معرفی و دانلود کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود

عکس جلد کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود
قیمت:
۸۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود

نیمه‌ی تاریک وجودتان را در آغوش بگیرید تا زندگی کامل‌تر و اصیل‌تری را تجربه کنید. دیوید ریکو در کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود از ما دعوت می‌کند تا ویژگی‌های منفی و نامطلوب خود را بپذیریم و کیفیت زندگی و همین‌طور روابط بین‌فردی‌مان را بهبود ببخشیم.

درباره‌ی کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود

حتماً شما هم خصوصیاتی دارید که آن‌ها را نامطلوب تلقی می‌کنید؛ ممکن است حسود باشید، در برخی مواقع خودخواهی نشان دهید، یا حتی تمایلاتی داشته باشید که عرف جامعه آن‌ها را ناهنجار می‌شمارد. با این ویژگی‌های نامطلوب خود چگونه کنار آمده‌اید؟ به نظر می‌رسد، مانند اکثر مردم، آن‌ها را سرکوب کرده و پس رانده‌اید. اما در کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود (Shadow Dance) خواهیم آموخت که راه‌حل مناسب این نیست.

دیوید ریکو (David Richo) در کتاب پیش رو ما را با مفهوم «سایه» آشنا می‌کند. سایه مجموعه‌ صفاتی است که منفی تلقی می‌شوند، ما آن‌ها را مخفی نگه می‌داریم، این ویژگی‌ها را در مورد خودمان دوست نداریم و می‌ترسیم اعتراف کنیم که واجد این صفات هستیم. اما این خصوصیات نشان‌دهنده‌ی چیز دیگری نیز هستند: آن‌ها توانایی‌های مثبت ما را نمایندگی می‌کنند.

کتاب رقص سایه راهنمایی است برای دوستی با سایه‌ی خودمان، برای اتحاد با نیمه‌ی تاریک وجودمان، و برای پذیرفتن خود واقعی‌مان. اما بهبود رابطه با خود تنها اثر مثبت آشتی با سایه نیست، بلکه این آشتی روابط بین‌فردی‌مان را هم بهبود خواهد داد و ما را از فرافکنی احساسات منفی به دیگران رها خواهد کرد.

ریکو در کتاب پیش رو از مفهوم سایه در زندگی شخصی، تعاملات خانوادگی، روابط بین‌فردی و مذهب استفاده می‌کند و به ما تمرین‌هایی ارائه می‌دهد که به عمیق‌تر شدن در خود یاری می‌رسانند و رفته‌رفته کیفیت زندگی ما را بالا می‌برند.

نکوداشت‌های کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود

- عمیق و چالش‌برانگیز، از لحاظ معنوی. (سایت معنویت و سلامت)
- دیوید ریکو کتاب مهمی نوشته است. جهان من با خواندن این کتاب وسعت یافت. (ارمیا آبرامز)
- کتاب راهنمایی مفید، همانند آنچه به‌دنبالش بودید. (هیوستن اسمیت)

کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید خود واقعی‌تان را بپذیرید و با دیگران نیز ارتباط بهتری برقرار کنید، کتاب رقص سایه انتخاب مناسبی برای شماست.

با دیوید ریکو بیشتر آشنا شویم

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر درمانگر نیز هست و کارگاه‌های آموزشی محبوبی در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی و رشد معنوی برگزار می‌کند. دکتر دیوید ریکو همواره از تفکر بودایی، شعر و دیدگاه یونگ در آثارش بهره می‌برد و تا کنون چندین کتاب منتشر کرده است.

از ریکو تابه‌حال کتاب‌های «پنج راز آرامش بعد از سی‌ سالگی»، «جرئت اعتماد»، «تو آنچه می‌پنداری نیستی» و... به فارسی برگردانده شده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود

- آیا مایلید پاک شوید، محو شوید، متوقف شوید و کاری انجام ندهید؟ اگر پاسخ منفی است، شما هرگز دچار تغییر واقعی نمی‌شوید.

- برای اینکه به همان جایی برگردم که از آن آمده‌ام، باید این مسیر را طی کنم.

- انسان بودن، به معنی متولد شدن با هدف دستیابی به تمامیت ماهیت و فطرت انسانی است و این امر از طریق فضایلی که خود فرد انجام می‌دهد، امکان‌پذیر است... فضایل تنها ضامن موجود در برابر زندگی بیهوده و عبث هستند.

