معرفی و دانلود کتاب رازهای قضاوت نکردن

عکس جلد کتاب رازهای قضاوت نکردن
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای قضاوت نکردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای قضاوت نکردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای قضاوت نکردن

کتاب رازهای قضاوت نکردن، نوشته‌ی محمود دانایی، راهنمایی برای اجتباب از عادت ناپسند پیش‌داوری است. از آن‌جا که قضاوت، دردسرها و عواقب دامن‌گیر بسیاری در پی دارد و باعث تضعیف بعد روحی انسان می‌شود، باید هرچه سریع‌تر، تدبیری برای کنار گذاشتن آن اندیشید. کتاب پیش‌رو، سرشار از توصیه‌هایی است که افراد را در این مسیر راهنمایی می‌کند. نویسنده ضمن اشاره به نتایج مخرب این عادت، چگونگی دوری از آن و تجربه‌ی زندگی آرام‌تر را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب رازهای قضاوت نکردن

متأسفانه پیش‌داوری در زندگی همه‌ی ما ریشه دوانده و در بسیاری مواقع خواسته یا ناخواسته چالش‌هایی را پیش‌روی ما قرار می‌دهد. کتاب رازهای قضاوت نکردن، در راستای کمک به ترک این عادت ناخوشایند نوشته شده و قصد دارد با ارائه‌ی ترفندهایی اجرایی، زندگی آسوده‌تری را برای همه‌ی ما رقم بزند. این کتاب را محمود دانایی با هدف یاری رساندن به افرادی تألیف کرده که قضاوت و پیش‌داوری کردن دیگران، آسودگی خاطر و آرامش زندگی را از زندگی آن‌ها ربوده است.

صحبت از قضاوت نکردن، ساده به نظر می‌رسد. اما واقعیت این است که عمل به آن، بسیار سخت‌تر از چیزی است که به‌نظر می‌رسد. انسان‌ها با پیش‌داوری درباره‌ی دیگران و موقعیت‌ها، دردسرهای بسیاری به‌وجود می‌آورند و از آن‌جا که قضاوت کردن، اصولاً عمل ناخوشایندی به‌حساب می‌آید، تضعیف بعد روحانی انسان را هم به‌همراه دارد. بنابراین، بهتر است برای حفظ آرامش روحی و دوری از ناراحتی‌های درونی، این عادت ناپسند را ترک کنیم. نویسنده باور دارد که اجتناب از قضاوت، می‌تواند زندگی آرام‌تری را برای رقم بزند و درنهایت کیفیت حیات بشر را بهبود ببخشد. او معتقد است که بعد روحی و جسمی زندگی انسان، پیوند تنگاتنگی با یکدیگر دارند و در صورتی که فرد بتواند غذای مناسب روح خود را فراهم کند، موفق خواهد شد آسایش را در تمام ابعاد زندگی و حتی سلامت بدن خود نیز برقرار کند.

نویسنده در نگارش کتاب رازهای قضاوت نکردن، راهکارهای بسیار مفیدی را برای اجتناب از قضاوت ارائه کرده و می‌توان آن را در قالب تمرین‌های روزانه انجام داد. این کار به مرور زمان، موجب نهادینه شدن عادت دوری از پیش‌داوری می‌شود و آرامش را در زندگی جاری می‌سازد. این کتاب، با طرح تمریناتی کارآمد، این روند را برای علاقه‌مندان آسان کرده است.

محمود دانایی، توصیه‌های خود را به‌صورت گام‌به‌گام پیش می‌برد تا هرکسی بتواند با مطالعه‌ی آن‌ها، عادت قضاوت کردن را از وجود خود و اطرافیانش دور نگه دارد.

کتاب پیش رو را انتشارات پندار تابان برای اولین‌بار در سال 1393 وارد بازار کرد.

کتاب رازهای قضاوت نکردن برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که از عادت‌های ناپسند و رایج گریزان‌اند و خواستار زندگی آرام‌تری هستند، از مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو، استقبال خواهند کرد. به تمام افراد توصیه می‌شود با کمک آموزه‌های این کتاب، پیش‌داوری و عواقب آن را برای همیشه از زندگی خود دور نگه دارند.

با محمود دانایی بیشتر آشنا شویم

محمود دانایی، مترجم و نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 1342 است. از آثار ترجمه‌شده‌ی او به فارسی می‌توان به کتاب‌های «با شتاب به پیش»، «سفر روح»، «دورنمای بهشت برین» و «دوازده گام به‌سور زندگی با مهربانی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب رازهای قضاوت نکردن می‌خوانیم

پانزدهم: مرحله‌ی‌ نهایی برای قضاوت منفی نکردن این است که درکنار یافتن دلایل موجه برای رفتار دیگران، افکار مثبت و خیرخواهانه هم داشته باشیم.

شانزدهم: پاسخ به انگیزش‌هایی که ما را به انجام اعمال نیک و ارتقای بُعد انسانی‌مان تشویق می‌کند، احساس شادی حقیقی در ما برمی‌انگیزد.

هفدهم: باید به کمک عقل سلیم و اصول اخلاق الهی، خیرخواهی را در خود پرورش دهیم.

هجدهم: به خود یادآوری کنیم: «برای کسی که در معنویات فعال است همیشه منفی درست می‌شود. اگر انسان محبت نکند، اثر منفی انسان را نابود می‌کند. همیشه باید قوه‌ی منفی در برابر فرد باشد و باید به واسطه‌ی این منفی خود را تصفیه کند.»

نوزدهم: سعی کنیم صفات مثبت دیگران را بیابیم. این کار سبب می‌شود که به تدریج دیدمان به آن‌ها تغییر ‌کند و چون نیت واقعی دیگران را تشخیص نمی‌دهیم، آن‌ها را قضاوت نکنیم.

بیستم: تصویری که ما از خود نشان می‌دهیم می‌تواند نقش مهمی در قضاوت‌های دیگران از ما داشته باشد، پس طوری رفتار نکنیم که باعث شود دیگران تصور نادرستی داشته باشند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای قضاوت نکردن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-6895-17-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای قضاوت نکردن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رازهای قضاوت نکردن

برای دریافت کتاب رازهای قضاوت نکردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.