معرفی و دانلود کتاب راه عشق: داستان تحول روحی مهاتما گاندی

عکس جلد کتاب راه عشق: داستان تحول روحی مهاتما گاندی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راه عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه عشق: داستان تحول روحی مهاتما گاندی

کتاب راه عشق زندگی‌نامه‌ی یکی از بزرگ‌ترین رهبران جهان، مهاتما گاندی است. اکنات ایسواران این کتاب را برای اولین بار در سال 1973 در آمریکا منتشر کرد. نویسنده در این بیوگرافی بیشتر بر داستان تکامل معنوی گاندی تأکید دارد و به این سؤال اصلی جواب می‌دهد که چگونه گاندی از یک وکیل جوان به یک رهبر سیاسی تبدیل شد و حدود 400 میلیون مرد و زن را در مبارزه برای استقلال هند رهبری کرد؟

درباره‌ی کتاب راه عشق

«ایده‌های بزرگ به‌آرامی بال زدن یک کبوتر خلق می‌شوند. شاید اگر با دقت گوش دهیم، در میان هیاهو، صدای بال‌ زدنی ضعیف را بشنویم.» این نقل‌قول از آلبر کامو دقیقاً به تأثیر مهاتما گاندی اشاره دارد. رهبری بزرگ که راهی بدون خشونت را برای غلبه بر ظلم و بی‌عدالتی پیش گرفت. اکنات ایسواران (Eknath Easwaran) در کتاب راه عشق (Gandhi the Man)، به شیوه‌ی مبارزه‌ی گاندی و داستان تکامل روحی او می‌پردازد.

کتاب‌های بسیاری درباره‌ی زندگی مهاتما گاندی نوشته شده‌اند. حتی خودزندگی‌نامه‌ای از گاندی بر جای مانده که امروزه مرجع بسیاری از پژوهشگران برای درک راه و روش گاندی است. اکنات ایسواران در زندگی‌نامه‌ای که درباره‌ی مهاتما گاندی نوشته است، به دو چیز بیشتر از دیگر مسائل توجه می‌کند: یکی نحوه‌ی تبدیل شدن گاندی از یک وکیل به رهبری بزرگ و دوم نحوه‌ی تفکر و زندگی او.

اکنات ایسواران در جوانی با گاندی ملاقات کرده و همواره به‌دنبال راز جذابیت معنوی گاندی می‌گشته است. او گاندی را در آشرامش ملاقات کرد تا درباره‌ی زندگی شخصی او بیشتر بداند و در جلسات دعا، او را تماشا می‌کرد که چگونه کتاب مقدس بهگود گیتا را مطالعه می‌کرد. ایسواران همیشه به‌دنبال این بود که متوجه شود چگونه پسری خجالتی که استعداد خارق‌العاده‌ای نداشت، به یکی از رهبران تحول‌آفرین جهان تبدیل شد؟

معرفی و دانلود کتاب راه عشق

مهاتما گاندی از آن‌هایی بود که هر کس در ملاقات اول، ناخودآگاه تحت‌تأثیر منش و رفتار او قرار می‌گرفت. اما کلید تحول گاندی دقیقاً در چه بود؟ سبک زندگی ساده، همبستگی با فقرا، پرهیز از خشونت و احترام به زندگی، همه و همه در روش زیستن گاندی مشهود بودند. در نهایت راهی که گاندی برای زندگی خود انتخاب کرد، راه عشق بود. او خود را نادیده گرفت تا بتواند بهتر به دیگران خدمت کند. درست همان زمانی که گاندی به چنین شهودی در زندگی خود رسید، ایمان به راه عشق را در خود پیدا کرد. او به مفهوم «اهیمسا» اعتقاد داشت. کلمه‌ای که شاید «عدم خشونت» ترجمه شود؛ اما معنای اصلی آن «عشق عمیق و پرشور» است. در بخش پیوست کتاب راه عشق، تیموتی فلیندرز معنی دقیق کلمه‌ی اهیمسا را در فرهنگ ساتیاگراها واکاوی می‌کند.

هر کاری که گاندی در زندگی خود انجام می‌داد، برای افزایش ظرفیت انسان در عشق ورزیدن بود. همانطور که اکنات ایسواران می‌گوید، مهاتما گاندی تا پایان زندگی‌اش از عشق شعله‌ور بود. یکی دیگر از منابع دگرگونی معنوی گاندی، تأکید او بر مانترای «راما» بود. او زمانی که ذهنش درگیر کاری نبود، این کلمه را می‌گفت و حتی در زمان مرگش نیز این مانترا را زمزمه کرد.

اکنات ایسواران با کتاب راه عشق، الهام‌بخش بسیاری از افرادی است که در زندگی ناامید شده‌اند و فکر می‌کنند که هیچ‌وقت به هیچ یک از خواسته‌های خود نمی‌رسند. چنین افرادی بعد از خواندن زندگی‌نامه‌ی گاندی و سلوک شخصی او، عظمت انسان‌ها و عشق به آن‌ها را بهتر درک می‌کنند. نویسنده داستان‌ها، نقل‌قول‌ها و عکس‌های گاندی را در کتاب با یکدیگر ترکیب کرده است تا تصویری واقعی از او ارائه دهد.

