معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب
قیمت:
۱۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب، اثری پرفروش، نامزد جایزه‌ی گودریدز و برنده‌ی جایزه‌ی کنتاکی بلوگرس است که توسط نویسنده‌ی معاصر بریتانیایی، هالی جکسون نوشته شده است. جکسون در این کتاب، از رمزورازهای پرونده‌ی قتلی صحبت می‌کند که سال‌ها پیش اتفاق افتاده اما ابهاماتِ فراوانِ آن، هنوز پرونده را برای بسیاری از افراد باز نگه داشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

هالی جکسون (Holly Jackson) در کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب (A Good Girl's Guide to Murder) راوی داستان دختری به نام پیپا (پیپ فیتز آمبی) است که درباره‌ی نتایجِ تحقیقاتِ پلیس از یک پرونده‌ی قتل تردید دارد. سال سینگ، دوست‌دخترش آندی‌بل را به قتل رسانده است یا حداقل این چیزی است که تمامِ مردمِ شهر به آن باور دارند؛ اما پیپا که او را از کودکی می‌شناسد، نمی‌تواند باور کند پسری به این مهربانی، به چنین قتلی دست بزند و بعد از آن هم خودکشی کند. پیپا که این ماجرا را غیرممکن می‌داند به این فکر می‌افتد که شاید پای قاتلی در میان است؛ قاتلی که این جنایات را مرتکب شده و اکنون می‌خواهد خود را از همه پنهان کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

پیپ با راوی، برادر سال، سفری هیجان‌انگیز را آغاز می‌کنند تا قاتل واقعی را بیابند. آن‌ها در تحقیقاتِ خود به شواهدی تکان‌دهنده برمی‌خورند که نه تنها پرده از روی این اتفاق برمی‌دارد و شهر را به شوک فرو می‌برد بلکه توجه رسانه‌ها را به خودشان جلب کرده و به‌عنوان قهرمان مورد ستایش قرار می‌گیرند.

هالی جکسون، نویسنده‌ای بریتانیایی است که اغلب به نگارشِ رمان‌های نوجوان می‌پردازد. او را بیشتر به‌دلیل انتشار مجموعه رمان‌های راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب می‌شناسند. اولین جلد این مجموعه در سال 2019 به انتشار رسید و جوایز و افتخارات بسیاری را برای جکسون به ارمغان آورد و او را به‌عنوان نویسنده‌ای موفق و پرفروش مطرح ساخت.

کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب اولین جلد از مجموعه‌ای چهار جلدی است. جلدهای دیگر این مجموعه، «دختر خوب، خونِ بد» در سال 2020، «به خوبیِ مرده» در سال 2021 و «شادی را بکش» در سال 2022 منتشر شده‌اند. راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب، چیزی بیش از یک داستان ساده است. هالی جکسون در این کتاب، راوی داستان‌های خانواده‌ها و جامعه‌ای است که پوشیده از یکدیگر، گاه به کارهایی نادرست و غیراخلاقی دست می‌زنند. گرفتار شدن در میانه‌ی بحرانی به این بزرگی، آن جنبه‌های نهانی را آشکار کرده و آن‌ها را روبه‌روی یکدیگر قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب را نشر نون با ترجمه‌ی فرسیما قطبی چاپ کرده است. نسخه‌ی شنیداری این کتاب را به همت نشر صوتی آوانامه و با صدای سحر بیرانوند می‌شنوید.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

سپتامبر سال 2022 بی‌بی‌سی اعلام کرد تصمیم به ساخت سریالی تلویزیونی با اقتباس از کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب گرفته است و در ژوئن 2023 اعلام شد ساخت این سریال آغاز شده است و اما مایرز و زین اقبال نقش‌های پیپ و راوی را در آن بازی می‌کنند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

