معرفی و دانلود کتاب هنر گفتگوی جذاب: چگونه با دیگران درست ارتباط برقرار کنیم؟

عکس جلد کتاب هنر گفتگوی جذاب: چگونه با دیگران درست ارتباط برقرار کنیم؟
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر گفتگوی جذاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر گفتگوی جذاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر گفتگوی جذاب: چگونه با دیگران درست ارتباط برقرار کنیم؟

کتاب هنر گفتگوی جذاب نوشته‌ی لیدا پورغفاری و روشنک بقایی، نحوه‌ی ارتباط درست کلامی را توضیح می‌دهد. همچنین این کتاب راهنما به شما شیوه‌ی رمزگشایی نشانه‌های غیرکلامی را توضیح می‌دهد و کمک می‌کند کاراکتری کاریزماتیک پیدا کنید، یخ رابطه را بشکنید و با دیگران وارد مکالمه‌ای جذاب‌تر شوید.

درباره‌ی کتاب هنر گفتگوی جذاب

یکی از مهارت‌های اساسی زندگی که همه به آن احتیاج دارند، مهارت مکالمه و گفتگو است. انسان موجودی اجتماعی است و در تمام عمر در میان جمع زندگی می‌کند. این جمع می‌تواند خانواده، دوستان، مدرسه و دانشگاه، محل کار و هر جای دیگری باشد. بنابراین هرروز بارها و بارها در معرض گفتگو با دیگران قرار می‌گیرد. مهارت مکالمه به او این امکان را می‌دهد تا ارتباط بهتری با اطرافیانش داشته باشد. بتواند شخصیت جذاب‌تری از خود نشان دهد و در مسیر شغلی و حرف‌هایش پیشرفت کند. حتی در میان خانواده و دوستان هم این موضوع مصداق دارد. اگر بتوانیم به‌درستی گفتگو کنیم، خیلی از مشکلات و سوءتفاهم‌ها برطرف می‌شود و زندگی بادوام و گرم‌تری خواهیم داشت. با تمام این‌ها، خیلی‌ها در این مهارت مشکل دارند و نمی‌توانند ارتباط کلامی کاملی برقرار کنند. برای حل این مشکل، منابع زیادی در دسترس است، اما یکی از مفیدترین آن‌ها کتاب هنر گفتگوی جذاب نوشته‌ی لیدا پورغفاری و روشنک بقایی است. این اثر شیوه‌ی درست ارتباطات کلامی را تشریح می‌کند و این مهارت را به خواننده می‌آموزد. این راهنما به شما یاد می‌دهد که با سخن گفتن شخصیت واقعی‌تان را بروز دهید و خود را معرفی کنید.

چه فردی درون‌گرا باشیم، چه برون‌گرا، مکالمه مهم‌ترین پل ارتباطی ما با دیگران است. شاید خیلی به صحبت کردن علاقه نداشته باشیم و ترجیح بدهیم کمتر وارد گفتگو شویم، ولی به هر صورت موقعیت‌هایی در زندگی هست که مجبوریم مکالمه کنیم. در مصاحبه‌های کاری، جلسات حرفه‌ای یا حتی روابط دوستانه، صحبت کردن نقشی مهم و حیاتی دارد. اگر در ارتباط کلامی مشکل داشته باشیم، در این‌گونه موقعیت‌ها دچار دردسر می‌شویم و حتی آینده‌مان به خطر می‌افتد. دقیقاً به خاطر همین است که خیلی از کارشناسان معتقدند همه‌ی افراد جامعه باید این مهارت را یاد بگیرند و آن را ارتقا دهند. ما بدون مهارت حل مسأله یا تفکر خلاق می‌توانیم زندگی کنیم ولی بدون مهارت گفتگو، زندگی‌مان قطعاً دچار اختلال می‌شود و آسیب‌هایی جدی می‌بینیم. بر همین اساس، لیدا پورغفاری و روشنک بقایی در کتاب هنر گفتگوی جذاب، تلاش کرده‌اند قواعد این مهارت را بیاموزند. نویسندگان بحثشان را با موضوع کاریزما آغاز می‌کنند و ویژگی‌های شخصیت‌های کاریزماتیک را توضیح می‌دهند. آن‌ها به مخاطب یاد می‌دهند که چطور کاراکتری کاریزماتیک و تأثیرگذار از خود بسازد. در ادامه از نشانه‌های غیرکلامی می‌گویند و شیوه‌ی رمزگشایی این نوع نشانه‌ها را آموزش می‌دهند. پس‌ازآن وارد بحث ارتباط کلامی می‌شوند و به جوانب مختلف آن اشاره می‌کنند. درنهایت نحوه‌ی شکستن یخ رابطه را شرح می‌دهند و از عوامل مخربی می‌گویند که در مکالمات باید از آن‌ها پرهیز کرد تا ارتباط برهم نخورد.

