معرفی و دانلود کتاب راهنمای استراتژی

عکس جلد کتاب راهنمای استراتژی
قیمت:
۸۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای استراتژی

کتاب راهنمای استراتژی، اثری از نیل راسل جونز، به شما در هر کسب‌وکاری که هستید یاری خواهد رساند. نویسنده در کتاب خود تلاش دارد تا به‌صورت گام‌به‌گام، اهمیت و مبانی استراتژی را برای سازمان‌ها، شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها نشان دهد. با خواندن این اثر، مخاطبان به فهم دقیقی از این‌که استراتژی چیست و چگونه می‌توان از آن در جهت پیشبرد اهداف شغلی بهره برد، دست خواهند یافت.

درباره‌ی کتاب راهنمای استراتژی

در یک کسب‌وکار، آن‌چه بیش از همه اهمیت دارد، داشتن یک استراتژی درست و کاربردی است. این استراتژی‌ها، ابزاری قدرتمند هستند برای کمک به شما در جهت دستیابی به اهداف کسب‌وکارتان، تعریف روش‌ها و تاکتیک‌ها و کنترل و هدایت منابع انسانی‌ای که باید در شرکت خود به کار بگیرید. استراتژی کسب‌وکار بسیاری از تصمیمات سازمانی شما را نیز هدایت می‌کند. ازهمین‌رو و به خاطر اهمیتی که این استراتژی‌ها در پیشبرد اهداف یک شرکت یا سازمان دارند، متخصصان و پژوهشگران این زمینه، درصدد نوشتن کتاب‌هایی جهت بیان این استراتژی‌ها و راهنمایی افراد در استفاده از آن‌ها برآمده‌اند تا کمک‌رسان مدیران و رهبران شرکت‌ها و سازمان‌ها باشند.

نیل راسل جونز (Neil Russell-Jones)، به‌عنوان یک بانکدار و عضو انجمن برنامه‌ریزی استراتژیک، با نوشتن کتاب راهنمای استراتژی (The Strategy Pocketbook)، تلاش داشته است تا به صاحبان کسب‌و‌کار و مشاغل، همچنین سازمان‌ها و شرکت‌ها، نکاتی را آموزش دهد که استراتژی‌ها را شکل می‌دهند و هدایت می‌کنند. نویسنده باور دارد آن‌چه باعث پایداری یک مجموعه می‌شود، استفاده درست و به‌جا از این استراتژی‌هاست. عدم‌ اطلاع از چیستی یک استراتژی و برنامه‌ریزی غلط، می‌تواند به نابودی یک سازمان منجر شود.

داشتن استراتژی‌های خاص برای یک کسب‌وکار، شانس موفقیت را در عرصه‌ی رقابت افزایش می‌دهد. دنیای مارکتینگ و اقتصاد کنونی، نسبت به گذشته پیچیدگی‌های بسیاری پیدا کرده. از طرف دیگر، عرضه بر تقاضا پیشی دارد و صاحبان مشاغل و فروشندگان باید ترفندهای خاصی جهت فروش کالا یا خدمات خود به‌ کار ببندند. وقتی تمام افراد در یک شرکت یا سازمان، این استراتژی‌ها را درک کنند، در جهت آن قدم بردارند و مزیت رقابتی را به‌عنوان یک عنصر حیاتی در نظر داشته باشند، ضمانت‌دهنده‌ی بقا و شکوفایی و نیز موفقیت کسب‌وکار خود خواهند شد. نیل راسل جونز در کتاب راهنمای استراتژی، تلاش دارد این استراتژی‌ها را به مخاطبانش بیاموزد.

در کتاب حاضر، مؤلف سعی ندارد با ارائه‌ی مفاهیم دشوار و به شکل آکادمیک، مخاطب را به استاد حوزه‌ی استراتژی بدل کند، بلکه هدف اصلی نیل راسل جونز، یاد دادن مفهوم استراتژی به‌صورت پایه‌ای است تا از این طریق، افراد به اجزای اصلی یک استراتژی و کاربرد آن پی ببرند.

