معرفی و دانلود کتاب رازهای قله اورست

عکس جلد کتاب رازهای قله اورست
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای قله اورست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای قله اورست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای قله اورست

آیا می‌دانید بلندترین قله جهان چه نام دارد؟ آیا می‌خواهید اطلاعاتی جالب و تاریخی درباره آن به دست آورید؟ نیکو مدینا در کتاب رازهای قله اورست شما را با حقایقی باورنکردنی درباره بلندترین نقطه کره زمین آشنا می‌کند.

درباره کتاب رازهای قله اورست:

رشته کوه هیمالیا - محل تولد کوه اورست - بیش از 2400 کیلومتر در سراسر آسیا امتداد دارد. از پاکستان و بوتان عبور می‌کند، رشته کوه هیمالیا با داشتن یکصد قله، بیش از 4315 متر از سطح دریا ارتفاع دارند. کوه آکونکاگوا در آمریکای جنوبی بلندترین کوه خارج از آسیا است؛ که 6960 متر ارتفاع دارد و بیش از 1000 متر کوتاه‌تر از کوه اورست است.

با وجود ارتفاع اورست، فسیل موجودات دریایی ماقبل تاریخ را می‌توان در نزدیکی قله یافت. این به خاطر آن است که میلیون‌ها سال پیش، صخره‌هایی که بعداً به هیمالیا تبدیل شدند، در کف اقیانوس باستان قرار داشته‌اند!

نیکو مدینا (Nico Medina) در کتاب رازهای قله اورست (Where Is Mount Everest) اطلاعات مختلفی از جمله چگونگی کشف این منطقه از کره زمین تا ویژگی‌های جغرافیایی و زیست محیطی آن و این که در حال حاضر چه وضعیتی دارد، در اختیار شما قرار می‌دهد.

کتاب رازهای قله اورست مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب برای کودکان و نوجوانانی که به مطالب علمی و جغرافیایی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب رازهای قله اورست می‌خوانیم:

قبل از اواسط دهه 1800، به سختی کسی در جهان غرب می‌دانست که کوه اورست حتی وجود داشته باشد. اروپایی‌ها و آسیایی‌ها با یکدیگر تجارت کالا می‌کردند. با این حال، هیمالیا آنقدر مرتفع و ناهموار بود که همه راه‌های تجاری دور از کوه‌ها بود؛ و کوه اورست، ایستاده در مرکز رشته کوه هیمالیا، بسیار دور از دسترس بود تا بتوان آن را کشف کرد.

هند از زمان‌های بسیار قدیم با اروپا تجارت ادویه‌جات مانند فلفل سیاه، جوز هندی، زنجبیل و دارچین را انجام می‌داد. سپس در اواخر دهه 1400، امپراتوری عثمانی در ترکیه امروزی مسیرهای زمینی از اروپا به آسیا را مسدود کرد؛ بنابراین اروپایی‌ها باید از طریق دریا به آسیا بروند. هیچ چیز مانع تجارت ادویه نمی‌شود.

انگلیسی‌ها در سال 1612 وارد هند شدند و شروع به ایجاد پست‌های تجاری کردند. در اواخر دهه 1700، آن‌ها بیشتر هند را تحت کنترل خود داشتند. در سال 1800، آن‌ها تصمیم گرفتند نقشه کل منطقه را تهیه کنند. آن‌ها می‌خواستند بدانند منابع در این قسمت از کره دقیقاً کجا هستند و فواصل بین آن‌ها چقدر است.

بنابراین در سال 1802، یک پروژه بزرگ نقشه‌برداری از هند آغاز شد. هزاران فاصله و زاویه در سراسر هند اندازه‌گیری شد. در سال 1818، جوانی به نام جورج اورست برای کمک به ویلیام لمبتون به عنوان نقشه‌بردار کل هند استخدام شد. وظیفه نقشه‌بردار اندازه‌گیری زمین است. پس از مرگ لمبتون، اورست در سال 1830 به عنوان سرپرست منصوب شد.

فهرست مطالب کتاب

رازهای قله اورست
فصل 1- تولد کوه
فصل 2- مردم اورست
فصل 3- کشف اورست
فصل 4- جورج مالوری
فصل 5- سوئیسی‌ها نوبت می‌گیرند
فصل 6- هیلاری و تنزینگ
فصل 7- منطقه مرگ
فصل 8- کوه اورست امروز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای قله اورست
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-284-125-6
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای قله اورست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رازهای قله اورست

برای دریافت کتاب رازهای قله اورست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.