- من باید با کمال هشیاری خود خلسه‌ی شدید و در عین حال آرامی را تجربه کنم که هماهنگی و انسجام آن هرگز از بین نرود.

- گاهی محصور شدن داخل غنچه دردناک‌تر از تقلاهایی است که برای شکوفه شدن متحمل می‌شویم.

در بخشی از کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود می‌خوانیم

ایگو قوی‌ترین و باثبات‌ترین مرکز شخصیت است. در این کتاب، ایگوی سالم از ایگوی نوروتیک تمیز داده شده است و ایگوی نوروتیک به ایگوی مغرور و دارایِ احساس تکبر به خاطر داشته‌هایش و گاهی به ایگوی فقیر و ندار که از عزت نفس پایین، نشأت می‌گیرد، اشاره دارد. از نظر بوداییان، ایگو جایگاه ترس و وابستگی در اعماق وجود انسان است. در کتاب حاضر، به بررسی‌ بخش تیره‌ی ایگو خواهیم پرداخت. هدف از این تمرین‌ها نیز تبدیل ایگوی نوروتیک به ایگوی سالم است. برای تحقق این روند، ابتدا باید از‌ بند ایگوی ناسالم رها شد و با ایگوی سالم هماهنگ شد.

ایگوی ترسان و متکبر شدیداً مستعد غفلت از خویش است. سایه ایگوی ما حاوی صفات مطرود، انکار شده، زندگی‌نشده، حذف‌شده و همچنین کل نیروی شخصیتی ماست. این همان بعدی از شخصیت است که توسط ایگوی هشیار طرد شده است. این بعد هم مثبت است و هم منفی. سایه‌ی منفی واجد کل چیزهایی است که ما به بهانه‌ی اینکه برایمان بی‌ارزش و بی‌مقدار هستند، طرد کرده‌ایم. این صفات، شریرانه نیستند، فقط پست هستند و در درجه‌ی دوم قرار می‌گیرند. این صفات هرگاه انکار شوند، می‌توانند به صورت مستقل به حیات خویش ادامه دهند و به بدکاره‌ای مخرب تبدیل شوند. بخش تیره‌ی وجود ما زمانی ویرانگر خواهد بود که مورد غفلت واقع‌شده و خوار و بی‌اعتبار شود و زمانی خلاق و نوآور خواهد بود که تأیید شده و مورد توجه واقع شود. سایه‌ی مثبت دارای تمامی استعدادهای خلاق ماست. ممکن است ما یاد گرفته باشیم که این بخش از وجود خویش را نیز خوار و کم‌اهمیت بدانیم. در هر دو مورد، چه مثبت و چه منفی، سایه‌ی خود را به فردی همجنس با خود فرافکنی می‌کنیم، زیرا با بخش تیره‌ی ایگوی خود ملاقات می‌کنیم، نه با بخش تیره‌ی جنسیت مقابل خود.

یونگ معتقد است: «سایه به‌عنوان بخش منفی شخصیت ما، شامل مجموعه‌ای از صفات ناخوشایندی است که به دنبال پنهان‌سازی آن‌ها هستیم. همچنین کارکردهایی که به رشد کافی نرسیده و محتوای ناهشیار شخصی نیز در آن جای گرفته است.... سایه نه تنها شامل گرایش‌ها و تمایلاتی است که از نظر اخلاقی نکوهیده هستند، بلکه دارای صفات مثبت، نظیر غرایز طبیعی، واکنش‌های مناسب، بینش واقع‌گرایانه، انگیزه‌ی خلاقیت و غیره نیز هست.»

