معرفی و دانلود کتاب دختر خوب، خون بد

عکس جلد کتاب دختر خوب، خون بد
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر خوب، خون بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر خوب، خون بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر خوب، خون بد

کتاب دختر خوب، خون بد رمانی‌ست مهیج، رازآلود و خواندنی که هالی جکسون آن را در ادامه‌ی مجموعه داستان «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» به نگارش درآورده است. پیپ فیتز-آموبی تصمیم گرفته کارگاه بودن را به کل کنار بگذارد. آن هم با اتفاقاتی که در پرونده‌ی قبلی از سر گذرانده بود. آیا پیپ می‌تواند به عهدی که با خود بسته وفادار بماند؟ گفتنی‌ست این مجموعه افتخاراتی همچون پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز را از آن خود کرده است.

درباره کتاب دختر خوب، خون بد:

بگذارید قبل از این که به سراغ معرفی کتاب دختر خوب، خون بد (Good Girl Bad Blood) برویم، از شما خواهشی کنیم. اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید، به سراغ رمان تازه‌ی هالی جکسون (Holly Jackson) نیایید. چرا که این اثر به گونه‌ای شما را سر جایتان میخکوب می‌کند که تا آن را به پایان نبرید، نمی‌توانید از خواندن دست بکشید. بنابراین خود را برای فکی قفل شده، مقداری معده‌درد و البته نوعی هیجان که تا کنون نظیر آن را در کمتر رمانی تجربه کرده‌اید،‌‌ آماده کنید!

حتماً آن پرونده‌ی قتل جریان‌ساز را به خاطر دارید. پرونده‌ی مختومه‌ی قتل آندی بل. همانی که پیپ فیتز-آموبی آن را بر عهده داشت. حالا دیگر همه‌ی شهر پذیرفته بودند که سال سینگ، دوست‌پسر آندی، او را به قتل رسانده است. مگر دختری جوان به نام پیپا... او بود که با تردید در امری پذیرفته شده، ماجرا را به کل تغییر داد...

اکنون یک سال از آن ماجرا گذشته و پیپ به همراه همکارش پادکستی را درباره‌ی قتل اندی بل در فضای مجازی منتشر کرده‌اند؛ پادکستی که به‌سرعت در صدر فهرست آیتونز جای گرفته است. حالا با تمام ماجراهایی که پیپ از سر گذرانده و تمام انرژی‌هایی که پرونده‌ی «کشف قتل از یک دختر خوب» از او گرفته، به این نتیجه رسیده است که روزهای کاراگاهی‌اش به سر آمده و بهتر است از این کار که به علاقه‌ای ناسالم و افراطی تبدیل شده، دست بردارد. اما آیا او می‌تواند بر عهدش باقی بماند؟

بله، گمان می‌کنیم شما نیز تا الان پی برده باشید که پیپ نتوانست به حرف خود عمل کند. در واقع،‌ او که عهد بسته بود «دیگر هرگز کارآگاه‌بازی درنمی‌آورم» و «غرق شدن در دنیای رازهای شهری به سر آمده» همگی با ناپدید شدن فردی به نام «جیمی رینالدز» قولش را زیر پا گذاشت. گرچه پلیس این پرونده را در دسته‌ی کم‌خطرها قرار داده بود و همه‌ی کسانی که جیمی را می‌شناختند امیدوار بودند که به زودی سروکله‌اش پیدا شود، با این حال پیپ معتقد بود اینجا فرصتی برای امید نیست. اینگونه شد که خود دست به کار شد و ماجرای کتاب دختر خوب، خون بد شکل گرفت.

این رمان که دنباله‌ای بر کتاب پرفروش راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب است، اولین بار در سال 2020 منتشر شد. این اثر همچون جلد قبلی با استقبال گسترده‌ی خوانندگان و منتقدان مواجه شده و گفتنی‌ست هالی جکسون یک جلد فرعی نیز بر دنباله‌ی این سه‌گانه تألیف کرده است.

جالب است بدانید نویسنده‌ این داستان هیجان‌انگیز را از دو پرونده‌ی جنایی که در بریتانیا رخ داده بودند، الهام گرفته است. نکته‌ی قابل‌توجهی که در مواجهه با این اثر وجود دارد، استقبال گسترده‌ی طرفداران پادکست‌های معمایی - جنایی از آن است. هالی جکسون به خوبی می‌داند چگونه شما را درگیر داستان کند. به‌شیوه‌ای که از دنیای امن خود خارج شوید و به‌ناگاه خود را در حال ناخن جویدن بیابید! او داستانی مبتکرانه را پیش روی شما قرار می‌دهد که بی‌اغراق قلبتان را به تپش وا می‌دارد. هر آنچه را که باید در باب این معمای اعتیادآور گفتیم! این شما و این راز قتلی معماگون و حل‌نشدنی...

