معرفی و دانلود کتاب راهنمای نگارش کاربردی (در مکاتبات نظامی)

عکس جلد کتاب راهنمای نگارش کاربردی (در مکاتبات نظامی)
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای نگارش کاربردی (در مکاتبات نظامی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای نگارش کاربردی (در مکاتبات نظامی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای نگارش کاربردی (در مکاتبات نظامی)

کتاب راهنمای نگارش کاربردی (در مکاتبات نظامی) نوشته‌ی محسن میرزاخانی، نحوه‌ی درست نوشتن نامه‌های اداری و علمی را آموزش می‌دهد و شما را با اصطلاحات نگارش نظامی آشنا می‌کند.

بدون شک ضرورت و اهمیت نوشتن گزارش و نامه بر همگان معلوم است و از سویی هیچ‌کس نمی‌تواند تنها با خواندن کتاب‌های آیین نگارش، نوشتن بیاموزد. یکی از معمول‌ترین روش‌های ارتباط رسمی با مراجع درون و بیرون سازمان‌های نیروهای نظامی، استفاده از نامه‌های اداری است.

در نیروهای نظامی برای نوشتن نامه از شیوه‌ها و روش‌های معینی استفاده می‌شود، با این حال با توجه به تفاوت در سلایق و عدم توجه به مبانی و اصول نگارش، پراکندگی نسبی در میان آن‌ها وجود دارد. مهم‌ترین ابزار هماهنگی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی نامه‌نگاری است. این ابزار مهم که باعث تسهیل جریان اطلاعات می‌شود، به صورت گزارش کار، صورت‌جلسه کمیسیون، بخش‌نامه و ... نمود پیدا می‌کند. هیچ کاری را بدون گزارش و نامه اداری نمی‌توان به صورت رسمی انجام داد و یا ارائه کرد.

در بخشی از کتاب راهنمای گزارش کاربردی می‌خوانیم:

دقت کنید از آنجایی که پیشوند و پسوند جزئی از هستۀ کلمه نیستند، همان طور که از اسمشان پیداست به کلمه اضافه شده‌اند؛ پس نمی‌توان آن‌ها را جدای از کلمه و بافاصله نوشت؛ از طرفی سرهم نوشتنشان هم باعث به هم ریختن شکل کلمه و بدخوانی می‌شود.

برای مثال همین «می‌» اگر به کلمه پس از خود بچسبد (می‌شود) به کلی شکل فعل را تغییر می‌دهد و اگر این رویه دنباله‌دار باشد و به تمام اشتقا‌ق‌ها تعمیم یابد، در هر ترکیبی که از پیشوندها و پسوندها استفاده می‌کنیم با شکل جدیدی از کلمه مواجه می‌شویم و این خود اصول نوشتار فارسی را به هم می‌ریزد و باعث سردرگمی می‌شود و یکدست‌نویسی از بین می‌رود.

جدا نوشتن این پیشوندها و پسوندها هم مشکلات دیگری به وجود می‌آورد. پیشوند و پسوند جزء اصلی کلمه نیست که بتوان آن را سر هم نوشت، و از طرفی چون به کلمه اضافه شده است، نمی‌توان آن را جدا نوشت و اینجاست که وجود نیم‌فاصله الزامی می‌شود و اگر نباشد معنا به هم می‌ریزد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: تعاریف و اصطلاحات نگارش نظامی
فصل دوم: الگوهای عملی و رایج در نگارش نظامی
فصل سوم: کاربرد افعال در جمله
فصل چهارم: قواعد نشانه‌گذاری (نقطه‌گذاری یا علائم سجاوندی)
فصل پنجم: دستور خط فارسی
فصل ششم: آشنایی با خطاهای رایج نگارشی
پیوست‌ها
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای نگارش کاربردی (در مکاتبات نظامی)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات229
زبانفارسی
شابک978-600-94934-4-9
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای نگارش کاربردی (در مکاتبات نظامی)

ا. پاژنگ
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
سلام و عرض ادب
فوق‌العاده کتابی خوبی و بهتر بگم عالی بود با سپاس فراوان هم از نویسنده کتاب هم از ناشر و هم سایت کتابراه و تمام کسانی که در به چاپ رسیدن یه کتاب فوق العاده سهیم بودن
یونس سعیدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
من خیلی وقت دنبال این کتاب هستم ممنونم از کتابراه.
Mahya
۱۴۰۱/۸/۳
بسیار دقیق و‌کاربردی. از زحمات نویسنده سپاسگزارم
میلاد حسینی
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
سلام بسیار جالب توضیح داده شده هر قسمت
بهزاد حاتمی
۱۴۰۰/۸/۱۷
عالی بود و من راضی ام
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای نگارش کاربردی (در مکاتبات نظامی)

برای دریافت کتاب راهنمای نگارش کاربردی (در مکاتبات نظامی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.