  • دریافت عنوانِ کتابِ فوق‌العاده برای نوجوانان توسط انجمن کتابخانه‌های آمریکا در سال 2021
  • برنده جایزه کنتاکی بلوگرس در سال 2022
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین رمان جوان در سال 2020
  • قرار گرفتن در فهرست جایزه‌ی کتاب YA در سال 2020
  • برنده‌ی عنوان بهترین کتاب سال تخیلیِ کودکان در جوایز کتاب 2020 بریتانیا
  • بهترین رمان جوان به انتخاب آمازون
  • قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین مجموعه‌های نیویورک تایمز
  • دریافت عنوان کتاب پرفروش ساندی تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

  • کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب اثری است که به خوبی پردازش شده؛ کتابی برای مخاطبانی که از داستان‌های مرموز و نگه‌داشته شدن در حالت تعلیق لذت می‌برند. (Kirkus Reviews)
  • کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب اثری هیجان‌انگیز، به‌شدت شنیدنی با طرح داستانی بسیار سرگرم‌کننده و گیراست. (The Guardian)
  • چنان محو کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب شدم که هرچه در اطرافم می‌گذشت را فراموش کردم. تنها می‌خواستم همراه پیپ به داستان ادامه بدهم. (PopSugar)
  • راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب اثری غافلگیرکننده است که شما را روی صندلی‌تان میخکوب خواهد کرد. (Los Angeles Times High School Insider)
  • رمان راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب باعث می‌شود تا هنگام مطالعه، ناخن‌هایتان را بجوید. (ناتاشا پرستون، نویسنده‌ی آثار پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب را به تمامی علاقه‌مندان رمان‌های معمایی و اسرارآمیز به‌ویژه نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب می‌شنویم

انگار چیزی کمی فاسد شده بود. گویی، هوای اتاق مانده بود و رفته‌رفته، غلیظ و غلیظ‌تر می‌شد، تا وقتی که پیپ به‌شکل لخته‌های لزج بزرگی آن‌ها را فرو داد. در تمام سال‌هایی که نائومی را می‌شناخت، هیچ‌گاه چنین احساسی نداشت.

پیپ لبخندی اطمینان‌بخش به نائومی زد و شوخی کوتاهی درباره‌ی تعداد موهای بارنی کرد که به شلوارش چسبیده بودند. نائومی لبخندی بی‌جان زد و دستش را برد میان موهای طلایی آمبره‌ی لختش.

در اتاق مطالعه‌ی الیوت وارد نشسته بودند، پیپ روی صندلیِ گردان میز و نائومی مقابلش، روی مبل تک‌نفره‌ی سرخ چرمی. نائومی به پیپ نگاه نمی‌کرد. به‌جایش خیره شده بود به سه نقاشی روی دیوار، سه بوم بزرگ از خانواده‌ای که با رنگ‌های رنگین‌کمان، تا ابد، جاودانه شده بودند. والدینش در حال قدم‌زدن در جنگل پاییزی، الیوت در حالی که از لیوانی می‌نوشید که ازش بخار بلند می‌شد و نائومی و کارای کوچکی که روی تاب بودند. مادرشان آن‌ها را وقتی کشیده بود که رو به مرگ بود، آخرین نشانه‌ای که از خود در دنیا به جا گذاشت. پیپ می‌دانست این نقاشی‌ها چقدر برای خانواده‌ی وارد مهم بودند و اینکه چطور در شادترین و غم‌انگیزترین اوقاتشان، نگاهشان می‌کردند. هرچند به‌خاطر دارد که قبلاً، چند نقاشی دیگر نیز اینجا بودند. شاید الیوت آن‌ها را در انبار گذاشته تا دخترها که بزرگ شدند و از اینجا رفتند، بهشان بدهند.

