معرفی و دانلود کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی

عکس جلد کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی
قیمت:
۲۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی

ریحانه چمنی در کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی به اصلی‌ترین شیوه‌های بررسی در محیط آزمایشگاهی پرداخته است. این کتاب یک راهنمای جامع و کاربردی برای دانشجویان رشته‌ی زیست‌شناسی با گرایش‌های مختلف است که می‌تواند به‌عنوان یک منبع درسی و پژوهشی معتبر مورد استفاده قرار بگیرد.

درباره‌ی کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی

دانستن روش‌های ضروری آزمایشگاهی به دانشجویان این رشته کمک می‌کند در بازار کار و انجام پژوهش‌های علمی خود موفق‌تر عمل کنند. به‌علاوه در کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی، تلاش ریحانه چمنی بر آن بوده تا سرفصل‌های مصوب درس روش‌های آزمایشگاهی در زیست‌شناسی سلولی_مولکولی را در اثر خود بگنجاند و با بهره‌گیری از مثال‌های کاربردی هر مبحث را به شکل ساده و قابل‌فهم توضیح دهد.

کتاب حاضر از دو بخش اصلی تشکیل شده که در بخش اول آن به بافرها، پیوندها و خواص فیزیکوشیمیایی پروتئین‌ها و اسیدهای نوکلئیک پرداخته شده و روش‌های خاص هریک مورد نظر قرار گرفته است. این بخش درواقع مقدمه‌ای برای یادگیری بهتر بخش دوم کتاب است.

در بخش دیگر کتاب، انواع میکروسکوپ‌ها و روش‌های تخلیص ماکرومولکول‌ها، روش‌های طیف‌سنجی، کشت سلول و سنجش ایمنی معرفی شده‌اند و درنهایت، در فصل پایانی با برخی از ابزارهای بیوانفورماتیکی پرکاربرد آشنا می‌شوید.

از آن‌جا که روش‌های آزمایشگاهی گوناگون و بسیار گسترده‌اند، شرح تمامی این روش‌ها در مجال این کتاب نمی‌گنجد. بنابراین به ضروری‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها بسنده شده تا دانشجویان بتوانند مقدمات لازم را در این زمینه بیاموزند.

کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی را ریحانه چمنی تألیف کرده و انتشارات دانشگاه یزد آن را در دسترس عموم علاقمندان قرار داده است.

کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی مناسب چه کسانی است؟

یادگیری روش‌های پرکاربرد آزمایشگاهی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان گرایش‌های مختلف زیست‌شناسی، خصوصاً در مقطع کارشناسی و گرایش سلولی_مولکولی و زیست‌فناوری کمک‌کننده خواهد بود. همچنین این کتاب منبعی مناسب برای درس بیوفیزیک و روش‌ها و سایر دروس مرتبط با آن است.

در بخشی از کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی می‌خوانیم

همگان می‌دانیم که حدود 70 درصد وزن موجودات زنده را آب تشکیل می‌دهد. اولین موجودات زنده در محیط آبی ظاهر شدند و تکامل آن‌ها با توجه به محیط آبی که در آن زندگی می‌کردند، شکل گرفت. اما دلیل انتخاب آب چه بوده است؟ آب به دلیل داشتن ویژگی‌های شیمی فیزیکی ویژه، نقش بسیار مهمی در حیات موجودات زنده ایفا می‌کند. ظرفیت گرمایی، نقطه ذوب، نقطه جوش و گرمای نهان تبخیر آب در مقایسه با سایر حلال‌های شایع بالاتر است. این ویژگی‌های غیر معمول نتیجه جاذبه‌های موجود بین مولکول‌های آب مجاور است که چسبندگی داخلی زیادی را در آب مایع ایجاد می‌کنند.

با نگاه به ساختمان مولکول H2O علت این جاذبه‌ها روشن خواهد شد. بالا بودن ظرفیت گرمایی تغییرات درجه حرارت سلول را به حداقل می‌رساند و به ثابت بودن دمای آن کمک می‌کند. بالا بودن نقطه جوش و گرمای نهان تبخیر، روند از دست دادن و تبخیر آب توسط سلول را به میزان زیادی کند می‌کند. آب همچنین حلال ارزشمندی برای مواد قطبی و یونی و محیط مناسبی برای انجام فرایندهای بیوشیمیایی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آب و بافرها
فصل دوم: بررسی پروتئین‌ها
فصل سوم: اسیدهای نوکلئیک
فصل چهارم: میکروسکوپ
فصل پنجم: روش‌های تلخیص
فصل ششم: روش‌های طیف‌سنجی
فصل هفتم: کشت سلول و سنجش ایمنی
فصل هشتم: بیوانفورماتیک و شبیه‌سازی مولکولی
واژه‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات393
زبانفارسی
شابک978-622-5846-10-4
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی

برای دریافت کتاب روش‌های آزمایشگاهی در زیست شناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.