معرفی و دانلود کتاب بازی بخت: چگونه بختانگی بر زندگی ما فرمان می‌راند

عکس جلد کتاب بازی بخت: چگونه بختانگی بر زندگی ما فرمان می‌راند
قیمت:
76000 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی بخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی بخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی بخت: چگونه بختانگی بر زندگی ما فرمان می‌راند

کتاب بازی بخت به نویسندگی لئونارد ملودینو به بررسی مبانی و کاربرد آمار و احتمال در زندگی می‌پردازد. این اثر خواندنی موضوعات مرتبط با تصادفی بودن و احتمال را به‌صورتی بسیار گیرا و جذاب بیان می‌کند، به‌طوری که خواننده به‌راحتی مطالب را درک کرده و با مسائل مطرح‌شده ارتباط برقرار می‌نماید. این اثر پرفروش ملی دیدگاهتان را نسبت به جهان و رخدادهایی که پیرامونتان در حال اتفاق افتادن هستند، دگرگون خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب بازی بخت

آیا شما هم از آن‌دست افرادی هستید که به شانس و اقبال اعتقاد ندارید یا برعکس، همه‌چیز را در زندگی براساس این دوگانه تفسیر می‌کنید؟ فکر می‌کنید تا چه حد بتوان با تکیه بر بخت و اقبال زندگی کرد؟ و اینکه آیا شما اصولاً خود را فردی خوش‌شانس می‌دانید یا باور دارید که بدشانسی برای همیشه گریبان زندگی‌تان را گرفته؟ پاسخ به این پرسش‌ها و پرسش‌های مشابه را می‌توانید در لابه‌لای صفحات کتاب بازی بخت (The drunkard's walk) بیابید.

لئونارد ملودینو (Leonard Mlodinow) این اثر علمی را در ده فصل به نگارش درآورده. او در این کتاب رویدادهای جاری در جهان را از نظر دخالت شانس در ایجاد آن‌ها بررسی و تحلیل نموده و سعی دارد قواعد و قوانین حاکم بر شانس و بخت را برای خوانندگانش روشن نماید. ملودینو در اثر خود به‌صورت بسیار ساده و قابل‌درک اما جذاب و پرکشش، به شرح قوانین بنیادین احتمالات و چالش‌هایی که در راه کشف، فهم و کاربرد این قوانین وجود دارد می‌پردازد. اثری که پیش رو دارید راهنمایی است که به شکلی گویا و روان چگونگی و سازوکار شانس و اقبال را در جریان زندگی روزمره‌ی افراد بیان می‌کند. نویسنده نمونه‌هایی عینی و ملموس برای مباحث گوناگون ارائه کرده و از این طریق می‌کوشد آموزه‌ها را به‌خوبی در ذهنتان نهادینه کند. نمونه‌هایی که در کتاب حاضر از آن‌ها نام برده می‌شود گاه از زندگی افرادی همچون «کاردانو» یا «پاسکال» هستند که خود در بحث شانس و بختانگی پیشگام‌اند و گاه داستان افرادی معمولی‌اند که نویسنده از بطن جامعه‌ی انسانی پیرامون خود انتخاب کرده.

شیوه‌‌ی نگارش مؤلف آن‌چنان صمیمانه و خودمانی است که خواننده با ملودینو و اشخاصی که به زندگی‌شان اشاره‌ شده، احساس نزدیکی و هم‌ذات‌پنداری خواهد کرد. نویسنده به‌عنوان یک دانشمند مسلط بر ریاضیات در کتابش به‌صورتی کاربردی قوانین ریاضی حاکم بر موضوع شانس و احتمال را برای مخاطبان عام و غیرمتخصص مطرح می‌کند.

لئونارد ملودینو بختانگی را نظریه‌ای معرفی کرده که بر صورت‌بندی عقل متعارف بنا شده اما درعین‌حال میدانی برای نازک‌اندیشی نیز بوده. میدانی که اندیشمندان بزرگ در آن گرفتار خطاهای تاریخی جبران‌ناپذیری شده‌اند و قماربازانی هم بوده‌اند که به سبب پیش‌بینی‌های صحیح خود به ثروت هنگفتی رسیده‌اند. برای اینکه ماهیت بختانگی را به‌درستی درک کرده و از تفاسیر نادرست اجتناب کنیم، هم به تجربه نیاز داریم و هم به مقدار زیادی تفکر و اندیشه.