جوایز و افتخارات کتاب دختر خوب، خون بد:

- از پرفروش‌ترین مجموعه‌های نیویورک تایمز
- برنده کتاب سال بریتانیا
- موردانتظارترین کتاب بین‌المللی
- قرار گرفته در فهرست نهایی جایزه‌ی WATERSTONES

نکوداشت‌های کتاب دختر خوب، خون بد:

- تریلری پرتنش و فوق‌العاده خواندنی با پیرنگی هنرمندانه. (گاردین)
- داستانی سریع و سرشار از پیچ‌وخم. (School Library Journal)
- اثری عالی و پر از پیچ ‌وخم برای طرفداران داستان‌های نوجوان (Book Riot)

کتاب دختر خوب، خون بد مناسب چه کسانی است؟

نه تنها نوجوانان، که تمامی طرفداران کتاب‌های معمایی و رازآلود در هر سنی شیفته‌ی رمان دختر خوب، خون بد خواهند شد.

با هالی جکسون بیشتر آشنا شویم:

هالی جکسون نویسنده‌ا‌ی بریتانیایی‌ست که در سال 1992 متولد شد. او در دانشگاه ادبیات و نوشتن خلاقانه خوانده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی زبان انگلیسی دریافت کرده است.

هالی جکسون اولین رمان خود را در پانزده‌سالگی نوشت، اما بیش از همه با مجموعه‌ی «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» شناخته می‌شود. جکسون با این مجموعه به یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز تبدیل شد و کتاب‌های او تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخته است.

در بخشی از کتاب دختر خوب، خون بد می‌خوانیم:

کلمات در هم تنیدند و مثل شاخه‌های تاک فاصله‌ها را پر کردند. چشمانش تار و دستخطش نامفهوم شد. پیپ به صفحه نگاه می‌کرد اما آنجا نبود. حالا اوضاع این‌طور بود: حفره‌هایی بزرگ تمرکزش را به هم ریخته بودند و او هم اسیرشان شده بود. قبلاً عاشق این بود که دربارۀ تشدید جنگ سرد مقاله بنویسد. «واقعاً» برایش مهم بود. قبلاً چنین آدمی بود، اما حالا چیزی در وجودش عوض شده بود. خوشبختانه فقط به زمان نیاز داشت تا آن حفره‌ها دوباره پر شوند و اوضاع به حالت عادی برگردد.

موبایلش زنگ زد و اسم کارا روی صفحه آمد. وقتی پیپ جواب داد کارا گفت: «عصر به‌خیر خوشگل خانم. آماده‌ای فیلم ببینیم و خوش بگذرونیم؟»

«آره. دو ثانیه صبر کن.» پیپ لپ‌تاپ و موبایلش را برداشت، به سمت تخت رفت و ملافه را روی خودش کشید. کارا پرسید: «محاکمۀ امروز چطور بود؟ نائومی می‌خواست بره و از نات حمایت کنه، ولی نمی‌تونست با مکس رودررو بشه.»

پیپ آه کشید. «همین الان آپدیت بعدی رو بارگذاری کردم. خیلی عصبانی‌ام، چون من و راوی مجبوریم احتیاط کنیم و مدام بگیم "ظاهراً". تازه با اینکه می‌دونیم مکس مقصره نباید چیزی بگیم که با "فرضیۀ بی‌گناهی‌اش" تداخل داشته باشه. همه‌اش کار اون بوده.» «آره. چندش‌آوره. ولی اشکالی نداره. تا یه هفتۀ دیگه تموم می‌شه.» کارا روی تختش غلت زد و یک لحظه صدا قطع شد. «هی! حدس بزن امروز چی پیدا کردم.»

