایل اساسی مشکلات افراد را فقدان آموزش می‌داند. از همین رو به مکتوب کردن تجربیاتش روی آورده تا حاصل سال‌ها مطالعه و مشاوره را در اختیار خوانندگان قرار دهد و آگاهی افراد را در زمینه‌ی روابط عاطفی و خانوادگی بالا ببرد. در کنار تجربیات شخصی، او به مسائل مطرح فضای عمومی و شبکه‌های اجتماعی نیز اشاره می‌کند و به بررسی علمی بودن یا نبودن این مسائل می‌پردازد. این بررسی‌ها چشم شما را به روی مطالب زرد و بدون پشتوانه‌ی علمی باز می‌کند و باعث می‌شود در تأثیرپذیری از مطالبی که به دستتان می‌رسد، دقت بیشتری به خرج دهید.

کتاب رازهای اتاق مشاوره، در ادامه‌ی کتاب رازهای یک روانشناس به رشته‌ی تحریر درآمده است و دنباله‌ی جمع‌بندی تجربیات نویسنده از مشاوره‌های مختلف با افراد مختلف است. در این کتاب عناوین و مسائل جدیدی مطرح می‌شود که ممکن است شما نیز درگیرشان باشید. مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند در شناسایی علل مشکلاتتان و پیدا کردن راه‌حل‌هایشان به شما کمک کند.

کتاب رازهای اتاق مشاوره در بیست و هفت عنوان نوشته شده و از اختلالاتی همچون خودشیفتگی، انواع مدل‌های روابط عاشقانه، قهر کردن، اعتیادهای نوظهور، وسواس، حریم شخصی، خیانت و غیره صحبت به میان می‌آورد و از دلایل اصلی مجادله‌ی میان زوج‌ها می‌گوید. نویسنده حرف نزدن زوج‌ها را یکی از مشکلات اساسی جاری در روابط عاطفی می‌داند و می‌گوید اکثر زوج‌ها تنها درباره‌ی وظایف روزانه و مسائل روزمره حرف می‌زنند یا صحبت‌هایشان در سطح مجادله باقی می‌ماند. به این ترتیب روابطشان سرد و تیره و تار می‌شود و عواقب سنگینی بر عواطفشان به جا می‌گذارد. این کتاب پیامدهای مختلف مجادله و عدم گفت‌وگوی زوج‌ها را عنوان می‌کند و راه‌حل‌هایی کاربردی برای برطرف کردن این مشکل ارائه می‌دهد.

کتاب رازهای اتاق مشاوره ذیل مجموعه کتاب‌های روانشناسی انتشارات نسل نواندیش روانه‌ی بازار کتاب شده است.

کتاب رازهای اتاق مشاوره برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان کتاب‌های روانشناسی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب رازهای اتاق مشاوره می‌خوانیم

