معرفی و دانلود کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

عکس جلد کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

پرونده مختومه اعلام شده است. همه نتیجه را پذیرفته‌اند، جز پیپا. هالی جکسون در کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب، ما را سراغ پرونده‌ی قتلی می‌برد که پنج سال پیش انجام شده اما هنوز رازهای نهان بسیاری در آن وجود دارد. این رمان رازآلود افتخارات فراوانی را برای نگارنده خود به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب:

آندی بل را دوست‌پسرش، سال سینگ، به قتل رسانده است. همه‌ی شهر می‌دانند که او این کار را کرده است. پلیس هم این ماجرا را تأیید می‌کند. اما راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب (A Good Girl's Guide to Murder) درباره‌ی دختری به نام پیپا است که درباره‌ی این موضوع تردید دارد، پیپا این موضوع را به‌عنوان پروژه‌ی تحقیقاتی خود انتخاب می‌کند.

هالی جکسون (Holly Jackson) در این کتاب جذاب و نفس‌گیر ما را با پیپا همراه می‌کند. پیپا از کودکی سال را می‌شناخت؛ او پسر بسیار مهربانی بود. چطور ممکن است چنین پسری دوستش را بکشد و بعد دست به خودکشی بزند؟ آیا پای شخص دیگری درمیان است؟ آیا قاتلی در شهر هست که می‌خواهد پنهان بماند؟

این کتاب معمایی که تابه‌حال میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسیده اولین جلد از مجموعه‌ای است که تا کنون سه جلد اصلی و یک جلد فرعی آن منتشر شده‌اند. دومین جلد این مجموعه با نام «دختر خوب، خون بد» نیز به فارسی برگردانده شده است.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب:

- این کتاب چنان من را درگیر خودش کرد که هرچه را در اطرافم می‌گذشت فراموش کردم. فقط و فقط می‌خواستم که همراه پیپا معما را حل کنم. (پاپ‌شوگر)
- تریلری منسجم، به‌شدت خواندنی، با طرح داستانی بسیار جذاب. (گاردین)
- رمانی معمایی که با آن ناخن‌های خود را می‌جویید. (ناتاشا پرستون)
- بسیار بسیار هوشمندانه. (ساوانا براون)

افتخارات کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب:

- نامزد بهترین رمان برای مخاطبان جوان در سال 2020 در گودریدز
- بهترین رمان برای مخاطبان جوان به انتخاب آمازون
- از پرفروش‌ترین مجموعه‌های نیویورک تایمز

کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های رازآلود و معمایی علاقه دارید، چندان مهم نیست که نوجوان هستید یا بزرگ‌سال، این کتاب شما را غرق خود می‌کند.

با هالی جکسون بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی بریتانیایی در دانشگاه ادبیات و نوشتن خلاقانه خوانده است و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی زبان انگلیسی دریافت کرده است.

هالی جکسون اولین رمان خود را در پانزده‌سالگی نوشت، اما بیش از همه با مجموعه‌ی «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» شناخته می‌شود. جکسون با این مجموعه به یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز تبدیل شد و کتاب‌های او تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخته است.

در بخشی از کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب می‌خوانیم:

پیپ می‌دانست آن‌ها کجا زندگی می‌کنند.

در لیتل کیلتون، همه می‌دانستند آن‌ها کجا زندگی می‌کنند.

خانه‌شان در شهر مثل خانه‌های تسخیرشده بود؛ هنگام گذر از کنارش، سرعت قدم‌های مردم بیشتر و حرف در گلوهایشان خفه می‌شد. بچه‌های پرشروشور در راه بازگشت از مدرسه به خانه، دور هم جمع می‌شدند و همدیگر را شیر می‌کردند که بدوند و دروازۀ مقابل خانه را لمس کنند.

اما خانه به تسخیر ارواح درنیامده بود، تنها سه فرد غمگین درونش بودند که سعی داشتند مثل سابق به زندگی‌شان ادامه دهند، خانه‌ای که در آن خبری از سوسو زدن نور یا افتادن خودبه‌خود صندلی نبود، اما با اسپری تیره‌رنگ، رویش نوشته بودند خانوادۀ آشغال و با سنگ، شیشۀ پنجره‌هایش را شکسته بودند.

همیشه، برای پیپ سؤال بود که چرا آن‌ها از آنجا نرفته‌اند. نه‌اینکه مجبور باشند... آن‌ها مرتکب هیچ کار اشتباهی نشده بودند. ولی نمی‌دانست چطور با آن وضعیت زندگی می‌کنند.

