معرفی و دانلود کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی

عکس جلد کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی

کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی نوشته‌ی الی بول، مجموعه‌ای جامع، ساده و عمومی است که می‌کوشد اصول مهم و جزئیات حرفه‌ی کوچ زندگی را ارائه دهد. این کتابچه‌ی راهنما، به شما می‌آموزد که چطور موانع و چالش‌های عاطفی درونتان را درک کنید و از زندگی و شغلتان لذت ببرید.

درباره‌ی کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی

یکی از حرفه‌های پرطرفدار و موفق امروز، شغل مربیگری یا کوچینگ زندگی است. شاید تا چند سال پیش کمتر کسی از این رشته اطلاع داشت اما اکنون در تمام دنیا تبدیل به صنعتی پررونق شده؛ تاحدی که براساس آمارها نشان داده شده گردش مالی آن به بیش از یازده میلیارد پوند در سال می‌رسد. کوچینگ نوعی مشاوره است که به افراد کمک می‌کند سمت‌وسوی زندگی خود را تغییر دهند و به سمت اهدافشان پیش بروند. مربیگری زندگی شاید در ظاهر ساده یا حتی غیرضروری به نظر برسد ولی به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست. یک ورزشکار یا تیم حرفه‌ای، هر چقدر هم که قدرتمند باشد، بازهم به مربی نیاز دارد. مربی برای فرد یا تیم نقش مشاور، راهنما، مشوق، استراتژیست و تاکتیسین را دارد. نقشه‌ی راه می‌دهد، شرایط را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و برای رسیدن به هدف استراتژی تعریف می‌کند. همین موضوع را به زندگی هم می‌توان تعمیم داد.

ما هم در خیلی از لحظات زندگی نیاز به یک مربی حرفه‌ای داریم تا راهنمایمان باشد، به ما مشورت بدهد و کمکمان کند به مسیر درست بازگردیم. لایف کوچینگ، می‌تواند از زندگی شخصی تا حرفه‌ای را دربگیرد و در تمام شئون زندگی به فرد کمک می‌کند چالش‌ها را پشت سر بگذارد و به موفقیت برسد. یکی از کتاب‌هایی که به خوبی اصول این حرفه را آموزش می‌دهد، کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی (An A-Z of Life Coaching Tools, Tips & Techniques) نوشته‌ی الی بول (Ellie Bull) است. این کتابچه‌ی راهنما تقریباً تمام جوانب این شغل را معرفی می‌کند و شما را آماده می‌سازد تا یک لایف کوچ حرفه‌ای شوید.

الی بول سال‌ها به‌عنوان کوچ و مربی حرفه‌ای فعالیت داشته. او به افراد و سازمان‌های بسیاری کمک کرده و تجربه‌ای طولانی در مورد کوچینگ دارد. این نویسنده حاصل تجربیاتش را در کتابچه‌ای راهنما گردآوری کرده و عرضه نموده است. هدف نویسنده این بوده کسانی که به مربیگری علاقه دارند و یا دوست دارند کوچ زندگی خودشان باشند، این رشته را به‌طور کامل و اصولی یاد گرفته و به کار ببندند. او کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی را در 26 فصل (معادل 26 حرف الفبای انگلیسی) تدوین کرده و هر فصل را به یکی از قسمت‌های این حرفه اختصاص داده. همچنین تکنیک‌ها، راهکار و نکته‌هایی کاربردی به شما می‌دهد تا به کمک آن‌ها بتوانید بهتر بر موانع زندگی چیره شوید. بول در این کتاب به موضوعاتی همچون کاوش و بررسی عمیق، الگوی ترس، الگوی رشد، یادداشت‌برداری، تکنیک‌های بازنگری، تعیین اهداف، تکنیک زمان‌بندی، درک اهداف و... می‌پردازد. همین‌طور تمرینات فراوانی ارائه می‌دهد که کمک می‌کنند درک بهتری از موضوعات پیدا کنید و مهارت‌‌های خود را افزایش دهید.

کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی، اطلاعاتی جامع و کاربردی در مورد این حرفه به شما می‌دهد. درعین‌حال به کمکتان می‌آید تا چالش‌های زندگی‌تان را حل کرده و از زندگی لذت بیشتری ببرید. کتاب حاضر را بهنوش‌ سادات دستخط‌گشتی ترجمه کرده و نشر رهام اندیشه به چاپ رسانده است.

کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید وارد حرفه‌ی مربیگری شوید و یا می‌خواهید کوچ زندگی خودتان باشید، می‌توانید این کتاب را مطالعه نمایید.

با الی بول بیشتر آشنا شویم

الی بول، مربی و کوچ بریتانیایی است. بول از دانشگاه ساسکس فارغ‌التحصیل شده و از متخصصان توسعه‌ی هوش هیجانی به شمار می‌رود. او از بنیان‌گذاران شرکت LeverageEQ است که این هوش را به افراد و سازمان‌ها آموزش می‌دهد و کارگاه‌هایی را نیز در این زمینه برگزار می‌کند.

در بخشی از کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی می‌خوانیم

راهنمایی و هدایت کردن معمولاً زمانی رخ می‌دهد که یک فرد دارای دانش و آگاهی بیشتر و یا جایگاه بالاتری است که می‌تواند به دیگران راهکار بدهد. راهنمایی کردن معمولاً دارای طیف وسیعی است و به یک زمینه کاری محدود نیست. همانند مربیگری، راهنمایی کردن تنها بر دستاوردهای زمان حال و آینده تمرکز دارد؛ اما برخلاف مربی، استاد راهنما دارای مهارت و تبحر در یک زمینه خاص مشترک با مراجعه‌کننده خود است، در حالی‌که یک مربی به داشتن مهارت خاص مشابه مراجعه‌کننده خود نیاز ندارد.

یکی از تفاوت‌های اصلی این است که مربیگری به معنای مشاوره دادن نیست. وقتی من برای اولین بار تمرین‌های مربیگری را شروع کردم، یکی از اولین چیزهایی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کردم، مقاومت در برابر تمایلم به ارائه مشاوره به مراجعین بود. من به کسی گوش می‌دادم که داشت در مورد مسئله‌ای صحبت می‌کرد و باید با اشتیاق ورودم به بحث و دادن پیشنهادهای کاربردی مبارزه می‌کردم. تمام این اصرارها به نظر طبیعی هستند و نشانه‌های خوبی دارند. تمام افرادی که به رشته مربیگری علاقه‌مند هستند، افرادی هستند که دوست دارند به دیگران کمک کنند و این یک ویژگی قابل‌تحسین است؛ اما این نکته بسیار مهم است که بدانیم چرا نصیحت کردن افراد در بیشتر مواقع به نفع آن‌ها نیست.

تمام فرضیات مربیگری بر این باور استوار است که افراد از قبل پاسخ سخت‌ترین و پیچیده‌ترین سؤالات خود را می‌دانند، فقط به زمان، موقعیت مناسب و هدایت غیرمستقیم نیاز دارند تا بتوانند راه خود را به سمت تحقق اهداف و رشد و شکوفایی پیدا کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
A برای آنالیز مراجع
B برای عقاید
C برای حلقه نفوذ
D برای کاوش و بررسی عمیق
E برای جست‌وجوی ایجاد تغییر
F برای الگوی ترس
G برای الگوی رشد
H برای تکالیف
I مکالمه آغازین (تماس اکتشافی)
J برای یادداشت‌برداری
K برای مهارت‌های کلیدی مربیگری
L برای زبان
M برای MBTI
N برای NLP
O برای الگوی اسکار
P برای بررسی پیشرفت
Q برای پرسشنامه
R برای تکنیک‌های بازنگری
S برای تعیین اهداف
T برای تکنیک زمان‌بندی
U برای درک اهداف
V برای ارزش‌ها
W برای چرخ زندگی
X برای تمرینات اضافه
Y برای شما (به‌عنوان یک مربی)
Z برای نسل زد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی
نویسنده
مترجمبهنوش سادات دستخط گشتی
ناشر چاپیانتشارات رهام اندیشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات197
زبانفارسی
شابک978-622-264-244-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی

وهیشتا کاویانی
۱۴۰۲/۸/۳۰
به شدت کتاب مفیدی هست برای کوچینگ و رهبری. نثر خوب و روانی داره. برای شناخت خود و مراجع کننده و راهبری جلسات کوچینگ عالی هست.
pedram aghaee
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
کتابی بسیار عالی بود در زمینه کوچینگ و تکینک‌های خیلی خوبی داشت در زمینه رسیدن به اهداف و برنامه‌ریزی برای آن کوچ
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی

برای دریافت کتاب راهنمای کاملی از روش‌ها، نکات و تکنیک‌های مربیگری زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.