امروزه به دلیل نوع زندگی در عصر اطلاعات، ضرورت آشنایی و درک مفاهیم احتمال و آمار برای همگان احساس می‌شود. خواندن اثر حاضر برای کسانی مفید خواهد بود که در جست‌وجوی کشف راه‌های گوناگون برای تحلیل موقعیت‌های زندگی خود هستند و تلاش می‌کنند با سازوکارهای ظریف و پیچیده‌ای آشنا شوند که به آن‌ها کمک می‌کند موقعیت‌های مهم زندگی را واکاوی و تحلیل کنند. بررسی جهان واقعی به لحاظ نقش شانس در رخدادهای آن، همچنین تشخیص راه‌هایی که با توجه به کارکرد بخت و اقبال شناسایی می‌شوند و به موفقیتمان منتهی خواهند شد از موضوعات اصلی کتاب پیش‌رو هستند. شکل داستانی در بیان مطالب و طنز دلنشین نویسنده نیز از مشخصه‌های بارز این کتاب محسوب می‌شوند.

محمد ابراهیم محجوب برگردان کتاب بازی بخت را به انجام رسانده و نشر آریاناقلم نیز چاپ و انتشار آن را به عهده داشته.

جوایز و افتخارات کتاب بازی بخت

  • کسب جایزه‌ی رابرت پی. بالز از سوی CSICOP) Committee for Skeptical Inquiry) در سال 2008
  • نامزد جایزه‌ی کتاب علمی انجمن سلطنتی در سال 2009
  • کتاب پرفروش ملی
  • حضور در فهرست کتاب‌های پرفروش وبسایت آمازون (Amazon's Most Sold Books)

نکوداشت‌های کتاب بازی بخت

  • یک اثر خارق‌العاده که ما را در جهت آشنایی با قوانین ریاضی و نحوه‌ی اثرگذاری قانون احتمال بر زندگی‌مان راهنمایی می‌کند. (استیون هاوکینگ)
  • یک کاوش شگفت‌انگیز پیرامون نقش پررنگی که شانس در زندگی روزانه‌ی ما ایفا می‌کند. (دنیل گیلبرت)

  • نثر لئونارد ملودینو بسیار دلنشین است. او مباحث آمار و احتمال را با آراء صاحب‌نظران ترکیب می‌کند که نتیجه‌ی آن یک کارگاه آموزشی تصادفی اما خواندنی خواهد بود. (بررسی کتاب نیویورک تایمز)

کتاب بازی بخت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به موضوع بخت و اقبال در زندگی علاقه‌مند هستید یا چگونگی اثرگذاری آن برایتان جذاب است و مایلید قواعد شانس را در زندگی روزانه‌ی خود به کار ببرید، از مطالعه‌ی کتاب بازی بخت غافل نشوید.

با لئونارد ملودینو بیشتر آشنا شویم

لئونارد ملودینو، زاده‌ی 26 نوامبر 1954 در شیکاگو، از دانشمندان آمریکایی و متخصصان علم ریاضی به شمار می‌آید که دستی هم در نویسندگی و فیلم‌نامه‌نویسی دارد. او که دکترای خود را در رشته‌ی فیزیک نظری از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی دریافت کرده، تاکنون چندین کتاب پرفروش را نیز به دنیای کتاب عرضه داشته. ملودینو به سبب پژوهش و فعالیت در زمینه‌ی انبساط بزرگ، یافتن شیوه‌ای برای تقریب طیف اتم‌ها، و همچنین به دلیل تحقیق در حوزه‌ی تئوری کوانتوم نور درون دی الکتریک‌ها در جوامع علمی به شهرت رسیده. لئونارد ملودینو هم‌اکنون در انستیتوی فیزیک ماکس پلانک و مؤسسه‌ی فناوری کالیفرنیا مشغول به کار است.

