معرفی و دانلود کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی

عکس جلد کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی

کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی نوشته‌ی میگل وتر راهنمایی جالب برای مطالعه‌ی عمیق‌تر کتاب «شهریار» اثر نیکولو ماکیاوللی است. نویسنده در این اثر مضامین مهم و ایده‌های اصلی کتاب شهریار ماکیاوللی را به تفصیل بسط و توضیح می‌دهد. این کتاب یکی از آثار مجموعه‌ی راهنمای متون کلاسیک است.

دربار‌ه‌ی کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی

کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی (Machiavelli's 'The Prince': A Reader's Guide) اثری جالب از میگل وَتِر (Miguel Vatter) نویسنده و استاد علوم سیاسی است. این اثر در واقع راهنمایی برای مطالعه‌ی کتاب شهریار (The Prince) نوشته‌ی نیکولو ماکیاوللی (Niccolo Machiavelli) اندیشمند، فیلسوف و سیاستمدار معروف ایتالیایی است. کتاب شهریار (The Prince) متن اصلی ماکیاولیسم یا همان مجموعه اصول و روش‌های دستوری نیکولو ماکیاوللی برای زمامداری و حکومت بر مردم به شمار می‌رود که در سال 1513 نگارش شد و در سال 1532 به چاپ رسید. تأثیر ماکیاوللی بر سیاست مدرن و اهمیت اندیشه‌ی او برای بسط اندیشه‌های سیاسی مدرن از دیرباز مورد تأیید جهانیان بوده است. کتاب شهریار به یک متن کلاسیک مهم در حوزه‌ی فلسفه و نظریات سیاسی تبدیل شده است. این اثر کلاسیک به طور گسترده‌ای هنوز هم در سراسر جهان مطالعه می‌شود. کتاب شهریار مهم‌ترین و معروف‌ترین اثر ماکیاوللی است که یک کتاب فلسفی بسیار هیجان‌انگیز و در عین حال چالش‌برانگیز به شمار می‌رود. به باور میگل وتر، در طول پانصد‌ سال گذشته، هیچ کتابی به اندازۀ شهریار ماکیاوللی به‌خاطر بدنام‌کردن سیاست ملامت نشده است و این ماجرا تا روزگار ما هم ادامه دارد.

میگل وتر در کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی شرح روشن و کاملی از این اثر فلسفی مهم ارائه می‌کند. این کتاب شما را در خواندن تمام فصل‌های کتاب شهریار ماکیاوللی همراهی و هدایت می‌کند و ایده‌های اصلی و مهم کتاب را توضیح می‌دهد. نویسنده با نگاهی به زمینه تاریخی و فلسفی آن مروری دقیق بر مضامین کلیدی این متن کلاسیک (از نظر معرفت شناختی، اجتماعی، اخلاقی و الهیاتی- سیاسی) دارد و تفسیری شفاف از آن ارائه می‌دهد که به خوانندگان کمک می‌کند کتاب را با سرعت بیشتر و فهم عمیق‌تری مطالعه کنند. وتر در کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی با توجه به نیازهای خاص دانشجویانی که می‌خواهند به درک درستی از متن برسند، ایده‌های پیچیده و مهم متن را بررسی می‌کند و توضیح روشنی از تأثیر کار ماکیاوللی ارائه می‌دهد. کتاب حاضر، همراه ایده‌آلی برای مطالعه‌ی اثر نامبرده است.

