معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی

عکس جلد کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی
قیمت:
۱۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی

کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی نوشته‌ی آنجلا رید فاکس، رشته‌ی دوچرخه سالنی را معرفی می‌کند و مزیت‌ها و خطرات آن را شرح می‌دهد. این راهنما که برای مربیان تدوین شده، پس از مرور سیستم‌های مختلف بدن انسان، شیوه‌ی طراحی جلسات تمرینی، انوع تمرینات و نحوه‌ی مدیریت کلاس این رشته را آموزش می‌دهد و در مورد تکنیک‌های این نوع دوچرخه‌سواری صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی

سال‌ها پیش یکی از دوچرخه‌سواران مطرح آمریکایی به نام جانی گلدبرگ قصد داشت خود را برای مسابقات قهرمانی آماده کند. اما او مشکلی داشت؛ همسرش باردار بود و می‌خواست مدت‌زمان بیشتری در کنار او بماند. به همین خاطر او تصمیم گرفت نوع تمریناتش را تغییر دهد. گلدبرگ دوچرخه‌ی جاده‌ای خود را با دوچرخه ثابت معمولی ترکیب کرد و با اضافه کردن چرخ‌دنده به آن، به یک وسیله‌ی تمرینی جدید دست یافت. این وسیله درواقع نمونه‌ی اولیه‌ی دوچرخه‌ی سالنی بود. گرچه هدف گلدبرگ از ساخت آن صرفاً ماندن در خانه بود ولی این دوچرخه در محل زندگی‌اش چنان شهرت یافت که باعث شد تمرکزش را بر همین زمینه معطوف کند. او در گاراژ خانه‌اش کلاس تمرینی برگزار می‌کرد و به‌این‌ترتیب شیوه‌ی استفاده از آن را به بسیاری از افراد علاقه‌مند آموخت. بعدتر نیز این دوچرخه را توسعه داد و به تولید انبوه رساند. دلیل موفقیت این وسیله ویژگی‌های منحصربه‌فردش بود. این دوچرخه در ضمن اینکه همان تأثیرات دوچرخه‌های جاده‌ی را داشت، نیاز به جا و فضای خاصی نداشت و فرد می‌توانست در هر مکانی از آن استفاده کند. این دوچرخه چنان محبوب شد که حالا به‌عنوان یک رشته شناخته می‌شود و بسیاری به شکل تخصصی فقط آن را تمرین می‌کنند. طبیعتاً مثل هر رشته‌ی دیگری، باید این ورزش را هم به شکل اصولی یاد گرفت و تمرین کرد. کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی (The Indoor Cycling Instructor Handbook) نوشته‌ی آنجلا رید فاکس (Angela Reed-Fox) این رشته‌ی ورزشی محبوب را معرفی می‌کند و ویژگی‌های آن را توضیح می‌دهد. این کتاب که بیشتر برای مربیان تدوین‌شده، به آن‌ها می‌آموزد که چطور ورزشکاران این رشته را ارتقا دهند و به سطح حرفه‌ای برسانند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی

