معرفی و دانلود کتاب رازهای بنچ مارکینگ: ارزشیابی، الگوبرداری و محک زدن برای سازگاری در کسب و کار

عکس جلد کتاب رازهای بنچ مارکینگ: ارزشیابی، الگوبرداری و محک زدن برای سازگاری در کسب و کار
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای بنچ مارکینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای بنچ مارکینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای بنچ مارکینگ: ارزشیابی، الگوبرداری و محک زدن برای سازگاری در کسب و کار

کتاب رازهای بنچ مارکینگ تألیف لیدا پورغفاری و حسن هاشمی‌داران، مفهوم سنجش و اندازه‌گیری یا همان بنچ مارکینگ را تعریف می‌کند و می‌کوشد اهمیت آن را برای کسب‌وکارها توضیح دهد. این راهنمای کاربردی، انواع بنچ مارکینگ را شرح می‌دهد، شیوه‌ی طراحی و اجرای این فرآیند را می‌آموزد، در مورد قواعد و اصول آن صحبت می‌کند و تأثیر آن بر بهبود کیفیت سازمان‌ها را نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب رازهای بنچ مارکینگ

یکی از مفاهیمی که در تجارت و کسب‌وکار بسیار رایج است، فرآیند مقایسه و ارزیابی‌ست. این بدان معناست که شرکت، خود را با رقبای قدرتمندش بسنجد و تلاش کند دلایل موفقیت و برتری آن‌ها را بیابد. بعد از آن‌ها الگو بردارد و در زیرمجموعه‌ی خود روش آن‌ها را پیاده سازد. به این فرآیند پیچیده اصطلاحاً بنچ مارکینگ گفته می‌شود. بنچ مارکینگ عمری طولانی ندارد، ولی در همین مدت توانسته به یکی از اصول و ارکان مدیریتی تبدیل شود. امروزه اکثر سازمان‌ها، مخصوصاً سازمان‌های بزرگ، بخشی از توان خود را به این موضوع اختصاص می‌دهند و دائماً مشغول ارزیابی دیگران شرکت‌ها، الگوبرداری از آن‌ها و بهبود خود هستند.

بنچ مارکینگ را خیلی خلاصه می‌توان جستجو برای یافتن راه‌حلی بهتر و تثبیت‌شده‌تر دانست. طبیعتاً مسیری که پیش‌تر، رقبای حرفه‌ای و قدرتمند رفته‌اند و از آن نتیجه گرفته‌اند، می‌تواند بهترین راه‌حل موجود باشد. اما بنچ مارکینگ آن‌ چنان‌ که به نظر می‌رسد ساده نیست و به مهارت و دانشی کافی نیاز دارد. یکی از منابعی که می‌کوشد این مفهوم را تعریف کند، کتاب رازهای بنچ مارکینگ تألیف لیدا پورغفاری و حسن هاشمی‌داران است. راهنمای حاضر اصول و قواعد این فرآیند را تشریح می‌کند و تلاش دارد اهمیت آن را در تجارت امروز نشان دهد.

معرفی و دانلود کتاب رازهای بنچ مارکینگ

برخلاف سازمان‌های بزرگ، شرکت‌های کوچک عموماً به بنچ مارکینگ بی‌توجه‌اند و دقیقاً همین مسأله است که باعث می‌شود خیلی زود شکست بخورند و از دور خارج شوند. آن‌ها سنجش و ارزیابی رقبا را در اولویت خود قرار نمی‌دهند و تصور می‌کنند روشی کاربردی نیست. درحالی‌که تصورشان کاملاً اشتباه است و بنچ مارکینگ برای دوام در بازار بسیار حیاتی است.

گواه این ادعا، شرکت زیراکس است. زیراکس در دهه‌ی 1950 وارد بازار اروپا شد و خیلی زود توانست سهم اصلی بازار را به دست بگیرد. این روند تا دهه‌ی 1970 ادامه داشت و تقریباً هیچ رقیبی توانایی مقابله با آن‌ها را نداشت. اما از دهه‌ی هشتاد میلادی، و با ورود ژاپنی‌ها به بازار لوازم الکترونیکی این قضیه تغییر کرد. شرکت‌هایی مثل زیراکس در ابتدا ژاپنی‌ها را جدی نگرفتند، ولی طولی نکشید که فهمیدند دارند سهمشان را از بازار از دست می‌دهند. این فشار به حدی بود که شرکت زیراکس در دهه‌ی نود تقریباً از دور خارج شده بود. در این زمان زیراکس پنج اصل را برای خود تدوین کرد تا بتواند دوباره وارد رقابت شود. یکی از این اصول بنچ مارکینگ بود؛ این اصل تأکید داشت که سازمان باید رقبای پیشتاز را زیر نظر بگیرد و روش‌های آن‌ها را الگو قرار دهد. این‌ چنین بود که شرکت زیراکس توانست ظرف چند سال سهمش را پس بگیرد. فرآیند بنچ مارکینگ زیراکس چنان مؤثر و کاربردی بود که نه‌تنها به یک مثال کلاسیک مدیریتی تبدیل شد، که مفاهیم و شیوه‌ی اجرایش هم به‌عنوان یک اصل مدیریتی پذیرفته شد.

لیدا پورغفاری و حسن هاشمی‌داران در کتاب رازهای بنچ مارکینگ، پس از بیان مقدمات، انواع مقایسه و ارزیابی را شرح می‌دهند و از دسته‌بندی آن می‌گویند. در ادامه نیز از شیوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات و اجرای آن صحبت می‌کنند. همین‌طور در مورد تنظیم قوانین و اصول بنچ مارکینگ توضیح می‌دهند. در پایان نیز از آینده‌ی این مفهوم حرف می‌زنند و به نکاتی درباره‌ی آن اشاره می‌کنند.

