معرفی و دانلود کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد

عکس جلد کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد
قیمت:
۲۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد

کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد نوشته‌ی ماری کاسانوا داستان مردی گاوچران را روایت می‌کند که از لحظه‌ای که وارد شهر شده، حسابی دردسر درست کرده است. در حالی که مردم از مواجهه با درک عربده‌کش وحشت می‌کنند، پسر جوانی به نام سام تصمیم می‌گیرد راهی جدید را برای سربه‌راه کردن درک خرابکار امتحان کند... گفتنی است این کتاب برنده‌ی جوایز مختلفی، از جمله جایزه‌ی کتاب مصور کارولینای جنوبی و جایزه‌ی Spur در سال 2012 شده است.

درباره‌ی کتاب روزی که درک عربده‌ کش به شهر آمد

همه چیز از وقتی شروع شد که درک عربده‌کش به شهر آمد. درست از زمانی که درک قدم به شهر گذاشت، همهمه‌ها شروع شد. مردم در گوش یکدیگر زمزمه می‌کردند که درک خرابکار دوباره بازگشته است. ترس به جان مردم افتاده بود و همه منتظر رخ دادن یک فاجعه‌ی درست و حسابی از سوی درک بودند. باور کنید یا نه، زمانی که درک پا به شهر گذاشت، باد از وزیدن دست کشید، گاوها از ترس او از ماغ کشیدن باز ایستادند و بوته‌های خار دیگر غلت نزدند! بله، درک تا این اندازه به جان ساکنان شهر وحشت افکنده بود.

داستان کتاب روزی که درک عربده‌ کش به شهر آمد (The Day Dirk Yeller Came to Town)، نوشته‌ی ماری کاسانوا (Mary Casanova) در غرب وحشی رخ می‌دهد. درک، گاوچرانی بود که به عربده‌کشی مشهور شده بود. راستش را بخواهید، کاری نبود که درک برای ترساندن مردم و خرابکاری در شهر انجام نداده باشد؛ از دزدیدن گاوهای آن‌ها گرفته تا غارت کردن قطارها. خلاصه این که درک فقط مایه‌ی دردسر بود و جای تعجب نبود که همه از بازگشتن درک عربده‌کش به وحشت افتاده بودند...

تنها یک نفر بود که از آمدن درک خوشحال شده بود و او کسی نبود جز سام. در واقع، سام هم در نوع خودش خرابکار بود. همین اواخر قبل از آمدن درک با توپ شیشه‌ی پنجره‌ی همسایه را شکسته بود و بابا هم مدام در گوشش می‌خواند که تو واقعاً مایه‌ی دردسری! همین هم شد که وقتی درک عربده‌کش به شهر آمد، سام دنبال او به راه افتاد.

نزدیک شدن سام به درک، برای این نبود که دلش می‌خواست یک رفیق پایه‌ی خرابکاری برای خودش پیدا کند. بلکه سام تصمیم گرفته بود حالا که درک عربده‌کش از این فروشگاه به آن فروشگاه می‌رود تا برای تن بی‌قرارش مرهمی پیدا کند، زمانی که بر سر رئیس ایستگاه پلیس عربده کشیده است، به یک شیوه‌ی جدید او را آرام سازد. راهی که سام برای سربه‌راه کردن درک پیش گرفت، راهی دور از ذهن بود: علاقه‌مند کردن درک به کتاب خواندن!

ماری کاسانوا کتاب روزی که درک عربده‌ کش به شهر آمد را در سال 2011 منتشر کرد. انتشار این اثر با تحسین منتقدان و استقبال کم‌نظیر خوانندگان مواجه شد؛ به شیوه‌ای که کتاب توانست به یکی از آثار پرفروش سال 2011 تبدیل شود و جوایز متعددی را از آن نویسنده‌اش سازد. کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد را شیدا رنجبر به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال -ناشر تخصصی کتاب‌های کودک و نوجوان- آن را روانه‌ی بازار نشر ساخته است.

جوایز و افتخارات کتاب روزی که درک عربده‌ کش به شهر آمد

  • برنده‌ی جایزه‌ی Kansas’ Bill Martin Jr در سال 2013
  • در لیست اصلی جایزه‌ی Missouri's Show-Me در سال 2014
  • در لیست اصلی جایزه‌ی Arizona’s Grand Canyon Reader در سال 2014
  • در فهرست نهایی جایزه‌ی Arkansas’ Diamond در سال 2014
  • در فهرست نهایی Minnesota’s Star of the North در سال 2014
  • در لیست نهایی جایزه‌ی Florida State Reading List Book در سال 2013 - 2014
  • برنده‌ی جایزه‌ی Montana’s Treasure State در سال 2013
  • نامزد جایزه‌ی South Carolina Picture Book در سال 2013 - 2014
  • برنده‌ی جایزه‌ی Spur در سال 2012
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب روزی که درک عربده‌ کش به شهر آمد

