معرفی و دانلود کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست: پنج جستار درباره‌ی صداهایی که از طبیعت نمی‌شنویم

عکس جلد کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست: پنج جستار درباره‌ی صداهایی که از طبیعت نمی‌شنویم
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست: پنج جستار درباره‌ی صداهایی که از طبیعت نمی‌شنویم

کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست مجموعه‌ای از پنج جستار ادبی به قلم انی دیلارد، نویسنده برنده جایزه پولیتزر است. این کتاب پرفروش و برنده‌ی جایزه، توصیفی عمیق و حیرت‌انگیز از مظاهر مختلف طبیعت ارائه داده است که هر یک احساساتی ناب و زیبا را به شما منتقل می‌کنند.

درباره کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست:

در دورانی زندگی می‌کنیم که مردمان شهرنشین، آنقدر درگیر هیاهوهای زندگی روزمره شده‌اند که به جز ساختمان و ماشین، هیچ چیز دیگری نمی‌بینند و گاه تک درختی و آواز گنجشکی کوچک در لابه‌لای این شلوغی‌ها خود را آشکار می‌سازد. با این حال بسیاری از ما به خاطر مشغولیت‌های فراوان زمان اندکی را به تماشای جهان نشسته‌ایم و به آوای طبیعت گوش سپرده‌ایم. اما ادبیات اینجا نیز به کمک ما می‌آید و می‌تواند تجربه‌ای جدید و منحصربه‌فرد را از طریق کلمات منتقل نماید.

انی دیلارد یکی از بهترین نویسندگان آمریکایی‌ست که عمیق‌ترین جستارهای ادبی خود را در کتاب هیچ چیز آنجا نیست (For the Time Being) گردآوری کرده و با چشم تیزبین و اشتیاق درونی‌اش به یافتن حقیقت، روایت‌های ناب از طبیعت و زندگی انسان‌ها ارائه داده است.

این کتاب پرفروش که به گفته روزنامه دیلی نیوز، به طرز دلپذیری عجیب و زیبا نوشته شده، به تک تک ما یادآوری می‌کند که چشم‌هایمان را باید بشوییم و جور دیگری ببینیم و شگفتی‌های کوچک زندگی را با تمام پارادوکس‌هایش احساس کنیم و از آن لذت ببریم.

انی دیلارد با قلم شگفت‌انگیز خود، آمیزه‌ای از خیال و واقعیت را می‌آفریند و با توصیف مظاهر مختلف طبیعت و سکوتی که در جهان پراکنده شده است، شما را به فکر فرو می‌برد. او پرسش‌هایی نظیر اینکه چرا ما وجود داریم؟ از کجا آمده‌ایم؟ چگونه یک نفر می‌تواند مهم باشد؟ و این دست از سوالات را در کتاب هیچ چیز آنجا نیست مطرح کرده است و تلاش نموده تا با سفر به قطب و تماشای کسوف و زیبایی‌های طبیعت به پاسخی درخور برسد.

در انتها باید گفت که پنج جستاری که در این کتاب خواهید شنید به ترتیب عبارتند از: «زندگی همین است، دیدن، سفر اکتشافی به قطب، کسوف کامل و آموزش مکالمه به سنگ.»

جوایز و افتخارات کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست:

- پرفروش‌ترین کتاب ملی در ایالات متحده
- برنده جایزه PEN / Diamonstein - Spielvogel برای هنر مقاله‌نویسی در سال 2000

نکوداشت‌های کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست:

- اثری زیبا و غم‌انگیز... یکی از آن آثار بسیار نادر که بارها باید آن را خواند و هربار چیز جدیدی نیز از خود آشکار می‌کند. (Kirkus Reviews)

- قلب و بطن کار آنی دیلارد، گویی جست‌وجوی او برای یافتن خداست. این کتاب درخشان است و ساده‌تر از همیشه خدا را توصیف می‌کند. (Salon Magazine)

- یک مدیتیشن جذاب که روایتی بسیار عالی دارد و باعث شگفتی می‌شود. (Booklist)

- دیلارد با نوشتن انگار در لبه پرتگاه قرار دارد و مراقبه‌ای خطرناک و الهام‌بخش درباره زندگی، مرگ، تولد، هدا، شر، ابدیت، گم‌گشتگی بشر ارائه می‌دهد. کلمات این کتاب با اشتیاقی معنوی و احترام به طبیعت آغشته شده است. (Publishers Weekly)

- این کتاب غیرمعمول شاهدی بر یک کنجکاوی نادر و البته نجات دهنده برای انسان‌هاست. در سفر هیجان‌انگیز که سوالات و مفروضات عمیقی درباره ماجراجویی‌های انسان در طبیعت دارد. (Outside Magazine)

کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به سبک جستارنویسی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید روایتی ناب از طبیعت و جهان پیرامون‌تان بشنوید، این کتاب انتخابی مناسب برای شماست.

