معرفی و دانلود کتاب نجات از هزارتو: شناخت الگوها، درمان گذشته، بازسازی خود

عکس جلد کتاب نجات از هزارتو: شناخت الگوها، درمان گذشته، بازسازی خود
قیمت:
۷۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نجات از هزارتو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نجات از هزارتو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نجات از هزارتو: شناخت الگوها، درمان گذشته، بازسازی خود

تا به حال شده با وجود دست یافتن به رویاهایتان، همچنان در خود به دنبال گمشده‌ای ناشناخته بگردید؟ یا با داشتن اطرافیانی ارزشمند، همچنان احساس تنهایی کنید؟ این موضوعی‌ست که زندگی نویسنده‌ی کتاب نجات از هزارتو، یعنی نیکول لپرا، را به کل دگرگون کرد. او از سال‌های پرچالش زندگی‌اش برای بازیابی مجدد احساس شادی در خود می‌گوید و به ما کمک می‌کند تا بار دیگر وجود خود را از میان هزارتوهای درهم‌تنیده‌ی ذهن بازیابیم. گفتنی است که این کتاب از جمله آثار پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌آید.

درباره‌‌ی کتاب نجات از هزارتو

حتما شما هم بعضی از روزها، خود را خسته‌تر از آنچه انتظار دارید می‌یابید، موقع کار به قدر کافی تمرکز ندارید یا حتی احساس می‌کنید عواطفتان نسبت به نزدیکانتان کم‌رنگ‌تر شده است. تمامی این موقعیت‌ها در نگاهی کلی طبیعی هستند. اما اگر روزی به خود بیایید و از خود سوال کنید: «زندگی همین بود؟! واقعا همین؟!» آن وقت تکلیف چیست؟ این دقیقا همان پرسشی‌ست که دکتر نیکول لپرا (Dr. Nicole LePera)، نویسنده‌ی کتاب نجات از هزارتو (How to Do the Work: Recognize Your Patterns, Heal from Your Past, and Create Your Self) درست در آستانه‌ی جشن تولد سی سالگی به آن برخورد. او با سد ذهنی بزرگی مواجه شده بود و با وجود موفقیت‌های بسیار به عنوان یک همسر، مادر و روان‌شناس، همچنان خود را اسیر در هزارتوی سوالات کشف‌نشده‌ی درون می‌دید. اما در همان زمان بود که آن لحظه‌ی موعود و تحول اساسی از راه رسید!

داشتن شغلی مناسب، همراه عاطفی مهربان، یا موقعیت اجتماعی خوب، تاثیر هر یک از این‌ها بر روی داشتن زندگی شاد و احساس رضایت از روزها، غیرقابل‌انکار است. اما موضوع از جایی شروع می‌شود که هر یک از ما با وجود داشتن اندوخته‌هایی برای رضایت، همچنان خود را در میانه‌ی زندگی، تنها و ناکارآمد احساس می‌کنیم. آن وقت است که حتی ممکن است موفقیت‌هایی چون داشتن شریک عاطفی خوب یا ساعات کاری شلوغ همانند یک عامل فراموشی، ما را از یافتن سوالات اساسی که در پستوی ذهنی ما بی‌پاسخ مانده، دور کند. آن وقت است که رهایی و نجات از هزارتوی ذهن همتی جدی و جداگانه می‌طلبد. این همان هدفی‌ست که نیکول لپرا در آستانه‌ی ورود به دهه‌ی سوم زندگی آن را دنبال کرد. اکنون حاصل تحقیقات و تجربیات عینی این روان‌شناس توانمند در قالب فصل‌های کتاب نجات از هزارتو، در دست یک‌یک ما قرار گرفته تا بتوانیم بیش از گذشته خود را به پاسخ سوالات اساسی و وجودی خود نزدیک کنیم. نیکول لپرا روش علمی خود را «روان‌شناسی کل‌نگر» می‌داند و به این‌ ترتیب بیانیه‌ی خود را برای هم یک ایجاد یک زندگی پر‌جنب‌و‌جوش‌تر، مفید و شادتر در کتاب خود ارائه می‌دهد.

