معرفی و دانلود کتاب صوتی توقف نشخوار فکری

عکس جلد کتاب صوتی توقف نشخوار فکری
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی توقف نشخوار فکری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی توقف نشخوار فکری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی توقف نشخوار فکری

نیک ترنتون با پرفروش‌ترین کتاب آمازون در دسته‌بندی کتاب‌های روان‌شناسی یعنی توقف نشخوار فکری به کمک شما آمده تا راهِ به دست گرفتن مهار ذهن و کنترل افکار منفی را پیدا کنید. این کتاب با آموزش تکنیک‌های به‌خصوص، نشخوار فکری شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی توقف نشخوار فکری

زندگی روزمره‌ی ما، با دغدغه‌ها و نگرانی‌های بی‌شماری گره خورده. هرچه دنیای تکنولوژی پیشرفت بیشتری کرده تا با سریع‌تر و راحت‌تر کردن کارها، برای ما زمان بیشتری برای زندگی کردن بخرد، اما در مقابل این زمانِ اضافه خودبه‌خود با کارها و وظایف بیشتری پر شده تا تلاش انسان و طمع او به بهتر شدن و پیشرفت کردن پایانی نداشته باشد. این حجم از کار و دغدغه که برای بزرگسالان وجود دارد، مولد استرس و اضطرابی فراوان می‌شود تا همه‌ی کارها به درستی، سروقت و بی‌نقص انجام شوند. ولی نکته‌ای که دراین‌باره نادیده گرفته می‌شود این است که این ترافیک کاری بالا مختص یک روز و یک هفته و یک ماه نیست، بلکه کل سال و در حقیقت کل عمر ما را اشغال می‌کند و مداوم در معرض استرس بودن، به یک عادت و بیماری تبدیل می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی توقف نشخوار فکری

این بیماری مخرب، نشخوار فکری یا همان فکر کردن بیش از حد نام دارد. زمانی که این حالت در مغز ما فعال می‌شود، مدام درگیر فکر کردن به جزئیات و کلیات یک امر خاص می‌شویم تا جایی که دیگر نمی‌توانیم این فکر کردن را متوقف کنیم. این وضعیت ما را دچار مشکلات فراوانی می‌کند؛ از جمله اینکه روزانه باید بخش اعظمی از انرژی ذهنمان را به این افکار اضافه اختصاص دهیم، تمرکزمان را برای انجام کارهای مهم‌تر و ضروری‌تر از دست بدهیم و همچنین زمان زیادی را صرف فکر کردن کنیم و از انجام کارها باز بمانیم. خبر خوب این است که برای خروج از این بحران، راه حلی وجود دارد که در کتاب صوتی توقف نشخوار فکری (Stop Overthinking) نوشته‌ی نیک ترنتون (Nick Trenton) آموزش داده شده است.

فکر کردن بیش‌ازحد را می‌توان یکی از دلایل عمده‌ی عدم رضایت از زندگی دانست. نیک ترنتون در کتاب صوتی توقف نشخوار فکری، به شما کمک می‌کند تا با رهایی از این چرخه‌‌ی افکار معیوب، از زمان حال لذت ببرید و در تجزیه‌ و تحلیل گذشته و یا پیش‌بینی آینده غرق نشوید. آنچه در این کتاب ارائه شده، شامل استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی است که مغز شما را از نو تنظیم کرده، عادات ذهنی‌تان را بازتعریف می‌کند و همچنین به شما امکان کنترل پیدا کردن روی افکارتان را می‌دهد. نشخوار فکری وضعیتی دردناک و خسته‌کننده است که تمام انرژیتان را می‌گیرد؛ دیگران که درگیر آن نیستند درک نمی‌کنند که شما کنترلی روی این وضعیت ندارید و خودخواسته این فشار را به خودتان تحمیل نمی‌کنید، برای همین هم راهکارهایی چون مدیتیشن و مراقبه را پیشنهاد می‌دهند. اما باید بدانید برای خلاصی از بار این افکار باید در ابتدا راه برنامه‌ریزی و زمان‌بندی را یاد بگیرید و کارهایی مثل مدیتیشن بدون داشتن برنامه‌ریزی تأثیری بر روی استرس شما نخواهند داشت.