«چی؟»

«تو تبدیل به میم شدی. یه میم واقعی که غریبه‌ها توی رِدیت پستش می‌کنن. رفتن سراغ اون عکسی که با کارآگاه هاکینز جلوی میکروفون‌های رسانه‌ها ایستادی. همون موقع که انگار داری بهش چشم‌غره می‌ری.» «واقعاً هم داشتم بهش چشم‌غره می‌رفتم.» «عنوان‌های خیلی بامزه‌ای براش زدن. انگار جای میم "دوست‌دختر حسود" رو گرفتی. عنوان یکی‌اش "من" هست. از زبون تو نوشتن: "وقتی مردها توی اینترنت جوک خودم رو برام توضیح می‌دن".» کارا خندید و ادامه داد: «معلومه موفق شدی و به میم تبدیل شدی. باز هم برای تبلیغ بهت پیام دادن؟»

فهرست مطالب کتاب

بعد و قبل
یک ماه بعد
یکشنبه: دو روز پس از گم شدن
دوشنبه: سه روز پس از گم شدن
سه‌شنبه: چهار روز پس از گم شدن
چهارشنبه: پنج روز پس از گم شدن
پنجشنبه: شش روز پس از گم شدن
جمعه: هفت روز پس از گم شدن
یکشنبه: شانزده روز بعد
شنبه: شش روز بعد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر خوب، خون بد
نویسنده
مترجممحدثه احمدی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-7566-37-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر خوب، خون بد