فهرست مطالب کتاب

فرهنگ اصطلاحات
مقدمه
فصل اول: تعریف سایه
من در تاریکی وجود خود کیستم؟
تمرین
ایگوی سالم ایگوی نوروتیک
ترس‌های سایه‌ی ما
سیرت ما
تمرین
فصل دوم: سایه‌ی ایگو
تمرین: مشاهده‌ی خود فعلی و تلاش برای تغییر و بهبود آن
دیدگاه‌های خلاقانه‌ی ایگو
جوزف کمپبل، قهرمان هزار چهره
فراتر از مجازات و تسکین
تمرین
چرا رهاسازی ایگو دشوار است؟
فراتر از تغییر
نتایج
تحول ایگو: وظیفه‌ای معنوی
فصل سوم: اسرار خویشتن و سایه‌ی آن
تمرین
به سمت شرق
کمال و تمامیت درونی: قبلاً و نه حالا
تمرین
فصل چهارم: بخشی از من که تو قادر به دیدن آن نیستی
نوری که مترصد درخشش است: سایه‌ی مثبت
تمرین
برخورد روشنی با حدود
تمرین
دریچه‌ای از تاریکی به روشنی: سایه‌ی منفی
نقش کارما
تمرین
اخبار و سرگرمی
فصل پنجم: سایه‌ی انکار شده‌ی ما
تمرین
نحوه‌ی فرافکنی انکار به دیگران
محور کانونی تمرین‌ها: ذهن آگاهی
فصل ششم: نمایش سایه
تمرین
گونه‌های خانوادگی
تمرین
سایه‌ی روابط
تمرین
بعد تیره‌ی خشم
مقابله با خشم و بهره‌کشی
خشم سالم در برابر انتقام‌جویی
فصل هفتم: سایه‌ی کاذب من حقیقی
تمرین
چهره‌ای برای ملاقات با چهره‌های دیگر: طول عمر خود کاذب
تمرین
رهایی از دروغ
تمرین
فصل هشتم: دوستی سایه
گرامیداشت هر دو روی سکه‌ی خود
آمادگی برای نظاره در آیینه
تمرین
دوستی با سایه: فعالیتی شرافتمندانه و اصیل
دوستی با سایه‌ی جمعی مثبت
کشف بهترین از بدترین
فصل نهم: وقوع تغییر؛ توفیق دوستی
تغییر اساسی: پایان همه‌ی دوگانگی‌ها
خدا و من
من و زمین
تمرین
تردید میان ترس و خواهش
تمرین
من و واقعیت: ویژگی‌های دست‌یابی به ذهن‌آگاهی
تمرین
فراتر از ظاهر
تمرین
کیمیاگری
تمرین
سخن آخر: نردبام یعقوب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود
نویسنده
مترجممحمدمهدی کهربی، عاطفه عبدی
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-600-98628-7-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود

Yalda B
۱۴۰۳/۱/۱۱
نقد کتاب؛ کتاب رقص سایه؛ نوشته‌ی دیوید ریکو و ترجمه‌ی محمد کهربی، عاطفه عبدی
دیوید ریکو در این کتاب، نظریه‌ی سایه‌ی کارل گوستاو یونگ را کالبد شکافی می‌کند و با زبان ساده و روان نوشتاری خود، مفاهیم مربوط به سایه را واکاوی کرده، سپس با راهکارهای ارائه شده؛ گویا و مبرهن چگونه کنار آمدن با سایه را و و
تفهیم می‌کند در امتداد مفاهیم یونگ، به ما خاطر نشان می‌کند که برای ارتقا رسیدن به بلوغی که ما را به فردیت می‌رساند باید سایه‌هایمان را در آغوش بگیریم. به جای قضاوتگری سایه‌های خویش، خویشتن خویش را همینطوری که هست بپذیریم و با بکار گرفتن قوه‌ی خلاقیت به شکوفا کردن و استفاده‌ی مثبت از این نیمه‌ی تاریک از روانمان فرصتی دوباره بدهیم.
دیوید ریکو مبحث سایه را در زمینه‌های متفاوتی از جمله روابط فردی، اجتماعی و... حتی مذهب بررسی نموده است.
ترجمه کتاب هم روان و کلمات کلیدی و تخصصی که در کتاب بکار برده شده با حساسیت و بجا انتخاب شده است.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۵/۱۳
این کتاب جنبه روانشناسی جامهربان نیست، بی داره و ما رو درمورد نیمه تاریک و اثرات آن بباید زندگی هدایت میکنه، ان ان موجود کامل و کاملاً مهربان نیست و دلیل اونم اینه که میتونه نیمه پنهان و تاریک خودشو داشته باشه، این کتاب ما رو سوق میده که به سمت اینکه با مشکلات خود کنار بیایم و به سمت واقعیت بریم و با قدرت درک با این نیروی درونی کنار بیایم، مثل حسادت یا هر موارد دیگری، مثل عواملی که جامعه ان را هنجار شکن میداند، خب میشه نگاهی انداخت به اینکه جامعه آنهارا شکسته یا باعث هنجار شکن شدن آن میشود و مجبوریم آنهارا سرکوب کنیم، این عوامل باعث ناهنجاری میشود که باید درک روانشناختی نیز داشته باشیم، من تقریباً برخی از موارد را در کتاب سایه درک کرده‌ام و امروز اونو اینگونه بیان میکنم، با روش درک، تفکر، اندیشه آنرا پیش برد، ممنون از کتابراه عزیز
Hoori
۱۴۰۲/۵/۱۴
کتاب رقص سایه و هر کتابی که در مورد سایه‌های انسان بود و از نویسنده‌ی خوبی بود حتما مطالعه میکنم و به شما هم پیشنهاد میکنم چون سایه‌های آدمی خیلی جای کار داره.
این کتاب در دسته‌ی خودسازی هست و باید بگم واقعا این کتاب باعث خودسازی، باعث ساختنِ خود میشه و اگر با علاقه خوانده بشهو به تمرین‌ها عمل که
بشه، خود جدیدی ساخته میشه باعث تغییرات فوق العاده‌ای در زندگی میشه، هم. در درون و هم در محیط بیرونیتون تاثیر میگذاره و مواردی که آزارتون میده کنتر دیده میشه. پیشنهاد میشه حتما حتما این کتاب یا کتاب سایه‌های دبی فورد رو بخونید. با ارتباط برقرار کردن با سایه هامون، آرامش عمیقی در زندگی ایجاد میشه. همچین کتابی رو نه فقط یک یار بلکه مثل غذای روح، هر وند وقت یکبار بطور مداوم باید خوانده و بهش عمل بشه.
زهرا قدیمی
۱۴۰۲/۸/۱۱
مطالعه این کتاب را به همه کسانی که برای خودشناسی ورشد شخصیتشان تلاش میکنند توصیه میکنم. مفاهیم روانشناختی که بارها در آثار شناخته شده بررسی و توصیف شده‌اند در این کتاب با نگاهی نو اما ساده و صریح پرداخت گردیده است به گونه‌ای که فهم و درک آن برای خوانندگان در هر سطحی از تحصیلات تسهیل شده نویسنده به بسیار شهودی وملموس موضوعی پرداخته که همیشه و همواره برای بشر معضل بوده است. شناخت این مشکل خودبخود به حل آن می‌انجامد. گرچه نویسنده زحمت طراحی تمرینات هدایت کننده را هم به خودش داده است. ترجمه این کتاب بسیار عالی است. مسلما ترجمه دقیق ودرست؛ امانتداری از اثر نویسنده و لطف در حق خواننده است. از مجموعه کتابراه بابت ارائه این کتاب متشکرم. برای من بسیار مفید بود.
مهدی
۱۴۰۲/۶/۱۲
اگر علاقه‌ای به کتاب‌های روانشناسی ندارید پس با یکی کتاب‌های روانشناسی عالی روبرو هستید و باید این را یخوانید تا علاقه‌ای در خود ببینید. در زندگی شده که هرکسی یک وجه از خودش را به کسی نشان نداده باشد و مخفی باشد و دوست نداشه باشد کسی ان را بداند حالا این موضوع فردی نیست و ممکن است در خانواده باشد مثل رابطه‌های سمی بین اعضای خانواده در عوم روانشناسی یا در کل به این بخش که کسی ندید سایه میگویند در این کتاب دیوید ریکو در این کتاب میخواهد بیان کند که از سایه خود در رابطه با خانواده، زندگی فردی و... سود ببرد. در این کتاب ریکو بیان میکند که چگونه از چیز‌هایی که بدمان می‌اید انها را دوست داشته باشیم.