پیپ چیزهای زیادی می‌دانست. می‌دانست که هیپوپوتومونستروسسکویپدالیوفوبیا اصطلاح تخصصی ترس از کلمات طولانی است، می‌دانست نوزادان بدون کاسۀ زانو به دنیا می‌آیند، بهترین نقل‌قول‌های افلاطون و کاتو را واژه‌به‌واژه از بر بود و همچنین، می‌دانست که بیشتر از چهار هزار نوع سیب‌زمینی وجود دارد. ولی نمی‌دانست خانوادۀ سینگ چطور توانش را یافتند که اینجا بمانند... اینجا، در کیلتون، زیر بار خیل چشمانِ گردشده، اظهار نظراتی که آن‌قدر بلند زمزمه می‌شدند تا به گوش برسند و گپ و گفت کوتاه همسایه‌ها که دیگر هیچ وقت به مکالمات طولانی تبدیل نشدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب
نویسنده
مترجمفرسیما قطبی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-665264-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

فرزانه امیدی
۱۴۰۱/۸/۳
کتاب خوبی هست، ژانر معمایی و جنایی داره... البته معما در حد کتابهای اگاتا کریستی نیست ولی در حد خودش خوبه.. من معمولا سخت جذب یک کتاب یا یک فیلم میشم ولی به نظرم چون نسبتا روند کندی نداشت و در حدود ۶۰ درصد کتاب وقایع بدون توصیف اضافه روایت میشدن، برام جذاب بود... همچنین برای کسانی که یکم تم کتابهای نوجوانان را دوست دارن، می‌تونه لذت بخش باشه... البته کاملا سیر کتاب بزرگسالانه و بالغانه بود.. از نقاط ضعفش میشه به پیچ و تاب کم معما، در بعضی از فصل‌ها نقل روایات اضافه را نام برد.. به نظرم نسخه نمونه را دانلود کنید و اگر از روند کتاب لذت بردید، خریداری کنید
Hestia ***
۱۴۰۱/۴/۲۱
یک کتاب معمایی و جنایی عالی از هالی جکسون؛
البته این موضوع رو نباید نادیده گرفت که همواره یک ترجمه‌ی روان و دلنشین، زیبایی و جذابیت داستان رو دوچندان می‌کنه و خانم فرسیما قطبی به خوبی این کار رو انجام دادن.
عاشق شخصیت جسور، هوشمند، پیگیر و بااعتماد به نفس پیپا شدم.
یعنی تا زمانی که معمای قتل
رو حل نکرد یه لحظه هم آروم نگرفت😀😀و پا به پاش منِ خواننده هم دنبال سرنخ و نشونه‌ای از ماجرای پیچیده‌ی قتل آندی بل بودم.
مژگان دیانتی
۱۴۰۱/۸/۳
کتابی بسیار جذاب
کتاب در مورد دختری است که برای انجام یک پروژه تحصیلی وارد ماجرای قتلی می‌شود و ادامه ماجرا. قلم نویسنده و صد البته مترجم بسیار عالی بود کتاب پر از فراز و نشیب بود و همین امر بسیار آنرا جذاب و تاثیر گذار کرده. نکات جالبی دارد که برا همه دانستنش ضروری است.
خانواده می‌تواند از ما
یک هیولا با یک فرشته بسازد.
بسیار این کتاب را دوست داشتم. موضوع ان جنایی بود.
مرسی از کتابراه برای این کتاب عالی خواهش می‌کنم کنابهای این نویسنده را صوتی کنید
الهام کریمی
۱۴۰۲/۸/۲۵
سه گانه عالی جکسون چند شب ندا بیدار نگه داشت و من که عاشق ژانر جنایی و ادبیات نوجوان هستم هر دو رو در این سه جلد تلفیق شده یافتم و چنان لذت بردم که گشتم و جلدهای دیگر رو هم در کتابراه عزیز خواندم. سبک داستان پردازی جدید و غیر قابل پیش بینی جکسون، آدم رو کاملا جذب میکنه. بعد از تموم شدن جلد سوم تا مدتها نمی‌تونستم کتاب دیگه‌ای بخونم. با تشکر از کتابراه
لیلا فرضی
۱۴۰۱/۱/۱۸
خیلی خوشم اومد
اصلا نمیتونستم کنارش بزارم
دائما ذهنم درگیر بود که قاتل کیه
خیلی خوب شخصیت هارو کنار هم قرار داده بود و دائما توضیح داده میشد تا خواننده فراموش نکنه
فقط آخرش در پیدا کردن قاتل آندی کمی غلو دخیل بود….
ولی در کل عالی بود
بعد از مدت‌ها یه رمال خوب خوندم
mona tamimi
