معرفی و دانلود کتاب رامونای آتش پاره

عکس جلد کتاب رامونای آتش پاره
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رامونای آتش پاره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رامونای آتش پاره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رامونای آتش پاره

کتاب رامونای آتش پاره دومین کتاب از مجموعه‌ی رامونا است که در آن بورلی کلی یری داستان رامونا را تعریف می‌کند که بالاخره به‌قدری بزرگ شده که به مدرسه برود. در این کتاب از ماجراجویی‌های جدید و دردسرهای تازه‌‌ی رامونا در مدرسه می‌خوانیم.

درباره‌ی کتاب رامونای آتش‌پاره

امروز روز بزرگی‌ست. امروز برای رامونا کوییم‌بی روز خیلی بزرگی است!

رامونا کویم‌بی شخصیت اول کتاب رامونای آتش‌پاره (Ramona the Pest) نوشته‌ی بورلی کلی یری (Beverly Cleary) حالا به قدری بزرگ شده که می‌تواند با خواهر بزرگ‌ترش، بزوس به مدرسه برود و پیش‌دبستانی را شروع کند. با اینکه رامونا سعی می‌کند که شاگرد خوبی باشد، اما به نظر می‌رسد دردسر او را دنبال می‌کند؛ حتی اگر واقعاً قصدی برای آتش سوزاندن نداشته باشد! مثلاً همکلاسی رامونا دختری به اسم سوزان است که موهای بلند و فرفری دارد و رامونا واقعا می‌خواهد ببیند وقتی موهای سوزان را بکشد، چه اتفاقی می‌افتد. اما وقتی این کار را می‌کند از طرف معلم جریمه می‌شود. رامونا با تمام وجود تلاش می‌کند که در پیش‌دبستانی شاگرد خوبی باشد و کارهایش را انجام دهد. اما این کار سخت‌تر از چیزی است که فکر می‌کند. مخصوصاً زمان‌هایی که مجبور است برای انجام تکالیف و تمرینات پشت میز بنشیند و بدون صحبت کردن فقط کارش را انجام دهد. اما به جای تمرکز روی کار خودش مشتاقانه می‌خواهد به کار دوستانش سرک بکشد و ببیند که آن‌ها در حال انجام چه کاری هستند.

معرفی و دانلود کتاب رامونای آتش پاره

با‌این‌وجود پیش‌دبستان خوب است و به رامونا خوش می‌گذرد. البته تا روزی که یک معلم جایگزین سر کلاسشان می‌آید! رامونا معلم پیش‌دبستانی قبلی‌ یعنی خانم بی‌نی را خیلی دوست داشت چون همیشه از رامونا تعریف می‌کرد. به خصوص زمانی که تازه نوشتن حرف Q را یاد گرفته بود و خانم بی‌نی تشویقش می‌کرد. اما روزی که او غایب است و نمی‌تواند به بچه‌های پیش‌دبستانی درس بدهد رامونا نمی‌خواهد سر کلاس برود. پس به جای رفتن سر کلاس پشت بوته‌ها قایم می‌شود.

تمام این رفتارها و بدرفتاری با هم‌کلاسی‌هایش باعث می‌شود که خانم بی‌نی او را به خانه بفرستد تا زمانی که از کارش پشیمان شود و با رفتار درست به پیش‌دبستانی برگردد.

کتاب رامونای آتش‌‌پاره با ترجمه‌ی پروین علی‌پور که در نشر افق چاپ شده کتابی طنز، سرگرم‌کننده و البته زیرکانه‌ در مورد کودکانی‌ست که با هیجان زیاد با مسائل روزمره رو‌به‌رو می‌شوند. کودکانی که لزوماً نه دردسر خاصی درست می‌کنند نه بدرفتاری دارند اما به‌هر‌حال از سمت بزرگ‌ترها تأیید نمی‌شوند. بورلی کلی یری بسیار هوشمندانه در این کتاب با خلق شخصیت رامونا سعی کرده که این دست از مسائل را برای کودکان باز کند و به آن‌ها کمک کند که بیشتر در بین جمع‌های دوستانشان احساس پذیرفته شدن بکنند.