سهراب هلال بحر
۱۴۰۲/۷/۲۰
با درود بہ ھمہء کتابراہ ھای عزیز تأثیر غیر قابل انکار واژہ روانشناسی در زندگی شخصی و اجتماعی ما آدم ھا بر ھمہء افراد جامعہ، چہ افراد خاص کہ بہ لحاظ شغلی و تحصیلی ارتباطی تنگاتنگ دارن و چہ عامہ مردم کہ گاہ گاھی با این واڑہ برخورد می‌کنن، پذیرفتہ شدہ است، از این رو برای مقابلہ با مسائل و چالش ھای بی پایان زندگی، لازم و واجب کہ در این بارہ اطلاعاتی کسب کنیم، از این رو کتاب مذکور یکی از اون منابع غنی و ارزشمندی است کہ می‌توان بہ آن مھم دست یافت.
📚هستی لک 📚
۱۴۰۳/۱/۱۰
من باید با کمال هشیاری خود خلسه‌ی شدید و در عین حال آرامی را تجربه کنم که هماهنگی و انسجام آن هرگز از بین نرود.
- گاهی محصور شدن داخل غنچه دردناک‌تر از تقلاهایی است که برای شکوفه شدن متحمل می‌شویم. پیشنهاد میشه کتاب جذاب و مطالعه بفرمایید گرچه ترجیح یا اولویت اول من کتاب صوتی با خوانش اساتید خوب از جمله رضا عمرانی، و دیگر عزیزان میباشد ممنون از کتابراه 🙏🏼🌹
Formika Eshtion
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
سلام
به نظرم هر کسی داخل خودش سایه‌ای داره من قبل خوندن این کتاب متوجه نمیشدم ولی الان میتونم بگم به راحتی میتونم تشخیص بدم این سایه رو داخل خودم و افراد دیگه و تو شناخت افراد و خودم خیلی بهم کمک کرده باعث شده یه خورده به خودم راحت بگیرم و کمتر بقیه رو به خاطر سایه خودم اذیت کنم خوندن این کتاب رو به هر کسی که میخواد خودش و افراد نزدیکش رو بهتر درک کنه و بشناسه پیشنهاد میکنم.
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۴
سایه ما، مجموعه‌ای از ویژگی‌های ناخوشایند ماست که می‌کوشیم آن را پنهان کنیم. چیز‌هایی در مورد خودمان که از آن‌ها خوشمان نمی‌آید و یا از اعتراف به آن‌ها می‌ترسیم. اما سایه شامل قدرت مثبت ما هم هست، که از آن استفاده نمی‌کنیم. این کتاب میخواهد بیاموزد که چگونه از سایه خود در رابطه با خانواده، زندگی فردی و... سود ببرید.
زهرا رستم پور
۱۴۰۲/۶/۲۸
شما میتوانید چیزی را که در طول زندگیتان از ان متنفر بودید را دوست داشته باشید؟ اگر همچین تجربه متضادی برایتان مفرح و لذت بخش است توصیه من به شما این است که این کتاب را بخوانید زیرا این کتاب به شما نشان میدهد که هرچیزی هرچقدر هم بد یا فاقد اهمیت باشد میتواند سرشار از خلاقیت باشد.
منیره عباسی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کامل و جامع‌ترین کتابی که تاکنون در مورد سایه خواندم. پرده برداشتن از آن بخش‌های وجودمان که یاد گرفتیم سرکوبشان کنیم. سایه زمانی خطرناک میشود که آن را در زیر زمین تاریک، سرکوب و زندانی کنیم، در صورتی که لازم است مهربانی و همدلی داشته باشیم و تاریکی درون خود را در آغوش بگیریم.
صدیقه دره گلی
۱۴۰۳/۱/۱۰
هرچه را در دیگران نمیپسندی در اصل آینه درون خودمون رو داره بازتاب میده و همه دراین نکته گیر کردیم عدم پذیرش و مقاومت ذهن اگه سایه هامون رو بپذیریم وبدونیم دیگران معلم‌های ما هستند تضاد با دیگران به صفر میرسه چون دراصل با خودم به آشتی رسیدم
منصور قاسملو
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب مفید و ارزشمندی است... همه چیز در این جهان برداشت شخصی و مختص هر فرد است و با توجه به برداشت هر شخص متفاوت است، یعنی قطعیتی وجود ندارد و همه‌چیز نسبی است و هر لحظه تغییر می‌کند. عشق همان تغییر، تسلیم و رهایی و آزادی است.
فائقه
۱۴۰۲/۵/۱۲
کتاب خوب ومفیدی است وبه شما یاد میده که انرژی‌های بد رو ازخودتون دور کنید وسالم وشاد زندگی کنید وغصه چیزهای بیهوده رو نخورید وکلن روح خودتون‌رو پاکسازی کنید این کتاب پیشنهاد میشه دوست عزیز موفق باشید و زندگیتون سبز
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب همونطور که از اسمش پیداست راجبه نیمه تاریک وجودی انسان حرف میزنه و میگه بهتره به جای عدم پذیرشش و پنهان کردنش سعی در شناخت این نیمه از خودمون داشته باشیم و اونو بپذیریم
مشاهده همه نظرات 57

راهنمای مطالعه کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود

برای دریافت کتاب رقص سایه: رهاسازی خلاقیت نیمه‌ی تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.