معرفی و دانلود کتاب روح

عکس جلد کتاب روح
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روح

تنی نلسون در کتاب دیدنی‌های خواندنی: روح ماجرای زندگی مردی چهل‌وشش ساله به نام جو گاردنر را روایت می‌کند که آرزویش این است روزی یک نوازنده‌ی مشهور موسیقی جز شود. درست در روزی که او به عنوان نوازنده در یکی از برترین گروه‌های موسیقی جز پذیرفته می‌شود، وقوع ماجرایی زندگی او را کاملاً دگرگون می‌سازد. گفتنی است کتاب حاضر داستان انیمیشنی به همین نام (روح) است که پیشتر در سال 2020 ساخته شد و به نمایش درآمد.

درباره‌ی کتاب دیدنی‌های خواندنی: روح

تنی نلسون (Tenny Nellson) در کتاب دیدنی‌های خواندنی: روح (Soul) داستان آقای جو گاردنر را روایت می‌کند. شاید بهتر باشد پیش از آن که ماجرای کتاب روح را برای‌تان تعریف کنیم، کمی شما را با آقای جو آشنا سازیم. جو گاردنر مردی بود حدوداً چهل‌وشش ساله، با موهایی که تازه داشت خاکستری می‌شد، قدبلند بود و رفتار خوشی داشت، و البته مردی بود با سبیلی باریک و لبخندی خجالتی. راستش را بخواهید او از آن گروه افرادی نبود که چندان جلب توجه کند، دست‌کم در دیدار اول چنین نبود. تنها یک عشق در زندگی جو گاردنر وجود داشت: موسیقی جَز. در واقع موسیقی جز آتش عشقی دیوانه‌وار در قلبش افروخته بود.

جو گاردنر در یک مدرسه‌ی راهنمایی موسیقی تدریس می‌کرد. او یک نوازنده‌ی درجه‌ یکِ ساز پیانو بود که احساس می‌کرد در زندگی به اندازه‌ای که باید دیده نشده است. او همه‌ی زندگی‌اش را بر روی تحقق یک رؤیا بنا کرده بود: این که روزی یک نوازنده‌ی افسانه‌ای موسیقی جاز شود و در سالن کلوب‌ها یا کنسرت‌های مشهور پیانو بنوازد. در این میان اما مادر جو آرزوهای متفاوتی را برای پسرش در سر می‌پرورانْد. این که جو شغلی ثابت و کم‌خطر داشته باشد و حقوق بازنشستگی بگیرد.

سرانجام، لحظه‌ای که جو در تمام این سال‌ها انتظارش را کشیده بود، فرا رسید و او موفق شد تا با یکی از نوازندگان مشهور موسیقی جز هم‌نوازی داشته باشد. پس از آن بود که جو برای عضویت در گروه موسیقی نوازنده‌ی مشهور پذیرفته شد. جو پس از آن که از کلوب بیرون آمد، سرخوشانانه به خیابان دیگری پیچید و کم مانده بود بخورد به سگ خشمگینی که سمتش می‌آمد. سگ همین‌طور که پارس می‌کرد و می‌غرید به‌سمتش خیز برداشت، اما صاحبش بند قلاده‌اش را کشید. در همین میان، جو روی پاشنه‌ چرخید و عقب‌عقب در خیابان راه رفت... موتورسیکلتی آمد طرفش. موتورسوار جهتش را عوض کرد تا به او نخورد. فاصله‌شان آن‌قدر کم بود که...

بله، جو داخل چاله‌ای افتاد و ناگهان به خود آمد و دید که روی زمین نیست، بلکه در محلی قرار دارد که‌ روح‌ها پیش از آن که کاملاً بمیرند، آن‌جا سرگردانند. جو گاردنر سرگردان و حیران تلاش می‌کرد راهی برای عبور از این مخمصه بیابد. او به هیچ عنوان نباید امروز بمیرد، تازه آرزوهایش محقق شده‌اند! در این حیص و بیص، جو گاردنر روحی به نام ماره‌ی 22 را ملاقات کرد؛ روحی که عمیقاً از رفتن به زمین امتناع می‌کرد، چرا که زندگی را چیزی جز بی‌حاصلی نمی‌دید. این ملاقات همه چیز را بیشتر از پیش پیچیده ساخت.

آیا جو گاردنر داستان ما می‌تواند راهی برای فرار از مرگ پیدا کند؟ تنی نلسون در کتاب دیدنی‌های خواندنی: روح به شما پاسخ می‌گوید. گفتنی است کتاب روح را نیلوفر امن‌زاده به زبان فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال عهده‌دار انتشار آن در ایران بوده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دیدنی‌های خواندنی

در مجموعه کتاب‌ دیدنی‌های خواندنی مخاطب داستان انیمیشن‌هایی خواهید بود که هم بسیار پرطرفدار و مشهور هستند و هم فروش بالایی داشته‌اند. در گردآوری مجلدهای این مجموعه تلاش بر این بوده تا داستان‌ انیمیشن‌هایی با موضوعات مختلف به رشته‌ی تحریر درآیند. ازاین‌رو، این داستان‌ها مضمون‌های متنوعی را در بر می‌گیرند؛ از داستان‌هایی با موضوعات شخصی و آرزوهای درونی گرفته تا اسطوره‌ها و افسانه‌های قدیمی.

