معرفی و دانلود کتاب راهنمای کاربردی ان اف تی: چطور ان اف تی بسازید، بفروشید و بخرید

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاربردی ان اف تی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاربردی ان اف تی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کاربردی ان اف تی: چطور ان اف تی بسازید، بفروشید و بخرید

امروزه افراد زیادی در مورد ارزهای دیجیتال و فرایند رمزنگاری در فضای اینترنت صحبت می‌کنند و استراتژی‌ها و ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. مت فورتنو، کوهریسون ‌تری در کتاب راهنمای کاربردی ان اف تی شما را با رمزارز NFT آشنا می‌سازند. با کمک این کتاب به چیستی این رمزارز پی می‌برید و با آگاهی درباره تاریخچه‌ی آن، از نحوه کارکردش و آینده‌ای که در پیش رو دارد، باخبر می‌شوید.

درباره‌ی کتاب راهنمای کاربردی ان اف تی

از دیرباز عده‌ای از مردم به جمع‌آوری مجموعه‌ای از چیزهای خاص علاقه داشتند و به اصطلاح کلکسیون‌های منحصربه‌فردی درست می‌کردند. امروزه نوع جدیدی از کلکسیون به وجود آمده که خود را در بازار ارزهای مجازی، به صورت دیجیتال معرفی کرده و به آن ان اف تی (NFT) می‌گویند.

ان‌اف‌تی‌ها اقلام منحصربه‌فردی هستند که توسط یک بلاک‌چین تأیید و ایمن می‌شوند، همان فناوری که برای ارزهای رمزنگاری شده استفاده می‌شود. یک ان اف تی دارای ویژگی‌های اصالت مبدأ، مالکیت، منحصربه‌فرد بودن است و با مشخصه‌های نادر بودن و ماندگاری شناخته می‌شود.

احتمالاً از بین اسامی ارزهای مجازی، نام بیت‌کوین را بیشتر از بقیه شنیده باشید. ارز رمزنگاری‌شده «یک ارز دیجیتالی یا مجازی است که از طریق رمزنگاری ایمن می‌شود و در اینترنت وجود دارند. شما می‌توانید آن‌ها را به قصد سرمایه‌گذاری خرید و فروش کنید، چیزهایی را با آن‌ها بخرید، یا حتی آن‌ها را سهامی کنید.

ان اف تی نیز یکی از همین ارزهای رمزنگاری است که در زمره هنر دیجیتال می‌گنجد. با این تفاوت که با هدف باقی ماندن در قالب دیجیتالی ساخته می‌شوند و دارای مضمون محبوب و خاصی هستند که به آن مربوط می‌شود.

مت فورتنو (Matt Fortnow) و کوهریسون ‌تری (QuHarrison Terry) به کسانی که قصد آشنایی با این ارز دیجیتال را دارند کمک می‌کنند تا با شناخت بازار ارزهای رمزنگاری مسیر درستی را برای سرمایه‌گذاری به شیوه‌ای کلکسیونی و هنری پیدا کنند و اطلاعات موجود در کتاب راهنمای ان اف تی را به عنوان نقطه شروع سفر ان‌اف‌تی خود در نظر بگیرند.

کتاب راهنمای کاربردی ان اف تی مناسب چه کسانی است؟

اگر به آشنایی با ارزهای دیجیتال جدید علاقه‌مند هستند و می‌خواهید با روند بازار مالی نوین همراه شوید، از این کتاب نکات مفیدی را دریافت خواهید کرد.

در بخشی از کتاب راهنمای کاربردی ان اف تی می‌خوانیم

به طور کلی، هنر دیجیتالی یا ان‌اف‌تی‌های کلکسیونی می‌توانند یکی از اَشکال زیر را داشته باشند: تصاویر، فیلم‌ها، گیف‌ها، صوت، مدل‌های سه‌بعدی، کتاب و متن.

تصاویر: بسیاری از ان‌اف‌تی‌ها فقط تصاویر ثابت هستند، مانند یکی از کریپتوپانک‌ها یا یکی از ساخته‌های بیپل. تصاویر می‌توانند شامل هر نوع عکسی باشند، خواه به صورت دیجیتالی گرفته شده باشند و خواه دیجیتالی‌شده (اسکن‌شده) و در قالب دیجیتالی درآمده باشند. البته، تصاویر می‌توانند آثار هنری اصیل یا همان‌طور که قبلاً گفته شد، ترکیبی از این دو باشند. هیچ حرکتی در یک تصویر ثابت وجود ندارد.