در نتیجه‌ی مطالعه‌ی این کتاب، مخاطب با موضوعات بنیادین روان‌شناسی کل‌نگر، همچون موضوع خودآگاهی، تروما، کودک درون و ایگو آشنا می‌شود و می‌آموزد تا چگونه از رفتارهای مخرب رهایی یابد و زندگی خود را مجدد بازیابد. کتاب نجات از هزارتو یک ابزار قوی و کامل برای توانمندسازی ذهنی است که برای همیشه نحوه‌ی برخورد ما نسبت به سلامت روان و خودمراقبتی را دگرگون خواهد کرد. این کتاب همچنین در فصل‌های پایانی پیشنهادات ویژه‌ای برای مطالعات بیشتر در آینده ارائه می‌دهد تا مخاطبان خود را در پیمودن مسیر خودشناسی، به تمام معنا یاری رساند.

کتاب نجات از هزارتو اولین‌بار در سال 2021 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات متخصصان و ترجمه‌ی خوب شهرام شیری، به دست علاقه‌مندان دنیای کتاب و کتاب‌خوانی رسید.

افتخارات کتاب نجات از هزارتو

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب نجات از هزارتو

  • این کتاب یک رویکرد انقلابی برای درمان است که از قدرت «خود» برای ایجاد تغییر پایدار استفاده می کند. (سایت آمازون)
  • یکی دیگر از نقاط قوت کتاب استفاده‌ی نویسنده از کهن‌الگوها برای توضیح انواع مختلف تجربیات آسیب‌زا است؛ آسیب‌هایی که ما در دوران کودکی آسیب تجربه می‌کنیم و الگوهای رفتاری ما را در بزرگ‌سالی شکل می‌دهند. (نیویورک ژورنال)

کتاب نجات از هزارتو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده را به‌دوست‌داران علم روان‌شناسی و مشتاقان خودسازی پیشنهاد می‌کنیم.

با نیکول لپرا بیشتر آشنا شویم

دکتر نیکول لپرا متخصص روانشناسی بالینی در دانشگاه کرنل و از روان‌شناسان شناخته‌شده‌ی روان‌شناسی «کل‌نگر» است. او همچنین دارای مدرک روانکاوی از دانشگاه فیلادلفیا است. این پژوهش‌گر به‌طور ویژه در تحقیقات خود به ارتباط و هماهنگی میان ابعاد ذهنی و جسمی انسان می‌پردازد و در همین راستا یک جنبش اجتماعی با نام SelfHealers را هدایت می‌کند. از این نویسنده و پژوهشگر به‌نام تا کنون کتاب‌های «نجات از هزارتو» و «چگونه کارها را انجام دهیم» به فارسی نیز ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب نجات از هزارتو: شناخت الگوها، درمان گذشته، بازسازی خود می‌خوانیم

پیشانی خود را لمس کنید. درست زیر انگشتانتان (یعنی قسمت جلویی جمجمه شما)، مکان قرارگیری ذهن خودآگاه شماست. این همان بخشی از مغزتان است که وقتی می‌خواهید برای آینده برنامه‌ریزی کنید یا درگیر استدلال‌های پیچیده هستید و چند کار را هم‌زمان انجام می‌دهید، از آن استفاده می‌کنید. این قابلیتی است که ما انسان‌ها را از سایر موجودات متمایز می‌کند (به نظر نمی‌رسد سایر موجودات همچون انسان، توانایی اندیشیدن درباره افکار را داشته باشند، چیزی که به آن فراشناخت گفته می‌شود).

اگرچه خودآگاهی، ویژگی اصلی ما انسان‌هاست، ولی بسیاری از ما آن‌چنان در دنیای درونی خود غرق هستیم که متوجه نمی‌شویم به‌طور پیوسته در ذهن ما دستورات یا صحبت‌هایی شکل می‌گیرد. ما معتقدیم این صحبت‌ها مربوط به خودِ حقیقی ما هستند، اما در واقع، این گفت‌وگوها فقط «فکر» هستند و ما تمام روز مشغول به عمل‌ کردن طبق این افکار هستیم.

شاید با خواندن پاراگراف قبلی، به این فکر کنید که شما به این افکار عمل نمی‌کنید؛ اما واقعیت این است که ما این کار را انجام می‌دهیم. از صبح که چشمان‌ خود را باز می‌کنیم، طبق این افکار عمل می‌کنیم تا شب که چشمان خود را می‌بندیم. شما آن‌قدر به طور پیوسته و برای مدت طولانی این کار را انجام داده‌اید که برایتان تبدیل به عادت شده است و نسبت به آن آگاهی ندارید. ممکن است فکر کنید این افکار مربوط به «شما» هستند و از خودِ واقعی‌تان نشئت می‌گیرند؛ ولی این‌طور نیست؛ شما آن کسی هستید که متوجه این افکار می‌شود، نه خود افکار.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
معرفی: مقدمه‌ای بر روان‌شناسی کل‌نگرانه
1. شما بهترین درمانگر خودتان هستید
2. خودآگاه شدن
3. نظریه جدید تروما
4. بدن ترومازده
5. تمرینات ذهنی بدنی برای درمان‌ شدن
6. قدرت باور
7. ملاقات با کودک درون
8. داستان‌های ایگو
9. پیوندهای ترومایی
10. مرزبندی
11. باز والدگری
12. بلوغ عاطفی
سخن آخر: جعبه پیتزا
منابع پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نجات از هزارتو: شناخت الگوها، درمان گذشته، بازسازی خود
نویسنده
مترجمشهرام شیری
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات297
زبانفارسی
شابک978-622-292-980-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نجات از هزارتو