انی دیلارد را بیشتر بشناسیم:

او یکی از برجسته‌ترین نویسندگان و شاعران آمریکایی‌ست که موفق شده جوایز ادبی متعددی از جمله پولیتزر را برای کتاب «زائر نهر تینکر» و جایزه هنر جستارنویسی را نیز دریافت کرده است. انی دیلارد (Annie Dillard) آثار داستانی و غیرداستانی مختلفی در کارنامه ادبی خود دارد که شامل چندین رمان، نقد و شعر و مقاله می‌شود.

دیلارد در سال 1945 به دنیا آمد و در سنین جوانی در کالج هالینزِ ویرجینیا رشته ادبیات و نویسندگی خلاق را خواند و در کنار سال‌ها نوشتن و مطالعه، به مدت 21 سال در دانشگاه وسلیان تدریس کرد.

از دیگر آثار این نویسنده خوش قریحه و صاحب سبک می‌توان به زائر نهر تینکر (1974)، آموزش مکالمه به سنگ (1982)، زندگی با نوشتن و در حال حاضر (1999)، راه زنده ماندن (1992) و خانواده مِیتری (2007) اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست می‌شنویم:

امروز در این کلیسای کاتولیک یک گروه سرود اجرا می‌کنند که نام خودشان را گل‌های وحشی گذاشته‌اند. خواننده اصلی این گروه یک پسر نوجوان بلند قد با چانه‌ای گرد است که از بودنش در اینجا شاد و سرخوش است. با خودش یک گیتار دارد. آکوردی می‌گیرد که کمی حال و هوای بلوز دارد و مشغول نواختن می‌شود.

بقیه اعضای گل‌های وحشی با او هستند. زن سالمندی آنجاست؛ به شکل اعجاب آوری مصمم با موی بلند نارنجی و لباس‌هایی به سبک کانتری - وسترن. با بند گلدوزی شده بلندی یک گیتار وسترن را دور گردنش انداخته که تا کنار لگنش پایین آمده.

کنار او پسر چهارده ساله نحیف و گوشه‌گیری ایستاده است و آن طرفش مرد چینی درشت هیکلی در دهه سوم زندگی که از قرار معلوم دلش می‌خواهد خوش باشد، اما دقیق نمی‌داند چطور.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
11 دقیقه
پیشگفتار
12 دقیقه
سخن مترجم
1 دقیقه
پشت کتاب
14 دقیقه
جستار اول: زندگی همین است؛ کسی همه داستان را نشنیده است
47 دقیقه
جستار دوم: دیدن؛ به احساساتم بازمی‌گردم
45 دقیقه
جستار سوم: سفر اکتشافی به قطب؛ بلندای فکر و پوچی واقعیت - بخش یک
40 دقیقه
جستار سوم: بخش دو - آدم‌ها
46 دقیقه
جستار چهارم: کسوف کامل؛ نجات زندگی با دستور زبان و کلمه
25 دقیقه
جستار پنجم: آموزش مکالمه به سنگ؛ جنب‌وجوشی در سکوت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست: پنج جستار درباره‌ی صداهایی که از طبیعت نمی‌شنویم
نویسنده
مترجممحمد ملاعباسی
راویفروغ حداد
ناشر چاپینشر اطراف
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست

masiha masiha
۱۴۰۱/۱/۹
من چندسالی هست که پیگیر مطالعه جستارها هستم و از کتاب جستارهایی در باب عشق آلن دوباتن جستار خوانی من آغاز شد و در ادامه کتاب فقط روزهایی که می‌نویسم اثر آرتورکریستال آمریکایی خواندم سپس این هم مثالی دیگر از دیوید فاستر والاس را خواندم که بی نظیر است و پیشنهاد می‌کنم حتما بخوانید ولی در این کتاب آنی دیلارد با اینکه متن روایی آن به نظرم دارای انسجام کافی و وافی نبود ولی بخاطر ترجمه خوب و روان آقای ملاعباسی و خوانش زیبای خانم حداد برایم جذابیت داشت تا جایی که سه بار کامل گوش دادم و چون عادت دارم چه هنگام مطالعه‌ای و چه هنگام گوش دادن کتاب صوتی یادداشت برداری کنم بخاطر همین می‌توانم بگویم برای کسانی که می‌خواهند در مسیر داستان نویسی مخصوصا نوشتن داستان کوتاه گام بردارند این جستار می‌تواندمفید باشد. ولی خودم الان زبان اصلی کتاب را تهیه کردم و خواندم فهمیدم که آفای ملاعباسی چفدر برای ترجمه این کتاب زحمت کشیدند و وفت گذاشتند که قابل تحسین است. امیدوارم جستارهایی دیگر نیز در سال جدید در کتابراه برای علاقمندان ارائه شود.
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۷/۵
بینهایت لذت بردم. از تک تک جسارتها لذت بردم. جزء معدود کتاب‌هایی که باید آرام آرام در آن پیش رفت که کلمات و معانی در جانِ ذهن حل شوند! کتابی از خِرد-اگر طالب آنید.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست

برای دریافت کتاب صوتی هیچ چیز آنجا نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.