Samia A
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
باز هم کارآگاه پیپا:)
ارتباطش با جلد قبلی (راهنمای کشف یک قتل از یک دختر خوب) خوب بود... ولی از یه جهت با داستان قبلی فرق داره: تو جلد قبلی قاتل یا قاتلین از بین همون شخصیت‌هایی بودن که از ابتدا باهاشون آشنا شدیم، تو این کتابم همین طوره اما اواخر کتاب با یه مساله‌ای روبرو میشیم که انگیزه‌ی اصلی و
قتله ولی هیچ کجای داستان هیچ اشاره‌ای بهش نشده نمیشه باهاش همذات پنداری کرد، به همین دلیل شاید یه کم انگیزه‌ی قتل شوکه تون کنه اما بازهم پرداختش به موضوع و مساله‌ای که از این طریق می‌خواد مطرح کنه راضیتون می‌کنه
در کل شخصیت پردازی‌های هالی جکسون رو دوست دارم
Hestia ***
۱۴۰۱/۴/۲۹
در این کتاب که به نوعی ادامه‌ی جلد قبلی هست باز هم با یه معمای پیچیده و مواجه میشیم
چقدر قلم هالی جکسون به لطف ترجمه‌ی دلنشین و روان خانم محدثه احمدی، زیباست.
باز هم پیپای دوست داشتنی و پیگیر که جسورانه به دنبال حل معماهاست.
البته موضوع داستان، به اندازه‌ی جلد اول برام جذابیت نداشت
اما چون
غیر قابل حدس بود و شخصیت پردازی عالی بود و انسجام متن و ارتباطش با جلد قبل به خوبی حفظ شده و آب بندی شده و سرسری نوشته نشده قابل تحسین هست.
Ryhne mohmdyn
۱۴۰۱/۷/۲۰
تازه کتابو تموم کردم؛ باید بگم عاشق قلم نویسندش و داستان پردازی هیجانی و جذابش شدم.
انقدر کتاب اول برام کشش داشت که به محض اینکه تمومش کردم این کتاب شروع کردم؛ بنظرم خوندن کتاب اول برای درک بهتر شخصیت‌ها رفتار هاشون و گذشته و ارتباطشون مهمه.
دوست داشتم از یکی از شخصیت‌های داستان که اولش ازش بدم میومد و بعد حسم بهش عوض شد بگم ولی داستان اسپویل میشه پس فقط توصیه می‌کنم بخونید.
پرنیان مرادی
۱۴۰۱/۹/۲۸
این کتاب به نوعی ادامه ی《راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب》هست و بازهم با یک معمای پیچیده رو به رو میشویم
قلم هالی جکسون و ترجمه بسیار روان خانم محدثه احمدی بسیار زیباست
بازهم پیپا فیتز آموبی دوست داشتنی و پیگیر به دنبال حل معماست
موضوع داستان اندازه جلد اول جذابیت نداشت ولی چون قابل حدس نبود و شخصیت پردازی خیلی عالی بود و ارتباطش با جلد قبلی خیلی خوب حفظ شده بود قابل تحسین است
Alen
۱۴۰۲/۵/۲۴
بد نبود جالب بود ولی کتاب اولش (راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب) بیشتر پسندیدم، ذهن آدمو درگیر می‌کرد بخاطر معماها مخصوصاً آخرای کتاب، اما بنظرم یه جاهایی‌شو خیلی کش‌ داده بود و یکسری توصیفات اضافه بودن، اگه نبود هم میشد فهمید و داستان رو پیش برد، بیشتر از آخر داستان لذت بردم و برای یه بار خوندن بد نیس، کتاب، کتاب تینیجی هس‌ بنظرم
الهام کریمی
۱۴۰۱/۵/۱۵
من چند ساعت کتاب رو زمین نگذاشتم تا تموم شد هم اشک هم ترس هم آدرنالین بالا، همه رو تجربه کردم الان ساعت ۳ نیمه شبه ولی من از فکر پیپ بیرون نمیام. اگر جلد اول رو نخوندین حتما قبل از این کتاب بخوانید و یک جای دنج پیدا کنید چون نمیتونید سر از روی گوشی و کتاب الکترونیک بردارید.
book's bff
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بهترین کتاب جنایی که میتونید بخونید یکیش " راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب " و " دختر خوب خون بد" هست
واقعا اصلا فکر نمیکردم با یه رمان انقدر حال کنم و انقدر ازش خوشم بیاد هرچقدر که میگذشت من بیشتر و بیشتر بهش علاقه مند میشدم واقعا ارزش خوندن داره حتما پیشنهاد میکنم:))))
mersedeh dadjou
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
عاااالی، من قلم این نویسنده رو خیلی زیاد دوست دارم. کتاب قبلی این نویسنده عالی بود این کتابش هم خیلی خوب بود. از این سری مجموعه که ۴ تا هستن من همه رو گرفتم و دو تای دیگه‌اش باقی مونده که میخوام بخونم. امیدوارم اونها هم مثل این دو تا عالی باشن. مرسی کتابراه
پونه
۱۴۰۲/۳/۱۱
مثل جلد اول کتاب بی نقص بود.
میتونم بگم حتی هیجان انگیز تر از جلد اول بود چون دنبال یه شخص مفقودی میگشتن و شانس زنده پیدا کردنش رو داشتن. فقط هر چقدر که زمان میگذشت شانسشون کمتر و کمتر میشد. قلم نویسنده رو هم خیلی دوست دارم و ترجمه خوبی هم داشت.
Zahra Sadr
۱۴۰۱/۵/۱۸
جلد اول این کتاب، راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب، هر دو جلد کتاب‌های گیرا و جذابی هستند. ژانر جنایی و هیجان و دلهره و شاید ترس تجربه کنید. در جلد دوم شخصیت اصلی با دنیای واقعی و ترسناک‌اش روبه رو شده و کاملا مشخص که شرایط روحی سختی پشت سر میزاره.
آناهیتا شاهنظری
۱۴۰۳/۱/۲۳
این نویسنده عادت داره ۱۵۰ صفحه اول کتاب و بی حوصله و نوار خالی پر کنه ولی از نیمه‌های کتاب مثل کتاب قبلیش (راهنمای کشف یک قتل از دختر خوب) دیگه نمیتونی کتاب و زمین بگذاریو دوست داری ببینی آخرش چی میشه من که خیلی دوستش داشتم
نگار ملکی
۱۴۰۱/۹/۳
من عاشق دو جلد کتاب هستم، داستان زیبا، شخصیت پردازی قوی و کاملا غافلگیر کننده، مسلما تا پایان کتاب با کشش آنرا دنبال می کنید، دختر جسور و کنجکاو و البته دختر خوب داستان به شدت باهوش و با انگیزه هست و شما را با خود همراه می کند.
الهام نظاری
۱۴۰۱/۶/۲۰
درست مثل کتاب قبلی این نویسنده عالی و نثر پرقدرت و پر از چالش‌هایی که اجازه نمیدن کتاب رو لحظه‌ای زمین بگذارید. درکنار همه اینها ترجمه بسیار روان و دقیق اثر اون رو به کتابی فوق العاده تبدیل کرده که خوندنش رو به همه توصیه میکنم.
sheyda عaz
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
داستان خیلی خوب به ماجرای قبلی وصل میشه و بعد از اون ادامه پیدا میکنه معماها خیلی خوب یکی یکی کشف میشه تقریبا آخرای داستان میشه حدس زد شخصیتی که دنبالشن کیه اما باز هم آدم دوست داره تا آخر داستان همراه باشه. کتاب خیلی خوبیه.
زهره ابازری
۱۴۰۲/۱۲/۸
پیشنهادم این هست که هر دو کتاب این نویسنده کاملا متفاوت رو پشت سر هم بخونید نوع خاص نگارش هردو کتاب که به گونه‌ای خالی از وسواس نوشته شده آسودگی خاص قلم نویسنده ویژگی بارز هر دو کتاب بود که نظر من رو جلب کرد
مشاهده همه نظرات 49

راهنمای مطالعه کتاب دختر خوب، خون بد

برای دریافت کتاب دختر خوب، خون بد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.