معرفی و دانلود کتاب صوتی توتالیتاریسم

عکس جلد کتاب صوتی توتالیتاریسم
قیمت:
۱۳۲,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی توتالیتاریسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی توتالیتاریسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی توتالیتاریسم

کتاب صوتی توتالیتاریسم شرح هانا آرنت بر دولت‌های تمامیت‌خواه و چگونگی شکل‌گیری و گسترش آن‌هاست. این اثر در سال 1952 فینالیست جایزه ملی کتاب آمریکا برای بهترین اثرغیرداستانی بود و به‌دلیل نگرش نو در تحلیل تاریخ سیاسی قرن بیستم ستایش بسیاری را برانگیخت.

درباره‌ی کتاب صوتی توتالیتاریسم

سخن گفتن از تحولات سیاسی-اجتماعی قرن بیستم بدون استفاده از نظریات هانا آرنت ممکن نیست. او از بزرگترین فیلسوفان قرن بیستم بود که توجه ویژه‌ای به جریان‌های فاشیسم و تمامیت‌خواهی داشت و کوشش‌هایش به خلق شاهکاری مانند «آیشمن در اورشلیم» منجر شد. استقبال گسترده از این اثر باعث شهرت آرنت به‌عنوان تحلیل‌گر آلمان نازیسم شد اما این اندیشمند به چیستی چنین حکومت‌هایی نیز علاقه‌مند بود. او در کتاب صوتی توتالیتاریسم (Totalitarianism‬) چگونگی شکل‌گیری و گسترش یک دولت تمامیت‌خواه را مورد بررسی قرار داده و نسبت به ظهور حکومت‌های مشابه در آینده هشدار می‌دهد.

این اثر بخش پایانی کتاب عناصر و خاستگاه‌های حاکمیت توتالیتر (The Origins Of Totalitarianism) است که پیشتر توسط نشر ثالث به چاپ رسیده. بخش‌های دیگر کتاب «یهودستیزی» و «امپریالیسم» نام دارند اما قسمت سوم -که به‌صورت تک جلد انگلیسی نیز منتشر شده- توتالیتاریسم نام دارد و هم‌اکنون با ترجمه‌ی محسن ثلاثی در دسترس شما قرار دارد. جالب است بدانید نسخه اولیه این کتاب در سال 1949 یعنی سه سال پس از سقوط حکومت نازی و پیش از مرگ استالین نوشته شد اما به‌دلیل تحولات اجتماعی-سیاسی جاری انتشار نیافت. هانا آرنت سرانجام در سال 1951، زمانی که جهان به ذره‌ای ثبات رسید و اسناد وقایع تاریخی در دسترس مگان قرار گرفت آن را منتشر کرد.

سال‌های تالیف کتاب توتالیتاریسم با آرامش تازه یافته‌ی بعد از جنگ جهانی و انواع حکومت‌های قساوتگر همراه بود، دورانی که مردم اروپا از تلاش برای بقا فراتر رفته و سعی داشتند توجیهی برای وقایع رخ داده بیابند. هانا آرنت نیز به‌عنوان یکی از پیشگامان تحلیل تاریخ بررسی گسترده‌ی منابع را آغاز کرد و باید از این جهت سپاسگزار او باشیم.

این بانوی آلمانی یهودی الاصل کسی بود که برای اولین‌بار روزنامه‌ها، بیانیه‌های حزب، اسناد موجود از نظام نازی و شهادت‌های دادگاهی را مورد مطالعه قرار داد. ذهن کنجکاو و قدرتمند او به‌خوبی دریافته بود چگونگی تحقق یک نظامم توتالیتری (تمامیت‌خواه) را باید در اذهان عمومی بررسی کرد زیرا چنین حکومتی بدون پایه‌های مردمی با سقوط مواجه می‌شود. اما شهروندان قرن بیستم چرا باید مطیعانه از دولتی تمامیت‌خواه پیروی کنند؟ چه افکاری شهروندان یک کشور را نسبت به حذف احزاب گوناگون بی‌تفاوت می‌سازد؟ اصولا تفاوت حکومت دیکتاتوری با توتالیتر چیست؟ هانا آرنت این پرسش‌ها را در چهار فصل مورد بررسی قرار می‌دهد. «جامعه‌ی بی‌طبقه»، «جنبش توتالیتر»، «توتالیتاریسم در راس قدرت» و «ارعاب و ایدئولوژی: یک صورت حکومتی ناپدید» عناوین کتاب صوتی توتالیتاریسم هستند که هر یک گوشه‌ای از بستر شکل‌گیری، ‌چیستی و ماهیت نظام تمامیت‌خواه را زیر ذره‌بین می‌گذارد.

