معرفی و دانلود کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل

عکس جلد کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل
قیمت:
۲۹,۲۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل

کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل نوشته‌ی مریم حامدی، با ارائه‌ی مطالب کاربردی مطابق با آیات و روایات به شما کمک می‌کند تا با انتخاب همسر مناسب، خانواده‌ای موفق و سالم تشکیل دهید.

درباره‌ی کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل:

خانواده در قرآن کریم از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است که تنها بر پایه‌ی ازدواج شکل می‌گیرد. اولین و بزرگترین تعهد عاطفی و حقوقی در بزرگسالی افراد ازدواج است که منجر به رشد و تعالی در شخص می‌شود. بنابراین انسان برای داشتن خانواده‌ای خوب و آرام‌بخش به ازدواجی آگاهانه و موفق نیاز دارد. همچنین پیامبر اکرم (ص) هم درمورد اهمیت ازدواج و داشتن همسری مسلمان و شایسته بارها تأکید داشته‌اند.

برای شکل‌گیری یک خانواده‌ی سالم و مستحکم، علاوه بر اینکه باید در انتخاب همسر دقت کنید بایستی دانش و اطلاعات اولیه هم برای شروع یک زندگی مشترک نیز داشته باشید. خانواده نهاد بسیار مهمی است و اگر به سلامتی آن توجه نکنید شاهد مشکلات اجتماعی بزرگی خواهید بود. همچنین خانواده محلی امن برای آرامش اعضای آن و پایگاه اصلی برای تربیت فرزندان محسوب می‌شود. بنابراین والدین باید در این زمینه الگوی رفتاری مناسبی داشته باشند و با فرزندان خود ارتباطی صمیمانه برقرار نمایند تا ستون این نهاد همیشه مستحکم و سلامت باقی بماند. برای کسب این دانش و اطلاعات، خانواده‌ها باید از خدمات مشاوره‌ای با رویکرد دینی بهره‌گیری نمایند و آموزش‌های لازم را در زمینه چگونگی رفتار با فرزندان یاد بگیرند.

تحقیقات مربوط به خانواده حوزه‌های گوناگون و وسیعی مانند ازدواج، تشکیل خانواده، زندگی زناشویی، رابطه‌ی بین والدین و فرزندان، طلاق، جدایی و... را شامل می‌شود. این کتاب به بررسی جایگاه ازدواج و تشکیل خانواده با توجه به آیات و روایات می‌پردازد.

کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید به تازگی ازدواج کنید و یک خانواده‌ی سالم با فرزندانی موفق تشکیل دهید، خواندن این کتاب برای شما مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل می‌خوانیم:

ازدواج، یکی از مهم‌ترین وقایعی است که در زندگی انسان رخ می‌دهد و چنانچه به موقع و مناسب انجام شود می‌تواند سلامت جسمانی و روانی فرد را تأمین کند. هم چنین ازدواج یکی از عوامل حمایت کننده در برابر آسیب‌های فردی و اجتماعی به شمار می‌رود و نقش عمده‌ای در سلامت و پویایی جامعه به پویایی و سلامت خانواده بستگی دارد و سلامت و شادابی خانواده نیز به سلامت ازدواج وابسته است.

ازدواج یک سنت الهی و یک نیاز فطری در وجود بشر می‌باشد. انسان از بدو خلقت جهت تشکیل خانواده و بقای نسل ازدواج می‌کرده است. این سنت الهی در اقوام و ادیان مختلف شکل و مقررات خاصی دارد. ازدواج رابطه‌ای است انسانی، پیچیده و ظریف و از عالی‌ترین رسم اجتماعی است. از دلایل اصلی ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: عشق و محبت، داشتن شریک و همراه در زندگی، ارضای نیازهای عاطفی و روانی، افزایش شادی و خشنودی (نوابی نژاد، 1380). خداوند متعال در قرآن کریم جایگاه ارزشمند خانواده را مورد تأکید قرار داده است. خانواده از منظر قرآن کریم نهادی است مقدس که بر پایه ازدواجی سالم که از آن به «میثاق غلیظ» یاد می‌شود؛ استوار شده است. خانواده مرکز تربیت، انسان سازی و مأمنی برای رسیدن به تکامل انسانی است. این نهاد اجتماعی در شریعت نبوی هم حرم امنی برای اعضای خانواده است که در سایه امنیت و سکون در آن گرد هم می‌آیند تا عشق و محبت خود را در سایه پیوند اعضای آن، نثار یکدیگر نمایند و نشاط و امید را در این بوستان بذر افشانی کنند. بنابراین خانواده از دیدگاه قرآن بر مبنای اصل مودت، رحمت و تفاهم متقابل برای رشد و بالندگی انسان شکل گرفته است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
فصل اول: خانواده
فصل دوم: ضرورت تشکیل خانواده
فصل سوم: ازدواج
فصل چهارم: ملاک‌های انتخاب همسر
فصل پنجم: آموزش و ضرورت آموزش‌های قبل از ازدواج
فصل ششم: زندگی ایده آل
فصل هفتم: ضرورت مشاوره‌های قبل ازدواج
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-622-6169-75-2
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های فقه و اصول
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل

شریف محمد امینی
۱۴۰۰/۲/۱۸
با سلام
کتاب جامع و علمی که بر اساس اصول صحیح علمی نگارش شده باشد نیست و بیشتر روای نگارش مسایل روزمره است.
اسماعیل راهبی
۱۴۰۱/۹/۱
فقط آیات و احادیث رو آوردین چرا
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل

برای دریافت کتاب روانشناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.