کتاب صوتی توقف نشخوار فکری نوشته‌ی نیک ترنتون با تلاش مینوش پازوکی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی شادن پژواک ناشر این اثر بوده و شما آن را با صدای غلامرضا صادقی می‌شنوید.

کتاب صوتی توقف نشخوار فکری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر درگیر افکار متعدد و بی‌انتهایی هستید که کل روزتان را با اضطراب و استرس پر می‌کنند، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی توقف نشخوار فکری می‌شنویم

سوزی امروز خیلی کار داره، به برنامه‌ی روزانه‌اش نگاه می‌کنه و با حالتی وحشت‌زده از خودش می‌پرسه که چطوری قراره به همه‌ی کارها رسیدگی کنه. همکارش وقتی که می‌بینه اون بیش‌ازحد تحت استرسه و داره در نشخوار فکری مضطربانه غرق میشه، وارد عمل میشه و به اون پیشنهادی می‌ده: «چرا در وقت ناهار یکمی مدیتیشن انجام نمی‌دی؟ ثابت شده که مدیتیشن سطح استرس رو کم می‌کنه.» اما پنج دقیقه بعد از شروع مدیتیشن، سوزی از درون فریاد می‌کشه و متوجه می‌شه که حالا وقت کمتری نسبت به قبل داره و نمی‌تونه تمرکز کنه؛ چون تنها چیزی که می‌تونه به اون فکر کنه قرار ساعت دوونیمشه. اگه علت استرسمون به علت ضعف در مدیریت زمان باشه، تکنیک‌های مرسوم آرامش‌بخشی که خیلی از آدم‌ها پیشنهاد می‌کنند موثر نیستند. سوزی فقط از دو چیز سود می‌بره؛ یک راه جادویی برای اضافه کردن تعداد ساعت‌های بیشتر به یک روز، یا یک برنامه‌ی روزانه با مدیریت بهتر زمانش.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
فصل اول: نشخوار فکری راجع به نشخوار فکری نیست
35 دقیقه
فصل دوم: فرمول استرس‌زدایی و حتی بیشتر
40 دقیقه
فصل سوم: زمان و ورودیتان را مدیریت کنید
23 دقیقه
فصل چهارم: یافتن آرامش فوری
39 دقیقه
فصل پنجم: الگوهای فکریتان را مجدداً سازمان‌دهی کنید
24 دقیقه
فصل ششم: نگرش‌های نوظهور و تنظیم هیجان
13 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی توقف نشخوار فکری
نویسنده
مترجممینوش پازوکی
راویغلامرضا صادقی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی توقف نشخوار فکری