این اثر که توسط انتشارات ثالث به چاپ رسیده را به جرئت می‌توان از بهترین منابع موجود در واکاوی بحث توتالیتاریسم دانست و هم‌اکنون با کوشش نشر صوتی ماه آوا، نسخه‌ی گویای آن نیز در دسترس ما قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب توتالیتاریسم

شاهکاری دیگر از هانا آرنت که بار دیگر ما را با اثبات قدرت تحلیل او و توانایی‌اش در پیش‌بینی وقایع اجتماعی مسحور می‌سازد. (Library Journal)

کتاب صوتی توتالیتاریسم مناسب چه کسانی است؟

این اثر صوتی را به تمامی علاقه‌مندان آثار هانا آرنت و افرادی که تحولات سیاسی را با دیدگاه اجتماعی - تاریخی مورد بررسی قرار می‌هند پیشنهاد می‌کنیم.

با هانا آرنت بیشتر آشنا شویم

هانا آرنت در سال 1906 در هانوفر آلمان متولد شد. او یهودی ‌مذهب بود و به همین علت در دوران کودکی از مدرسه اخراج شد. آرنت تحصیلات فلسفی خود را در دانشگاه‌های ماربورگ، دانشگاه آلبرت لودویگ فریبورگ و دانشگاه هایدلبرگ ادامه داد و در سال 1982 از رسالۀ دکترای خود دفاع کرد. آرنت از شاگردان برجستۀ اساتیدی چون مارتین هایدگر و کارل یاسپرس است و از آموزه‌های آن‌ها بهرۀ زیادی برده است. رویکرد آرنت به مسائل به سبب همین بهره‌مندی، رویکردی اگزیستانسیال است.

در زمان آغاز جنگ جهانی اول و تشکیل حزب نازی، آرنت به دلیل فعالیت‌های سیاسی‌اش که در جهت آشکار سازی اقدامات یهودستیزانۀ هیتلر بود، مدتی را در حبس گذراند و مورد بازجویی قرار گرفت.

هانا آرنت (Hannah Arendt) در زمینه فلسفۀ سیاسی فعالیت‌های علمی زیادی داشته است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های وضع بشر، آیشمن در اورشلیم، دربارۀ انقلاب، بحران‌های جمهوری و... اشاره کرد. آرنت در سال 1975، در شهر نیویورک چشم از جهان فروبست.

در بخشی از کتاب صوتی توتالیتاریسم می‌شنویم

فساد، داغ ننگی که از همان آغاز بر پیشانی دستگاه اداری روسیه خورده بود در آخرین سال‌های رژیم نازی نیز وجود داشت اما در چین پس از انقلاب هرگز دیده نشد. این‌گونه تفاوت‌ها را می‌توان به چندین برابر افزایش داد؛ این‌ها اهمیت بسیاری دارند و بخشی از تاریخ ملی این کشورها را می‌سازند، اما در شکل حکومت آن‌ها تاثیر مستقیمی ندارند.

سلطنت مطلقه در اسپانیا و فرانسه و انگلیس و پروس بی‌گمان متفاوت بود اما با این همه شکل حکومت در هر یک از این کشورها یکسان بود. در بحت ما نکته تعیین‌کننده این است که حکومت توتالیتر از حکومت‌های دیکتاتوری و بیدادگری تفاوت دارد. توانایی بازشناخت این حکومت‌ها از یکدیگر به هیچ‌وجه یک قضیه دانشگاهی نیست که بتوان به خاطری آسوده به «نظریه‌پردازان» واگذارش کرد، زیرا که چیرگی تام تنها صورتی از حکومت است که همزیستی با آن امکان‌ناپذیر است.