درباره‌ی مجموعه‌ی رامونا

مجموعه داستان‌های رامونا درباره‌ی خانواده‌ای به نام «کوییم‌بی» است که دو فرزند دختر دارند. ماجراها و اتفاقات این مجموعه حول محور این خانواده به خصوص رامونا جریان دارد. او کودکی کنجکاو است که کودکان را با قصه‌های خود همراه می‌کند. بورلی کلی یری، خالق شخصیت دوست‌داشتنیِ رامونا، طنز را چاشنی داستان‌هایش کرده تا کودکان علاوه بر یادگیری مفاهیم اخلاقی، لحظات خوشی را با خواندن این کتاب‌ها سپری کنند. ارتباط با والدین، شادی، آرزو، ترس، رشد و... از جمله مفاهیمی هستند که در مجموعه‌ی محبوب رامونا به آن‌ها پرداخته می‌شود. این مجموعه شامل هشت جلد است و در هر جلد ماجرایی تازه روایت می‌شود. کتاب رامونای آتش‌پاره دومین جلد از مجموعه‌ی هشت جلدی رامونا است که در آن نویسنده به مدرسه رفتن بچه‌ها، خو گرفتن با مکان جدید، پیروی از قوانین اجتماعی و مسائلی از این دست می‌پردازد.

کتاب رامونای آتش‌پاره برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب رامونای آتش‌پاره را به کودکانی که تازه وارد مدرسه شده‌اند و هنوز با قوانین مدرسه و اجتماع آشنا نیستند یا دوست ندارند که آن‌ها را رعایت کنند توصیه می‌کنیم. بورلی کلی یری بدون نصیحت کردن در این کتاب سعی می‌کند لزوم رعایت برخی عادات اجتماعی را به کودکان آموزش دهد و درعین‌حال آن‌ها را با داستان‌های طنز و شیرین رامونا سرگرم‌ کند.

در بخشی از کتاب رامونای آتش پاره می‌خوانیم

رامونا سرش را تکان داد و با غم و حسرت به چکمه‌هاى دخترانه‌ى زیبا و براقى که در یک طرف مغازه چیده شده بود، نگاه کرد! در آن‌سو، آن‌همه چکمه‌هاى دخترانه‌ى زیبا و برّاق بود، و در این‌سو، او بود و در کنارش چکمه‌هاى کهنه و قهوه‌اىِ تیره‌ى هوى. در این شرایط چگونه مى‌توانست لبخند بزند؟! بدتر از همه، یک دختر کوچولوى مهد کودکى، که چکمه‌هاى نو و قرمز پایش بود، روى اسب گهواره‌اى مغازه نشسته بود و در فرصتى که مادرش پول چکمه‌هایش را مى‌پرداخت، شادمانه روى اسب تکان‌تکان مى‌خورد.

فروشنده‌ى مغازه، پس از آن‌که کفش‌هاى رامونا را از پایش در آورد و او را روى خط‌کِش مخصوصِ اندازه‌گیرى ایستاند، با خوشرویى گفت: «خُب... حالا ببینیم چه‌کار مى‌توانیم برایت بکنیم.» و خیلى زود، یک جفت کفش چرمى و اندازه‌ى پاى رامونا برایش پیدا کرد.

پس از آن‌که رامونا با کفش‌هاى تازه‌اش تا انتهاى مغازه رفت و برگشت، خانم کوییم‌بى با لحنى عادى گفت: «حالا چکمه‌ها را امتحان کن!»

وقتى رامونا نشست و یک لنگه‌ى آن چکمه‌ى نفرت‌انگیز را برداشت، لحظه‌اى به سرش زد که وانمود کند چکمه، پایش نمى‌رود! هر چند، خودش هم خوب مى‌دانست که این حقه‌اش کارساز نیست؛ چون فروشنده، هم بچه‌ها را خوب مى‌شناخت و هم کفش‌ها را! بنابراین، آن‌قدر چکمه را به زور کشید و محکم تکان داد که بیش‌تر پایش داخل چکمه فرو رفت. وقتى از جا بلند شد، چون کفشش کاملاً در چکمه جا به جا نشده بود، روى پنجه‌اش ایستاد. ولى مادرش باز هم چکمه را بالا کشید و سرانجام تمام کفشش در چکمه قرار گرفت.

خانم کوییم‌بى گفت: «آهان، درست شد!» و رامونا آه کشید.

فهرست مطالب کتاب

روز بزرگِ زندگىِ رامونا
نشان بده و توضیح بده
تکلیفِ روى صندلى
معلمِ جانشین
حلقه‌ى نامزدىِ رامونا
بدجنس‌ترترین جادوگرِ روى زمین!
روزى که همه چیز خراب شد!
کودکستان، بى کودکستان!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رامونای آتش پاره
نویسنده
مترجمپروین علی پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-964-369-001-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رامونای آتش پاره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رامونای آتش پاره

برای دریافت کتاب رامونای آتش پاره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.