حمید نجفی
۱۴۰۳/۱/۹
در دنیای امروزی که از هر لحاظ در شرایط ناراحت کننده و استرس زا (اخبار، رسانه‌های مجازی و...) هستیم، کتاب نشخوار ذهنی روش‌ها و پیشنهادهای خوب و کاربردی رو برای جلوگیری از افکار مزاحم ارائه میده که شاید ناخودآگاه بارها ازین روش‌ها در زندگی شخصیمون استفاده کردیم ولی با خوندن این کتاب مصمم تر و آگاهانه تر از قبل عمل خواهیم کرد.... ترجمه و متن روانی داره و مطالب راحت و عامه پسند نوشته شدن
محمد نیک روان
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
جزو کتابهایی هست که در زندگی پر چالش امروزی حتما باید خونده بشه، راه حل‌هایی در کتاب مطرح میشه که میتونه تاثیر خوبی جهت کنترل و بهبود استرس غیر مفید داشته باشه یکی از مشکلاتی که در کتابهای صوتی شادن پژواک بود تکرار این کلمه هنگام پخش متن کتاب بود که خدارو شکر در این کتاب گفته نشد
مرجان جعفری
۱۴۰۳/۲/۷
به نظرم بیشتر تکنیک‌ها برای انجام بهتر کارها گفته شده و اینکه بیشتر راجع به کنترل استرس هست، ولی خیلی مواقع هست که ادم بابت یه گذشته‌ی ناراحت کننده یا یه اتفاق بد نوشخوار فکری داره که ربطی به استرس نداره اصلا، اون چیزی که میخاستمو نگرفتم از این کتاب
یوسف عبادی
۱۴۰۳/۱/۵
از اون جایی که نویسنده شرایط آمریکا رو توی کتاب در نظر داره ممکنه بعضی از مثال‌های با فرهنگ ما متفاوت باشه در کل تکنیک‌های خوبی ارائه شده برای مقابله با اضطراب که به نظرم انجامش می‌تونه مفید باشه گوینده صدای خوب و رسایی داره ولی کمی تند میخونه در کل مفیده
احمد خجسته
۱۴۰۳/۱/۱
به نظر من این کتاب بسیار کاربردى هستش، طبیعتاً ترک عادت در ابتدا کمى سخته اما اگر به نکات این کتاب تمرکز بشه و به کار گرفته بشه بینظیر هستش و خیلى به کم کردن نشخوار فکرى، سپاسگزارى بابت داشته‌ها و زندگى کردن در لحظه حال کشیده میشیم، ممنون از مجموعه کتابراه
ریحانه امیرزاده
۱۴۰۳/۲/۴
خدا خیر نویسنده رو بده الان مدتی هست که صبح‌ها میرم پیاده روی هرروز این کتاب رو صوتیش رو دانلود کردم وگوش میکنم و راهکارهای بسیاربسیار مفیدی میگه برای کنترل فکرهای منفی واقعا بی نظبره درود وسپاس بیکران
korush yekta
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتاب پر محتوا و آگاهی دهنده
صدای گوینده خوبه اما یکم تند میخونه
بقول خود کتاب که میگه این کتاب در مورد نشخوار فکری نیست، بلکه بیشتر در مورد استرس و اضطراب و... هست
بنظرم بر هر کسی لازمه این کتاب گوش کنه
سمیه بارانی
۱۴۰۲/۱۲/۷
با توجه به این که این کتاب یک کتاب کاربردی هست سرعت راوی در خوندن ان خیلی سریع بود چون به نویسنده فرصت درک تکنیک‌ها رو نمیداد. من که خودم نتونستم خیلی از تکنیک‌ها رو به کار بگیرم.
Dr.Ava
۱۴۰۳/۱/۳۰
خیلی عالیه. میشه با همراه شدن با فایل صوتی دغدغه هات رو کنترل کنی. نحوه مدیریت و آگاهی از بحران‌های جسمی رو از نظر شناخت استرس کنترل کرد.
محسن اسفندیاری
۱۴۰۳/۱/۱۳
این کتاب راههای بسیار مفیدی برای جلوگیری از نشخوار فکری دارد وفقط باید با دقت هر چه تمام عمل بکنیم تا از این مشکلات بتونیم در بیاییم
مصطفی سامانی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
با توجه به زندگی‌های پر تنش و استرس زا امروزه خواندن این‌ کتاب و نحوه مقابله با استرس و راه بهتر برخورد با مسائل، کمک زیادی میکنه
Rahasalari
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این کتاب عالی است! اگر با ترس‌ها، افکار منفی یا تفکرات بیش از حد مبارزه می‌کنید، این کتاب را دوست خواهید داشت.
پری صمیمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
عالی بود من تونستم با این کتاب استرس خودمو کاملا کنترل کنم
خداروشکر موفق شدم به زندگی لذت بخشم برگشتم
در پناه حق
سیده مهری محمدی
۱۴۰۲/۱۲/۳
کتاب خوب راه حل میده برای استرس و اضطراب. به نظر من هم مثل بقیه دوستان که گفتند گوینده کمی تند میخونند
Niloo
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
عالیه، هم متن و محتوای کتاب و هم صدای راوی درجه یک هست
مشاهده همه نظرات 41

راهنمای مطالعه کتاب صوتی توقف نشخوار فکری

برای دریافت کتاب صوتی توقف نشخوار فکری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.