معرفی و دانلود کتاب رازهای مدیریت پروژه

عکس جلد کتاب رازهای مدیریت پروژه
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای مدیریت پروژه

متیو بچلور در کتاب رازهای مدیریت پروژه، 50 نکته کاربردی و فوق العاده موثر به شما می‌آموزد تا به کمک آن‌ها تغییرات را مدیریت کنید، ارتباطات موثر را بهبود بخشید، خطرات را شناسایی و از آن‌ها پیشگیری کنید، روش‌های مشترک پروژه برای فعالیت را یاد بگیرید و در نهایت پروژه‌ای بی‌نقص و موفق تحویل دهید.

درباره‌ی کتاب رازهای مدیریت پروژه:

برای دستیابی به موفقیت در کسب و کار یکی از ارکان ضروری، مدیریت صحیح پروژه است. در عصر امروز که رقابت بالایی در دنیای کسب و کار وجود دارد، بسیاری از سازمان‌ها به سوی یک رویکرد پروژه‌محور روی آورده‌اند. مدیریت پروژه این قابلیت را برای شما به ارمغان می‌آورد که با بودجه‌ای معین نتایج بسیار درخشانی را به موقع به دست آورید؛ فرقی نمی‌کند این مدیریت پروژه به شکل برنامه ریزی یک حرکت با عمل باشد یا معرفی محصولی جدید.

دلیل اهمیت مدیریت پروژه این است که چارچوبی برای یادگیری و بهبود مداوم ایجاد می‌کند. متیو بچلور (Matthew Batchelor) بیش از 20 سال سابقه‌ی مدیریت پروژه دارد و پروژه‌های مختلفی نیز انجام داده است. او طیفی از رویکردهای مختلف مدیریت پروژه را در عمل دیده‌ و تلاش کرده تا بهترین آن‌ها را برای بهبود کیفیت پروژه‌ای که مدیریت آن را به عهده داشته است، انتخاب کند.

قطع به یقین سیستم‌های خوب و رهبری مناسب از الزامات مدیریت موفق پروژه محسوب می‌شوند اما در عین حال به قضاوتی عادلانه در موارد تقاضا کننده نیز بستگی دارد و به آن وابسته است. متیو بچلور با استفاده از تجربیات خود در کتاب رازهای مدیریت پروژه (Project Management Secrets) به شما یاری می‌رساند تا مهارت‌های لازم برای مدیریت هر پروژه‌ای را کسب کنید. این مهارت‌ها در هفت فصل به این شرح ارائه می‌شوند:

1- درک نقش پروژه‌ها. در این بخش اصطلاح مدیریت پروژه به شما معرفی می‌شود و شما در مسیر دستیابی به رویکرد صحیح هدایت خواهید شد.
2- آرزومندی برای موفقیت. شما برای شروع پروژه خود به یک «بینش» روشن و توانایی متقاعد کردن افراد در راستای پشتیبانی از پروژه، نیاز دارید.
3- برنامه‌ریزی برای موفقیت. یادگیری چگونگی استفاده از چارت‌های گانت، نمودارهای شبکه و دیگر ابزار‌های ضروری برای مدیر پروژه.
4- مدیریت امور مالی. در این بخش به شما آموزش داده می‌شود که چگونه بودجه پروژه را تعیین کنید، ریسک‌ها را مدیریت کنید و مواردی را به صورت اقتضایی اختصاص دهید؛ همچنین در این بخش به شما کمک می‌شود که حوزه‌های کلیدی را شناسایی کنید تا با تمرکز بر آن‌ها هزینه‌ها را کنترل کنید.
5- رهبری و ایجاد انگیزه در اعضای تیم. اینکه چگونه تیم پروژه خود را استخدام، مدیریت، و انگیزه دهی کنید.
6- پیاده‌سازی و اجرای برنامه. در این بخش یکی از رایج‌ترین نرم‌افزار‌های مدیریت پروژه به شما معرفی می‌شود و چگونگی نظارت دقیق بر پیشرفت پروژه و چگونگی تشخیص و حل مسائل به شما نشان داده می‌شود.
7- بیشینه کردن یادگیری پروژه. در این بخش به شما نشان داده می‌شود که چگونه یک پروژه را به طور مناسب به پایان برسانید و یک ارزیابی مؤثر انجام دهید.