نویسنده کتاب خود را به‌صورت یک راهنمای مرحله‌به‌مرحله تألیف کرده. او کار خود را با تجزیه‌ و تحلیل اولیه‌ی کسب‌وکار، اهمیت مزیت رقابتی و بازارهای هدف محصول یا خدمت عرضه‌شده، آغاز می‌کند. در ادامه‌ی کار، تجزیه و تحلیل ثانویه آغاز می‌شود. در این مرحله، راسل جونز از آن‌چه کسب‌وکار قصد ارائه‌ی آن را دارد صحبت می‌کند. جهت درک بهتر مباحث از سوی خوانندگان، نویسنده از ابزارهای تحلیلی متعددی که توسط استراتژیست‌ها کاربرد دارند، از جمله SWO و PEST استفاده می‌کند.

اثری که پیش رو دارید در سال 2003 روانه‌ی بازار کتاب شد. این کتاب در ایران نیز توسط دکتر فرشید عبدی ترجمه شده و وظیفه‌ی نشر آن برعهده‌ی انتشارات پویش مدام بوده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کوچک مدیریت

مجموعه‌ کتاب‌های کوچک مدیریت، شامل 5 جلد هستند که برای راهنمایی مدیران، افراد کارآفرین و صاحبان مشاغل تدوین شده‌اند. این آثار، در قطع جیبی، از سوی مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری، با نام تجاری انتشارات مُدام، روانه‌ی بازار کتاب شده‌اند. سری کتاب‌های کوچک مدیریت، با هدف تسریع فرایند یادگیری و همچنین منتقل کردن دانش تدوین شده‌اند تا مخاطبان بتوانند به‌صورت موجز و مختصر، هرآنچه لازم است را یاد بگیرند. دکتر مهدی‌ عبدی، ترجمه‌ی این آثار را به عهده داشته است.

کتاب راهنمای استراتژی برای چه کسانی مناسب است؟

اثر پیش‌رو، گزینه‌ای بسیار مناسب برای افرادی است که به دنبال موفقیت در یک کسب‌وکار یا استارت‌آپ هستند.

با نیل راسل جونز بیشتر آشنا شویم

نیل راسل جونز نویسنده و مشاور اجرایی آمریکایی است. او علاوه‌بر این‌که به‌عنوان یک بانکدار شناخته می‌شود، به صاحبان کسب‌وکار، مشاوره‌هایی کاربردی در زمینه‌ی مدیریت می‌دهد. راسل جونز در زمینه‌های متعددی، آثار گوناگونی را تألیف کرده؛ ازجمله می‌توان به موضوعات مدیریتی، کسب‌وکار، غذا، داستان، تاریخ، داستان علمی، شعر و... اشاره داشت. کتاب‌های «مهارت‌های تصمیم‌گیری»، «مدیریت تغییر»، «کلیدهای طلایی موفقیت»، «مهارت‌های کاربردی فروش بازاریابی»، «مهارت‌های ایجاد تحول» و... شماری از بهترین کتاب‌های نیل راسل جونز هستند.

در بخشی از کتاب راهنمای استراتژی می‌خوانیم

تدوین مجموعه‌ای از شایستگی‌ها و پیشنهاد‌های ارزش برای مشتری به شکلی منحصر به فرد و غیر قابل بازتولید که شما را قادر به ادامه دادن به تولید ارزش می‌کند.

در این مورد، «شایستگی‌ها» به معنی چیز‌هایی است که سازمان شما انجام می‌دهد تا کسب‌و‌کار کند. ترکیبی از افراد،‌ سیستم‌ها، ساختار و مهارت‌ها، فرهنگ، توزیع و عملکرد و غیره است.

اگر شایستگی‌ها قابل بازتولید باشند، پس آن‌‌ها توسط رقبای شما کپی می‌شوند و شما هم مزیت رقابتی خودتان را از دست خواهید داد. بنابراین، یک استراتژی بیانه‌ای است که مشخص می‌کند که شما در کدام بازار‌ها قرار خواهید داشت و شایستگی‌های سازمانی که نیاز خواهید داشت را هم معین می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه
فصل اول: اجزای مرتبط با استراتژی
فصل دوم: ذینفعان
فصل سوم: گام‌های مدیریت استراتژیک
فصل چهارم: ابزارهای استراتژیک
فصل پنجم: نکات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای استراتژی
نویسنده
مترجمفرشید عبدی
ناشر چاپیانتشارات پویش مدام
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-94627-4-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای استراتژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای استراتژی

برای دریافت کتاب راهنمای استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.