معرفی و دانلود کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره

عکس جلد کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره
قیمت:
105000 تومان - 11.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره

کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره اثر به یاد ماندنی پاتریک رادن کیف، سایه شوم سیاست‌زدگی و جنگ داخلی را بر زندگی مردم به تصویر می‌کشد و به روایت حادثۀ تلخ ربوده شدن یک مادر جوان در مقابل فرزندانش می‌پردازد. این اثر پرفروش در سال 2019 افتخار دریافت جایزه ادبی جورج اورول را از آن خود کرد.

درباره کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره:

پاتریک رادن کیف (Patrick Radden Keefe) پرده از یک معمای جنایی و رمزآلود برمی‌دارد و در کتاب رنج و سکوت (Say Nothing) ردپای این راز بزرگ تاریخی و مخوف را در روابط سیاسی مرموز اروپای شرقی در دهه 70 میلادی می‌جوید.

در بحبوحه جنگ داخلی ایرلند راز قتل وحشیانه زنی فاش می‌شود... سال 1972 بانویی به نام جین مک کانویل در خانه و جلوی چشم فرزندانش ربوده می‌شود و دیگر هیچ خبری از او یافت نمی‌شود تا سال 2003 که جنازه‌اش را تحویل می‌دهند! ده سال پس از پیدا شدن جسد مک کانویل، هنگامی که نویسنده این کتاب در حال پیدا کردن سرنخ‌هایی برای درست کردن این پازل معمایی جنایی بود، به شواهد و مدارکی دست پیدا می‌کند که نشانگر ارتباط مخفیانه مک کانویل با ارتش جمهوری‌خواه ایرلند است.

بدون شک یکی از نقاط قوت این داستان، تکیه بر شواهد و مستندات دقیق تاریخی است. رنج و سکوت علاوه بر روایت مستند یک حادثه تلخ تاریخی، از صدمات جبران‌ناپذیر جنگ و گروگان‌گیری بر جامعه سخن می‌گوید.

بخشی از افتخارات کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره:

- دریافت جایزه اورول در بخش داستان سیاسی سال 2019
- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز در سال 2018
- نامزد دریافت جایزه ملی کتاب در بخش داستانی سال 2019
- نامزد جایزه صلح ادبی دیتون در بخش داستان نویسی سال 2020
- نامزد جایزه داوران برای نقد و بررسی داستان‌های ملی در سال 2019
- نامزد جایزه کرکوس در بخش داستان نویسی سال 2019

نکوداشت‌های کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره:

- روایتی شاهکارانه از پاتریک رادن کیف؛ او به طرز ماهرانه‌ای از مسائل پیچیده و بحث‌برانگیز اجتماعی و سیاسی در قالب یک داستان جذاب و پرکشش صحبت می‌کند. (JENNIFER SZALAI, The New York Times)

- داستانی دلهره‌آور... مرور یک خشونت فراموش‌نشدنی از گذشته‌ای سیاه. (DEVLIN BARRETT, The Washington Post)

- پاتریک رادن کیف این موفقیت بزرگ را مدیون روایتی برپایه مستندات تاریخی است. (COLUM McCANN، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

خواندن کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی علاقمندان داستان‌های تاریخی بر پایه شواهد مستند را به خواندن این اثر شگفت‌انگیز دعوت می‌کنیم.

با پاتریک رادن کیف بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده آمریکایی سال 1976 در ایالت ماساچوست دیده به جهان گشود. وی در آستانه 23 سالگی از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شد و تحصیلاتش را در زمینه حقوق در دانشکده ییل ادامه داد. او کم‌کم به روابط بین‌الملل علاقمند شد و برای مطالعۀ تخصصی این حوزه وارد دانشگاه کمبریج شد پاتریک رادن کیف در نهایت کارشناسی ارشدش را در زمینه علوم اقتصاد در لندن به پایان رساند. از جمله فعالیت‌های این نویسنده خلاق، مشاوره سیاسی به وزیر دفاع در سال‌های 2010 و 2011 بود.

