معرفی و دانلود کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا

عکس جلد کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا
قیمت:
۲۶,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا

پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا، اولین کتاب از مجموعه‌ای سه‌جلدی‌ است که الیستر هامفریز برای نوجوانان نوشته. نویسنده وارد دنیای پسربچه‌ای به نام تام می‌شود که تصمیم گرفته جهان شگفت‌انگیز پیرامون خود را کشف کند. درنتیجه، رکاب‌زنان به مشاهده‌ی عجایب سرتاسر دنیا می‌پردازد. این کتاب آموزنده، اطلاعات مفیدی را که تام طی سفر خود کشف می‌کند، در اختیار مخاطبان جوان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا

همه‌ی کودکان رؤیای جهانی بزرگ‌تر را در ذهن خود پرورش می‌دهند، اما کمتر کسی آن را زندگی می‌کند. الیستر هامفریز (Alastair Humphreys)، در کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا (On the Road to Africa)، به روایت ماجراهای پسری به نام تام می‌پردازد. این کتاب که با ترجمه‌ی لیدا هادی و توسط نشر اطراف منتشر شده، در واقع،‌ برگرفته از تجربیات نویسنده در سفرهایی‌ست که از کودکی تابه‌حال داشته است. الیستر هامفریز دستاورد کاوش‌های خود را در قالب مجموعه‌ای سه‌جلدی ثبت کرده است. اولین جلد از مجموعه‌کتاب‌های پسری که دور دنیا را رکاب زد، سفر تام به اروپا و آفریقا را روایت می‌کند. دراین‌میان او با چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز، رویدادهای غافلگیرکننده و مردمانی متفاوت روبه‌رو می‌شود.

تام، یک کاوشگر واقعی است. کتاب موردعلاقه‌ی او، اطلس‌های جغرافیاست. درحالی که دوستان او مسابقات فوتبال را دنبال می‌کنند، او به‌دنبال یک ماجراجویی واقعی است. تام، رؤیاپردازی‌های خود را با دوستانش به اشتراک می‌گذارد، اما همه سعی می‌کنند اشتیاق او به سفر کردن و کسب تجربیات جدید را از بین ببرند. بااین‌حال، پسرک ماجراجوی کتاب مصمم‌تر از قبل به سمت اهداف خود حرکت می‌کند. او قدرت تخیل فوق‌العاده‌ای دارد و می‌خواهد نمونه‌ی حقیقی تصوراتش را در جهان بیرون بیابد.

این کتاب که در قالب سفرنامه جای می‌گیرد، نکات آموزنده‌ی بسیاری برای کودکان دارد که آن را از سایر کتاب‌های کودک متمایز می‌کند.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد

الیستر هامفریز در مجموعه‌ای سه‌جلدی، تحت‌عنوان پسری که دور دنیا را رکاب زد تجربیات خودش در سفر به دور دنیا را برای کودکان، روایت می‌کند. او ماجراجویی را با دوچرخه و از زادگاه خود، انگلستان، آغاز کرده و در جلد اول، به کشف قاره‌ی اروپا می‌پردازد و در آخر، از آفریقا سر در می‌آورد. در جلد دوم، چشم‌اندازهای قاره‌ی آمریکا را شرح می‌دهد و از رخدادهای عجیب‌وغریب آن صحبت می‌کند. و سرانجام، در جلد آخر به قاره‌ی آسیا می‌رسد.

ماجراجویی‌های تام در این مجموعه با تصاویر جذابی همراه شده تا پاسخگوی انتظارات مخاطبان جوانش باشد. الیستر هامفریز اطلاعات ارزنده‌ای را در زمینه‌های مختلف در این مجموعه جا داده که باعث افزایش دانش عمومی کودکان می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا

  • این کتاب روایتی سرگرم‌کننده و آموزنده از آغاز سفر تام به دور دنیاست که به کاوش در قاره‌ی آفریقا اختصاص دارد. (Sustrans)

  • پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا یک ماجراجویی لذت‌بخش و سرشار از حقایق است. این کتاب برای کودکان دارای نکات بسیار مفیدی است و مباحثی نظیر جغرافیا، مذهب، زبان‌های گوناگون و بسیاری موارد دیگر را پوشش می‌دهد. (Book Zone For Boys)

  • خواندن این کتاب برای هر سنی لذت‌بخش است و برخلاف بیشتر سفرنامه‌ها، خواننده را به ادامه‌ی مطلب، مشتاق می‌کند. کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد لازم است موردمطالعه‌ی تمام دوچرخه‌سوارانی قرار گیرد که تمایل دارند اشتیاق خود را به فرزندان‌شان منتقل کنند. (ساندی‌ تایمز)

کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی کودکان و نوجوانان کنجکاو و ماجراجو، در رده‌ی سنی 9 تا 12 سال مناسب است.