پیپ می‌دانست از هفت سال پیش که مادرشان فوت کرد، نائومی پیش مشاور می‌رفت و اینک هتوانسته بود بر اضطرابش فائق آید، خود را سرپا نگه دارد و از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود. ولی چند ماه پیش، سر کار جدیدش در لندن، حمله‌ی عصبی به او دست داد، استعفا کرد و برگشت پیش پدر و خواهرش.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
بخش اول - فصل اول
23 دقیقه
بخش اول - فصل دوم
25 دقیقه
بخش اول - فصل سوم
31 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم
28 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم
16 دقیقه
بخش اول - فصل ششم
21 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم
18 دقیقه
بخش اول - فصل هشتم
27 دقیقه
بخش اول - فصل نهم
16 دقیقه
بخش اول - فصل دهم
14 دقیقه
بخش اول - فصل یازدهم
19 دقیقه
بخش دوم - فصل دوازدهم
20 دقیقه
بخش دوم- فصل سیزدهم
40 دقیقه
بخش دوم - فصل چهاردهم
29 دقیقه
بخش دوم - فصل پانزدهم
17 دقیقه
بخش دوم - فصل شانزدهم
30 دقیقه
بخش دوم - فصل‌های هفدهم و هجدهم
17 دقیقه
بخش دوم - فصل نوزدهم
31 دقیقه
بخش دوم - فصل بیستم
19 دقیقه
بخش دوم - فصل‌های بیست‌ویکم و بیست‌ودوم
38 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌وسوم
32 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌وچهارم
16 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌وپنجم
22 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌وششم
29 دقیقه
بخش دوم - فصل‌های بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم
24 دقیقه
بخش دوم - فصل بیست‌ونهم
30 دقیقه
بخش سوم - فصل‌های سی‌ام و سی‌ویکم
23 دقیقه
بخش سوم - فصل‌های سی‌ودوم، سی‌وسوم و سی‌وچهارم
30 دقیقه
بخش سوم - فصل‌های سی‌وپنجم و سی‌وششم
24 دقیقه
بخش سوم - فصل سی‌وهفتم
25 دقیقه
بخش سوم - فصل‌های سی‌وهشتم، سی‌ونهم و چهلم
28 دقیقه
بخش سوم - فصل‌های چهل‌ویکم و چهل‌دوم
15 دقیقه
بخش سوم - فصل‌های چهل‌وسوم و چهل‌وچهارم
32 دقیقه
بخش سوم - فصل چهل‌وپنجم
26 دقیقه
بخش سوم - فصل‌های چهل‌وششم و چهل‌وهفتم
16 دقیقه
بخش سوم - بخش چهل‌وهشتم
34 دقیقه
بخش سوم - فصل چهل‌ونهم
19 دقیقه
بخش سوم - فصل پنجاهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب
نویسنده
مترجمفرسیما قطبی
راویسحر بیرانوند
ناشر چاپینشر نون
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