کتاب رازهای مدیریت پروژه مناسب چه کسانی است؟

خواه یک مدیر پروژه باتجربه باشید و خواه یک فرد تازه‌کار، اگر از قواعد ساده‌ی این کتاب پیروی کنید، اطمینان بیشتری به توانایی خود برای رهبری موفقیت‌آمیز پروژه به دست خواهید آورد. در کتاب رازهای مدیریت پروژه نه تنها به شما آموزش داده می‌شود که چگونه همانند یک مدیر پروژه عمل کنید، بلکه قدرت خواهید یافت تا همانند یک مدیر پروژه تفکر کنید.

متیو بچلور را بیشتر بشناسیم:

وی در حوزه‌های مدیریت برند، طراحی و انتشارات، تجربه و سابقه‌ی بسیاری دارد. بچلور پیش از این در انتشارات Nuffield Trust به عنوان مشاور فعالیت کرده است و همینطور در زمینه‌ی طراحی و ارتباطات برای سازمان‌های بهداشتی، غیر انتفاعی و اتاق‌های فکر به عنوان مدیر آژانس ارتباطات MB مشغول بود. او به مدت هشت سال ریاست انتشارات و طراحی کنفدراسیون NHS را عهده‌دار بود که در آن دوران نیز در هیئت مدیره و سیاست‌های ارتباطی نقش داشت.

در بخشی از کتاب رازهای مدیریت پروژه می‌خوانیم:

1. از زبانی صحیح استفاده کنید. مشکلات ارتباطات می‌تواند بین کسی که شلزروز کاروت، متخصص آموزش، آن را فرد «فرآیند» می‌نامد (کسی که می‌خواهد کارها انجام شود تا نتیجه را بداند) و فرد «مردمی» (فردی که می‌خواهد بداند دیگران یک مورد را چگونه احساس می‌کنند و چقدر برای آن‌ها اهمیت داد) به وجود آید. کار خود را با صرف زمانی جهت درک اینکه کدام دسته از افراد فوق در تیم شما حضور دارند (و چه کسانی ترکیبی از این دو دسته هستند) شروع کنید؛ سپس از زبانی استفاده کنید که برای آن دسته از افراد جذاب باشد، تا اطمینان حاصل شود که گفته‌های شما برای آن‌ها متناسب است.

2. از سطوح منطقی استفاده کنید. انسان‌شناس انگلیسی، گریگوری باتیسون، اصطلاح «سطوح منطقی» را برای بیان سطوح مختلفی که افراد فکر می‌کنند، ابداع کرد. انگیزه، در سطوح پایین‌تر نسبتا ظاهری‌تر است: «من چه کاری و در کجا باید انجام دهم؟»، در سطوح بالاتر، پرسش‌ها نیز عمیق‌تر می‌شوند: «آیا من به کاری که درحال انجام آن هستم، باور دارم؟» محاورات دشوار، زمانی به وجود می‌آیند که مشارکت‌کنندگان در محاوره دارای سطوح منطقی مختلفی هستند. برای مثال، یک فرد در مورد آن‌چه به آن باور دارد، صحبت می‌کند، درحالی‌که فرد دیگر براساس آن‌چه باید انجام دهد و چگونگی انجام کار، صحبت می‌کند. از زبان دقیق و متناسبی استفاده کنید. «من تصور می‌کنم که لازم است شما ارتباطات موثرتری با همکاران داشته باشید؛ سعی کنید که با آن‌ها به صورت رو در رو و نه از طریق ایمیل صحبت کنید». (یک مسئله‌ی رفتاری) خاص‌تر است و احتمال مقاومت در برابر آن، کم‌تر است: «من فکر نمی‌کنم که شما یک ارتباط برقرار کننده‌ی خوب باشید» با این روش، شخصیت و هویت فرد مقابل را به چالش دعوت می‌کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: درک نقش پروژه‌ها
فصل دوم: آرزومندی برای موفقیت
فصل سوم: برنامه‌ریزی برای موفقیت
فصل چهارم: بودجه خود را مدیریت کنید
فصل پنجم: تیم‌تان را رهبری کنید
فصل ششم: تحقق‌بخشیدن به برنامه‌ی خود
فصل هفتم: یادگیری پروژه را به حداکثر برسانید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای مدیریت پروژه
نویسنده
مترجمعلی احمدی بافنده
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-99958-7-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای مدیریت پروژه

کاربر sha
۱۴۰۰/۱۲/۲۸
خیلی خوب در رابطه با پروژه مسائل را بیان میکند کتاب مفید و کاربردی است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رازهای مدیریت پروژه

برای دریافت کتاب رازهای مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.