با الیستر هامفریز بیشتر آشنا شویم

الیستر هامفریز گردشگر، نویسنده، و مستندساز انگلیسی متولد سال 1976 است. او در سال 2011 از طرف نشریه‌ی نشنال‌جئوگرافیک، به‌عنوان جست‌وجوگر برتر، معرفی شد. این نویسنده، در سن 25‌سالگی، گردش خود به دور دنیا را آغاز کرد و چهار سال بعد، با کوله‌باری از تجربه، بازگشت. او اکنون، دستاوردهای خود از این سفر چهارساله را در قالب مجموعه‌های گوناگون منتشر کرده است.

الستر هافریز در سخنرانی‌های خود سعی دارد با شرح قصه‌هایی از ماجراجویی‌هایش افراد را به کسب تجربیات جدید دعوت کند. کتاب «20 جهانگرد شگفت‌انگیز: ماجراجویان بزرگ» از دیگر کتاب‌های الیستر هامفریز می‌باشد که برای کودکان و نوجوان نوشته شده است.

در بخشی از کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا می‌خوانیم

تام همچنان به سمت شرق اروپا در سفر بود. روزها تبدیل به هفته‌ها شدند و هفته‌ها تبدیل به ماه‌ها اما تام همچنان در اروپا رکاب می‌زد. حالا قوی‌تر و مصمم‌تر از قبل شده بود. هر روز از صبح تا شب رکاب می‌زد. صبح با نور خورشیدی که به صورتش می‌تابید، راهش را در جاده به سمت خورشید تابان ادامه می‌داد و عصر هنگام با غروب آفتاب که پشت سرش بود و سایه‌اش را بلند و طولانی می‌کرد جاده‌ها را پشت سر می‌گذاشت. سایه‌ی تام و دوچرخه جلوتر می‌رفتند، انگار که او را برای رکاب زدن بیشتر توی جاده‌ها تشویق می‌کردند.

هر روز چند کلمه زبان خارجی یاد می‌گرفت تا بتواند با مردمی که در مسیرش می‌بیند بهتر ارتباط برقرار کند. توی باز و بسته کردن چادر مسافرتی‌اش هم مهارت پیدا کرده بود. چند بار هم پنچری دوچرخه‌اش را گرفته بود. حتی احساس می‌کرد ماهیچه‌های پاهایش هر روز قوی‌تر از قبل می‌شوند. همزمان با هیکلی‌تر شدن بدنش، فهمید که همیشه احساس گرسنگی می‌کند. او یک دوچرخه‌سوار همیشه گرسنه بود.

دوچرخه‌سواری انرژی زیادی می‌خواست و برای همین او تمام روز در فکر خوردن غذا بود. اصلاً با همین ولعِ غذا خوردن بود که ایده‌ی درست کردن ساندویچ موز به سرش زد. برای این‌که هم کالری بالایی داشت، هم این‌که خیلی ارزان بود. این‌قدر ساندویچ موز خورده بود که دیگر حساب از دستش در رفته بود. برای سفر به دور دنیا پول زیادی نداشت و باید توی راه حتماً غذاهای ارزان می‌خورد. البته دوست داشت غذاهای مختلف کشورهایی که به آن‌ها وارد می‌شود را هم امتحان کند اما بیشتر روزها باز ساندویچ موز می‌خورد و شب‌ها هم با نودل شکمش را سیر می‌کرد. روزها به همین منوال گذشتند و گذشتند. شاید هر روز ساندویچ موز خوردن خسته‌کننده به نظر برسد اما برای او که همیشه گرسنه بود، هر ساندویچ موز مثل شام‌های خوشمزه‌ی مادرش مزه می‌داد.

فهرست مطالب کتاب

مسیر حرکت تام به دور دنیا
ماسای، قبیله‌ی مردان نیرومند
در رؤیای یک ماجراجویی
می‌خواهم دور دنیا را رکاب بزنم
از چه راهی باید بروم آفریقا؟
نکند دیوانه شدی؟
طرز تهیه‌ی ساندویچ موز و باقی درس‌های حیاتی زندگی!
تام غارنشین می‌شود
سلام علیکم!
تام و فرعون‌های مومیایی شده
مأمورهای مرزی
شن‌های سودان
کشوری به نام اتیوپی
خون، شیر و موز!
این‌جا ته آفریقاست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا
نویسنده
مترجملیدا هادی
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-600-99770-6-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا

بشیر کوشکباغی
۱۴۰۱/۱۲/۵
پسری که دور دنیا را رکاب زد بسیار کتاب جالب و جذابی است. پسری که آفریقا و آمریکا و کانادا را پشت سر گذاشته و به چین و ژاپن و روسیه می‌رسد و سر انجام به خانه برمی‌گردد و همه را متعجب می‌کند. در کل از داستان خوشم آمد
احمدی
۱۴۰۳/۱/۱۱
هیجان انگیز بود و خیلییی دلم میخوتست جای او بودم
مهتاب خبری زاد
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
هر شب برای دخترهام میخونم ماجراجویانه و جالبه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا

برای دریافت کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 1: سفر به اروپا و آفریقا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.