شایان ذکر است که خواندن متون کلاسیک به ویژه آن دسته از متونی که ترجمه شده‌اند نیاز به دقت بالایی دارد. مخاطب راهی طولانی در پیش دارد تا بتواند متن کلاسیک را به طور کامل درک کند و بفهمد. به همین دلیل در این راه نیازمند یک راهنماست تا به فهم دقیق‌تر او از مطالب کمک کند. برای آنکه درک مخاطب فارسی‌زبان از آثار کلاسیک برجسته به مسیر بی‌راهه کشیده نشود، انتشارات ترجمان با چاپ مجموعه‌ای به نام «راهنمای متون کلاسیک» کوشیده است تا درک و فهم خواننده از متون کلاسیک مهم و اصیل را تسهیل کند. خواننده باید علاوه بر این کتاب، کتاب اصلی را نیز تهیه کند و بعد از خواندن مقدماتی از این کتاب سراغ کتاب اصلی شهریار نوشته‌ی ماکیاوللی برود و سپس در ادامه نیز در رفت و برگشت بین کتاب اصلی و راهنما باشد. بدین ترتیب در نهایت به درک عمیقی از کتاب اصلی دست خواهد یافت. شهریار ماکیاوللی توسط مترجمان مختلفی به فارسی ترجمه شده است. اما ترجمه‌ای که در کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی به آن استناد می‌شود، ترجمه‌ی داریوش آشوری است.

کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی فلسفه و علوم سیاسی مناسب است. همچنین اگر قصد دارید کتاب شهریار اثر نیکولو ماکیاوللی را بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر آن کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی را نیز تهیه کنید.

با میگل وتر بیشتر آشنا شویم

میگل وتر استاد علوم سیاسی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاهِ نیو ساوث ولز در شهر سیدنی استرالیا است. او تاکنون آثار مختلفی در خصوص ماکیاوللی، جمهوری‌خواهی، زیست‌ سیاسی و الهیات سیاسی نوشته است. وتر، پیش از نگارش کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی، کتاب دیگری نیز دربارۀ ماکیاوللی نوشته است که عنوان آن عبارت است از: «میانۀ فُرم و رویداد: نظریۀ ماکیاوللی دربارۀ آزادی سیاسی». او همچنین مقالات مختلفی در حوزه زیست‌ سیاسی دارد و وبسایتی را نیز در این خصوص راه‌اندازی کرده است.

درباره مجموعه راهنمای متون کلاسیک

در هر یک از عناوین مجموعه‌ی «راهنمای متون کلاسیک» شرحی جامع و راهگشا در باب یکی از متون مهم و کلاسیک فلسفه‌ی غربی ارائه شده است. هدف مؤلفان کتاب‌های این مجموعه فراهم آوردن بستری مناسب برای مواجهه‌ی اولیه با کتاب‌های مهم تاریخ فلسفه بوده است؛ به نحوی که مخاطب غیرمتخصص، با خواندن هر یک از کتاب‌های مجموعه‌ی مورد نظر، به فهمی ابتدایی از موضوعی که در آن کتاب موردبحث قرار گرفته، دست یابد.

«راهنمای خواندن نظریه‌ای در باب عدالت رالز»، «راهنمای خواندن اخلاق نیکوماخوسی ارسطو» و «راهنمای خواندن بنیادگذاری مابعدالطبیعه اخلاق کانت» برخی از بهترین آثاری‌اند که ذیل مجموعه‌ی راهنمای متون کلاسیک به انتشار رسیده‌اند. گفتنی است که ناشر این آثار در ایران، انتشارات «ترجمان علوم انسانی» بوده است.

