معرفی و دانلود کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی

برای دانلود قانونی کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی

کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی اثری است که اضطراب را به زبانی ساده توضیح می‌دهد. آموزش‌های نیل ای. ریکتور، لیندا جوزف ماسایا، دانیل بوردو، کیت کیچن و جودیت ام. لاپوزا شما را با دلایل ایجاد این اختلال و روش‌های درمان آن آشنا و کمک می‌کند تا موفق شوید در مواجهه با مبتلایان به اضطراب واکنشی درست و ثمربخش داشته باشید.

درباره‌ی کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی

اضطراب یکی از احساسات متنوعی است که ما به واسطه‌ی انسان بودن تجربه می‌کنیم. به همان اندازه که وقع رویدادهای خوشایند باعث شادی می‌شوند و اتفاقات ناراحت‌کننده شما را غمگین می‌کنند، مضطرب شدن هم طبیعی است. با این حال افراد بسیاری کودکی خود را در محیطی می‌گذرانند که به آن‌ها می‌گوید: «چرا نگرانی؟»، «اینقدر مضطرب نباش!» یا «این رفتارها از کسی به سن تو بعیده!». نیل ای. ریکتور، لیندا جوزف ماسایا، دانیل بوردو، کیت کیچن و جودیت ام. لاپوزا در کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی (Anxiety Disorders An Information Guide) یافته‌های علمی درباره‌ی این گروه از اختلال را بررسی می‌کنند و توضیح می‌دهند با این احساسات آزاردهنده چه باید کرد.

این اثر آموزشی بعد از معرفی اضطراب و تفاوت با آن ترس، توضیح می‌دهد چه زمانی باید نگران میزان اضطرابتان باشید. اولین شرط معمولا مختل شدن عملکرد در زندگی روزمره است. اضطراب شدیدی که مدت‌ها به طول می‌انجامد و تمام انرژی شما را می‌مکد قطعا به کمک متخصص نیاز دارد. شاید ترجیح دهید به جای پرداخت هزینه و انتظار در مطب‌های شلوغ، با پرت کردن حواس یا انتقال این هیجانات به موضوعات دیگر این احساسات را نادیده بگیرید. یا شاید باور دارید که هیچکس نمی‌تواند به یاریتان بیاید و تا ابد محکوم به گذراندن روزهایی تیره‌وتار هستید.

نویسندگان کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی علاوه بر جنبه‌های علمی موضوع، در قسمت‌های مختلف راهکارهایی در اختیارتان قرار داده‌اند که به بسیاری از سوالات شما درباره‌ی اضطراب پاسخ می‌دهد. با مطالعه‌ی اثر حاضر متوجه می‌شوید کدام باورهایتان در این مورد درست یا اشتباه هستند، چگونه می‌توانید به خودتان یا عزیز مبتلا به اختلال اضطرابی کمک کنید و علم امروز تا چه حد در زمینه شناسایی عوامل ایجاد و روش‌های درمان اضطراب پیشرفت داشته است.

کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر برای افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی و اطرافیان آن‌ها سودمند خواهد بود.

با نویسندگان اثر راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی بیشتر آشنا شویم

نیل ای. ریکتور (Neil A Rector) فارغ‌التحصیل دکترای روانشناسی و یکی از بنیانگذاران آکادمی شناخت‌درمانی (ایالات متحده آمریکا) است. ریکتور سمت مدیر برنامه‌های تحقیقات اضطراب و استاد تمامی گروه روانپزشکی دانشگاه تورنتو را به عهده دارد.

دانیل بوردو (Danielle Bourdeau) روانپزشک و متخصص بهداشت روان کانادایی است.

کیت کیچن (Kate Kitchen) پزشک، روان‌درمانگر و پژوهشگر در زمینه‌ی افسردگی، اختلالات وسواس فکری-اجباری و اختلالات اضطرابی است.

جودیت ام. لاپوزا (Judith M Laposa) و لیندا جوزف ماسایا (Linda Joseph Massiah) هر دو متخصصان حوزه‌ی بهداشت روان هستند.

در بخشی از کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی می‌خوانیم

توضیح اختلال‌های اضطرابی برای کودکان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. گاهی اوقات والدین به فرزندان خود نمی‌گویند که یکی از اعضای خانواده دچار اختلال اضطرابی شده است، زیرا آن‌ها نمی‌دانند چگونه این مسئله را برای کودکان توضیح دهند یا فکر می‌کنند کودکان درک نمی‌کنند. در تلاش برای مراقبت از کودکان، افراد گاهی اوقات به روال عادی خانوادگی خود ادامه می‌دهند انگار که هیچ مشکلی نیست.

استراتژی‌های هیچ‌چیز نگفتن و ادامه دادن به روال فعالیت‌ها دشوار است و با گذشت زمان برای کودکانی که می‌کوشند مشکل خانوادگی خود را بفهمند، گیج‌کننده خواهد بود. از آن جا که کودکان حساس و شهودی هستند، هنگامی که یکی از اعضای خانواده دچار تغییرات عاطفی، روحی و جسمی می‌شود، متوجه این امر می‌شوند. والدین باید از رازداری درباره اختلال اضطرابی خویشاوندان خودداری کنند، زیرا کودکان عقاید خود را اغلب درباره شرایط اقوام خود اشتباه گسترش می‌دهند.

کودکان از سه تا هفت سال دوست دارند جهان را همان‌طور که در اطراف آن‌ها هست، ببینند. درنتیجه، آن‌ها خود را به‌سبب وقایع و تغییرات غیرمعمول و ناراحت‌کننده در خانواده یا برای تغییرات غیرمعمولی که برای افراد دیگر رخ می‌دهد، مقصر می‌دانند. برای مثال، اگر یکی از اعضای خانواده از ارتفاع بترسد، هنگامی که کودک از نردبان بالا می‌رود، اذیت می‌شود. کودک ممکن است علت رفتار غیرمعمول آن شخص را از خود ببیند.

برای توضیح اختلال‌های اضطرابی برای کودکان، مهم است که فقط به اندازه بلوغ یا سن کافی برای درک آن‌ها، اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار دهید. هنگام ارائه اطلاعات به کودکان نوپا و کودکان پیش‌دبستانی، والدین باید از جمله‌های کوتاه و ساده استفاده کنند؛ یعنی جمله‌ها باید به زبان عینی و فاقد اطلاعات فنی باشند. برای مثال «گاهی اوقات پدر تو احساس خوبی ندارد و این باعث ناراحتی او می‌شود.» یا «پدر تو بیماری‌ای دارد که وقتی می‌بیند کسی از نردبان بالا می‌رود حس بدی پیدا می‌کند.»

فهرست مطالب کتاب

قدردانی
مقدمه
1. اضطراب و اختلال‌های اضطرابی
2. چه چیزی باعث اختلال‌های اضطرابی می‌شود؟
3. درمان‌های اختلال‌های اضطرابی
4. بهبود و جلوگیری از بازگشت
5. به همسر و خانواده خود کمک کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-220-727-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
45900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی

امیرحسین رحیمی
۱۴۰۱/۱۱/۲
بسیار کتاب خوبی بود، اختلالات اضطرابی را در شش دسته جمع بندی میکنه، به اختصار توضیح میده دلایل به وجود امدن اختلالات رو هم توضیح میده و دراخرهم راه کارهایی جهت عودنکردن اختلالات میده
درکنارش کتاب ده گام تا غلبه بر استرس هم بخونید خوبه تا به درک تفاوت استرس و اضطراب برسید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی

برای دریافت کتاب راهنمایی درمورد اختلال‌های اضطرابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.