کتاب رازهای بنچ مارکینگ را نشر پرتاقلم منتشر کرده است.

کتاب رازهای بنچ مارکینگ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیران و رهبران سازمان‌ها، مخصوصاً سازمان‌های کوچک و متوسط توصیه می‌شود. این راهنما اهمیت بنچ مارکینگ را در کسب‌وکار نشان می‌دهد.

در بخشی از کتاب رازهای بنچ مارکینگ: ارزشیابی، الگوبرداری و محک زدن برای سازگاری در کسب و کار می‌خوانیم

شرکت‌های غیررقابتی: بیشتر شرکت‌های سودآور از نوع غیررقابتی می‌باشند و مزیت آن‌ها علاقه‌مندی بیشتر به فرصت‌های بنچ مارکینگ برای آزمون راه‌های مختلف و روندهای مدیریتی است که برخی از آن‌ها ممکن است واقعا نوآوری‌هایی را به همراه داشته باشد. تنظیم یک لیست کوتاه از این قبیل شرکا، زمان‌بر است و نیاز به عناصر خلاقیتی دارد. اغلب کمپانی‌هایی که شما به آن‌ها نزدیک می‌شوید، عرضه‌کنندگان محصولات به شما هستند. اگر آن‌ها عرضه‌کننده‌های منظم باشند احتمالا شما توانایی و ضعف آن‌ها را می‌شناسید. اگر آن‌ها در کار با شما موافق باشند حتما روندی را طی کرده‌اند که مورد تشویق شما قرار گرفته‌اند، در غیر این صورت می‌توانستید با رقبای آن‌ها وارد معامله شوید. اغلب عرضه‌کنندگان خواهان توسعه‌ی روابط موفق خود به این طریق هستند. لیست بالقوه شرکای غیررقابتی می‌تواند از طریق اطلاعات عمومی به دست آید تا اطلاعات حرفه‌ای. بنچ مارکینگ می‌تواند از طریق پایه‌های آماری، ارتباط بالقوه‌ای را به همراه داشته باشد، اما ممکن است شما در برخی از سمینارها حضور پیدا کنید که کارایی موثری دارند. نکته بسیار مهم که باید در نظر گرفت این است که شرکای غیررقابتی و بزرگ منابع زیادی دارند. دلیل بهتر بودن پروسه‌های آن‌ها حمایت‌های خدماتی موجود است که باعث نتایج صحیح می‌شود. منابع موجود، در روند ارتقا شرکت سوال اساسی است. بنابراین شما نیاز به ملاحظه‌ی منابع موجود دارید تا در روندهای غیررقابتی موفق شوید.

بهترین رتبه و درجه: رهیافت عالی در بنچ مارکینگ به بهترین رتبه و درجه ختم می‌شود. این قبیل شرکت‌ها رهبران در بازار هستند که با یکدیگر شرایط بازار پیشرو را ایجاد می‌کنند. موفقیت‌های کمپانی‌های این چنینی می‌تواند محدودیت بالقوه‌ی استفاده شرکا را به همراه داشته باشند. بنابراین، موفقیت این کمپانی‌ها می‌تواند باعث محدودیت شرکای رقیب شود. بسیاری از شرکت‌های معروف دنیا که تمرینات بنچ مارکینگ دارند شروع به تغییر در زمان و داده‌ها و شناسایی منابع اطلاعات و استفاده از آن کرده‌اند. برخی حتی اندازه و نوع غیررقابتی که آماده‌ی اشتراک اطلاعات بر این اساس کرده‌اند، تا حدودی آن‌ها قربانی بنچ مارکینگ خود شده‌اند، به طور شفاف‌تر به همه این لیست‌های درست‌شده و رهیافت آن، شما می‌توانید ارتباط شخصی را هم اضافه کنید.

فهرست مطالب کتاب

سخنی چند با خوانندگان در خصوص ضرورت و فواید این کتاب
دیباچه
فصل اول: تعاریف و مفاهیم بنچ مارکینگ
فصل دوم: انواع بنچ مارکینگ
فصل سوم: چرا باید بنچ مارک‌ها را دسته‌بندی کرد؟
فصل چهارم: چه چیزی را باید بنچ مارک کرد؟
فصل پنجم: چگونه باید روند و پروسه‌ٔ کاری خود را طراحی کنید؟
فصل ششم: جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های بنچ مارکینگ
فصل هفتم: شرکای غیررقابتی در بنچ مارکینگ
فصل هشتم: تنظیم اصول، قوانین و ایجاد ارتباط
فصل نهم: یافتن فاصله‌ٔ عملکردها
فصل دهم: جایگزین‌ها برای روند تغییرات
فصل یازدهم: چه کسی باید بنچ مارک را انجام دهد؟
فصل دوازدهم: کایزن
فصل سیزدهم: بنچ مارکینگ و کیفیت
فصل چهاردهم: آینده‌‌ٔ بنچ مارکینگ
فصل پانزدهم: نکات طلایی درباره‌ٔ بنچ مارکینگ
مرور پایانی کتاب به زبان ساده
شرح برخی از واژه‌ها و نام‌های انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای بنچ مارکینگ: ارزشیابی، الگوبرداری و محک زدن برای سازگاری در کسب و کار
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات پرتا‌ قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-622-98690-8-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای بنچ مارکینگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رازهای بنچ مارکینگ

برای دریافت کتاب رازهای بنچ مارکینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.