در بخشی از کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی می‌خوانیم

آنچه به آن نوزایش ایتالیا می‌گوییم یکی از آن رویدادهای انگشت‌شمار و نادری است که شیوه‌های سنتی فهم جهان را به شکلی انقلابی تغییر داد و الگوی جدیدی از «تمدن» را همراه آورد. در گذر زمان، فهمیده‌ایم که این تمدن تازه از «عصر مدرن» آغاز شده است و ما نیز هنوز در آن زندگی می‌کنیم. ماکیاوللی به روح انقلابی نوزایش تعلق دارد، زیرا او فهم سیاست را کاملاً وارونه کرد. کلمۀ «انقلاب» را معمولاً برای جنبش‌هایی به کار می‌بریم که در آن چیزها «به اصل خود بازگردند». این بازگشت هم بازگشت به گذشته‌ای فراموش‌شده است و هم لحظۀ تجدید حیاتی است که رو به آینده‌ای نامعلوم گشوده شده است. نوزایش یعنی تولد دوبارۀ چیزهای باستانی و ظهور امر مدرن. ماکیاوللی به‌خاطر نوآوری‌هایش از اصحاب نوزایش است، اما به‌خاطر واکاوی و احیای دانش سیاستی که روزگاری به رومیان و یونانیان متعلق بود اما برای قرن‌ها از میان رفته بود نیز از مردان نوزایش قلمداد می‌شود. درواقع، اگر عقاید کلیسا حقیقت داشته باشد، عیسی مسیح نشان داد که جهان براساس تقدیر و عدل الهی اداره می‌شود، علی‌رغم آنکه، در ظاهر، ماجرا برعکس است و کار جهان با بخت و خشونت پیش می‌رود. اگر چنین باشد، دیگر همۀ آن دانش‌های کهنه به چه دردی می‌خوردند؟ دانش‌هایی که نویسندگان و مخاطبان آن‌ مردمی بودند که بشارت مسرت‌بخش منجی به گوششان نرسیده بود.

نگاه مسیحی به تاریخ از دورۀ ماکیاوللی شروع به فروپاشی کرده بود. خود کلیسا، بعد از چند قرن که مشتاقانه و مضطربانه انتظار کشیده بود، به این نتیجه رسیده بود که ای‌بسا رجعتِ منجی برای رهایی تاریخ بشر خیلی بیشتر از آنچه انتظارش می‌رفت طول بکشد. الهی‌دانان، که کفر دوران باستان را رد می‌کردند، به تجدیدنظر در افکارشان روی آوردند: شاید هنوز بشود از افلاطون و ارسطو و سیسرو چیزهای مفیدی دربارۀ سیاست دنیایی آموخت، مخصوصاً جاهایی که از رهبران اخلاق‌مداری طرفداری می‌کردند که در جست‌وجوی خیر جمعی برای پیروانشان بودند، البته تا جایی که آموزه‌های آن‌ها آشکارا با انجیل تضادی پیدا نمی‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمۀ مترجم
سپاسگزاری
 [1]: زمینه: نوزایش و «بزنگاهِ» ماکیاوللی
زندگی یک مورخ سیاسی
تعلیمات آموزگار سیاست
نوزایش یا ارزش تاریخ برای زندگی
 [2]: نمای کلی: شهریار به‌منزلۀ خطابه و فلسفه
شهریار و علم سیاست مدرن
نقشۀ این راهنمای خواندن
 [3]: اغوای شهریار: تقدیم به لورنتسو دی مدیچی
پرسش‌های تمرینی
 [4]: فراچنگ‌آوردن دولت: فصل اول تا ششم
درسی مفید برای پادشاهان
پدران بنیان‌گذار و بقیۀ اسطوره‌ها
پرسش‌های تمرینی
 [5]: نگاه‌داشت جامعه: فصل هفتم تا دهم
پرسش‌های تمرینی
 [6]: مسلح‌کردن مردم: فصل‌های یازدهم تا چهاردم
پرسش‌های تمرینی
 [7]: شهریار جدید در آینه می‌نگرد: فصل‌های پانزدهم تا بیست‌و‌سوم
پرسش‌های تمرینی
 [8]: خلع سلاح بخت و مسلح‌کردن آسمان: فصل‌های بیست‌و‌چهارم تا بیست‌و‌ششم
آسمان‌ها مسلح‌اند
پرسش‌های تمرینی
 [9]: تفسیرها و تأثیرها
ماکیاوللی، آموزگار شر
ماکیاوللی، حامی جمهوری‌خواهی
ماکیاوللی، کمونیست زودهنگام
ماکیاوللی، مبدع «مصلحت دولت»
برای مطالعۀ بیشتر
پی‌نوشت‌ها
منابع
واژه‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی
نویسنده
مترجممحمد ملاعباسی
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-8091-35-6
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی

برای دریافت کتاب راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.