معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و عقده آتلانتیس - جلد 7

عکس جلد کتاب آرتمیس فاول و عقده آتلانتیس - جلد 7
قیمت:
۴۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و عقده آتلانتیس - جلد 7 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و عقده آتلانتیس - جلد 7 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرتمیس فاول و عقده آتلانتیس - جلد 7

آرتمیس فاول‌ قهرمانِ سری کتاب‌های فانتزی به قلم اوئن کالفر است و پس از پشت سر گذاشتن درگیری‌های زیاد، توانسته با گروهی از جن‌ها، ارتباطی صلح‌آمیز برقرار کند. او در کتاب آرتمیس فاول و عقده آتلانتیس - جلد 7 از نوجوانی شرور به فردی پخته و آرام تبدیل شده، اما یک مشکل وجود دارد و اینکه به یک نوع بیماری مبتلا شده که در اثر استفاده‌ی زیادِ او از جادو بروز یافته و نیرویش را برای مبارزات مهم بعدی کاهش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آرتمیس فاول و عقده‌ی آتلانتیس - جلد 7

روزی روزگاری پسری ایرلندی بود که دلش می‌خواست همه‌چیز را بداند، برای همین هی کتاب خواند و کتاب خواند تا این‌که مُخش پر شد از نجوم، ریاضیات، فیزیکِ کوانتوم، شعرهای عاشقانه، علوم انسانی و اجتماعی و صدها موضوع دیگر. ولی اثر موردعلاقه‌اش کتاب کم‌حجمی بود که درواقع خودش هیچ‌وقت آن را نخوانده بود و معمولاً پدرش آن را برای قصه‌ی قبل از خواب انتخاب می‌کرد؛ کتابی به اسم کوزه‌ی طلا؛ داستان آدم حریصی که یک موجود افسانه‌ای را گروگان می‌گیرد تا طلاهایش را بدزدد، اما موفق نمی‌شود.

معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و عقده آتلانتیس - جلد 7

پدر این‌طور عقیده دارد که اگر آن شخص بیشتر تلاش می‌کرد و بیشتر نقشه می‌کشید می‌توانست سرانجام با حیله و فریب، صاحب پول و ثروت شود. گفتن این حرف، آن‌هم از جانب یک پدر کمی غیرعادی به نظر می‌رسد، ولی خب، او یک پدر معمولی نیست، او مهره‌ی اصلی یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری‌های تبهکار دنیا و پدرِ آرتمیس ‌فاول است؛ پسری که به‌زودی از پدر هم جلو می‌زند و نه‌تنها در دنیای آدمیزادها، بلکه در دنیای جن و پری‌ها هم مقام و منصبی به‌هم می‌زند.

اوئن کالفر (Eoin Colfer) در سری کتاب‌های آرتمیس فاول، داستان این پسربچه و تلاش‌ها و نقشه‌های تبهکارانه‌اش را برای ثروت‌اندوزی و نجات امپراتوری خانوادگی‌شان به تصویر می‌کشد. آرتمیس به کشف رازی درباره‌ی وجود گروهی از جن‌ها و پری‌ها در زیرِ زمین می‌رسد و این مقدمه‌ای برای نقشه‌های بلندپروازانه‌اش خواهد بود. آرتمیس فاول در جلد اول این مجموعه‌کتاب جذاب، نوجوانی دوازده‌ساله و به‌شدت باهوش است که هوشش را جهت انجام کارهای مجرمانه به کار می‌گیرد. او با گروگان گرفتنِ یکی از جن‌ها که ازقضا سرکرده‌ی آن‌هاست، خودش را به دامان دردسری بی‌پایان می‌اندازد. کتاب آرتمیس فاول و عقده‌ی آتلانتیس - جلد 7 (Artemis Fowl and the Atlantis Complex) یکی دیگر از جلدهای این مجموعه است و تغییر و تحول شخصیت اصلی داستان را نشان می‌دهد. حالا آرتمیس فاول مبتلا به عقده‌ی آتلانتیس شده و درگیریِ طولانی‌مدتش با جن و پری او را دچار حواس‌پرتی کرده است. حالا که او دیگر شرارت قبل را ندارد و به انسانی آرام‌تر و دل‌رحم‌تر تبدیل شده، نمی‌تواند در مقابل حمله‌ی گروهی از ربات‌های ویرانگر به شهر، تاب بیاورد.

اوئن کالفر آرتمیس فاول را در کتاب آرتمیس فاول و عقده‌ی آتلانتیس - جلد 7، شخصی با عقده‌ی آتلانتیسِ درجه دو معرفی می‌کند؛ یک بیماری روانی‌ که نتیجه‌ی ور رفتن بدون ملاحظه‌ی آزتمیس با جادوی اجنه و احساس گناهش است. عقده‌ی آتلانتیس معمولاً با وسواس و توهم همراه می‌شود و می‌تواند منجر به بروز چند شخصیت کاملاً متفاوت و متمایز بشود. آیا پری‌ها می‌توانند امیدوار باشند که آرتمیس واقعی را بازبیابند و شهر را از حمله‌ی ربات‌ها و ویرانی‌های آینده نجات دهند؟!