در چند دهه‌ی اخیر سبک زندگی مردم خیلی تغییر کرده است. دراین‌بین مسأله‌ی سلامت و تناسب‌اندام به دغدغه‌ی بسیاری از افراد تبدیل شده. پیش از آن، ورزش بیشتر شکلی حرفه‌ای و جدی داشت و کسانی آن را شروع می‌کردند که قصد داشتند در آن پیشرفت کنند یا حتی به مقامی دست یابند. اما در سال‌های گذشته، این حوزه به‌نوعی سبک زندگی و سرگرمی تبدیل شده. خیلی از ورزشکاران الزاماً نمی‌خواهد به مدارج بالا یا قهرمانی برسند، و فقط حفظ تناسب‌اندام، کاهش وزن و سلامتی برایشان کافی است. به همین خاطر، رشته‌های ورزشی جدیدتری شکل گرفته که عموماً در دسته‌ی فیتنس و آمادگی جسمانی قرار می‌گیرند. ورزش‌هایی نه‌چندان سنگین ولی کاربردی و مؤثر. دوچرخه سالنی یکی از همین رشته‌هاست که قدمت آن به حدوداً چهل سال پیش بازمی‌گردد. گرچه از سال‌ها پیش نوعی دوچرخه‌ی ثابت وجود داشت و بخشی از مردم از آن استفاده می‌کردند ولی ایده‌ی دوچرخه سالنی، تازه و مدرن است. این دوچرخه در ابتدا فقط ابزاری برای آمادگی و به‌اصطلاح گرم‌کردن بدن بود و به عنوان یک تمرین فرعی در رشته‌های مختلف استفاده می‌شد. اما تأثیرات عمیق آن باعث شد کم‌کم به یک رشته‌ی مستقل تبدیل گردد. کاهش وزن، ارتقای سیستم‌های اسکلتی-عضلانی بدن و سلامت روان ازجمله فواید این ورزش هستند. آنجلا رید فاکس در کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی، پس از مرور انواع سیستم‌های بدن و تأثیر این دوچرخه بر آن، به تکنیک‌های کار در حوزه‌ی دوچرخه سالنی می‌پردازد. او در ادامه به انواع تمرینات این رشته اشاره می‌کند و شیوه‌ی طراحی جلسات تمرینی و مدیریت کلاس‌ها را به مربیان می‌آموزد. همین‌طور از خطرات این رشته می‌گوید و کمک می‌کند ریسک آسیب‌دیدگی ورزشکار را کاهش دهند.

کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی را نسترن سیف‌اله زاده ترجمه کرده و نشر حتمی آن را به چاپ رسانده است.

کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مربیان حرفه‌ای رشته‌ی دوچرخه سالنی پیشنهاد می‌شود. همین‌طور ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند از اثر حاضر بهره ببرند و با مبانی آن آشنا شوند.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی می‌خوانیم

هنگام طراحی کلاس‌ها بر اساس ضربان قلب، باید نکته مهمی را به خاطر داشته باشید. در فواصل کوتاه‌تر و شدیدتر، ضربان قلب دوچرخه‌سواران به صورت ممتد تا زمانی‌که این فواصل کوتاه باشد و همچنین در ریکاوری چون بدنشان به دنبال تأمین عضلات با اکسیژن مورد نیاز و از بین بردن مواد زائد است، افزایش می‌یابد. این به این دلیل است که افزایش ضربان قلب پاسخی به افزایش شدت است؛ بنابراین اگرچه شاخص، افزایش شدت است، اما همیشه این تاخیر وجود خواهد داشت.

همانطور که نیرو را برای ایجاد شدت اضافه می‌کنید، برای یک هدف فوری‌تر، باید از نیرو استفاده کنید و این همان چیزی است که قلب شما به آن پاسخ می‌دهد. بااین‌حال، اگر در استودیو ورزشی به اندازه‌گیری توان دسترسی ندارید، ضربان قلب یک انتخاب دوم عالی است و حتی در بعضی از کلاس‌ها اولین انتخاب است. به خصوص اگر در حال آموزش ورزشکاران جدیدتر هستید...

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: چرا دوچرخه سالنی ورزشی منحصربه‌فرد است؟
فصل 2: چرا مربیان دوچرخه سالنی منحصربه‌فرد هستند؟
فصل 3: تاریخچه دوچرخه سالنی
فصل 4: مزایای دوچرخه سالنی
فصل 5: سیستم اسکلتی
فصل 6: مفاصل و عضلات
فصل 7: سیستم عضلانی، انواع، ویژگی‌ها و عملکرد آن
فصل 8: سیستم عصبی
فصل 9: سیستم گردش خون
فصل 10: سیستم تنفسی
فصل 11: سیستم‌های انرژی
فصل 12: حوادثی که احتمال آن در کلاس‌های دوچرخه سالنی وجود دارد
فصل 13: ایمنی سوارکار
فصل 14: تعمیر و نگهداری دوچرخه و بررسی
فصل 15: تکنیک‌های دوچرخه سالنی
فصل 16: حرکات آسیب‌زننده و بی‌اثر
فصل 17: سرد کردن و کشش
فصل 18: طراحی جلسات تمرین
فصل 19: ارائه و مدیریت کلاس
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی
نویسنده
مترجمنسترن سیف اله زاده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-600-355-586-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی

برای دریافت کتاب راهنمای جامع مربیان دوچرخه سالنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.