۱۴۰۲/۶/۳۰
این کتاب فوق العاده است. هیچ کلمه‌ای نمیتونه جذابیت و نفس گیر بودن داستان این کتاب روتوصیف رو توصیف کنه. یکی از بهترین کتاب رمان جنایی بود که خوندم. من 3 روزه 378صفحه رو خوندم و به جرات میتونم بگم هر دقیقه که جلوتر میرفتم استرسم بیشتر میشد و نفسم از هیجان میگرفت. من لحظه لحظه داستان رو زندگی کردم
Samia A
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
اینکه نویسنده چطور این داستان جنایی رو نقل کرده، جالب بود... (در قالب گزارش و بعضی جاها سوم شخص مفرد)، البته من از اوایل کتاب تونستم قاتل رو حدس بزنم ولی باز هم آخر داستان سوپرایز داشت.
به کسانی که طرفدار ژانر معمایی و جنایی هستن خوندنش رو توصیه می‌کنم... ارزش یک بار خوندن رو داره
شهرام ذاکرین
۱۴۰۰/۱۱/۷
بسیار عالی بود
یک متن منسجم و منطقی
یکی از بهترین داستانهای این سبک رو پیش رو دارین، امیدوارم از خوندنش لذت ببرین.
و البته یک ترجمه و ویراستاری خوب و بدون نقص. 👌😊
حتما جلد دومش و اگر ترجمه بشه سومش رو هم می‌خونم.
narin karimzadeh
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
به نظرم کتاب تقریبا خوبی بود برای بار اول خوندن می‌تونه در حد یک کتاب جنایی خوب باشه هرچند من همون اول کتاب قاتل و حدس زدم اما در آخر کتاب تونست غافلگیرم کنه هرچند می‌دانم که این یک اسپویله اما کتابهای جنایی که در آن قتل بدون برنامه ریزی و اتفاقی پیش میاد مورد علاقه م نیست
Mint chocolate
۱۴۰۱/۹/۷
این کتاب قلم جذاب و روانی داشت و خوب هم ترجمه شده بود. البته قسمت معمایی خیلی قوی‌ای نداشت ولی داستانش و نحوه نگارشش باعث میشه شما پیگیر داستان بشین. اگه کتاب جنایی و معمایی دوست دارین این کتاب ممکنه بهترین گزینه نباشه ولی ارزش خوندن داره.
S Tavakol
۱۴۰۱/۷/۳۰
کتاب عالی. قلم نویسنده و مترجم عالی. داستان عالی
من هر سه جلدشو خوندم که دنبالی‌ی هم هستن تقریبا و هر سه جلد پیپا گاراگاه نوجوان این کتاب پرونده‌هایی رو دنبال میکنه و معماها رو به شیوه خودش حل میکنه. و اصلا نمیتونی حدس بزنی اخرش چی قراره بشه.
نیلوفر حاج سید جوادی
۱۴۰۱/۷/۷
کتاب راجب دختری به نام پیپاس که داره برای مدرسه‌اش تحقیقی می‌نویسه دختر داستان شجاع ونترس ‌باهوش. اون می‌تونه راز قتل پرونده رو بفهمه، من خوشم اومد با اینکه خیلی اسم وشخصیت تو داستان بود، گاهی اسم‌ها رو قاطی می‌کردم، موضوع وروند داستان خوب بود
yasin mohammadi
۱۴۰۱/۳/۲۳
چیزی نمی‌تونم بگم چون میترسم از متن کتاب چیزی رو لو بدم و لذت خوندنش رو از دست بدید.
حقیقتا متن منسجم و دقیق و بدون ایراد
مناسب برا اونایی که دوست دارن رمانی بخونن که تو مغزشون شبانه روز مرور بشه👌
دختر بارون
۱۴۰۱/۶/۱۷
اگه تردید دارین که کتاب رو بخرین یا نه، باید بگم حتما انجامش بدین!
چون انتظاری که از کتاب جنایی دارین رو برآورده می‌کنه...
با پایان شوکه‌کننده، هیجان‌های مناسب و به‌جا و از همه مهم‌تر، با شخصیت پردازی درست و خیلی خوبی که داره.
دوشنبه
۱۴۰۲/۱/۱۱
اونقدر غرق کتاب می‌شید که زمان از دستتون در میره. داستان پردازی و شخصیت پردازی واقعا عالیه. پایان داستان هم واقعا عالی بود. همه وقایع کنار هم قرار گرفتن و یه پایان منطقی و قشنگ رو شکل دادن. واقعا پیشنهاد میکنم✨
مشاهده همه نظرات 122

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

برای دریافت کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.