در بخشی از کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره می‌خوانیم:

اوضاع شبیه شعری آشفته بود: چند کودک سوار بولدوزری شده بودند که جلوی ساختمانی رها شده بود. آن‌ها شادمانه به سمت خیابان بلفاست غربی می‌راندند که هم‌وطنانشان با جیغ و فریاد آنجا جمع شده بودند اما ناگهان کنترل آن ماشین غول‌پیکر از دست بچه‌ها در رفت و محکم به تیر چراغ‌برق خورد. همان موقع یک نفر کوکتل مولوتفی به سمت بولدوزر پرتاب کرد و شعله‌های آتش به هوا برخاست.

گروه‌های وفادار به‌ترتیب به سمت خیابان بومبای، واترویل، جادۀ کشمیر و دیگر خیابان‌های محاصره‌شده حرکت کردند. شیشه‌ها را می‌شکستند و کوکتل مولوتف به داخل ساختمان‌ها پرتاب می‌کردند. صدها خانه ویران شد و ساکنانشان به خیابان سرازیر شدند. با گسترش شورش‌ها، خانواده‌های معمولی در سراسر بلفاست در و پنجرۀ خانه‌هایشان را با تخته پوشاندند تا از طوفانِ پیش رو در امان بمانند. مبلمان و اثاثیۀ قدیمی را از اتاق‌های جلویی دور کردند تا اگر احیاناً مادۀ آتش‌زایی از پنجره به داخل خانه افتاد، وسایل کمتری آتش بگیرد. خودشان هم عموماً در آشپزخانۀ پشتی جمع می‌شدند. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تسبیح‌هایشان را به سینه می‌فشردند تا سروصداها بخوابد.

آن سال تابستان حدود دوهزار خانواده از بلفاست گریختند که اکثریت قریب به اتفاقشان کاتولیک بودند. آن زمان حدود سیصدوپنجاه‌هزار نفر در بلفاست زندگی می‌کردند. در سال‌های بعد حدود ده درصد از جمعیت نقل مکان کردند. گاهی گروهی صدنفری با هم متحد می‌شدند و ساکنان را مجبور می‌کردند خانه‌شان را ترک کنند. گاهی نیز یادداشتی در صندوق پستی می‌انداختند و به صاحبان خانه هشدار می‌دادند که فقط یک ساعت وقت دارند خانه را تخلیه کنند. مردم سراسیمه خود را در ماشین‌هایی می‌چپاندند که آن‌ها را به مکانی امن می‌برد؛ دیدن خانواده‌ای هشت‌نفری که به زور خود را در ماشینی جا کرده بودند، صحنه‌ای عادی بود. به این ترتیب هزاران کاتولیک در ایستگاه قطار صف کشیدند، مهاجرانی که منتظر بودند با قطار عازم جنوب و جمهوری ایرلند شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
تالار گنجینه جولای 2013
بخش اول: کاری تروتمیز و بی‌نقص
1: آدم‌ربایی
2: دختران آلبرت
3: تخلیه
4: ارتش زیرزمینی
5: خیابان سَنت‌جود
6: دوازده مرد خبیث
7: فرمانده
8: میخانۀ جام شکسته
9: یتیم‌ها
10: گروه فرِد
بخش دوم: قربانی
11: مرزهای انگلستان را ببندید!
12: ده یار بلفاست
13: اسباب‌بازی‌فروش
14: سلاح نهایی
15: اسیران
16: کوکی
17: کمپانی تئاتر فیلد دِی
18: پاکت‌نامۀ خونی
19: روبان‌های آبی
بخش سوم: تسویه‌حساب
20: آرشیو محرمانه
21: لبۀ تیغ
22: خبرچین‌ها
23: ملکۀ باتلاق
24: منجلاب دروغ
25: آخرین اسلحه
26: بی‌سیم مرموز
27: نوارهای بوستون
28: مرگ خودخواسته
29: گذشته
30: ناشناس
دربارۀ نویسنده
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره
نویسنده
مترجممهتا عافیت طلب
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات455
زبانفارسی
شابک978-622-742523-9
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
105000 ت - 11.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره

علی ایرانی
۱۴۰۰/۵/۲۹
نمیگم کتاب بدی است من از این نوع ژانر خوشم نمیاد شاید علتش هم اوضاع سیاسی کشور خودمان باشد،،،، از ژانرهای آزادی بخش و،،،، دیگه بدم میاد،،،،
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره

برای دریافت کتاب رنج و سکوت: داستانی واقعی از قتل و خاطره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.