گفتنی است این مجموعه به همت انتشارات پرتقال روانه‌ی بازار کتاب شده است. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، نام برخی از مجلدهایی است که ذیل مجموعه کتاب دیدنی‌های خواندنی به انتشار رسیده‌اند: «رنگو (Rango)»، کوکو (Coco)، «زوتوپیا (Zootopia) و روح».

درباره‌ی انیمیشن روح

انیمیشن روح نخستین بار در سال 2020 به کارگردانی پیت داکتر و توسط کمپانی پیکسار ساخته شد و به اکران در آمد. انتشار این پویانمایی که در ژانرهای فانتزی، ماجراجویانه و درام - کمدی ساخته شده بود، با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان همراه شد و نقدهای مثبت گوناگونی دریافت کرد. بد نیست اشاره کنیم این انیمیشن نخست قرار بود تا به‌صورت اکران سینمایی به نمایش در آید، اما هم‌زمانی آن با شیوع ویروس کرونا باعث شد تا سازندگان آن تصمیم بگیرند انیمیشن روح رابه صورت دیجیتالی در دیزنی پلاس منتشر کنند. این انیمیشن توانست در بسیاری از رشته‌ها برنده و یا نامزد جایزه شود که در ادامه به صورت مفصل به آن اشاره خواهیم داشت. گفتنی‌ست جیمی فاکس (Jamie Foxx) و تینا فی (Tina Fey) از صداپیشگان انیمیشن روح هستند.

جوایز و افتخارات انیمیشن روح

  • برنده‌ی جایزه‌ی هفتاد و هشتمین مراسم گلدن گلوب در بخش بهترین موسیقی
  • برنده‌ی جایزه‌ی هفتاد و هشتمین مراسم گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم انیمیشن
  • برنده‌ی جایزه‌ی نَود و سومین دوره‌ی جوایز اسکار در بخش بهترین پویانمایی
  • برنده‌ی جایزه‌ی نَود و سومین دوره‌ی جوایز اسکار در بخش بهترین موسیقی متن
  • نامزد جایزه‌ی نَود و سومین دوره‌ی جوایز اسکار در بخش بهترین صداگذاری
  • نامزد جایزه‌ی HFCS در بخش بهترین تصویر در سال 2021
  • برنده‌ی جایزه‌ی HFCS در بخش بهترین فیلم پویانمایی در سال 2021
  • و...

کتاب دیدنی‌های خواندنی: روح برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دیدنی‌های خواندنی: روح برای کودکان و نوجوانان بالای 10 سال به نگارش در آمده است. اگر طرفدار داستان‌های کمدی، فانتری و خانوادگی هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب دیدنی‌های خواندنی: روح را از دست ندهید. همچنین این کتاب برای طرفداران انیمیشن روح، فارغ از این که به چه رده‌ی سنی‌ای تعلق دارند، رقم‌زننده‌ی تجربه‌ی لذت‌بخشی خواهد بود.

در بخشی از کتاب روح می‌خوانیم

طولی نکشید که جو و 22 به راهرویی عظیم رسیدند. هر چیز زمینی که فکرش را بکنید، دو طرف راهرو ردیف شده بود. باغچه، بولدوزر، قایق، گربه، استخر، سالن کنسرت، فیل، ماشین، چوب ماهیگیری، میل بافتنی، کتاب، زمین فوتبال، نقاشی، آکواریوم، گیتار، تلسکوپ، خانه‌درختی... ردیف‌ها همین‌طور پیشِ رویشان ادامه داشتند. راهرو شبیه یک مرکزخرید بزرگ بود؛ مرکزخریدی که همه‌ی چیزهای موجود در جهان را در خودش داشت.

22 گفت: «رسیدیم. تالار همه‌چیز.»

اطرافشان روح‌های جدید مشغول بررسی فعالیت‌های مختلف بودند. یک روح جدید کنار رودخانه‌ای ایستاده بود و زیر نظر راهنمایش قلاب ماهیگیری توی آب می‌انداخت. در بخش دیگری از تالار، یک روح جدید با توپ بسکتبال دریبل می‌زد و پرتابش می‌کرد سمت سبد. روح جدید دیگری با دوربین عکاسی ورمی‌رفت. وقتی شاتِر دوربین صدا داد، نمایه‌ی شخصیتی روح جدید ناگهان تبدیل شد به مجوز ورود به زمین.

جو تازه فهمید ماجرا از چه قرار است. این روح‌ها داشتند می‌فهمیدند چه چیزهایی به زندگی ارزش زیستن می‌دهند. همان‌طور که مشاورها گفته بودند، آن‌ها داشتند جرقه‌شان را پیدا می‌کردند.

جو دست 22 را گرفت. «بیا!» جرقه‌ی 22 هم حتماً همین‌جا بود. نگاه جو به یک شیرینی‌فروشی افتاد و 22 را کشید سمتش. مگر می‌شد کسی عاشق کره و شکر نباشد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روح
نویسنده
مترجمنیلوفر امن زاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-274-295-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روح

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روح

برای دریافت کتاب روح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.