  • برای خنثی کردن تهدیدی که تمام شهر زیر چکمه‌هایش به لرزه در آمده است، به یک پسر کوچک مبتکر نیاز است. درک عربده‌کش به شهر آمده و حتی علف‌های هرز شهر را نیز ترسانده است. فقط یک پسر کوچک، راوی داستان، در مقابل درک ایستادگی می‌کند و او را از میان این همه جا، به کتابخانه‌ی عمومی می‌برد. درک در آن جا مجذوب خانم جنی می‌شود؛ یعنی همان خانمی که به او کمک کرده است تا کتاب مناسب خودش را پیدا کند، حتی اگر او یک خواننده‌ی درست‌ و حسابی به شمار نیاید. او که در خواندن غرق شده، دیگر از خارش بدن رهایی یافته است و هم‌زمان که خورشید غروب می‌کند و ساعت بسته شدن کتابخانه نزدیک می‌شود، درک با یک کیسه کتاب سوار اسبش می‌شود و قول می‌دهد که باز هم به آن جا برگردد. البته نه برای آن که دردسر درست کند، بلکه برای تهیه کتاب‌های بیشتر (و دیدن خانم جنی). تصاویر کتاب روزی که درک عربده‌کش به شهر آمد مملو از جزئیات و طنز هستند. شیطنت‌های یک گربه و تعدادی موش‌ یک داستان فرعی بصری بی‌صدا ارائه کرده‌اند. کاریکاتورهای شگفت‌انگیز کتاب به اندازه‌ی هزاران کلمه ارزش دارند و این داستان بلند خنده‌دار را نه تنها به کتابی برای خواندن، بلکه به یک برگ برنده‌ی بزرگ تبدیل می‌کنند. (Kirkus Reviews)

  • در این کتاب که در غرب وحشی اتفاق می‌افتد، سام جوان موفق می‌شود یک فرد قانون‌شکن و بدنام را مطیع سازد. البته از طریق آشنا کردن او با لذتی که در کتاب‌ خواندن وجود دارد. هنگامی که درک عربده‌کش، مردی بسیار خطرناک، پا به شهر می‌گذارد، فروشگاه به فروشگاه به دنبال چیزی می‌گردد تا بدن بی‌قرارش را آرام کند. مردم شهر هراسان از او می‌گریزند، به جز یک نفر: سام. او درک عربده‌کش را به کتاب‌خانه‌ی جدید شهر هدایت می‌کند. یعنی جایی که خانم جنی دوست‌داشتنی راه حلی برای درک عربده کش دارد. زمانی که روز به پایان می‌رسد، درک قول می‌دهد برای برداشتن کتاب‌های بیشتر باز هم به کتاب‌خانه برگردد و مردم از این بابت بسیار خرسند می‌شوند. (راندال انوس، بوک لیست)

کتاب روزی که درک عربده‌ کش به شهر آمد برای چه کسانی مناسب است؟

ماری کاسانوا کتاب روزی که درک عربده‌ کش به شهر آمد را برای رده‌ی سنی 3 تا 7 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. با این حال، مطالعه‌ی کتاب نامبرده می‌تواند برای معلمان مدارس و پدر و مادرها نیز سودمند واقع شود.

با ماری کاسانوا بیشتر آشنا شویم

ماری کاسانوا نویسنده‌ی چند رمان و کتاب‌های مصور برای کودکان است و قصه‌ی بسیاری از کتاب‌هایش را از داستان‌های محلی مینه‌سوتا و کانادا سرچشمه گرفته است. آنچه نام ماری کاسانوا را بیش از همه بر سر زبان‌ها انداخته، کتاب‌هایی است که او برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده است. او خود درباره‌ی کارش چنین می‌گوید: «بزرگ‌ترین پاداشی که برای کارهایم دریافت می‌کنم، زمانی است که یک خواننده‌ی جوان به من می‌گوید که یکی از کتاب‌هایم را دوست داشته است.»

ماری کاسانوا را می‌توان در زمره‌ی نویسندگان پرکار و پرافتخار به شمار آورد. کتاب‌های بسیاری از او در فهرست اصلی کتاب‌های منتخب کودکان و نوجوانان قرار گرفته‌اند و جوایز و افتخارات متعددی را برای او به ارمغان آورده‌اند. از میان این جوایز، می‌توان کسب عنوان «کتاب قابل توجه» از سوی انجمن کتاب‌خانه‌ی آمریکا، جایزه‌ی منتخب والدین، نامزد جایزه‌ی ویراستاران فهرست کتاب و برنده‌ی دو دوره‌ی جوایز مینه سوتا را نام برد.

ماری کاسانوا در خانواده‌ای پرجمعیت و با نه خواهر و برادر در مینه سوتا متولد شد. او نوشتن را پناه زمان کودکی‌اش می‌نامد و اعتقاد دارد که نوشتن باعث شد تا در زمان کودکی و در چنین خانواده‌ی شلوغی، افکارش به صدا تبدیل شوند. از کاسانوا کتاب‌های متعددی منتشر شده که در ادامه نام آن‌ها را ملاحظه می‌کنید.

کتاب‌های ماری کاسانوا

  • کریسا (Chrissa)
  • رحمت (Grace)
  • بیدار شو، جزیره! (Wake Up, Island)
  • کد کلیپ فیش (The Klipfish Code)
  • کریسا قوی می‌ماند (Chrissa Stands Strong)
  • مک کنا، آماده پرواز! (McKenna, Ready to Fly!)
  • دختر آمریکایی: دختر سال 2015 (American Girl: Girl of the Year 2015)

در بخشی از کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد می‌خوانیم

درک عربده‌کش دوید و رفت بقالی شهر و عربده کشید: «من دنبال چیزی می‌گردم تا جلوی این گرگ وحشی را که رو به ماه زوزه می‌کشد بگیرد!»
خانم پِترسون بچه‌هایش را بغلش گرفت و گفت «خدایا رحم کن!»
ولی من نترسیدم. چون گاهی‌اوقات خودم هم به سرم می‌زد و وحشی می‌شدم. مثلا، همین دیروز یک قورباغه انداختم پشت گردن اِما پترسون.
خانم پترسون با ترس و لرز گفت: «برو از فروشگاه آن طرف‌تر تَله بگیر!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد
نویسنده
مترجمشیدا رنجبر
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-622-274074-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد

برای دریافت کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.