هرچند مطالعه‌ی شش جلد قبلیِ مجموعه لذتِ خواندن کتاب حاضر را دوچندان می‌کند، اما کتاب آرتمیس فاول و عقده‌ی آتلانتیس - جلد 7 اثری مستقل محسوب می‌شود. نشر افق اقدام به چاپ و نشر این اثر کرده و آن را با ترجمه‌ی شیدا رنجبر در اختیارتان قرار داده است.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب آرتمیس فاول

  • برنده‌ی جایزه‌ی دبلیو اچ اسمیت (W. H. Smith)؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب بریتانیا؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک ماساچوست؛
  • نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب سال کودک Whitbread؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی روبان آبی بولتن؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب نوجوان گاردن استیت؛
  • نامزد جایزه‌ی کتاب نوجوان رود آیلند (2002)؛
  • پرفروش‌ترین مجموعه‌ی نیویورک تایمز؛
  • پرفروش‌ترین مجموعه‌ی یو اس ای تودی؛
  • پرفروش‌ترین مجموعه‌ی پابلیشرز ویکلی.

نکوداشت‌های کتاب آرتمیس فاول و عقده‌ی آتلانتیس - جلد 7

  • اوئن کالفر هیجان ‌و ترس را با خنده و سرگرمی درهم می‌آمیزد و لذتی برای طرفداران مجموعه‌ی آرتمیس فاول فراهم می‌آورد. (بوک لیست)
  • جذاب و بسیار مهیج (The Telegraph)

اقتباس سینمایی از کتاب آرتمیس فاول و عقده‌ی آتلانتیس - جلد 7

فیلمی فانتزی و علمی تخیلی به نام آرتمیس فاول در سال 2020 توسط دیزنی ساخته شده و ماجرای کتاب‌های آرتمیس فاول را هسته‌ی اصلی فیلمنامه‌ی خود قرار داده است. این فیلم با نقدهای منفی فراوانی از جانب طرفداران رمانِ اوئن کالفر مواجه شد.

کتاب آرتمیس فاول و عقده‌ی آتلانتیس - جلد 7 برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به داستان و رمان‌های علمی و تخیلی از مخاطبان اصلی کتاب حاضر هستند.

در بخشی از کتاب آرتمیس فاول و عقده آتلانتیس - جلد 7 می‌خوانیم

جولیت که امیدوار بود برادرش شوخی می‌کند، عینک را روی صورتش گذاشت و گفت: «تو هیچ‌وقت به یه جن تیراندازی نمی‌کنی.»

اما یک‌دفعه چیزی جلوی چشمش ظاهر شد، انگار که یک تکه نان از توی تُستر بپرد بالا. آن چیز مطمئناً آدمیزاد نبود. از تسمه‌ای آویزان بود و با اسلحه‌ی لوله‌دار کوفته‌ای شکلی سر جولیت را نشانه گرفته بود. آن چیز، لباسی سرهمی پوشیده بود که به‌نظر می‌رسید از جنس یک‌جور ویسکوزِ اندود شده است و کاملاً کیپ بدن و دست و پاهای کج وکوله‌اش بود و حتی تک‌تک موهای ریش پرپشتش را پوشانده بود.

جولیت که شوکه شده بود، داد زد: «جنه‌رو بزن. با تیر بزنش.»

بیش‌تر مردم احتمالاً فکر می‌کردند جولیت دارد شوخی می‌کند. آخر، چه‌طور ممکن بود درست همان لحظه‌ای که فیلترهای اجنه‌ای را روی چشم‌هایش گذاشت، سروکله‌ی یکی از آن‌ها پیدا شود؟ به‌خصوص که جولیت معروف بود به این‌که همیشه شوخی‌های بی‌موقع می‌کند و تیکه‌هایش را درست وسط لحظه‌های خطرناکی می‌اندازد که جان طرف در خطر است. مثلاً یک‌بار که کریستین وارلی پِنرُز، کمک مربی کوهنوردی‌شان در آکادمی مادام کو، در دامنه‌ی شمالی اورست یک‌دفعه دستش ول شد و در حالی که فقط یک دختر لاغرمردنی بین او و مرگ بی‌برو برگردش قرار داشت به‌سمت زمین سقوط می‌کرد، جولیت خودش را برای گرفتنش آماده کرد و گفت: «هی، پِنرُز، اگه بعد خوب ازم تشکر می‌کنی بگیرمت.»

پس می‌بینید، کاملاً منطقی بود که وقتی جولیت داد بزند جنه‌رو بزن آدم فکر کند سربه‌سر برادربزرگش می‌گذارد، ولی باتلر حتی یک لحظه هم چنین فکری نکرد. باتلر برای تشخیص صدای تنش‌دار، آموزش دیده بود، ولی حتی اگر هم آرتمیس وادارش نکرده بود توی ماشین به آن سخنرانی Mp3 گوش کند، می‌توانست فرق بین جولیت واقعاً شوکه شده را با جولیت در حال مسخره‌بازی تشخیص دهد. برای همین وقتی جولیتِ داد زد جنه‌رو بزن، باتلر در عرض یک‌بار بال زدن یک مرغِ مگس تصمیم گرفت که واکنش تهاجمی داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

تا حالا که هیچی به خیر و خوشی نگذشته
1: احساس سرد
2: شاهزاده یشم و خرس دیوانه
3: ظهور اوریون
4: مهمانی مردانه‌ی فلوید
5: ظاهر و باطن
6: وزن کم کردن
7: چطوری شما رو دوست دارم؟
8: همین‌طوری
9: عشق ممنوعه
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرتمیس فاول و عقده آتلانتیس - جلد 7
نویسنده
مترجمشیدا رنجبر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات456
زبانفارسی
شابک978-964-369-744-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آرتمیس فاول و عقده آتلانتیس - جلد 7

برای دریافت کتاب آرتمیس فاول و عقده آتلانتیس - جلد 7 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.