معرفی و دانلود کتاب رامونا و مادرش

عکس جلد کتاب رامونا و مادرش
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رامونا و مادرش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رامونا و مادرش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رامونا و مادرش

بورلی کلی یری، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نیوبری، در کتاب رامونا و مادرش، با نگاهی روانشناختی به مشکلات کودکان، داستان طنز دختر هفت‌ساله‌ای را به‌تصویر می‌کشد که چالش‌های بامزه‌ای با خانواده‌اش دارد. این داستان آموزنده جوایز مختلفی از جمله جایزه‌ی ملی کتاب کودک را از آنِ خود کرده است.

درباره کتاب رامونا و مادرش

کتاب رامونا و مادرش (Ramona and Her Mother) قصه‌ای دوست‌داشتنی درباره‌ی خانواده «کوییم‌بی» است. خانواده‌ای چهار نفره با دو فرزند دختر که همیشه ماجراهایی بامزه و جذاب برایشان اتفاق می‌افتد. پدر و مادر خانواده‌ی «کوییم‌بی» هر دو شاغل و بسیار پرمشغله هستند، با این وجود آن‌ها تلاش می‌کنند تا دختران خود، «بئاتریس» و «رامونا» را به‌بهترین نحو بزرگ کنند.

بورلی کلی یری (Beverly Cleary)، نویسنده‌ی مشهور و پُرافتخار، در کتاب حاضر یکی از چالش‌های همیشگی خانواده‌ها را به‌تصویر کشیده است. در این داستان رامونا که هفت‌ونیم ساله است، هم می‌خواهد مثل آدم‌بزرگ‌ها بالغ و عاقل باشد و هم مثل بچه‌ها، شیطان و سرزنده. ولی چطور چنین چیزی ممکن است؟ او هم می‌خواهد هنوز خرگوش کوچولوی مادرش باشد و هم دیگر دلش نمی‌خواهد با ویلاجین بازی کند، چرا که فکر می‌کند دختر بزرگی شده است. اما مهم‌ترین مشکل رامونا در این داستان، این است که می‌خواهد مثل خواهر بزرگش، به مادرش در کارها کمک کند. او برای اینکه مثل «بئاتریس» شود، خیلی تلاش می‌کند، اما خب، تلاش‌هایش نتیجه نمی‌دهند و او تصمیم می‌گیرد تا خانه را ترک کند!...

شما فکر می‌کنید چه اتفاقی برای رامونا می‌افتد؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال با ماجراهای کتاب رامونا و مادرش همراه شوید.

کتاب حاضر که یکی از آموزنده‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های کودک است، توسط پروین علی‌پور ترجمه شده و به‌همت انتشارات افق در اختیار شما قرار می‌گیرد.

درباره مجموعه کتاب رامونا

مجموعه داستان‌های رامونا درباره‌ی خانواده‌ای به نام «کوییم‌بی» است که دو فرزند دختر دارند. ماجراها و اتفاقات این مجموعه حول محور این خانواده و به‌خصوص دختر کوچک‌تر، رامونا، جریان دارد. او کودکی کنجکاو است که کودکان را با قصه‌های خود همراه می‌کند. بورلی کلی یری، خالق شخصیت دوست‌داشتنیِ رامونا، طنز را چاشنی داستان‌هایش کرده تا کودکان علاوه بر یادگیری مفاهیم اخلاقی، لحظات خوشی را با خواندن این کتاب‌ها سپری کنند. ارتباط با والدین، شادی، آرزو، ترس، رشد و... از جمله مفاهیمی هستند که در مجموعه‌ی محبوب رامونا به آن‌ها پرداخته می‌شود. این مجموعه شامل هشت جلد است و در هر جلد ماجرایی تازه روایت می‌شود.

جوایز و افتخارات کتاب رامونا و مادرش

  • برنده جایزه ملی کتاب کودک
  • برنده جایزه کتاب کودکان گاردن استیت
  • برنده‌ جایزه کتاب کودکِ انجمن کتابخانه‌هاى آمریکا
  • کتاب برگزیده کودکان (شوراى کتاب کودک آمریکا)

نکوداشت‌های کتاب رامونا و مادرش

  • رامونا، بی‌شک، یکی از معروف‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین کاراکترهای ادبیات داستانی کودک است. (Publishers Weekly)

  • رامونا به شیوه‌ی سرگرم‌کننده‌ی خود، سعی می‌کند دنیای اطراف را درک کند و بر موقعیت‌های دشوار زندگی‌اش غلبه کند... کتاب رامونا و مادرش به هر زبانی که ترجمه شود، بچه‌ها با آن ارتباط برقرار خواهند کرد. (الکساندرا گومز، کتابخانه عمومی نیویورک)

کتاب رامونا و مادرش مناسب چه کسانی است؟

این داستان برای کودکان 7 تا 10 ساله سرگرم‌کننده و آموزنده است.

در بخشی از کتاب رامونا و مادرش می‌خوانیم

بئاتریس گفت: «چرا، سر کار هم همین کار را مى‌کردى، ولى یادت نمى‌آید.»

خانم کوییم‌بى گفت: «دخترها، واقعاً مهم نیست که کسى، مهره‌بازىِ چه کسى را، کجا، یا چه وقتى به هم زد.»

باران، اُریب از میان نور چراغ‌هاى اتومبیل مى‌گذشت، برف‌پاک‌کن‌ها تلق‌تولوق مى‌کردند و خانواده‌ى کوییم‌بى در سکوت فرو رفته بودند. رامونا کزکرده کُنج صندلىِ عقب، در این فکر بود که آیا در بچگى، واقعا مثل ویلاجین، تُخس بوده است!؟ هیچ‌کس رامونا را دوست نداشت...! خُب، البته پدرش، گاهى یک‌خُرده دوستش داشت. ولى مادرش، اگر راستى‌راستى دوستش داشت، به بئاتریس مى‌گفت که رامونا، هیچ‌وقت شباهتى به ویلاجین نداشته است!

رامونا نه فقط احساس مى‌کرد کسى دوستش ندارد، بلکه چنان گرسنه‌اش شده بود که سر و صداى معده‌اش در آمده بود! همین‌که اتومبیل آقاى کوییم‌بى به طرف پارکینگ پیچید، رامونا یاد غذایى افتاد که از صبح تا حالا داشت در آرام‌پز مى‌جوشید. فکر کرد، درِ خانه را که باز کنند چه بوى خوشى به مشام‌شان مى‌رسد!

فهرست مطالب کتاب

هدیه‌اى براى ویلاجین
شلوارى براى تُپُلى
هیچ‌کس رامونا را دوست ندارد
دعوا!
بگومگو سرِ کوتاه کردن مو!
ماجراى لباس خوابِ تازه!
کسى تلفن مى‌کند!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رامونا و مادرش
نویسنده
مترجمپروین علی پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-964-369-602-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رامونا و مادرش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رامونا و مادرش

برای دریافت کتاب رامونا و مادرش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.