کتاب هنر گفتگوی جذاب را انتشارات پرتا قلم چاپ کرده است.

کتاب هنر گفتگوی جذاب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید مهارت‌های ارتباط کلامی‌تان را بهبود دهید و رابطه‌ای جذاب‌تر با دیگران برقرار کنید، این کتاب را مطالعه نمایید.

در بخشی از کتاب هنر گفتگوی جذاب: چگونه با دیگران درست ارتباط برقرار کنیم؟ می‌خوانیم

چه زمانی باید سکوت کرد؟ گاهی اوقات افراد می‌خواهند گریه کنند و یا اینکه شنیده شوند. در واقع آن‌ها به دنبال مشاوره و یا حتی راه حل نیستند. گاهی اوقات به همان اندازه مهم است که بدانید چه کاری را نباید انجام دهید و چه کاری را انجام دهید. شما می‌توانید لذت بخش‌ترین فرد باشید و راه حل دقیق ارائه دهید اما گاهی اوقات باید عادات مکالمه سمی را رها کنید تا مردم ترجیح دهند با شما مکالمه داشته باشند و ترجیح ندهند رنج بکشند و با شما ارتباط برقرار نکنند. گاهی اوقات کافی است فقط از طریق زبان بدن و ارتباط چشمی با دیگران وارد رابطه شوید و ارتباط بگیرید. اگر فکر می‌کنید که یک مکالمه خسته کننده دارید، باید بپذیرید که شما باعث ایجاد این مشکل شدید زیرا انتظار داشتید مکالمه‌تان جالب باشد. این وظیفه شماست که گفتگو را جذاب کنید.

پس با یافتن زمینه مشترک یا نکته جالب در مکالمه آن را درست کنید. این تنها در صورتی امکان پذیر است که نسبت به افراد دیگر حس کنجکاوی داشته باشید. بر روی مکالمه‌تان با افراد تمرکز کنید. چرا این حرف گفته شد؟ احساسات طرف مقابل چگونه است؟ به نظر می‌رسد تجربه جدیدی از تجزیه و تحلیل را امتحان می‌کنید. لطفا در مکالمه با افراد خودشیفته نباشید زیرا خودشیفته‌ها به مکالمه گوش نمی‌دهند و بیش از همه به خودشان مشغول هستند و خود را در یک گفتگو جالب می‌بینند. آن‌ها تمایل دارند بیشتر صحبت کنند و کمتر گوش کنند. برای خارج شدن از این معضل، برای خود محدودیت قائل شوید و برای هر داستانی که به اشتراک می‌گذارید از طرف مقابل هم سوال کنید. خود را به چالش بکشید تا مکالمه خود را به یک بازی تبدیل کنید. با دادن زمان و فضای صحبت به دیگران اجازه دهید آن‌ها احساس خوبی از مکالمه با شما داشته باشند. گاهی اوقات اجازه دهید افراد فقط شنیده و تایید شوند و سعی نکنید آن‌ها را نصیحت کنید. اجازه دهید تا احساساتشان را به اشتراک بگذارند. آن‌ها فقط می‌خواهند حرفشان را بزنند و آن را از سینه شان بیرون کنند. اگر کسی نیاز به مشاوره دارد بگذارید به طور خاص و صریح از شما بپرسد و گرنه ساکت باشید و اجازه دهید که آن‌ها شروع به اعتماد کردن به شما کنند. سعی کنید فردی با قالب قضاوت کننده نباشید تا دوستی و تعاملات شما کیفیت بیشتری داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: ویژگی افراد کاریزماتیک و اثر کاریزما
فصل دوم: رمزگشایی نشانه‌های غیرکلامی
فصل سوم: ارتباط کلامی
فصل چهارم: پرهیز از اجتناب
فصل پنجم: شروع کار و شانس ایجاد یک رابطه
فصل ششم: شکستن یخ ارتباطی
منابع خارجی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر گفتگوی جذاب: چگونه با دیگران درست ارتباط برقرار کنیم؟
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات پرتا‌ قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات57
زبانفارسی
شابک978-622-94885-6-0
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر گفتگوی جذاب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر گفتگوی جذاب

برای دریافت کتاب هنر گفتگوی جذاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.