کسب عنوان نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، جایزه‌ی PEN/Wilson و قرارگیری در فهرست جایزه‌ی کتاب انجمن سلطنتی، تنها گوشه‌ای از افتخارات او محسوب می‌شود. «پنجره اقلیدس»، «نگاره هوشمند» و »باشعوری» شماری از کتاب‌های ترجمه‌شده‌ی لئونارد ملودینو هستند.

در بخشی از کتاب بازی بخت: چگونه بختانگی بر زندگی ما فرمان می‌راند می‌خوانیم

بن‌مایه‌ی نظریه بیز این است که محاسبه کنیم هرگاه وقایع معینی رخ بدهند، وقوع آن‌ها چه اثری بر احتمال وقوع یک رخداد دیگر دارد. برای آشنایی با جزئیات طرز کار این نظریه، به شرح مسئله‌ی دیگری می‌پردازیم که مربوط می‌شود به مثال دو دختر که در فصل سوم از آن سخن گفتیم. فرض کنیم یکی از آشنایان دو فرزند دارد. هرگاه یکی از فرزندان او دختر باشد، احتمال اینکه هر دو فرزند دختر باشند چه میزان است؟ واژه‌ی «هرگاه» در این مسئله پای احتمال شرطی را به میان می‌آورد. اگر شرطی که با «هرگاه» شروع می‌شود وجود نداشت، احتمال اینکه هر دو فرزند دختر باشند یک به چهار بود چون چهار ترکیب بیشتر نداریم: پسر‌_‌پسر، پسر‌_‌دختر، دختر‌_‌پسر، دختر‌_‌دختر. اما پس از افزودن اطلاعات جدید در قالب شرط دختر بودن یکی از فرزندان، احتمال قبلی زیاد می‌شود و از یک‌چهارم به یک‌سوم می‌رسد. دلیل این امر آن است که هرگاه یکی از فرزندان دختر باشد، فقط سه ترکیب برای این خانواده باقی می‌ماند: پسر‌_‌دختر، دختر‌_‌پسر، دختر‌_‌دختر. چنان‌که دیده می‌شود، از این سه ترکیب فقط یکی وضعیت مورد نظر ما را فراهم می‌آورد و احتمال آن هم یک‌سوم است. نگاه به نظریه‌ی بیز از این منظر شاید ساده‌ترین وجه ممکن باشد چون فقط با شمارش ترکیبات مختلف مسئله حل است. نخست باید فضای نمونه یعنی یکایک ترکیبات ممکن را فهرست کنیم و اگر احتمال وقوع آن‌ها با هم مساوی نیست، احتمال مربوط به هرکدام را در جلوی خودش بنویسیم (این کار درواقع برای رفع هرگونه شبهه در موضوع احتمالات مفید واقع می‌شود). در گام بعدی، ترکیباتی را که به ‌موجب شرط مسئله باید کنار بگذاریم خط می‌زنیم (در مثال فعلی، شرط مسئله این است که «دست‌کم یکی از فرزندان دختر باشد»). آنچه باقی می‌ماند بقیۀ ترکیبات است با احتمالات نسبی مربوط به هرکدام.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار مترجم
دیباچه
فصل یکم: مشاهده‌ی جهان از منظر شانس
فصل دوم: قواعد حقیقت‌ها و نیمه‌حقیقت‌ها
فصل سوم: یافتن راهی از میان راه‌های ممکن
فصل چهارم: پیمایش راه‌های منتهی به موفقیت
فصل پنجم: ستیزه میان قانون اعداد بزرگ و قانون اعداد کوچک
فصل ششم: مثبت‌های غلط، مغلطه‌های مثبت
فصل هفتم: اندازه‌گیری و قانون خطا
فصل هشتم: نظم در آشوب
فصل نهم: توهم الگو و الگوهای توهم
فصل دهم: گام‌زنی مستانه
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی بخت: چگونه بختانگی بر زندگی ما فرمان می‌راند
نویسنده
مترجممحمدابراهیم محجوب
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-7089-18-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
76000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازی بخت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازی بخت

برای دریافت کتاب بازی بخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.