اغلب مردم همه‌ی توقعشان از خانواده را در تعطیلات نوروز جمع می‌کنند و می‌خواهند نوروز بی‌نقصی داشته باشند تا همه‌ی رویاهایشان درباره‌ی رابطه، همراهی، خوشی و سعادت به حقیقت بپیوندد. بر این اساس، شاید بتوان گفت توقع مردم از نوروز خیلی زیاد است. مثلاً اگر تمام سال پدر یا عموی خوبی نبوده‌اند، می‌خواهند در تعطیلات نوروز جبران مافات کنند. درحالی‌که اگر به فکر اصلاح این موارد در طول سال باشند، بیشتر به نتیجه‌ی دلخواهشان خواهند رسید. در نوروز فضای شهرها شادتر می‌شود، دیدوبازدیدها و مهمانی‌های رسمی خانوادگی بیشتر به چشم می‌خورد و همه بیشتر خرید می‌کنند. البته طی دهه‌ی اخیر، نوروز و رسوم آن بیشتر داخل خانه‌ها و خانواده‌های محدود کشیده شده و بیشتر شامل دیدوبازدید بستگان درجه‌یک می‌شود. اکثر افراد بر این باورند که در ایام نوروز گره‌های دلبستگی خانوادگی محکم‌تر می‌شود، اما متأسفانه آمارها نشان می‌دهند اختلافات خانوادگی بیشتر بروز می‌کنند. در تعطیلات نوروز تقریباً همه‌ی اعضای خانواده دوست دارند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، بیشتر احترام ببینند، تمجید شوند و بیشتر مورد محبت قرار بگیرند. اما بازهم تقریباً همه ترس‌های کهنه‌ای دارند که مبادا کسی تحویلشان نگیرد یا مبادا جلوی چشم دیگران تحقیر شوند، مخصوصاً در مقایسه با خواهرها و برادرها و به‌اندازه‌ای که توقع دارند، به آن‌ها محبت نشود. این تلنبار مباداها که همان آسیب‌پذیری‌های احساسی هستند، یک انبار باروت است که هرآن ممکن است بترکد و پیشگیری از این انفجارها هم اصلاً کار آسانی نیست.

ریشه‌ی اغلب سازوکارهای احساسی مردم در کودکی‌شان است. تعطیلات نوروز خواه‌ناخواه تقریباً همه را به‌نحوی یاد آبا و اجدادشان می‌اندازد. به‌همین‌دلیل، غمی را با خودش می‌آورد. یاد عزیزان ازدست‌رفته و اکثراً هم چند نفری این میان یاد خرده‌حساب‌های قدیمی‌شان می‌افتند؛ مثلاً «بابا خدابیامرز چقدر دورهم بودن را دوست داشت» یا «... به مامان خدابیامرز بد کرد» و... . معمولاً هم میزبان بخت‌برگشته و کسی که می‌خواهد همه‌ی خانواده را دور هم جمع کند، بیشترین آسیب را می‌بیند. گاهی هم به‌دنبال رقابت بر سر اینکه «من بزرگ‌تر خانواده‌ام» یا «روز اول همه باید به دیدن من بیایند» ماجرا درست می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
لذت نمی‌بریم
آقای دکتر، شوهر من خودشیفتگی دارد
آدم بدها چگونه بدرفتاری‌های خود را توجیه می‌کنند؟
رابطه‌ی شما و همسرتان چه مدلی است؟
مراقب باشید که ناخودآگاه مجرد نمانید
عشق، خود و دیگران
ازدواج، عشق و شناخت
با چشم رسانه‌ها به خودتان نگاه نکنید.
یک اعتیاد نوظهور
قهر
زن و شوهرهایی که باهم حرف نمی‌زنند.
خوشبختی یک موضوع کاملاً شخصی است
خودشیفته‌ها تئوری توطئه را دوست دارند
ارضای نمایشی
غرور بیجا
روانکاوی بچه‌ننه‌ها
رابطه‌ی وسواسی
حریم شخصی‌ چند متر است؟
منطق عشق دودوتا چهارتا نیست
دروغ، قسمتی از عشق است.
راز
عشق و قدرت
شایع‌ترین اعتیاد
اعتماد‌به‌نفس ممتاز
چرا مردان به همسرشان خیانت می‌کنند؟
«یک زن، مدیر گردش این چرخ و دستگاه»
سه دلیل بحث و مجادله‌ی پشت‌سرهم میان زوج‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای اتاق مشاوره
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-220-859-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای اتاق مشاوره

اقدم اقدمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
با توجه به عنوان کتاب فکر میکردم موضوع در مورد تجربه‌های واقعی مراجعه کنندگان و تحلیل آن‌ها می باشد. در حالی که این طور نبود و نویسنده به طور خیلی پراکنده، عامیانه و پیش افتاده در مورد موضوعات نظرات خود را گفته است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رازهای اتاق مشاوره

برای دریافت کتاب رازهای اتاق مشاوره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.