در مورد ان‌اف‌تی‌ها، هیچ محدودیتی در اندازه تصویر یا وضوح آن وجود ندارد، اگرچه برخی از بازارهای ان‌اف‌تی ممکن است اندازه فایل ضرب شده را محدود کنند. به طور کلی، شما می‌خواهید تصاویری با وضوح بالا ارائه دهید که می‌تواند در نمایش‌گرهای بزرگ‌تر نمایش داده شوند.

یک تصویر می‌تواند شطرنجی (گاهی بیت‌مپ نامیده می‌شود) یا گرافیک بُرداری باشد. تصاویر شطرنجی مانند فایل‌های jpg. و. png رایج‌تر هستند. این‌ها تصاویری هستند که از مربع‌های کوچک (پیکسل) تشکیل شده‌اند.

مشکل تصاویر شطرنجی این است که اگر آن‌ها را بزرگ کنید (مقیاس آن‌ها را افزایش دهید)، کیفیت تصویر را از دست خواهید داد. از طرف دیگر گرافیک‌های برداری مانند فایل‌های svg از معادلات ریاضی برای ترسیم خطوط و منحنی‌ها (مسیرهای برداری) بین نقاط مختلف استفاده می‌کنند.

مزیت این کار این است که می‌توان تصویر را تا هر اندازه‌ای بدون کاهش کیفیت تصویرْ بزرگ کرد. اندازه فایل‌های گرافیک برداری معمولاً کوچک‌تر است. مزیت تصاویر شطرنجی این است که عمق رنگ بسیار بیشتری را امکان‌پذیر می‌کنند، زیرا هر پیکسل می‌تواند یکی از میلیون‌ها رنگ باشد، بنابراین برای عکس‌ها ایده‌آل هستند.

فهرست مطالب کتاب

توصیه مهم به خوانندگان
درباره نویسندگان
پیش‌گفتار
فصل 1: مقدمه‌ای بر ان‌اف‌تی‌ها
فصل 2: ان‌اف‌تی چیست؟
فصل 3: چرا ان‌اف‌تی‌ها ارزش دارند؟
فصل 4: تاریخچه ان‌اف‌تی‌ها
فصل 5: بازارهای ان‌اف‌تی
فصل 6: ایجاد و ضرب ان‌اف‌تی‌ها
فصل 7: فروش ان‌اف‌تی‌ها
فصل 8: خرید ان‌اف‌تی‌ها
فصل 9: جنبه‌های حقوقی ان‌اف‌تی‌ها
فصل 10: آینده ان‌اف‌تی‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کاربردی ان اف تی: چطور ان اف تی بسازید، بفروشید و بخرید
نویسنده،
مترجممهسا دبستانی قمصری، احسان دبستانی قمصری
ناشر چاپیانتشارات کهکشان دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات286
زبانفارسی
شابک978-622-7402-58-2
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای کاربردی ان اف تی

Debora
۱۴۰۲/۳/۳۱
به نظرم مطالب غیر مرتبط و اضافه در این کتاب زیاد بود. مثلا قسمتی که درباره ضرب پول آمریکا و اینکه با چه فلزی اون رو ساختن و تاریخچش به چه درد کسی که میخواد درباره NFT بدونه میخوره! یا اون قسمت که درباره تقلب در آثار هنری بود اینکه جکسون پولاک کیست برای من اهمیت نداشت من برای خواندن این کتاب وقت صرف کردم و دوست داشتم فقط راجع به NFT بخونم. نه اینکه تاریخچه کلاهبرداری‌ها رو بخونم! وقتم از این بابات طلف شد. به نظرم یه اشاره کوتاه میشد کافی بود. از بابت اطلاعات NFT بد نبود.
Nastaran
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
کتاب خوب و کاملی هست در زمینه NFT، برای درک بهتر مفاهیم بهتر هست بیشتر از یک بار مطالعه بشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کاربردی ان اف تی

برای دریافت کتاب راهنمای کاربردی ان اف تی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.