بنابراین دلایل زیادی در دست داریم که واژه «توتالیتر» را با پرهیز و احتیاط به‌کار بریم. همچنین دلایل بسیاری در دست است که باید سخت نگران باشیم. اکنون شاهد نخستین تصفیه سراسری حزبی در چین همراه با تهدیدهای آشکار همگانی هستیم. اگر این تهدیدها جامه عمل به خود پوشانند، می‌توانند همان اوضاعی را فراهم سازند که در روسیه استالینی از آن‌ها به‌خوبی آگاهی داریم.... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
70 دقیقه
فصل اول: جامعه‌ی بی‌طبقه - قسمت اول
49 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
72 دقیقه
فصل دوم: جنبش توتالیتر - قسمت اول
81 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
88 دقیقه
فصل سوم: توتالیتاریسم در راس قدرت - قسمت اول
68 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
87 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
91 دقیقه
فصل چهارم: ارعاب و ایدئولوژی، یک صورت حکومتی ناپدید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی توتالیتاریسم
نویسنده
مترجممحسن ثلاثی
راویبهناز بستاندوست
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی توتالیتاریسم

فوآد شبانی
۱۴۰۲/۹/۲۵
تبیین شیشه عمر ساختار نظام توتالیتر از نگاه هانا آرنت بی نظیر است:
نظام‌های توتالیتر درطول حیات خود سه فاز دارند
در فاز اول اکثریت مردم سرمست از «ایدئولوژی» به دنبال رهبران‌شان راه می‌افتند؛ گویی «بهشت گمشده ی» خود را یافته‌اند. ایدئولوژی را دربست می‌پذیرند و خواهان کوچک‌ترین تغییری در آن
در و
نیستند. فاز دوم، واقعیات چهره‌ی خود را نشان داده هیچ کدام از وعده‌های فریبنده‌ی رهبران تحقق نیافته است. مردم از نظام دلزده و مأیوس می‌شوند و گروهی به فکر «اصلاحات» می‌افتند؛ اما به دلایل بسیار از جمله این که «اصول ایدئولوژی را نمی‌توان تغییر داد»، اصلاحات راه به جایی نمی‌برد.
فاز سوم فاز نهایی نظام‌های توتالیتر است. در این فاز متولیان تمامیت خواه می‌کوشند از خشونت عریان استفاده کنند. از بین همفکران سابق، هرکس را که با آن‌ها کوچک‌ترین زاویه‌ای داشته باشد از دایره‌ی «خودی ها» می‌رانند. تصفیه‌های گسترده آغاز می‌شود و دایره‌ی خودی‌ها تنگ تر و تنگ تر، و ناکارآمدی‌ها عمیق تر و تعداد مخالفان بیشتر و بیشتر می‌شود و نهایتاً سیل اعتراضات می‌آید و همه چیز را با خود می‌برد.
حال هر جا حاکمیت توتالیتر دیدید قضاوت کنید که در کدامین گام ایستاده اند!
چون با مطالعه این کتاب بینشی عمیق به مسیر تولد تا مرگ توتالیتاریسم یک حاکمیت توتالیتر خواهید داشت.
betWeen دامنی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
به نام خدا یک اثر دیگر از خانم هانا آرنت این فیلسوف یهودی که آثار قابل توجهی از خودش به جا گذاشته و شاگرد هایدگر نیز بود هایدگری که کتاب وجود و زمان رو نوشت که از مهم‌ترین و برجسته‌ترین کتاب‌های معاصر حساب می‌شود و اما به کتاب حاضر بپردازیم یعنی توتالیتاریسم که نویسنده با وسواس و پیچیدگی خاصی به ان نگارش پرداخته که البته این در همه آثار آرنت به وضوح دیده میشه اما در بعضی نقاط انگار نگارش متن بسیار رقیق‌تر و قابل فهم‌ تر میشود و نویسنده دست از سفسطه و بازی با کلمات بسیار و پنهان کردن مفاهیم در جلد آنان خود‌داری میکند بله به نظر من آرنت عمدا چنین میکند شاید می‌خواهد تعداد صفحات کتابش بیشتر شود البته بستگی به ترجمه هم دارد تا حدود بسیار زیادی و اما خود کتاب یعنی توتالیتاریسم مسئله‌ای که نباید نادیده گرفت و حس میکنم بسیاری از دولت‌های کنونی جهان دارند