انتشارات ققنوس کتاب راه عشق را با ترجمه‌ی شهرام نقش تبریزی روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب راه عشق

  • ما می‌توانیم شخصیت و احساسات گاندی را با کتاب راه عشق، بهتر درک کنیم. (راجموهان گاندی، نوه‌ی گاندی)

  • این کتاب بیش از هر کتاب دیگری که درباره‌ی گاندی خوانده‌ام، به درک دیدگاه گاندی به زندگی، کمک می‌کند. (نیویورک پست)

  • هدف اکنات ایسواران افشا کردن بُعد معنوی زندگی گاندی است. نویسنده‌ی کتاب راه عشق، مبارزه‌ی سیاسی گاندی را با جزئیات قابل‌توجهی وصف می‌کند؛ اما دوست دارد به این نکته اشاره کند که آزادی هند هدف اصلی گاندی نبود و انسانیت و عشق به مردم جهان، برای او اهمیت بیشتری داشت. (دونالد کودی، روزنامه‌نگار)

  • این کتاب باید در همه‌ی کتابخانه‌های کشورهای انگلیسی‌زبان، قرار داشته باشد. (هیوستون اسمیت، نویسنده‌ی کتاب «ادیان جهان»)

کتاب راه عشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سرگذشت مهاتما گاندی و چگونگی سلوک معنوی او علاقه دارید، کتاب راه عشق را بخوانید.

در بخشی از کتاب راه عشق: داستان تحول روحی مهاتما گاندی می‌خوانیم

و در چنین غروبى آخرین تراژدى اجرا شد. گاندى در دهلى بود و تمام لحظات خود را صرف آخرین تلاش‌هایش براى اتحاد هندوها و مسلمانان مى‌کرد. زمان نیایش فرا رسید، مانند همیشه با گام‌هاى سریع در حالى که به شانه دو تن از دختران اشرام تکیه کرده بود، به محل مراسم رفت. جمعیتى انبوه براى شنیدن سخنانش گرد آمده بودند. از میان جمعیت گذشت و به سکو رسید، کف دستانش را به نشانه خوشامدگویى به هم چسبانید و مقابل صورتش گرفت. در همین حال جوانى که نفرت دیدگانش را کور کرده بود، مقابل گاندى آمد، به همان ترتیب دستانش را مقابل صورت خود گرفت و ناگهان تپانچه‌اى از جیب درآورد و چند گلوله به قلب گاندى شلیک کرد. عشقى که در وجود این مرد کوچک‌اندام موج مى‌زد آن‌چنان بزرگ بود که در حال افتادن چیزى جز مانترامِ خود که ملکه اعماق وجود او شده بود بر لبانش جارى نشد: راما، راما، راما. و معنیش این‌که: مى‌بخشمت، دوستت دارم، دعایت مى‌کنم.

آدمى، نیروى روحى متراکمى است که به سختى در شکل فیزیکى خود مى‌گنجد. وقتى تمام امیدها و خواسته‌ها و اشتیاق و اراده‌اش به یکدیگر پیوند بخورند و یکى شوند، این نیرو حتى در زمان حیاتش نیز مى‌تواند رها شود و حتى مرگ بدن نیز نمى‌تواند آن را مجدداً به بند کشد. گاندى خود را مبدل به نیروى عدم خشونت کرده بود. او نیرویى است که هرگز نمى‌میرد و هرگاه فرد، جامعه یا ملتى با تمام نیرو و اراده‌اش به عدم خشونت روى آورد، او مجدداً برانگیخته خواهد شد. یک بار، زمانى که قطار گاندى به آهستگى ایستگاه راه‌آهن را ترک مى‌کرد، خبرنگارى دوان‌دوان خود را به او رساند و بریده بریده از او خواست که پیامى به او بدهد تا آن را به ملت خود برساند. گاندى در پاسخ، با عجله خطى کوتاه بر تکه‌اى کاغذ نوشت: «پیام من، زندگى من است.» و این، پیامى است که اجراى آن نیازى به صحنه‌اى به بزرگى صحنه سیاست جهان ندارد، بلکه مى‌تواند همین جا و همین حالا در کشاکش زندگى روزانه به قالب عمل ریخته شود.

فهرست مطالب کتاب

معرفى نویسنده
پیشگفتار
استحاله
راه عشق
مادر و فرزند
گاندى، به‌مثابه‌ی یک انسان
پیوست: عدم خشونت، در عمل
شرح تصاویر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه عشق: داستان تحول روحی مهاتما گاندی
نویسنده
مترجمشهرام نقش تبریزی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات190
زبانفارسی
شابک978-964-311-411-4
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راه عشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راه عشق

برای دریافت کتاب راه عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.