پريا رضايي
۱۴۰۲/۹/۱۳
با سلام و تشکر از کتابراه عزیز و همه‌ی دست اندر کاران این داستان زیبا و مهیج، موضوع کتاب تم جنایی و پلیسی داشت ولی آنچه متفاوتش میکرد این بود که قهرمانان داستان چند نوجوان بودن و ضمنا بنظرم کاملا در عین هیجانی و معمایی بودنش، برای پدر و مادرا و نوجوونا کاملا آموزنده بودنوجوونا باید هشیار باشن و مراقب باشن هر مهمونی‌ای نرن پدر و مادرا هم باید مراقب روابط فرزندانشون باشن
عسل
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب خوب و جالبی بود پر کشش، هیجانی، معمایی و پلیسی. ترجمه روانی داشت و خوانش گوینده حیلی عالی بود. موضوع کتاب راجب ۲ قتلی بود که سال ها قبل اتفاق افتاده بود و پرونده بسته شده بود اما دختر دبیرستانی به بهانه پروژه مدرسه با تحقیق و جستجو، پرده از راز این قتل بر می‌دارد. حتما گوش بدید و لذت ببرید ممنون از کتابراه عزیز و عوامل سازنده این مجموعه
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۹/۲
این نظر شخصی من هست و ممکنه با دیگر سلیقه‌ها متفاوت باشه، بسیار سرگرم کننده و پر کشش بود، هیچ جای داستان ایراد نداشت، بیان خیلی شیوا، شخصیت پردازی عالی، وای برای من پایانش چندان دلچسب نبود. انتظار داشتم قوام دارتر و هیجان انگیزتر باشه. داستانی نیست که تو ذهنم بمونه، ولی خیلی خوب سرگرمم کرد و جذابی خودشو داشت.
ماندانا ناظمی
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
در رده کتابهای جنایی کتاب خوبی بود و تا آخر هم خواننده متوجه نمیشد که آخر داستان به کجا می‌رسه
چند تا ایراد جزیی داشت مثل تعداد اسامی شبیه به هم کمی باور ناپذیری از قدرت یک دختر مدرسه ایی و گنگ ماندن سرنوشت خیلی از شخصیتهای کلیدی داستان
Fariba
۱۴۰۲/۹/۱۷
داستان پرکشش بود ولی برای تینجرها جذابتره
اگر یک داستان معمایی با پایان غیرمنتظره رو دوست دارید پیشنهاد میکنم گوش کنید البته دربرابر کارهای معروف جنایی تا حدی ضعیف به نظر میاد ولی در کل بد نیست.
زینب اسلامی
۱۴۰۲/۹/۵
تنها نکته‌ی خوب کتاب گوینده و صدا بود
داستان کسل کننده بود، کمی هم از فیلم دروغگو‌های کوچک و زیبا تقلید شده بود، سعی شده بود داستان کشش و هیجان داشته باشه اما اصلا خوب نبود و وقتم تلف کرد‌.
Mahrokh Etemadfard
۱۴۰۲/۸/۳۰
موضوع کتاب جالب بود، اینکه تا آخر داستان نمی‌تونستی حدس بزنی قاتل کیه جذاب بود، راوی هم اجرای خوبی داشتن، فقط یه سری اصطلاحات که تو کتاب بود یکم لوس می‌کرد داستان رو مثل «یا اسطوخدوس!»
ترلان تبار
۱۴۰۲/۸/۲۸
الان ماه هاست کتاب‌های جنایی گوش می‌کنم بیشترشون شاید فقط جذاب بودند اما این کتاب هم جذاب بود و هم اتفاق‌ها منطقی بودند راوی هم خوب بود. امیدوارم بقیه‌ی آثار نویسنده هم به صورت صوتی دربیاد
زهره اندیشه
۱۴۰۲/۱۲/۳
داستان حول و حوش نوجوانان و اتفافات و هیجاناتی که در این سن تجربه میکنند و ممکنه این تجارب نتایج خطرناکی به بار بیاره هست پیچیدگی داستان زیاد قوی نبود اما متن جالب و جذابی داشت
نانا خمیسی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
توضیحات خلاصه داستان که نوشته شده، بیشتر هم نباید گفت که خودتون گوش بدید، پیشنهاد می‌کنم حتما بگیرید، و در اخر هم پدر مادرهای عزیز لطف کنند بچه هاشون رو اذیت نکنند
گلاره احمدی
۱۴۰۲/۹/۴
با سلام. به جرات میتونم بگم یکی از بهترین رمان‌های جنایی بود که شنیدم که ۱۰۰ البته با گویندگی بسیار قوی زیباتر هم شده بود. فکر کنم یک بار دیگه هم دلم بخواد که گوش بدم
ساناز اسعدی
۱۴۰۲/۸/۲۵
اگه یک داستان پر کشش و جنایی و غیر قابل پیشبینی و پر از سوپرایز تا اخرین لحظه دوست دارید که اجرا هم عالی باشه در گوش دادن به این کتاب شک نکنید
پریسا صمدی
۱۴۰۳/۲/۲
اصلا نتونستم با کتاب و هنرپیشه اصلی اون ینی پیپ ارتباط برقرار کنم. همه چیز خیییییلی غیر واقعی بود. ولی به حال گوش کردم البته با سرعت ۱/۵ برابر که زودتر تموم شه
kanina ros
۱۴۰۳/۱/۱۵
صداگذاری بسیار عالی داشت و داستان هم خیلی خوب مستندات و مراحله یک پرونده رو به نمایش میگذاشت برای کسایی که اهل رمان های جنایین کتابه خیلی خوبیه
Naz Gol
۱۴۰۲/۸/۲۸
داستانی بسیار جذاب، پر کشش و نفس گیر و به شدت غافلگیر کننده. دو روزه تمومش کردم، صدای خانم بیرانوند هم که نیازی به تعریف نداره، حتما توصیه می‌کنم.
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.