به همچین سویی شدیدتر عمیق میشوند و این چه چیزی در بر دارد از برای نوع بشر؟! مقوله توده‌ها بسیار جالب و مهم است این گروه‌های بزرگ مردم که دخالت درهیچ چیزی ندارند و عملا انگار فقط خاک و خاشاک هستند و روندی که جهان داره به سمتی میره که رسوم و سنت‌های اجتماعی کمتر و کمتر و تقریبا نابود شده‌اند و نهاد‌های سیاسی و اجتماعی دیگر وجود ندارند برای مشارکت مردم و بیشتر و بیشتر به سمت انزوا و توده سازی پیش میروند واقعا عاقبت دنیای ما چیست بدترین فرمش چه شکلی خواهد بود؟
Ehsan M H
۱۴۰۲/۱/۳
درود
چنان گفته‌های هانا آرنت مستند و مستدل است که هر خواننده جویای حقیقت را به شدت جذب می‌کند. با این که چند دهه پیش این کتاب را نوشته، آنچنان فرایند حاکمیت توتالیتر را توضیح می‌دهد گویی امروز چنین جوامعی را به تصویر می‌کشد. گوینده صدای جذابی دارد و شنونده را با خود می‌برد. گوش دادن این کتاب را به تمام آنانی که در پی شناخت سیاسی و داشتن نگاه قوی به جامعه هستند توصیه می‌کنم.
محمد جمالی
۱۴۰۲/۴/۱۵
کتاب مفید و جالبیه ولی فوق العاده تخصصی هس.
به هیچ عنوان برای مطالعه عمومی پیشنهاد نمیکنم. با وجود اینکه خودم در مورد آلمان نازی و کومونیسم اطلاعات و پیش زمینه قابل قبولی دارم، فهمیدن این کتاب برام سخت بود و اصلا بعضی جا‌ها رو هم متوجه نشدم. این کتاب رو فقط به افرادی که به صورت تخصصی به دنبال اطلاعات تاریخی - سیاسی هستن پیشنهاد میکنم.
Javad Ranjbarzadeh
۱۴۰۲/۱/۱
خواندن این کتاب به همه‌ی آنهایی که به سیاست و جامعه شناسی علاقه دارند شدیدا توصیه می‌شود. با خواندن این کتاب می‌توانید بسیاری از واقعیات امروزی را بهتر و با رویکردی علمی تر درک کنید. واقعیتی که در دولت‌های میراث‌دار نوع نگرش قدرتمندان در شوروی و غالبا کمونیست‌ها به حکومت، هنوز هم این‌گونه کشور خود را اداره می‌کنند.
علی غلامی
۱۴۰۲/۵/۵
بادرود برهمه ی دوستان. کتابهای هاناآرنت به نظربنده بیشتر مختص سیاستمداران و محققین درزمینه جامعه شناسی و جامعه شناسی سیاسی است. یک دوجین از جملات فلسفی و دموکراسی و لیبرال و توتالیترو.... که حوصله آدم راسر میبرد. واژه گانی که برای هرکدام تعاریفی گونگون وجود دارد. من که حوصله ی آن را نداشتم که تاآخرکتاب پیش برم و نیمه کاره رهایش کردم.
علی
۱۴۰۲/۱۲/۷
با سلام خدمت دوستان عزیز کتاب برای خواندن عموم مناسب نیست و یکی از علت‌های ان هم میتواند ترجمه نامناسب توسط مترجم باشد و یکنواختی و روخوانی سریع و اخبار گویانه راوی نیز از هیجان و دقت شنونده کم میکنه.
زینب زمانی
۱۴۰۲/۳/۱۶
خیلی شفاف توضیح داده بود و اینکه مثالهای خوبی از دو کشور آلمان و روسیه داشت در فهم تعاریف موجود در کتاب خیلی کمک کننده بود.
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۵/۱
این کتابی نیست که با یک بار خواندن و یا گوش دادن به مکنونات یک فیلسوف و اندیشمند فلسفه سیاسی پی برد، من توصیه میکنم لااقل سه بار…
Andy Naghavi
۱۴۰۳/۱/۳
بسیار کتاب خوب و آموزنده‌ای بود. با خواندن کتاب درک میکنیم حکومت‌های دیکتاتوری فرق چندانی با هم ندارند.
سینا گودرزی
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
صدا گذاری خوب نبود در اکثر مواقع صدا یکسان بود و موجب کسالت می‌شد ولی کتاب بسیار خوب بود
علی شهبازی
۱۴۰۳/۱/۱۵
بی نظیر بود، بعد از چهل سال بیدار شدم
Ali Sharifmehr
۱۴۰۲/۱۰/۶
کتاب پر بار و عمیق
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی توتالیتاریسم

برای دریافت کتاب صوتی توتالیتاریسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.