معرفی و دانلود کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟

آیا می‌خواهید از جزییات زندگی یکی از باهوش‌ترین پادشاهان جهان آگاه شوید؟ کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ نوشته‌ی نیکو مدینا، سرنوشت یکی از بزرگترین دیکتاتورهای تاریخ و چگونگی به قدرت رسیدن او را برای شما به تصویر کشیده است.

درباره‌ی کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟

ژولیوس سزار به عنوان سیاستمداری باهوش، سخنوری تأثیرگذار و سربازی شجاع شناخته می‌شود. وی به سرعت از نردبان سیاست روم بالا رفت و در این راه متحدان و دشمنانی را به وجود آورد. پیروزی‌هایش در جنگ باعث حمایت مردم از او شد، اما با فتح قدرت، سزار به یک دیکتاتور تاریخی تبدیل شد. نیکو مدینا (Nico Medina) در کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ (Who Was Julius Caesar) زندگی یکی از قدرتمندترین افراد تاریخ را از کودکی تا مرگ روایت می‌کند.

ژولیوس سزار را بیشتر بشناسیم:

بیش از دو هزار سال پیش، مردی بیست و پنج ساله از رم با قایق به جزیره رودس یونان سفر می‌کرد. او قصد داشت در آن جا سخنرانی عمومی کند. ناگهان کشتی دیگری ظاهر شد، یک کشتی پر از دزدان دریایی! آن‌ها اهل کیلیکیا بودند، که اکنون ترکیه جنوبی است.

از دزدان دریایی کیلیکی در سراسر جهان باستان با ترس و وحشت یاد می‌شد. آن‌ها معروف بودند که کشتی‌های بزرگ تجاری را می‌ربایند، بارها را می‌دزدند و مسافران را به عنوان برده می‌فروشند. اما این دزدان دریایی علاقه‌ای به بردگی گرفتن مرد جوان اهل روم نداشتند. زیرا وی از یک خانواده مشهور است و به دلاوری در جنگ مشهور بود. به همین خاطر رومی‌ها برای باز پس گرفتن او پول زیادی پرداخت می‌کردند.

مرد جوان هم این را می‌دانست. بنابراین وقتی قرار شد دزدان دریایی برای آزادی او بیست تالنت طلب کنند، او تبسمی بر لب آورد. زیرا یک مرد با شهرت او مطمئناً پنجاه تالنت هم بیشتز ارزش داشت (این مبلغ معادل 30 میلیون دلار پول امروز است!) پیام‌رسانان با تقاضای باج‌خواهی دزدان دریایی به ساحل اعزام شدند، اما مرد جوان اصلاً نگران نبود. او در کشتی زندگی نسبتاً راحتی داشت. مثلاً اگر دزدان دریایی موقع خواب خیلی سر و صدا می‌کردند، وی غلام خود را می‌فرستاد تا به آن‌ها بگوید ساکت شوند، گاهی اوقات او دزدان را مجبور می کرد که شعرها و سخنرانی‌هایش را گوش دهند. اگر آن‌ها بی‌حوصله رفتار می‌کردند، او آن‌ها را احمق می‌خواند و تهدید می‌کرد در اولین فرصتی که به دست آورد، آن‌ها را خواهد کشت. دزدان دریایی به او می‌خندیدند، چه شوخی مضحکی! آخر یک زندانی در بند با دزدان دریایی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟!

پس از یک ماه، سرانجام مبلغ درخواستی به دزدان پرداخت شد و مرد جوان آزاد شد. به محض رسیدن به خشکی، او یک ناوگان از کشتی‌های جنگی را مهیا کرد و برای مجازات دزدان دریایی بازگشت. کشتی دزدان دریایی درست همان جایی بود که قبلاً لنگر انداخته بود. پس از کمی مقاومت، تمامی دزدان اسیر و در یکی از شهرهای روم زندانی شدند. اما آیا این کافی بود؟ نه. او هر یک از دزدان دریایی را یک به یک کشت.

این جوان کسی جز ژولیوس سزار نبود. در کل زندگی این حس انتقام‌جوی با او همراه بود... در طول عمر خود، ژولیوس سزار وسعت روم را دو برابر کرد. او یکی از معدود افرادی بود که به «دیکتاتور مادام العمر» شهرت یافت. ژولیوس سزار برای همیشه تاریخ رم و جهان را تغییر داد.

کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ مناسب چه کسانی است؟

کودکان دبستانی و نوجوانانی که به مطالعه سرگذشت رهبران بزرگ تاریخ علاقمند هستند و دوست دارند اطلاعات تاریخی خود را افزایش دهند، از مطالعه این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ می‌خوانیم:

سزار با مردم محلی ملاقات می‌کرد و به مشکلات آن‌ها گوش فرا می‌داد، به عنوان قاضی برای حل و فصل اختلافات آن‌ها عمل می‌کرد و به عنوان یک مرد منصف شهرت یافته بود.

او از طریق زمینی به رم بازمی‌گشت، بنابراین می‌توانست در شمال ایتالیا نیز توقف کند. در این منطقه، مردم مشتاق تابعیت روم بودند، تا از حقوق زیادی که به دنبال آن بود استفاده کنند. سزار گفت که هر کاری از دستش برآید انجام می‌دهد تا به آن‌ها کمک کند. او اکنون در سراسر جمهوری دوست و متحدی پیدا کرده بود.

سزار تقریباً در هر جایی مترصد این بود تا فرصتی سیاسی پیدا کند. درست بعد از مرگ کورنلیا، عمه محبوبش جولیا هم درگذشت. سزار مراسم تشییع جنازه‌ای بزرگ برای او ترتیب داد و به احترام او سخنرانی کرد. طبقه حاکم رم هنوز شوهر خاله جولیا (ماریوس) را یک قاتل خونخوار می‌دانستند. بنابراین برای سزار بهتر بود که مراسم خاکسپاری را بی‌سر و صدا برگزار کند. اما سزار ایده‌ای بهتری در سر داشت. او مراسم بزرگداشت را در دیوان برگزار کرد. سزار می‌دانست که هنوز خیلی از رومی‌ها ماریوس را دوست دارند. بنابراین سزار رژه طولانی افرادی را ترتیب داد که نقاشی‌های بزرگی از عمه و شوهرش را حمل می‌کردند. نمایش تصاویر ماریوس پانزده سال پیش توسط سیلا ممنوع شده بود. اکنون، فرماندهان ارتش ماریوس پس از گذشت سالها با دیدن چهره او به صراحت گریه می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: سزار جوان
فصل 2: روم تقسیم شد
فصل 3: انتخاب یک طرف
فصل 4: مردی از جنس مردم
فصل 5: افزایش محبوبیت
فصل 6: تصدی مشاغل بزرگ
فصل 7: فتح گال
فصل 8: جنگ داخلی
فصل 9: من آمدم؛ دیدم و فتح کردم
فصل 10: ایده‌های مارس
جدول زمانی زندگی ژولیوس سزار
جدول زمانی جهان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-284-058-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.