سنا منصوری
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
این کتاب و به همه پیشنهاد میکنم واقعا کتاب خوب و عالیی هست و اسم کتاب واقعا مناسب محتوای اون هست چون مشکلات و آسیب‌های روانی چه در بچگی چه در بزرگسالی بخش به بخش باعث ایجاد یه هزارتوی بزرگ میشه که ادم و گیر میندازه و این کتاب با توضیح مناسب کمک میکنه که چجوری متوجه بشیم که گیر افتادیم و چجوری مشکلات و بپذیریم و حل کنیم و رها بشیم
غلامرضا فتحی زاده
۱۴۰۳/۱/۳
سلام کتاب داستانی وجالبی است زیرا دراصل زندگی نویسنده را واقعا به تصویر کشیده است و نویسنده زندگی واقعی خودرا تعریف کرده وضمنا کلی تحقیقات در این کتاب آورده است این کتاب برای من خیلی تاثیر گذار بود چون واقعا توضیح میدهد که عادات چه جوری شکل گرفته و ناخودآگاه انسان چه جوری بکار میافتد
الهه فلاحیان
۱۴۰۲/۹/۲۶
خیلی کتاب خوبیه! در حین خوندنش تقریبا برای تک تک مطالبی که نویسنده شرح میداد، نمونه‌هایی تو زندگی خودم پیدا میکردم و این باعث شد ارتباط بسیار خوبی با کتاب برقرار کنم و ترغیب بشم چندین بار دیگه بخونمش.
sa za
۱۴۰۲/۸/۲۰
خب اگه میخواید از هزارتوی خودتون بزنین بیرون اخرین کتاب این میتونه باشه ۱۰۰۰صفحشو یک شبه خوندم ولی اول باید تراپی کنی بعد با بعضی اصطلاحا اشنا باشی خیدیم حرف‌ای نیست که متوجه نشی ولی خیییلی خوبه
Ahmad valiolah
۱۴۰۲/۷/۱۳
کتاب روانشناسی زیاد خوندم ولی تقریبا یکی از بهترین کتابهایی بوده که خوندم. هم محتوای علمی کتاب به زبان ساده بیان شده و هم ترجمه بسیار روانی داره. ممنون
شه روز شریفیان
۱۴۰۳/۲/۷
بسیاااااار عاااااالی توصیه میکنم حتما مطالعه بفرمایید. به نکات ریز و اساسی توجه شده با توضیحات جامع و مفید بدون پراکنده گوییبا ترجمه ای بسیاااار روان و فوق العاده
صبا رحیمی
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب خوبیه اگه نکته برداری کنید و تمرینات انجام بدید یک چیزهایی دستتون میاد ولی کار اصلی به عهده شخصه که تداوم داشته باشه برای درمان
کیمیا وفاخواه
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کتاب مطالب خوبی داره هر چند به نظرم من نمیتونه جایگزین یک تراپیست خوب باشه
مریم جعفری
۱۴۰۲/۹/۲۲
کاملترین کتاب خودشناسی بود که تا امروز خوندم.
یگانه
۱۴۰۲/۸/۲۵
برای کسی که واقعا دنبال تغییر و بهبوده کتاب خوبیه، ترجمه خوبی داره
Samieh_m
۱۴۰۳/۱/۲۸
میشه گفت از بهترین کتاب‌ها برای توسعه فردی
ستایش کاکاوند
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب جالبی هست. با بیان ساده آدم رو ترغیب ب خوندن میکنه
reza ebrahimi
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
یکی دیگه از کتابای معرکه و خوبی بود که خوندم
mahi azarifar
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
حس کردم خودمم که درمان میشم. بهترین کتاب
پ.ص
۱۴۰۲/۹/۱۲
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب نجات از هزارتو

برای دریافت کتاب نجات از هزارتو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.